{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.375 visninger | Oprettet:

nyere bremseskiver skæve {{forumTopicSubject}}

god formiddag bg

jeg fik synet min bil i december 2014
der blev skiftet skiver i front og klodser
de hang havde min mekaniker ringet og oplyst mig om og at han ville skifte dem da jeg ellers ville komme 14 dage efter med en nysynet bil og klage over bremserne gik metal mod metal

så ja de blev skiftet til originale ford dele
nu 3 månder efter er de nye skiver så skæve og har lige været derude og forhører mig om det var det som var galt
hans kommentar er at mange har held med at sætte sports skiver på i stedetfor

men er det ikke nogle han skal skifte uden beregning da der vel er garenti på de dele enlig
syntes at det er lige lovligt tidligt de er skæve nemlig
og til en obs så bremser jeg rimligt normalt hellere en blød opbremsning end at hugge pedalen til jorden og regne med at folk bagved når at bremse inden de sidder på bagsædet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyere bremseskiver skæve
  • #1   10. feb 2015 Jeg har været 12 år ved Ford og har ikke haft problemer med at skiverne blev skæve igen, men har lavet mange der er kommet fra andre værksteder hvor de ikke har fået renset anlægsfladerne ordenligt inden de monterende de nye skiver og så går det hurtigt galt.

Der er ingen grund til at sætte sports skiver på, han skal bare sætte nye skiver på, og denne gang få sandblæst fladen så den er HELT ren... du har altid 1 års garanti på nye dele, mange køre endda med op til 3 års garanti, dog skal man være opmærksom på at bremser er sliddele og derfor måske ikke er inden under denne form for garanti, men de skal ikke være skæve efter 3 måneder...

Det kan også være fordi han ikke har fået lavet det der hang rigtig, det kan også hurtig gøre en skive skæv...

• #2   10. feb 2015 Hvis det er på din Fiesta oplevede jeg det samme på min. Fik skiftet bremser ved en lokal mekaniker, og de var skæve efter ca. 2 mdr. Pga. af lidt med regningen valgte jeg at få dem skiftet igen ved Ford til service, og har ikke haft problemer med det siden. De snakkede om at anlægsfladen måske ikke havde været 100% rengjort i forbindelse med det første skift.

Men har som sagt ikke døjet med det i snart 2 år, selvom bilen har været på Autobahn tur osv :o)

• #3   10. feb 2015 Hvis ikke han vil lave tingene, har jeg mulighed for at rense tingene og dreje skiverne af, mens de sider på bilen. Bor ved Lemvig

• #4   10. feb 2015 ja tænker nemlig oss selv at der må være noget garenti på så nye dele men han sagde ikke noget om at det ville han dække eller noget og syntes det er surt at man som fast kunde selv skal komme og sige det til ham

• #5   10. feb 2015 Kan du bevise det ikke er dig selv der har gjort dem skæve? bremser er som sådan ikke dækket af garantien da det oftes selv er brugeren der misbruger dem ( ja det groft ) Kan du bevise du ikke har bremset lettere kraftigt ned fra 160km/t og kørt direkte igennem en stor vandpyt hvor skiverne bliver hurtigt nedkølet?

Men tror nu langt de fleste drejer dem af uden beregning

• #6   10. feb 2015 ja at bevise det ikke er mig selv vil jo være svært det eneste jeg har som dokumentation er at jeg kører langt på literen men det er ikke noget med opbremsning at gøre desværre smiley

• #7   10. feb 2015 Ja det er nemlig umuligt.

Det eneste der er at gøre, er at tage en snak med ham, normalvis er problemerne ikke så store

• #8   10. feb 2015 ja nemlig det burde der ikke ske noget ved smiley

• #10   10. feb 2015 jeg kører derude så snart jeg har tid og får snakket med ham omkring det mange tak for alle jeres råd og svar

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #11   10. feb 2015 Få lige tjekket at de ikke har sat de låseskiver på til at holde skiven på plads. De kan nemlig ikke være der hvis du har uoriginal alu fælge på. Skiverne bliver meget hurtig skæve af det

• #12   10. feb 2015 jeg kører skam stål sutter på lige nu med vinter dæk som fulgte med bilen da jeg købte den i 2013

• #13   10. feb 2015 Hvor gammel og hvilke bil er det. Ford har store problemer med skæve bremser selv om du skifter skiverne bliver de skæve igen. Det er navet der gør det. Er ved at have skiftet en del af det på garanti

• #14   10. feb 2015 Check også lige om det ikke er fordi der er rust på en del af skiven - det kan også virke som om de er skæve - opstår ofte pga. for svag brug af bremserne, men det vil en afdrejning også fjerne.

Den der med at anlægsfladerne ikke har været helt rene? Ja, så skal der ligefrem have siddet rust tilbage - og det overser man altså ikke.

• #15   11. feb 2015 bilen er fra 2010 og rust håber jeg ikke allerede er at finde på bremserne da men aner ikk lige så meget om det

• #16   11. feb 2015 De modeller der har størst problem er 2010 og frem mondeo og S-max af min erfaring og fejlen ligger altid i navet. Måden på at fikse det er ved at skifte leje med nav + bremse skiver og brug specialværktøj til at presse lejet i ellers bliver navet bare skæv igen. Men kan da ikke sige om din mekaniker har gjort hans arbejde rigtig

• #17   11. feb 2015 Men udmål det men en micrometer ur

Kommentér på:
nyere bremseskiver skæve

Annonce