{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.843 visninger | Oprettet:

Ida J
Ida J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

parkeringsridse hjælp {{forumTopicSubject}}

Min kæreste er desværre kommet til at ramme en bil i den døde vinkel på en parkeringsplads.
De slap begge to med få ridser.
Modpart tog billeder af vores nummerplade, og fik nummer + navn.
Min kæreste har aldrig prøvet det gør, og glemte derfor også at få nummer og navn på modpart.
Men de var meget søde og venlige.

nu til det store spørgsmål. Det er desværre min mors bil, og derfor er selvrisiko x2 når det er en under 23 der kører bilen altså 12.000
Min kæreste kender en autolakør som kan lave det MEGET billigt og de bor forholdsvis tæt på os.
Min kæreste vil jo gerne tilbyde dem at få dem lavet der, også giver han en frokost. Derudover kan de tage deres bil ind med det samme.

Min kæreste er ikke interesseret i at kører det over min mors forsikring da det ellers bliver MEGET dyrt.
Hvad forslår i man gør, man har vel ikke krav på modparts oplysninger?
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parkeringsridse hjælp
  • Ida J
    Ida J Tilmeldt:
    sep 2014

#1   21. sep 2014 her er et billede langt væk fra, og det var ikke særlig slemmere på deres.
    Nogen der evt. har en ca. ide om hvad det koster hvis de får det lavet hos f.eks. opel?

profilbillede
  • Ida J
    Ida J Tilmeldt:
    sep 2014

#3   21. sep 2014 Vi er i tvivl om de overhovedet ringer, det er problemet smiley

• #5   21. sep 2014 Altså sort ville jeg nok tage 1100,- men hvis i for det lavet ved en autolaker koster det nok mellem 2000-2500..

• #6   21. sep 2014 hvis i har deres reg nr kan i altså finde ud af en masse oplysninger om bilen på nettet, bla kan i se hvor den er forsikret og hvem ejeren er, derefter burde det være ret enkelt at komme kontakt med dem

• #7   21. sep 2014 sådan som jeg læser det så har modpart oplysninger

• #8   21. sep 2014 og var jeg modpart så ville jeg køre den over forsikring til en hver tid

• #10   21. sep 2014 altså jeg har prøvet næsten det samme og hvis modpart køre til værksted og får det lavet så bliver regningen bare sendt til jeres forsikring og hvis den regning er mindre end det i skal give i selvrisko så får i bare tilsendt regningen fra værkstedet som i skal betale smiley jeg havde en selvrisko på 6000 kr og skaden jeg lavet blev kun på 2700 på værksted og det var det jeg fik en regning på kan måske godt være der var lidt gebyr på da forsikringen ligger ud for jer

• #11   21. sep 2014 #9 det er da helt op til den der er blevet skadet om hvordan hans bil skal laves.
    at du ikke synes den skal køres over din forsikring fordi du måske har mange småskader, kan aldrig blive hans problem.

men som #10 skriver så er selvrisikoen det maksimale beløb man skal af med.
    og man kan til enhver tid købe en skade fri fra sit forsikringsselskab indtil 6 måneder efter skaden er opgjort og på den måde være fri for at stige i præmie.

og til TS - I kan godt vælge selv at udbedre skaden på jeres bil og så håbe på at modpart enten ikke anmelder hans skade, eller at den er mindre end hvad selvrisikoen er på og I så også betaler den skade fri.

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #12   21. sep 2014 Hvis nu du sætter dig i modpartens sted...Så vil de fleste selvfølgelig sige pænt nej tak til at få skaden lavet hos en af skadevolders kammerater mere eller mindre sort men forståeligt nok i stedet på et autoriseret værksted med regning og reklamationsret.

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #13   21. sep 2014 Og den bedste løsning for alle er selvfølgelig at de kører bilen på værksted får skaden lavet og i betaler ved kasse 1 og derved går både din mors forsikring og ejerne af den bil der blev ramt skadesfri fra det lille uheld.

Kommentér på:
parkeringsridse hjælp

Annonce