{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  betale ny afgift af dansk bil
  • #1   8. sep 2014 Er ret sikker på du SKAL ha papirer på bilen, dansk eller ej, har du måske et tidligere reg nr

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #2   8. sep 2014 Hvis bilen er dansk, så kan den slåes op på stelnr, og via det kan de sende nye papire. Kræver ingen nye afgifter.
    Er det pga stelnr også er væk, så glem det, da det kræver papire for at kunne få hugget nyt nr i bilen.. smiley

• #3   8. sep 2014 nej desværre har ikke nogle oplysninger på den.

• #4   8. sep 2014 Så det ikke let desværre

• #5   8. sep 2014 det er stort set umugligt af få nye papirre hvis ikke man har en underskrift fra sidste registreret ejer. så hjælper stel nr ikke noget

• #6   8. sep 2014 Det er jo den reg ejer eller seneste reg ejer der skal søge nye papirer

• #7   8. sep 2014 Derfor køber man kun ting med papirer smiley

• #8   8. sep 2014 jeg kender udmærket godt reglerne om den underskrift. det er jo derfor jeg vil vide om det er muligt at betale ny afgift.

• #9   8. sep 2014 så svært er det nu heller ikke, det navn der står på reg. attesten er ikke nødvendigvis retmessig ejer, hvis du kan dokumentere at du er den retmessige ejer kan der udskrives en ny registreringsattest til dig.
    Ring til skat, får du fat i den rigtige medarbejder er det let.

• #10   8. sep 2014 desværre er de fleste af dem der er ansat på skat ikke særlige hjælpsomme. jeg tror at man skel være meget heldig for lige at ramme den rigtige.

• #11   8. sep 2014 det er muligt at betale afgift på en bil uden papir osse en dansk bil det er blevet gjort før
    men prøv evt og snakke med en synshal om de vil lave et toldsyn på bilen som den står

• #12   8. sep 2014 Nej.. Men du skal tænke dig lidt mere om, end bare at spørge på MCG

Du starter med at gå til politiet, forhåbentligt har du en slutseddel..

Hvis ikke, så må det alligevel være så gammel en spand, at ingen gider stjæle den..

Når de så kan bekræfte, at den ikke er stjålet, så ansøger du SKAT om at omregistrere uden at have papirerne.. Det kan lade sig gøre..

• #13   8. sep 2014 Når en bil eller motorcykel bliver afmeldt gemmer SKAT oplysningerne i 10 år. Jeg ved det fordi jeg lige har ringet ang. en veteranmotorcykel jeg havde købt der blev afmeldt i 1965 uden papirer. Manden sagde at jeg skulle komme med en historie om hvor jeg havde den fra, stelnummer, og evt billeder med et reg. nr på. Til sidst skulle jeg have en bevis for at jeg havde indbetalt 100kr til en registreringattest. Han sagde også at jeg nok skulle betale afgift igen på omkring 500kr.

• #14   9. sep 2014 Hvad er det at ny (registrerings)afgift skulle gavne??
    Det er jo kun hvis den har været fritaget for afgift eller den er trukket ud, du behøver betale den?
    En dansk bil er der jo betalt afgift af, uanset om der er papire eller ej smiley
    Papirene koster jo kun 50-100kr at få lavet en genoptryk, hvis den gamle er blevet væk, for den registrerede ejer.
    Problemet er jo når den skifter hænder og så papirene er blevet væk i mellemtiden og/eller manden der havde den er død.
    Jeg har eksempelvis lige købt et hus/værksted hvor der stod 4 biler i siden manden døde i start 90erner.
    Hvordan vil fremgangsmåden være for at få nye papirer på dem?
    For har ingen købskontrakt på dem, udover købskontrakten på huset hvor der står at al "løsøre" inventar mm. på overdragelsesdagen overgår til ny ejer (mig).

• #15   9. sep 2014 Så skal du betale afgift igen med mindre du kan bevise de er danske oprindeligt.

• #16   9. sep 2014 PeterP.. Har du hørt om det der smarte stelnummer system man arbejder med...

Lur mig, om ikke du kan tage de 4 stelnumre.. og kontakte den lokale synshal.. ja fuck, du kan bare starte med www.nummerplade.net. og se om bilerne har været synet herhjemme de sidset 10 år...

Og så forbi synshallen, og derefter SKAT

• #17   9. sep 2014 Morten D prøv du at slå en bil op der har været afmeldt i mere end 10 år. Kom så tilbage bagefter med dine våde hundeøjne og sig undskyld.............

• #18   9. sep 2014 Nu må i holde op.
    Du kontakter din synshal, så kan de hjælpe dig.
    Jeg har selv fået synet og indregistreret en mf 35, på et stelnr og en tvivlsom type plade.
    I samme ombæring fik jeg synes en Vestas gummi vogn, uden stelnr. Eneste papir var en brochure på vognen, som er fra midt 40'erne. Der fik jeg udleveret et stelnr. Og så fik jeg blot besked på at banke det i, 2 steder på vognen.
    Den eneste der var imod, var den fede mand på motorkontoret, men da jeg fik fat i en der ikke var ligeså gammel som gummivognen, gik det glat.
    De mon ikke en bil med stelnr kan synes og indregistreret igen.

• #19   9. sep 2014 jeg ved godt at det er mugligt at få synet en traktor bare ved hjælp af stelnummer. har været ved at undersøge det. med min egen gamle ih 275. og har opdaget at det bestemt ikke er lige meget hvem man snakker med hos skat. desværre er der en del medarbejder som ikke er særlige hjælpsomme. som bare siger at det kan ikke lade sig gøre, og så gider de ikke at gøre mere ved det.

• #20   9. sep 2014 Bo P hvis jeg var dig ville jeg møde personligt op. Så kan i sammen få afklaret problemerne med det samme........ Det giver noget andet at forklare sig ansigt til ansigt. Så er de heller ikke så afvisende smiley

• #21   10. sep 2014 Nu aner de vel heller ikke lige den store chance for penge i statskassen ved en traktor og en gammel gummivogn

• #22   10. sep 2014 Hmm. der burde vel være en eller anden form for dokumentation på forhenværende dansk indregistrering, med/såvel som uden afgift.

Man kan vel også omregistrere en bil pr. nemid/online, selvom den har en 20år gammel grøn reg attest??

Kommentér på:
betale ny afgift af dansk bil

Annonce