{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.959 visninger | Oprettet:

Afvist kørekort! {{forumTopicSubject}}

Min lillesøster der snart fylder 18 har haft en uheldig episode hvor hun besvimede kort. Til lægen hun kom, som ifølge loven skulle give kørsels forbud. Vi har heldigvis en ekstra sundheds forsikring, så hun kom relativt hurtigt til en neurolog. Neurologen sagde 2 år!!! uden kørekort. Med mine google evner kommer jeg aldrig op på den tid. Er der nogen der har erfaringer med dette? Alt hjælp tages med kyshånd! På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afvist kørekort!
  • #1   10. sep 2015 Ved ansøgning spørger de jo om du har haft anfald osv inden for 5 år

F 2. Bevidsthedsforstyrrelse eller svimmelhed? ------------------------------------------------ >
    Besvares bekræftende, hvis undersøgte har haft bevidsthedsforstyrrelser eller svimmelhed inden for de sidste fem år. Under ”Supplerende oplysninger” anføres omstændighederne omkring anfaldet, evt. udløsende faktorer, hyppigheden, hvornår fandt det seneste anfald sted samt om muligt diagnosen. Aktuel og relevant speciallægeudtalelse kan medsendes såfremt tilstanden ikke har været stabil de seneste 5 år.

Så det er ikke unormalt med 2 år hvor du ikke har haft et anfald før du igen må kører bil.

• #2   10. sep 2015 Min kammerat fik kørselsforbud et år fordi han havde et black out i en brandert i sit eget hjem. Selvom lægen siger at det højst sandsynligt var pga en høj promille og ikke noget der er sket før, må han stadig ikke køre et år.
    Surt når man både har bil og mc smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #4   10. sep 2015 Sådan er loven "desværre" skruet sammen..
    Min ene var ude for det samme, han havde kørekort, var i gang med at tage mc kort, og da han skulle have sin lægeerklæring var han så dum at sige, at han havde været bevistløs, og det kostede lige 2års kørselsforbud smiley

• #5   10. sep 2015 Min kammerat fik da sit kort selvom han flere gange havde besvimet.
    Han sagde det bare ikke til lægen.

• #7   10. sep 2015 veteran doktoren har jeg også prøvet jeg fik da aldrig noget at vide?

• #9   10. sep 2015 @#5
    Fedt at folk lyver om at de besvimer - det er jo betryggende at have dem kørende rundt i trafikken smiley

• #10   10. sep 2015 Jeg har Diabetes og har da været ude for at besvime pga lavt blodsukker og en anden gang pga dehydrering ( lagerarbejde i hedebølge ) jeg har ALDRIG fået nogen andre krav end at passe mine halvårlige Diabetes tjek hos lægen ? jeg har enda ADR bevis Truck bevis stort og lille kørekort hænger kort og tilladelse til udrykningskørsel oO det er satme underligt min læge sagde at det talte ikke hvis det ikke var trafik relateret

• Bjerggaards

#11   10. sep 2015 Kurik
    Så får du dig en slem overraskelse når du en gang skal forny dine kort.. Jeg har også type1, og jeg ar i gang med at få mit fornyet, og i dag skal man have en attest fra ens læge som står for din diabetes, om at du overholder alt hvad de siger, og hvor mange enheder insulin og bla bla bla..
    Det er udover den normale lægeattest vel og mærke!

• #12   10. sep 2015 BG piraten : skal alligevel først forny det i år 2060

• Bjerggaards

#13   10. sep 2015 Så kan du kun have type2, for type1 er en kronisk sygdom, og det kræver fornyelse hver 2-5år

• #14   10. sep 2015 #6

Det var "kun" et år og der er ikke noget at gøre, han har forsøgt.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #16   10. sep 2015 #12 jaaa hvis det ikke bruges i erhverv smiley

• #17   10. sep 2015 #15

Ja lidt, men han havde bidt sig i kinden så de var bange for at det kunne være epilepsi.

Han er i øvrigt aldrig faldet om før.

• #18   10. sep 2015 Har bare læst flere steder at ved enkelte uforklarlige spændte det mellem 3 mdr. til 1 år, synes helt sikkert det er okay med et forbud for en stund, men 2 år er sgu lige at stramme den!

• #19   10. sep 2015 Synes det er fair med et kørselsforbud. Men neuroloen havde ingen forklaring på den kortvarige ubevidsthed, altså hun havde ingen fejl i hjernen (Sjovt nok), Men alligevel 2 år! Så strammer man den!

• #20   10. sep 2015 Hvis man ikke fornyer sit kørekort jævnligt, i forbindelse med erhvervskørekort osv. så sker der nok ikke så meget.
    Det skal meget til før lægen blander sig, da han jo egentligt er ligeglad til en vis grad.
    men skal man forny sit kørekort, så falder hammeren.
    Bla, ved diabetes, det er ikke længe siden der kom stramninger.
    Men får idag tidsbegrænset kørekort og det skal fornyes alt efter det interval embedslægen bestemme, da politiet retter sig efter anbefalingerne fra embedslægen.
    Men rigtig mange oplyser som reglen ikke sin læge om det, derfor er der mange uansvarlige mennesker der kører rundt.

• #21   10. sep 2015 Jesper

Det er vel ikke neurologen der har bestemt dette.
    Det må være hendes egen læge, med embeds lægen i samråd bagefter.

• #22   10. sep 2015 Hvis hun søger om kørekort kontaktes embedslægen som så kontakter neurologen, også bliver det afvist. Det sagde den "kloge" herre i hvert falde. Men igen, det er jo som at få karakteren 00, så man kan altid klage/kontakte embedslægen uden der er noget at "miste" smiley

• #23   10. sep 2015 nej forkert
    hus skal søge om kørekort, dette indebærer en læge erklæring fra hendes egen læge der kender hende bedst.
    i denne forbindelse skal hun jo udfylde blanketten ved lægen,, og han skal bekræfte dette.
    hvis hun undlader at fortælle lægen det og ikke skriver under på det.
    så skal lægen jo skrive det hvis han kan se journalen fra neurologen.
    så skal papirerne forbi politi eller borger. på kommunen og det er dem der sender det til embeds lægen.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #24   10. sep 2015 Eller så burde hun finde ud af om hun fejler noget.. ... vi andre ser jo også først snot før vi reagerer smiley

• #25   12. sep 2015 BG piraten - jeg har også 1, og mit er lige udløbet efter 3år. Fint fint, mine papire ser fine ud, ingen anfald eller noget, egentligt ret lige til.

Jeg har lige været oppe og forny mit midlertidige, da Politiet er i underbemandelse! Fandme til grin, at nogle venter op mod et år på at få godkendt deres nye kørekort.

Især når jeg snart runder 10år uden et tilfælde -.-

• Bjerggaards

#26   12. sep 2015 Jeg har rundet 22år uden anfald, og mit er også kun i 3år af gangen + de 9mdr det tager embedslægen at sige ok xD

• #27   12. sep 2015 Det er simpelt hen til grin at man skal kastes sådan rundt i systemet. Alle læger har endda skrevet under på jeg godt må kører bil. Ringede til RigsPolitiet i sidste uge, de har så lige ansat 22 nye medarbejdere, men de skal jo læres op.

Hun fandt så min sag "jamen jeg sidder med den her", men hun vidste ikke lige hvornår de fik den sendt videre. -.-

• Bjerggaards

#28   12. sep 2015 Og nu har de endnu mindre tid pga de render rundt på motorvejen og hygger sig med nogen *xxxxxx*
    Men ved at det tager tid, og har det gjort de 4 gange jeg har fået det fornyet tidligere smiley
    De første 2 gange var det kun 2år af gangen! Selv om alt var godt osv!
    Men er spændt på hvad de siger nu, for jeg har fået mig sådan en insulin pumpe, så det kommer vel til at koste 3-4mdr ekstra, pga de lige skal lære hvad det er

• #29   12. sep 2015 Håbede godt nok dette for et enestående tilfælde. Skal jeg regne med X antal måneder hver gang jeg skal have fornyet?? Shieze, at det kan lade sig gøre i Danmark.

Pumpe har jeg dog ikke, da jeg vil få revet den af på jobbet, så jeg er stadig på pindene, og har været det i 17år nu.

• Bjerggaards

#30   12. sep 2015 Jeg har "fået" 10-11mdr ekstra tid ved at vente på nye kort, så det har taget 3-4mdr hver gang det er blevet fornyet smiley
    Hvad laver du siden den bliver revet af?
    For det var jeg selv ret nervøs for selv, men det lort sidder satme fast!

• #31   12. sep 2015 Arbejder som entreprenør pt, men ellers som landmand. Vi roder jo tit i snævre rum smiley

Men kan da godt se jeg går en lang tid i vente...

• Bjerggaards

#32   12. sep 2015 Ja på med tålmodigheden ;(
    Jeg er kun på uge 3, så ved der går et pænt stykke tid før jeg ved noget xD

Men kan godt se det måske ikke ville være optimalt med pumpe, men ikke umuligt, har selv gået 9mdr med min og "arbejdet" som mekaniker, og har ikke haft nogen problemer, selv om man tit ligger over en motor osv xD

• #33   12. sep 2015 Ja, er lidt bange for der kommer grus og jord i maskineriet også - så hellere det ligger sikkert i firmabilen smiley

Men man kan så se på den lyse side, jo længere tid der går, jo mere gratis kørekort har man smiley

• Bjerggaards

#34   12. sep 2015 Hehe ja det er også derfor jeg siger jeg har fået 10mdr xD

• #35   14. sep 2015 Kan lige komme med en afklaring. Resume. Min søster har besøgt neurologen som siger hun intet fejler. Han foreslår 2 års karentæne men har ingen domhammer. Faktum er vores læge SKAL (hvilket hun pt. ikke vil) skrive en lægeerklæring, vel og mærke hvis min søster "består" den. Derefter sendes den til motorkontoret, hvor de tager et kig på den og vurdere om den behøver at komme videre til embedslægen. Hvilket den sandsynligt/forhåbentlig ikke gør. Skulle den gøre dette, vil embedslægen først her indrage neurologen, der så kommer med sin vurdering af sagen. Så nu får vi af se hvad der sker... Tak for alle svar!

• #38   18. sep 2015 Komme videre? Hvem prøver ikke på at kæmpe for sin sag? Men hul i det, lægen er skiftet, og fremtiden ser meget lysere ud nu, ang. det her i hvert fald.

• #40   18. sep 2015 Haha, tænkte også bare hvad fanden, men den er feset ind nu smiley

Kommentér på:
Afvist kørekort!

Annonce