{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.683 visninger | Oprettet:

Nadja R
Nadja R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18

import af bil fra tyskland - prøveplader {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvor jeg kan få tyskeprøveplader til export a bil ? Hverkenppolitiet eller told og skat kan hjælpe mig da de åbenbart har lavet rundt i reglerne ? Nogen der kan hjælpe mig ?? Skal hente bilen på fredag så føler mig da lidt presset ligepludselig

Guide til import af bil
Overvejer du at importere en bil fra Tyskland, men er ikke sikker på alle detaljerne endnu? Så tjek denne guide ud, hvor du bl.a. kan læse om afgifter, hjemtransport, sælgertjek og meget mere: Guide - Importbiler fra Tyskland

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import af bil fra tyskland - prøveplader
  • Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#2   11. maj 2015 den har jeg kigget og det er ikke længere aktuelt.. talte med virksomheden siden henviser til ...

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#4   11. maj 2015 så føler mig lidt lost når ikk engang told og skat ved noget

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#7   11. maj 2015 ja men spørgsmålet er hvor jeg kan få dem, for det er ikke transportcentrer der står for det længere

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#8   11. maj 2015 grunden til jeg kontaktede dem er fordi det er dem der udleverer de danske prøveplader ifølge politiet ... har simpelt hen snakket med gud ved hvor mange Idag fordi alle sender en videre i systemet så håbede der var en herinde der måske havde hentet bil i Tyskland for nyligt og selv havde kørt bilen, som vidste hvordan det fungerer nu

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#10   11. maj 2015 det er samme svar

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#12   11. maj 2015 hvor får jeg fat i dem ?

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#14   11. maj 2015 ja men skal selv hente den og kører den hjem, danske virksomheder kan ikke længere selv udlevere de prøveplader pga ny lovgivning i Tyskland ... har selv kigget diverse hjemmesider og snakket med importvirksomhederne ... de siger det samme med at lovgivningen er ændret men at de ikk ved hvor jeg kan få dem henne ... snakkede sågar med en bilforhandler fra Flensborg og han vidste det heller ikke ... så hvor ny loven er skal jeg ikk ku sige ... smiley

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#17   11. maj 2015 snakkede med told og skat idag halv 1 og de kunne ikke hjælpe mig

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#18   11. maj 2015 er ikk helt sikker på det er en forhandler der har bilen og er ked af og skal betale for a der kommer plader på den, for den er afmeldt

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#20   11. maj 2015 okay må prøve ... ved ikk lige hvordan jeg skal få oversat eftersom sælger ikk kan et gram engelsk og jeg er utrolig rusten i tysk smiley havde en kammerat til og kontakte sælger for og høre til bilen og angående med prøveplader, hvilket sælger åbenbart ikke vidste noget om ... det var lidt det der i første omgang sendte mig lidt i tænkeboks og på Google søgning og skatte samtaler

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#22   11. maj 2015 har ikk trailer kørekort ellers havde vi os vendt den mulighed fordi svigerfar har en autotrailer og det er for dyrt og leje et fejeblad ... det kommer til og koste det som bilen i sig selv smiley

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#24   11. maj 2015 det er Ikke en skrotbil, den er bare afmeldt

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#26   11. maj 2015 2500 hvor jeg har fundet blad i nærheden og 2,5-3 kr pr km over 100 km, og skal 650 km hver vej ... så nej det er betydeligt bedre

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#28   11. maj 2015 tusind tak dem vil jeg prøve som det første imorgen smiley

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#30   11. maj 2015 Shh smart smiley

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#31   11. maj 2015 arh *

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 93
    #32   12. maj 2015 Det er lidt besværligt...

Der ligger en Nummerplade forhandler skråt overfor nummerplade kontoret i Flensborg, ind der kurzzeitkennziechen...

1...VHA dit pas og sygesikringskort, tegner de en forsikring for dig.(ca70eur)
    2...Med denne går du over på nummerpladekontoret og trækker et nummer..kurzzeitkennziechen.
    3.Nå du kommer ind, vil en sædvanligvis meget tyst tysker reservere et nummer for dig..nogle skriver de nummeret på lap papir, andre gange skal du selv.
    4... Dette nummer går du over i nummerpladebutikken med og de laver en nummerplade til dig.
    5..Du går nu tilbage til nummerpladekontoret, hvor du afleverer nummerpladen i receptionen. Hun giver dig et kort til automaten, hvor du betaler (gebyr og vejafgift)(ca30eur). Når hun har sat vejmærkater på din nummerplade, råber hun nummerpladenummeret op..så husk det og hent din plade.

Punkt 5 med receptionen gælder for Flensburg, i Berlin skal man op på 2. sal og have mærkaten, men automaten står i stuen!!

Der er vist også en nummerpladeproducent inde i nummerpladekontoret, men dem har jeg ikke prøvet. Hvis du kommer tidligt kan det klares på ca. en time ellers længere tid.
    God Tur.

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#33   12. maj 2015 okay tak det var rart og vide smiley

• #34   14. maj 2015 Du kan IKKE og siger det igen IKKE få tyske prøveplader mere MEDMINDRE du har Tysk reg attest og TÛV papir på bilen. hvis tüv er udløbet (syn) så får du ikke plader mere. det er de Nye regler i tyskland. Eneste mulighed er trailer eller ejeren af den henter plader hvis der er tüv på den.

• Nadja R
    Nadja R Tilmeldt:
    maj 2015

#35   14. maj 2015 så meget har jeg fundet ud af smiley fik fat på en dansk talende på motorkontoret i Flensborg ... men tak for svar smiley

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 93
    #36   14. maj 2015 Der kom nye regler 1. april 2015..ØV. Det var lettere før hvor man købte nummerpladerne og så fandt bilen bagefter. Pladerne var udstedt til dig, personligt
    Bilen skal være synet og man skal have papirerne med. Hvis bilen er i god stand kan man jo køre den til syn, i nærmeste synshal, på de plader der er på bilen.

• #37   7. aug 2015 Hvordan gik det så ? Tips og tricks. Tak på for hånd.

• #38   2. jul 2017 vil også gerne vide hvorn det gik?? ;D

Kommentér på:
import af bil fra tyskland - prøveplader

Annonce