{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.931 visninger | Oprettet:

2 fartbøder af samme civilbetjent {{forumTopicSubject}}

Hej BG'ere

Hurtigt spørgsmål, hvor mange fartbøder må en betjent udstede på samme tur?

Blev stoppet for nyligt for 2 forseelser, 180 på motorvej, og 110 ved afkørsel (70 zone)

Står til en ubetinget frakendelse fordi det er 2 betinget forseelser, og har man kørt for stærkt, må man jo betale.

Men kan de godt bare lade "taxameteret" rulle videre for at se hvor mange forseelser de kan få?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 fartbøder af samme civilbetjent
  • #1   11. aug 2015 Lige så mange gange du overtræder loven. Da du kommer ind i en ny zone må han jo give dig en ny bøde for den zone.

• #2   11. aug 2015 Hvad mener du med at lade taxameteret rulle videre?

Betjenten kan da blive ved med at udstede bøder for hver gang du overtræder en regel i færdselsloven.....så hvis han kører bag dig og du fortsat overtræder loven, så bliver han ved med at udskrive. Du kan jo helt undgå det ved at nedsætte hastigheden?

• #4   11. aug 2015 Undskyld, men hvad havde du selv regnet med, selvfølgelig kan du få flere bøder ved flere overtrædelser..

• #5   11. aug 2015 som Once er inde på, du bliver takseret ud fra de zoner du kører ind i.

• #6   11. aug 2015 Der var engang en klaphat i en bmw som kørte bøder ind for over 50.000 kroner.
    Del1 https://www.youtube.com/watch?v=7ThiIoLLEeE
    Del 2 https://www.youtube.com/watch?v=s7Omp5BwSIQ

Hver eneste gang at du kører ind i en ny hastighedszone er det en ny fartovertrædelse.

• #7   11. aug 2015 Yeah, den går sku nok ind under at det er 2 zoner, og så er det jo fair nok

• #8   11. aug 2015 der er desuden et minimum af tilbagelagt vej du skal være kørt før det kan udløse en bøde (når det er filmet selvfølgelig)

• #9   11. aug 2015 Lorte regel! De bør stoppe en der bryder loven omgående. Tænk hvis personen under næste overtrædelse f.eks. køre en ihjel kun fordi betjenten vil have en måling mere. Det er sgu for ringe synes jeg!

• #10   11. aug 2015 Ja Mr. P. jeg tror også det ville se uheldigt ud på en video, desværre skal der nok blod på bordet før det ændres.

De har også sendt videoen til analyse, så det er målt vha. kantpæle, så ved jeg ikke om den 1km regel gælder, nok ikke. Tough titties, må bare finde cyklen op af kælderen.

• #11   11. aug 2015 180, så går man til den, ryger kortet ikke ved 160 og over på den ene bare

• #12   11. aug 2015 "Står til en ubetinget frakendelse fordi det er 2 betinget forseelser"

Nej, du står allerede til ubetinget frakendelse ved den første forseelse, da alt over 160 km/t giver ubetinget fra kendelse med det samme.. smiley

• #13   11. aug 2015 og den sidste forseelse du lavede, var ikke nok til klip

• #14   11. aug 2015 Er det ikke kun første forseelse, der giver en betinget frakendelse? Den anden giver ikke en overskridelse på 60 %, så det skulle ikke være pga. fart i så fald. Eller er der noget, jeg har overset?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #15   11. aug 2015 Synes det burde give lidt mængderabat om ikk andet smiley

• #16   11. aug 2015 Den første forseelse er kun betinget, blev ringet op af das polizei i dag.
    Man skal over 200 på motorvej for at den bliver ubetinget, i en 110 zone.

Jeg er lidt løs i detaljerne, bliver rimelig kulret efter sådan en omgang, men det kan godt være noget med den går over i 60 / 50 zone umiddelbart efter. Betjenten mente ihvertfald den var betinget.

Nogen der vil leje en Honda Civic Type R i 6 måneder ? smiley (gas)

• #17   11. aug 2015 Daniel, så har du ikke hørt efter, det har ALTID været ubetinget fra kendelse ved farter over 160!

Taget fra nettet:

Betinget frakendelse af kørekort: Kører du over 60% hurtigere end tilladt, får du en betinget frakendelse af kørekortet.
    Desuden vil du altid få frakendt dit kørekort betinget, hvis du kører over 160 km/t. Dvs. på motorvej med en hastighedsbegrænsning på 130 km/t kan du højst tillade dig at køre 30% for stærkt, hvis du vil undgå en frakendelse.

• #18   11. aug 2015 Den her siger betinget: http://www.fartboeder.dk/beregn-fartboede.htm

99% sikker på han sagde 2 x betinget

• #19   11. aug 2015 180 km/t er kun betinget frakendelse.

Du skal kører 100% eller over 200 km/t før de tager det ubetinget.

Læs lige det du har fundet på nettet igen, Der står kun betinget, hvis du kører over 160 km/t.

• #20   11. aug 2015 Lidt sjovt om man gør det samme med mord, at man lige skal se hvor mange vedkommende slår ihjel før man gider stoppe ham.

Reglen burde ikke være således, da han formentlig havde kørt ordentlig efter første bøde. Folk kan ændrer sig, men nu er det jo penge vi snakker om og her ændrer politiet sig aldrig.

Min kammmi prøvede det samme og der blev han først stoppet da, det var nok til at tage hans kort.

• #21   11. aug 2015 Sorry, mig som blander betinget/ubetinget sammen! -.-

• #22   11. aug 2015 Thommas det viser jo så at han slet ikke skulle have haft kørekortet.

• #23   11. aug 2015 Thommas F
    noget af en vild sammenligning du kommer med...mord og for høj hastighed.

uden at jeg ved noget om selve sagen fra Daniel R så kunne man da få den tanke at betjenten først fik afsluttet den første måling og han så så at han (Daniel) havde for høj fart på ved afkørslen. var jeg selv betjent havde jeg også taget den måling med inden jeg stoppede vedkommende.

• #24   11. aug 2015 R M har ret

Hans første måling på motorvejen viste "kun" 176, og han havde selv kørt 242 for at hente mig. (Kører i en 60 zone, frem til et kryds der fører ud mod motorvejen, hvor betjenten holdte for rødt, det skiftede til grønt lige som jeg kom derop, så fik den lige 3. i V-TEC ud på motorvejen. Så ser jeg bare den der stylede koksgrå audi i bakspejlet der hamrer fra land, tænkte sku det var Brian himself -_- nix... dumt

Da han så har hentet mig stopper han første måling, og starter den igen efter 1. afkørsel der leder til en anden motorvej med 110. Her slutter motorvejen og bliver til by, på ca. 500m, og så holder vi for rødt igen lige inden byen. På det stykke kører jeg også for stærkt, men nede på 110 ved 70 skiltet, dumt, og det skal ikke forsvares.

Men nu var han da sikker på at kunne klippe mit kort, under afhørelsen sagde han også han ville se bort fra. nr 2 forseelse, men det har han aldrig sagt nu ihvertfald.

• #25   11. aug 2015 176 km/t er jo ikke hasarderet kørsel på en motorvej, ej heller 110 i en 70 km zone, hvis der ellers er gode oversigtsforhold og ingen eller ringe trafik - derimod synes jeg 242 km/t er hasarderet kørsel, selv på en motorvej - men det er jo lovens håndhæver smiley

• #26   11. aug 2015 Ole B
    176 km/t kan uden videre blive anset som at være hasarderet kørsel, kommer stærkt an på hvordan forholdende er på det tidspunkt.

• #27   11. aug 2015 #26 synes også det netop er det jeg skriver: hvis der ellers er gode oversigtsforhold og ringe eller ingen trafik.

Desværre oplever jeg ofte at folk ved kun 110 - 130 km/t på en motorvej kører endog meget hasarderet i forbindelse med vognbaneskift og nogle ligger konstant og zigzagger fra den ene vognbane til den anden, fordi de totalt har misforstået det med at holde til højre.

• #28   11. aug 2015 Fredag eftermiddag midt i ferieperioden, meget let trafik, perfekt udsyn.

Ved den sidste forseelse er der kun ham og mig på vejen, hvor motorvejen overgår til 70 og efter 500m ender i et hovedkryds ind til byen, hvor vi holder stille. Og tror måske han sagde 114, rundede det af, men det er en forskel på 4 km/t. Og en forskel på et klip og en betinget. Så går regnestykket op...

Bilen blev også indkaldt til syn, selvom der er et år til endnu. Kørte den afsted dagen efter, og honda'en gik perfekt igennem, forventeligt for en fra 07. Bilen havde helt nye bremser. Som betjenten sagde, 'det er en fin vogn'...

Og det skal heller ikke være en undskyldning, men så kommer der i det mindste ikke ekstra tillæg oveni. (minus syns omkostninger)

• #29   11. aug 2015 Bilen blev også indkaldt til syn, selvom der er et år til endnu. Det hbar intet med hvor lang tid der er til syn endnu. Men at han mener bilen ikke er i lovlig stand og vil så have den ind til syn

• #30   11. aug 2015 Det har du helt ret i. Og det skal ikke være en hemmelighed at det er en vogn der tager rigtigt godt imod lidt ekstra luft.

Men der var mere end en måned til fristen, og i så fald ville det være en mindre ulejlighed at sætte originalt udstyr på.

Det er sikkert en fin regel de har.

• #31   12. aug 2015 Du har stadig ikke forstået den synsindkaldelse https://www.applusbilsyn.dk/bilsyn/paragraf-2-syn

Det har intet med dit normale syn at gøre.

• #32   12. aug 2015 Daniel R
    du har jo ''ulovligt'' udstyr på/i din bil så må du jo forvente at det sker igen, altså at du skal til et nyt syn af bilen..

Once han har da ikke misforstået det, han ved jo godt at det er pga de ''ulovlige'' ting der er på/i bilen.

• #33   12. aug 2015 R M der var ingen fejl på bilen, så hvor får du det ulovlige udstyr fra?

Once han har da ikke misforstået det, mon ikke, når han hele tiden siger at han blev indkaldt selvom der stadig er syn på bilen

• #34   12. aug 2015 Once

som Daniel R selv skriver i #30 at det ville være en mindre ulejlighed at sætte originalt udstyr på...så går jeg stærkt ud fra det er pga noget i den retning han skulle til et nyt syn.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 46
    #35   12. aug 2015 Betal bøden. Og accepter at du kører som en idiot. LÆR af det og stop med at risikere os andres liv!!!

• #36   12. aug 2015 R M, der var ikke noget ulovligt på den.

Det er nok et spørgsmål om bent betjent har syntes den var lige rigeligt frisk.

• #37   12. aug 2015 Selvom begge forseelser gav betinget frakendelse hver for sig, får man IKKE ubetinget, hvis disse forseelser blev begået samtidigt. Kun betinget.

• #38   12. aug 2015 Daniel R
    må du så undskylde smiley

Kommentér på:
2 fartbøder af samme civilbetjent

Annonce