{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Ældre bil med motor oh kabine fra nyere bil… {{forumTopicSubject}}

Jeg har leget lidt med tanken om at tage en ældre bil, købe en skadet nyere bil. Hvor man kan tage kabine og motor fra. Så bilen beholder sit ældre ydre, men motor og kabine er nyt.
Der er ikke tale om der skal en vild motor i denne bil.
Den skal have samme antal heste som den ældre bil er født med.
Et eks kunne være en Polo fra 1975 - 1985, købe en skadet polo fra 2010.
Ja ved det ikke er et normalt projekt, dog også kun en tanke.
Ved det med motoren kan blive et problem.
Men kabine burde være en mulighed at bygge over i.
Men hvordan ser det ud med syn?
Er det en konstruktiv ændring med kabinen. (Instrumentbord/sæder/dørbeklædning)??
Motoren er jo nok en konstruktiv ændring (hvis det nu kan lade sig gøre)

Ved at det ikke er et normalt projekt, Men hvad ved folk om dette emne??

Hilsen Anker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ældre bil med motor oh kabine fra nyere bil…
  • #1   14. okt 2014 Kabinen skal nok kunne lade sig gøre, såfremt det sikkerhedsudstyr der var i bilen fra fabrikken (den du bygger det hele ind i) stadig er der. Dvs. ikke ret meget, grundet alderen.. Så bare giv den gas, på den front ihvertfald..

Motor tvivler jeg du kan få godkendt, med mindre du er villig til og betale de RIGTIG mange tusinde kr, det koster at få lavet en TUV godkendelse...

Men du kunne jo prøve at forhøre dig ved VW (pr mail) om det er noget de vil godkende... Man ved jo aldrig. Det kan da godt være? smiley

• #2   14. okt 2014 JA tænker det samme om kabinen smiley
    Det er vel ikke nødvendig at tage airbag med over. Tænker at man kunne lave en lille prank på gutterne der.. muuuhhhaaaa. Man har vel set for mange film smiley
    Har skrevet til VW, ikke særlig hjælpsom, men man er vel jyde, så kæmper videre smiley
    Men en del år siden jeg har bygget, så der er kommet en DEL flere regler smiley

• #3   14. okt 2014 Du er jo nødt til at tage airbag med over, idet det er en integreret del af rattet smiley

Den kan jo bare ikke rigtig blive sluttet til. Men det burde ikke være noget problem.

Ellers, så prøv at skriv til VW i Tyskland... Så kan der ske lidt smiley

• #4   14. okt 2014 Den del med airbagen må jeg lige finde ud af smiley smiley

melder mig ind på VUC, og tager tysk igen smiley

• #5   14. okt 2014 Bare skriv til dem på Engelsk. Det gjorde jeg selv, da jeg skrev til BMW, med noget bremseopgradering på min E36'er smiley

• #6   14. okt 2014 reglen siger i dk at hvis det er monteret så skal det virke så airbag er et problem

• #7   14. okt 2014 Forsæder kan du måske godt flytte over, men må indrømme at jeg tror du kommer til at strande med hele kabinen, da alle mål vil være anderledes.

Motoren kan du måske godt flytte, men passer den på gearkassen? Flytter du også gearkassen har du måske et problem med kardanerne osv. osv. Desuden skal du måske også have hele motorstyringen med for at få motoren til at spille.

Må indrømme, at jeg synes du skulle bruge din tid og penge på nogle søde piger istedet smiley

• #8   14. okt 2014 Hjernedødt projekt på en gammel polo. Tid og penge lige ud i lokummet på noget der aldrig bliver godt.

• #9   14. okt 2014 En polo fra 2010 er meget større end en 1975'er så der nok ikke mange dele du kan bruge..... måske kan du sætte en 2010 polo kabine i en golf 2'er(rent plads mæssigt)

• #11   14. okt 2014 Flabbergasted;
    Både og.
    i teorien skifter din bil "afgiftsmæssig identitet" hvis du svejser M3 metal bagskærme og dertil hørende m3"kit" på, samt evt. bremser og m3 udstødning, så skal du rent teknisk svare ny afgift, da det ikke længere er den 320er den er betalt afgift af fra starten eks. også selvom du stadig kun har 129hk.

MEN!, tager du et sæt glasfiber m3 skærme og limer/popnitter på og montere et sæt (godkendte) brembo bremse kits eks. og en scorpion udstødning, ja så er der ingen ko på isen?!

Reglerne er mærkelige og det bedste er at sætte sig ind i dem for at ku bryde dem.

Jeg har lavet det du omtaler ofte, dog sjældent med hele kabiner, men motor/drivlinie er mere eller mindre ligetil og ofte ser du Golf1ere med Vr6 og TDi osv. og e30ere med e36er kabine osv. er da også set.
    Men det kræver en masse opmåling og ombygning, ompolstring osv. så ja der kan være noget om at det ikke kan svare sig. smiley

• #12   14. okt 2014 Hvis det skal kunne svare sig penge mæssigt , er det sjældent gamle biler man skal rode med
    hvis man derimod synes det er sjovt at bygge biler om ,er det bare at sætte igang
    men man må aldrig gøre det for pengenes skyld

• #14   14. okt 2014 Tak for jeres svar smiley

Nu har jeg ikke besluttet hvad for en bil det skal være, skal det lige siges. smiley

MAn bygger ikke biler for penges skyld. Men man bruger jo penge på så mange andre dumme ting. Drop bajerne et stykke tid, så er der en del penge at hente smiley
    Og i stedet for at at have tømmermænd kan man bygge bil smiley

JEg gør det fordi jeg gerne vil prøve at lave noget der ikke bare er lige til smiley

Ja der er mange mærkelige regler når man skal bygge om, og det kan være svært at gennemskue hvordan det lige hænger sammen. Derfor jeg skriver til jer her inde, folk har jo lavet mange ting, og har derfor en erfaring jeg kan bruge smiley

Hvad piger ang, så har jeg verdens bedste kæreste, som nok er mere vild med biler end mig smiley smiley

Men lad os se hvad der ender i værkstedet, for det sidste folk skal sige, at det kan jeg ikke, om det så kommer til at tage nogle år smiley smiley smiley

• #15   14. okt 2014 Flyt til Norge eller Sverige .. Meget mere frie regler ang. opbygning af klassiske/veteran biler

Vil VW stå indefor at poloen kan klare en V8 med 250hk ja så må du bygge det .. Dog med lidt afgift til staten bla udregnet pr extra HK

• #16   14. okt 2014 Igen, jeg vil ikke have en med mange heste, det skal være med de samme antal heste den er født med. Har ikke travlt smiley

• #18   14. okt 2014 Den har jeg aldrig hørt før.. ha ha ha ha ha…

Eller som jøden siger : Piben er allerede fremme Homie smiley

• #19   14. okt 2014 Anker .. Da vil det netop blive let i Norge f.x. .. Nul afgift og og eftersom du ikke forøger HK og formentlig overholder forureningskrav (Nyere motor) så havde det deroppe været fuldt ud lovligt

• #20   14. okt 2014 Erik:
    Har jobbet en del år i Norge, det er et fedt land smiley
    Så næste besked er måske fra Norge smiley

• #21   14. okt 2014 Dan:
    Kommer helt an på HVOR gamle bilerne er...

• #22   14. okt 2014 det har jeg ikke hørt om

• #23   14. okt 2014 http://www.vau-max.de/autoderwoche/autoderwoche_artikel/id=1603

Synes ideen er totalt sprød, og gid det var nemmere at få sådan noget godkendt herhjemme.

I USA kalder de det Pro Touring, og der er lavet RIGTIG mange gamle biler på den måde.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pro-Touring

• #24   14. okt 2014 Grease Monkey Alt efter staten så skal køretøjet vist bare være forsynet med lys og bremser så går alt

• #25   14. okt 2014 Ja og så noget med det ikke er alle steder der er periodisk syn derover....

Men det jeg vil frem til er at, det er totalt latterligt at man herhjemme ikke bare må skifte sin gamle karburator motor ud med en moderne indsprøjtnings motor med katalysator osv.

Skal selvføldig være med ca. samme hk. så længe man ikke kan dokumentere at resten kan klare de flere hk..

• #26   14. okt 2014 GM .. Det må man f.x. gerne i Norge .. Også flere HK om importør/fabrikken vil sige god for det ..

Bla. Volvo 142/144/242/244 osv. kan godkendes med 200-250hk .. Køre bla nogen med 3.5l V8 fra rover

• #27   14. okt 2014 Skal så lige indskydes at politiet så også straffer hårdt hvis ændringer på biler ikke er godkendt

Sænker du bilen uden rette godkendelser og papire så ryger pladerne på stedet når du bliver stoppet

• #28   14. okt 2014 Nu er volvo vist heller ikk de mest fimset med deres godkendelser, egnethedserklæringer eller hva det nu hedder.....

Der kører da også et par ret heftige godkendte 240'ere her i lille dk smiley

• #29   15. okt 2014 GM:

Den G2 to smider op der, den får man helt lyst til at lave jo!!

Kommentér på:
Ældre bil med motor oh kabine fra nyere bil…

Annonce