Godkendelse af større ombygning {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har nogle tanker liggende vedrørende et større ombygningeprojekt. faktisk 2 forskellige. (Om de rent teknisk er muligt, er ikke noget der skal diskuteres her - det er rent juridisk)
Jeg har søgt meget på nettet, men jeg har ikke fundet noget der giver mening. synes jeg har læst snart 10 forskellige svar.
Case 1:
Jeg har en ford focus MK1 2.0 uden turbo. Hvis jeg smider min RS turbomotor, RS undervgn og RS bremser på den, hvad vil det kræve juridisk? Ford vil ikke bruge tiden å at finde godkendelserne, så disse skal skaffes på anden vis. Det er ikke en ombygning der er gennemført i DK før.
Case 2:
Igen en focus - stadig en 2.0 FWD uden turbo. Disse kan "relativt nemt" dumpes med en Cosworth motor og montere sierra bagtøj og derved have en RWD bil. Hvad vil denne type godkendelse kræve, da Focus fra fabrikken aldrig er godkendt til RWD. ?
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
Spændende projekter
nov 2008
Følger: 32 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 439
så nok den bedste løsning er nok at importere en ford focus rs mk.1 i stedet.
okt 2011
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 55
- er nok klar over at det billigste vil være at importere en RS - men det er egentlig bare for at få reglerne og det praktiske på plads.
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.920
okt 2011
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 55
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Held og lykke med projektet.
okt 2011
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 55
Lige for at understrege det, er det ikke et projekt jeg går i gang med i dag, men er ved at samle inspiration til når nu jeg får lønnen der tillader den slags sjov.
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Og hvordan med konstruktionen? En focus har vel ikke kardantunnel til akslen? Jeg tvivler på det bare er lige at smide noget over på.. motoren vender også den forkerte vej.
Og jeg vil give #10 ret i at første forslag er stupid, da du mister den oprindelige afgift på bilen, samt for lov at betale afgift af en RS model selvom du reelt ikke ender med en org. RS. Det bliver i sidste ende dyrere en blot at erhverve sig en org. RS :-S
okt 2011
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 55
Mht nummer to har jeg skrevet til Autoconsult, som synes det lyder spændende. han vender tilbage snarrest.
Der er en del i US og ovre på den anden side af andedammen, der har lavet nogle RWD focus (både med Cosworth og V8 motor) Og det kan godt lade sig gøre mht at bruge udstødningens plads til trækaksel(kardan akslen?), og så placere udstødningen ved sidenaf. (kræver en højere frigang, da denne bliver mere udsat)
okt 2011
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 55
Godkendelse af større ombygning