Hjælp til regler og lov {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Må man skrive om et firma på de sociale netværk om at man er blevet behandlet uretfærdigt og betalt for noget som ikke var aftalt? Og advare andre om man skal passe på?
Chefen for firmaet har skrevet tilbage at hvis han føler sig truet med at jeg vil skrive om dem på nettet vil han køre en injurie sag imod mig.
Men kan han det? Har jeg som kunde ikke ret til at skrive på de sociale medier om dette firma?
Jeg har betalt 30.000 kr for noget som ikke var aftalt. Desværre var sagen gået til inkasso. Og nu er pengene betalt. Skal lige siges at vi intet vidste om det før vi fik et brev en ind af døren.
På forhånd tak
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
Vist eneste sted man kan gøre sådan noget...
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
Man har ret til at dele sine oplevelser med hvem man vil forudsagt at den historie du skriver selvfølgelig er sand.
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
Det er helt op til ejeren af, og loven i det land hvor siden ligger "det sociale netværk".
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
Tror ikke det gælder for firmaer?
Og der kommer nok den største shitstorm på firmaet, hvis de får trådstarter fængslet for den dårlige oplevelse.
jan 2003
Følger: 52 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 59 Svar: 231
Men jeg har betalt for nogle varer jeg ikke har bestilt. Og jeg tæller ikke et helt restparti op da det ikke fyldte mere hos mig end da det gjorde hos ham. Man går udfra at man kan stole på et firma i vore dage.
Men jeg kan se at der er delte meninger om man må skrive om firmaet på nettet. De er ikke på trustpilot. Så der kan jeg ikke skrive noget. Men det kan vel ikke passe man ikke må skrive på de sociale medier om den episode jeg har haft, og at man skal passe på hos dette firma.
Jeg overvejer at køre sagen til min advokat, men det er svært når der intet skriftligt er. Det var mundligt. Men derfor er der vel en mulighed for at man dele halv skade da det er påstand mod påstand.
jan 2003
Følger: 52 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 59 Svar: 231
dec 2012
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
Hjælp til regler og lov