Uheldig episode, hvem har skylden? Uheldig episode, hvem har skylden?
Godaften. Jeg kom her til aften kørende på en lille vej ude på landet, da jeg ser at der kommer en modkørende bil trækker jeg selvfølgelig til højre på kørebanen men det gør den ældre herre i den anden bil ikke. Vores sidespejle rammer hinanden, og mit bliver totalt flået fra hinanden, og glasset er også ødelagt. Den ældre herres spejl får også et par knubs men er stadigvæk i hel tilstand. Jeg stopper jo selvfølgelig og stiger ud af bilen, og det gør han heldigvis også. Han havde vældig travlt med at forklare mig at jeg skulle holde til højre og gik mig ærlig talt lidt på nerverne, men ellers var han flink nok. Vi udvekslede oplysninger (navn, adresse, forsikringsselskab osv). Men kan skylden placeres i dette skyldsspørgsmål, eller er det min egen forsikring der skal dække? Og er det en god idé at melde det til forsikringen og forklare dem om situationen, eller er det sagen uvedkommende? Fortsat god aften.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 521
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 4.048
Der er mange ældre mennesker der er 100% overbevist om at de er helt ude i rabatten, men alligevel ligger ½-1 meter fra kanten. Jeg møder tit sådan nogen, der kigger surt, og sommetider løfter en knytnæve. Jeg går ud fra at det er fordi de mener de er helt til højre, og derfor må det være den "unge" knøs der ligger og roder i deres vognbane.
Gå til huggeren og køb et spejl til 200kr. Men anmeld alligevel skaden, hvor du ifører din påstand i det tilfælde at modkørende anmelder også.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
mar 2010
mar 2010
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.426
Så længe dit forsikringsselskab IKKE skal af med penge, kommer du heller ikke til at stige i præmie.
Man kan altid købe en skade fri fra forsikringsselskabet inden for 6 måneder UDEN at stige i præmie.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 994
Uheldig episode, hvem har skylden?