4.709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Uheldig episode, hvem har skylden? Uheldig episode, hvem har skylden?

Godaften. Jeg kom her til aften kørende på en lille vej ude på landet, da jeg ser at der kommer en modkørende bil trækker jeg selvfølgelig til højre på kørebanen men det gør den ældre herre i den anden bil ikke. Vores sidespejle rammer hinanden, og mit bliver totalt flået fra hinanden, og glasset er også ødelagt. Den ældre herres spejl får også et par knubs men er stadigvæk i hel tilstand. Jeg stopper jo selvfølgelig og stiger ud af bilen, og det gør han heldigvis også. Han havde vældig travlt med at forklare mig at jeg skulle holde til højre og gik mig ærlig talt lidt på nerverne, men ellers var han flink nok. Vi udvekslede oplysninger (navn, adresse, forsikringsselskab osv). Men kan skylden placeres i dette skyldsspørgsmål, eller er det min egen forsikring der skal dække? Og er det en god idé at melde det til forsikringen og forklare dem om situationen, eller er det sagen uvedkommende? Fortsat god aften.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheldig episode, hvem har skylden?
  • #1   13. sep 2014 Det kaldes et mødeuheld og skylden vil som regel blive delt 50/50

• #5   13. sep 2014 Det er påstand imod påstand.
    Der er mange ældre mennesker der er 100% overbevist om at de er helt ude i rabatten, men alligevel ligger ½-1 meter fra kanten. Jeg møder tit sådan nogen, der kigger surt, og sommetider løfter en knytnæve. Jeg går ud fra at det er fordi de mener de er helt til højre, og derfor må det være den "unge" knøs der ligger og roder i deres vognbane.

Gå til huggeren og køb et spejl til 200kr. Men anmeld alligevel skaden, hvor du ifører din påstand i det tilfælde at modkørende anmelder også.

• #6   13. sep 2014 Lige præcis, han mente jo at det var mig der ikke trak tilpas meget ud til siden. Det var "hr. og fru. Danmark" der var ude på en aftentur, og jeg er 110% sikker på at jeg var helt ude i rabatten. Men mange tak for svarene smiley jeg tror i hvert fald at jeg ringer til forsikringen på mandag og spørger dem hvad de synes, og så må jeg bare bide i det sure æble og købe et nyt spejl. Og ja, der er kaskoforsikring på bilen.

• #8   13. sep 2014 Det er et indfarvet el-spejl med varme, det skulle ikke undre mig hvis det koster er pænt stykke over 2.000. Min far fik et nyt sidespejl på en Passat engang, det kostede 3.800.

• #9   13. sep 2014 Men hvad så hvis at den ældre mand melder det til sit forsikringsselskab og jeg ikke gør? Står jeg så ikke dårligere end hvis jeg bare sørger for at informere forsikringen om det?

• #12   13. sep 2014 du kan bare ringe og melde det til din forsikring.. så tager de den der fra, får du skyld og skal betale skade/selvrisiko kan du vælge selv at betale hvad skaden blev, så bliver det ikke skrevet som en skade i dine papire.

• #13   14. sep 2014 Som #12 skriver.

Så længe dit forsikringsselskab IKKE skal af med penge, kommer du heller ikke til at stige i præmie.
    Man kan altid købe en skade fri fra forsikringsselskabet inden for 6 måneder UDEN at stige i præmie.

• #14   14. sep 2014 Næste gang så træk ud til siden og hold stille... Bliver dit spejl så kørt af, er det modkørende der får skylden da din bil ikke er i bevægelse :o)

Kommentér på:
Uheldig episode, hvem har skylden?

Annonce