1.456 visninger
|
Oprettet:
Bil til hugger {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Jeg vil gerne vide, om det en bil skal være indregistreret og forsikret, når den skal sælges til en ophugger? Jeg har nemlig en ven, som hårdnakket påstår at, bilen skal være indregistreret og forsikret, ellers kan de ikke tage mod den. Grunden til jeg spørger, er da jeg ellers vil forsøge at sælge bilen, som reservedels bil, såfremt jeg ikke skal betale forsikring samt vægtafgift, i perioden hvor den forhåbentligt sælges. Vægtafgiften skal nemlig betales, inden 1/12.
Håber der sidder nogle, som kender svaret.
På forhånd tak
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Sådan bliver skrotpræmien udbetalt
Du skal aflevere din bil til en registreret autoophugger og samtidig medbringe bilens registreringsattest. Hvis bilen er afmeldt, og nummerpladerne afleveret på motorkontoret, skal du medbringe dokumentation for det. Det koster 250 kr. at aflevere bilen hos en autoophugger.
Autoophuggeren udsteder en skrotningsattest. Det er som hovedregel den sidst registrerede ejer af bilen, der skal underskrive skrotningsattesten.
Attesten indsendes til Miljøordning for biler. Når ordningen har modtaget skrotningsattest og dokumentation for afmelding af bilen, overfører de præmien til din bankkonto.
aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
apr 2013
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
At hvis du ikke er sidst registrerer ejer af bilen.
Skal du have en skrotning attest med
Underskrift fra tildlig registrerer ejer.
For og skrotte bilen.
apr 2013
okt 2008
Følger: 73 Følgere: 82 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 146
Bil til hugger