{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

Sofus W
Sofus W
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Kan man komme udenom forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg begik en stor fejl ved at køre ind i en metal vejbom på en cykelsti. Jeg kørte i min vens bil og havde intet kørekort.
Nu står det sådan til at min vens forældre er blevet kontaktet af forsikringen angående betaling af den. Min vens forældre ved ikke jeg ikke har kørekort, så de har spurgt mig om kørekortnummer, hvilket jeg ikke har. Dog får jeg mit kørekort om 3 uger.
Ved ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal ignorere forsikringen i 3 uger - 1 måned når jeg får mit kørekort, eller om man kan komme udenom forsikringen.
DER MÅ IKKE SKE DET AT NOGEN FINDER UD AF JEG IKKE HAR KØREKORT!

Hvad gør jeg?
Kan min vens forældre sige til forsikringen at de ikke ønsker hjælp, Når forsikringen allerede er indblandet og har bedt om kørekortnummer, eller bliver jeg nødt til at vente på jeg får kørekort, og dermed give mit kommende kørekort nummer?

Håber på hurtige svar!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man komme udenom forsikring
  • Sofus W
    Sofus W Tilmeldt:
    nov 2012

#1   8. jan 2015 smiley

• #2   8. jan 2015 Tag din straf

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   8. jan 2015 Betal ved kasse et..
    Selvom du udskyder udleveringen af dit kørekort nr, så kan det jo slåes op til at du ikke have et kort på tidspunktet hvor uheldet skete..

• Sofus W
    Sofus W Tilmeldt:
    nov 2012

#4   8. jan 2015 Kan man betale bøden direkte til kommunen uden at forsikringen blander sig, når de allerede er indblandet lidt?

• #5   8. jan 2015 Hvordan helvede kan du køre ind i sådan en? Helt sikker på at du skal køre bil, hvis du kan ramme sådan en fætter? smiley

Men som #3 siger, så er du på den ligemeget hvad. Betal din kammerat af egen lomme, eller få ham til at sige, at han kørte bilen. Eller self, siger at du kørte uden kørekort, og måske få en 7000kr bøde smiley Snak med din ven om det - Det vil nok være bedst smiley

• Sofus W
    Sofus W Tilmeldt:
    nov 2012

#6   8. jan 2015 I værste fald og man betaler bøden på de 7000,- for at køre uden kørekort - vil der ellers ske andet? her tænker jeg udsættelse af kørekort fx

• #7   8. jan 2015 Det kan blive en omfattende affære, da din vens forældre også kan blive straffet for at låne bil ud til en uden kørekort.

Du kan sige du har mistet kørekortet (tabt, fået stjålet eller lignende) og du derfor ikke har noget kørekort nummer at give dem, og så håbe på de bare får et girokort med selvrisikoen. Hvad med, at din ven lige siger det var ham der kørte bilen, og du så betaler ham.

• #8   8. jan 2015 et hurtigt og præcist svar som allerede er skrevet, betal hvad det koster istedet for at gemme bag et midlertidigt håb om at slippe for yderligere.

du er igang med kørekort betyder på ingen måde du har kørekort,så hvorfor da sad du bag rettet?

du skal nok forvente forsikringen kan finde på at videregive sagen til politiet da du er under "person uden førerret" og som alle ved er strafbart og i værste fald vil koste dig en bøde plus udskydelse af dit kørekort, ud over erstatningen af bommen som du har kørt ned selvfølgelig.

• #9   8. jan 2015 Med ærlighed kommer man længst! Du kan lige så godt sige det som det er, alt andet kommer der ikke noget godt ud af. Men det bliver godt nok dyrt, når kommunen finder ud af at du ikke havde kørekort på daværende tidspunkt går de nok videre til politiet. Og så får du også en bøde på 5.000 fra dem, så jeg håber at du har lært en ting eller to. Men du kan lige så godt smide kortene på bordet.

• #10   8. jan 2015 En ting er sikkert, forsikringen venter ikke 1 måned smiley Og hvis de har navn og CPR nummer på dig, så er du sådan set også på spanden, da de kan se om du har kørekort eller ej. Få din ven til at sige, at han kørte bilen, også må du betale for alle omkostninger smiley

• #11   8. jan 2015 Som de andre siger, så kan kommunen jo se hvornår du har fået kørekort ved at slå dig op i deres register/database, så du slipper ikke lige meget hvad. Du var voksen nok til at køre bilen, ergo må du også være voksen nok til at stå til ansvar når du har pisset i nælderne.

• #12   8. jan 2015 Vennens forældre er jo allerede i kontakt med forsikringsselskabet, så det er lidt for sent, at sige at det var deres søn, der kørte bilen.

• Sofus W
    Sofus W Tilmeldt:
    nov 2012

#13   8. jan 2015 Forsikringen ved ikke hvem der har kørt galt, de ønsker bare oplysninger om et kørekortnummer på personen der har gjordt det. Kan jeg ikke få mine forældre til at oplyse deres navn? Så sker der vel ikke noget ved dem?

• #14   8. jan 2015 1. Betal for rep af vens bil.
    2. Betal for den pæl.
    3. Betal for kørsel uden føre ret.

Det let 50.000 kr i alt... Du valgte selv at sætte dig ind i en bil uden føre ret og der ved nægter forsikringen at dække skaderne da du juridisk ikke må køre køretøjet..

• #15   8. jan 2015 Du får ikke en bøde på 7000 kr, det er politiet der skal gi dig den, så ingen problemer der...

Men men forsikringen dækker ikke hvis føren ikke har kørekort.. Dvs i første omgang betaler de skaden og sender dig et girokort på beløbet...

Eneste måde jeg kan se du kan komme ud af den...

Gå til bekendelse over for din vens forældre, og måske kan din ven måske tage skraldet...

Ellers står du lidt skid i det..

• #16   8. jan 2015 " i en metal vejbom på en CYKELSTI." (den lader vi så lige stå lidt)

Hvorfor skal andre blandes ind i DIN sag. Hvis man er "sej" nok til at ligge og køre bil - på en cykelsti - uden kørekort - så er man vel også MAND nok til at tage den fulde straf selv.

NB: Hvis bilen er din VENS - hvorfor kontakter forsikringen så hans forældre - nååå ja - han kører vel rundt i deres navn. Tror da fanden forsikringer skal koste kassen for andre - når tosser som jer ødelægger det for ALLE..!!

• #17   8. jan 2015 Det er vel anmeldt til forsikring pga noget kaskodækning. Jeg tror da man kan annullere anmeldelsen og sige man selv vil betale.

• #18   8. jan 2015 Det er jo bilens ansvarsforsikring der skal dække de skader han har lavet på andre folks ejendom, så den holder ikke. Og når han ikke har kørekort så dækker ansvarsforsikringen ikke.

• #19   8. jan 2015 Der ligger flere ting i det her og din vens forældre kan få store problemer, pga af noget du har gjort, der er kun en ting at gøre og det er at sige du har stjålet bilen og kørt uden kørekort og så må du tage straffen, hverken din ven eller hans forældre skal straffes for dine handlinger, du har gjort noget dumt og det må du leve med, kammerartskabet mellem dig og din ven betyder vel mere end en bøde ?

Kommentér på:
Kan man komme udenom forsikring

Annonce