{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.904 visninger | Oprettet:

Prisen er for dyr, stadig ? {{forumTopicSubject}}

Den generelle pris på et stk køretøj i dk, specielt diesel biler og gamle diesel biler er jo hjernedød høj. Hvor mange kan sige de mener priserne på diesel biler er fair, kontra alle de ekstra skjulte skatter der må betales fordi man ejer sådan fætter..... 0.... De, staten, og skat må langt hellere beskatte alt muligt andet hen i vejret ... Fucking nederen og være middelmådig dansker og køre under middelmådig bil pga, sådan er det bare.. Vi må vel respektere staten ikke kan budgettere anderledes og beskatte biler højere end nogen anden stat i verden....
Nå men de så jeg bare lige have ud smiley god weekend bilelskere ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisen er for dyr, stadig ?
  • #1   11. dec 2015 Jeg har en diesel, og ja prisen er meget høj. Kommer af med 3000 her til januar, pga de afgifter der er..

  • #3   11. dec 2015 I DK er der så mange ting man skal tænke over når man skal på markedet efter en ny bil... Desværre smiley

  • #4   11. dec 2015 Jeg betaler 620kr om året i grøn ejer afgift på min diesel stationcar fra 2015

  • #5   11. dec 2015 Hvor mange kan sige at prisen på en hospitalsindlæggelse eller bare en sygdomsbehandling her i Danmark er rimelig i forhold til det som folk skal betale for at blive indlagt eller bare behandlet ambulant?
    Hvor mange kan sige at prisen for at få sine børn undervist i folkeskolen er fair i forhold til det som en lærer skal have i løn og som skolebøgerne koster derudover??


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #6   11. dec 2015 627 - spot on!

  • #7   11. dec 2015 Folk jammer over bilprisen, så prøv at være hus ejer så kan du snakke om at bidrage til statskassen.
    Men når det er sagt, så husk du betaler ikke for ar blive uddannet, du får SU, kontanthjælp, dagpenge, det er gratis at gå til lægen


  • #9   11. dec 2015 Og alt det gør du også i Sverige og Tyskland med laver skat og moms på vare.

  • #10   11. dec 2015 Brok brok brok brok og brok med ekstra brok ovenpå. Velkommen til Danmark - Verdens lykkeligste folkefærd. smiley

  • #11   11. dec 2015 Så flyt til Tyskland eller Sverige , pengene skal komme et sted fra, og bil afgifter er et af dem.

  • #13   11. dec 2015 Er du flyttet Christian?
    For i Danmark kører der vist ikke biler rundt der ikke kan styre eller bremse....
    Altså, det skulle da lige være nogle gamle amerikanerslæder, de kan vist kun forurene.


  • #15   11. dec 2015 smiley
    Tak Christian - men hvilken del af det er det der er joken?


  • #17   11. dec 2015 Den danske vognpark er efter min mening ikke forældet. Den er ligeså sikker som den tyske vognpark - forskellen er blot at vi kører i mindre og billige biler - men de har næsten alle ABS, airbag, ESP osv. Selv minibilerne. Jeg ser næsten ingen vrag køre rundt på vejene i Danmark - man skal lede længe efter biler med åbenlys rust. Det var sq anderledes i 80er og start 90erne ... DER kørte der mange vrag rundt i Danmark :-). Det var dengang den billigste bil kostede 99000 kr: Lada 1200. Det var dengang renten på realkreditlån var på 15-20% og ikke 3% som i dag. Der var sq ikke råd til moderne biler så mange kørte rundt i elendige biler.

    I øvrigt skal jeg have solgt min dieselvarevogn på papegøjeplader nu. Den koster mig nemlig ca 22000 kr i årlig grøn afgift - men det er kun fordi jeg bad synsmanden om at nedveje totalvægten fra 3500 kg til 3000 kg. Uden nedvejning koster den ca 34000 kr i årlig grøn afgift - fordi misundelsesafgiften stiger til knap 17000 kr for biler over 3000 kg i totalvægt (igen gulplade efter 1997).

    Så jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk piver over en årlig afgift på 3000 kr. Jeg ville være ovenud lykkelig hvis min årlige afgift kunne trykkes ned i 12000 kr.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #19   11. dec 2015 De gamle amerikaner slæder styrer lige så godt som en plastik kælk, medmindre de er blevet ombygget og opdateret... Forurene er de også rigtigt gode til, hvis de ikke har EFI motorer... Men sådan er det jo... smiley

  • #20   11. dec 2015 Altså, hvis man leder rigtig rigtig længe, og leder de rigtige steder, så er det da muligt at man kan finde en gammel smadderkasse som har det lidt problematisk med at kunne styre og måske også har nogle smådefekte bremser.
    Og hvis man finder sådan et køretøj med nummerplader påer det da fordi polidutten ikke har kunnet finde den, for her i landet er der da både synspligt og pænt store bøder for ikke at overholde denne pligt.

    Så det er jo den sædvanlige LA-retorik, med at mane spøgelser frem som ikke eksisterer.
    Vognparken i Danmark har det ganske udmærket, er trafiksikker og helt up to date.
    Og de få biler der falder udenfor denne generalisering er der et ganse fintmasket net til at opfange smiley


  • #21   11. dec 2015 jeg ville gerne have en diesel bmw en e39 530/535 den koster mere i vægtafgift end en m5 smiley e39 wtf.. det samme med e60/e61 det er sgu for dumt.. min kærestes getz koster 4600 om året.. den går 19 km/l min volvo som går 9 koster 3200 om året ?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #22   11. dec 2015 Der er noget galt i det regnestykke Rasmus. En volvo 240 koster ikke kun 3200 om året på hvide plader, det er jeg ret sikker på... smiley

  • #23   11. dec 2015 I 1998 går man fra vægtafgift til grøn ejerafgift - en markant ændring af afgiftssystemet: Derfor de mærkelige afgifter.

  • #25   11. dec 2015 betalte kun 1800 da jeg købte min.. og kunne se at den var sat til samme beløb tidligere halvårligt

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #26   11. dec 2015 Regn med ca 2200/halvårligt rasmus... De 1800 er ikke for en fuld periode... Jeg er ret sikker på at de ligger et stykke over 2000/halvår

  • #27   11. dec 2015 alternativt så prøv at slå den op her inde AU53183 smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #28   11. dec 2015 2210 for en hel periode... smiley Det står i bunden, hvis du går ind under afgifter på både nummerplade.net og nrpla.de

  • #29   11. dec 2015 så fik vi styr på det.. men stadig billigere end en lille getz.. self hvis den havde partikkel filter så ville det hjælpe meget men en gal udgift for en bil der nok kun kører 2 år til

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #30   11. dec 2015 Ja det er sygt... Min citroen c5 koster 3500/halvårligt fordi det er en diesel uden partikelfilter, nu har den kørt så langt, at det ikke er rentabelt at montere filteret og få det registreret. Det kan ikke nå at tjene sig selv hjem. Min gamle omega kostede 3700 halvårligt, som koster det dobbelte i brændstof oveni... :-S

  • #31   11. dec 2015 ja det gir ingen mening smiley

  • #33   12. dec 2015 Køb en hybrid. 32.3 km/l ved bykørsel. 620 kr årligt i grøn afgift. Lydløs. Stadigvæk 23 km/l ved motorvej. Billigste bil jeg har haft

  • #35   12. dec 2015 Det kaldes prioritering
    Hvis du vil havde en mellem klasse bil med en middelmådig løn så skal der vælges og spares.
    Der er rig mulighed for at få en fin bil men det kræver man vil det og ikke bare forventer staten forære dig en porche


  • #36   12. dec 2015 Lucas J, min er 3000 halvårligt? Så kan ikke forstå det du skriver med, at folk piver?
    Min er som SKREVET HALVÅRLIGT.
    Ja jeg havde lige brug for at komme af med det..


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #37   12. dec 2015 Min e61 er 4600,- halvårligt, og hvad så, nyder sku hver tur i den, og hellere sådan en end en af de små bøssebiler man skal trække på, det koster at have det sjovt, velkommen til Danmark...

  • #38   12. dec 2015 hørt kenneth smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #39   12. dec 2015 Lucas J - hvad er det for en varevogn?

  • #40   12. dec 2015 Christian
    man kan stadig hovedet sjovt selvom afgifterne er som de nu er, man vælger jo selv hvad man kører i.
    en der kører i en citigo kontra en der kører i en corvette,de har begge det lige sjovt kommer bare an på ens syn på det ?


  • #42   12. dec 2015 det er da rigtigt, dit mindset har så meget og sige om du kan have det sjovt i hvilken som helst bil du nu kører i.

    eksempel.. du ville have det lige så sjovt med at drifte en BMW som du ville have en gammel opel kadett smiley


  • #44   12. dec 2015 mente det faktisk seriøst

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #45   13. dec 2015 Jeg har haft en del biler efterhånden, både store og små. Den sjoveste jeg har haft var en Corsa a 1,0. Den var hyleskæg i lyskryds ræs, hvis man kunne stille chokeren rigtigt... Den overraskede rigtigt mange dengang og jeg skreg af grin hver gang jeg var ude og køre i den... smiley

    Men folk er forskellige, nogle skal have noget sindssygt dyrt og specielt for at have det sjovt... Bare ikke mig!


  • #46   13. dec 2015 #45
    mange tak du opfattede pointen i det jeg skrev.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #48   13. dec 2015 Jeg forstod det skam første gang. Nogle mennesker har brug for at kompensere for mangler andre steder... Om det er på kroppen eller i livet er op til folk selv at afgøre...

    En lille bil kan nemt være lige så sjov at køre som en stor bil. Det nogle tænker på, er ren og skær fascination af et enkelt bilmærke/biltype... Lidt som at nogen mener at en VW Passat er verdens flotteste bil, det er den ikke i min optik. Smag osv er forskellig, det kan man ikke komme udenom, men det kan desværre diskuteres til hudløshed... smiley


  • #49   13. dec 2015 Christian
    igen kommer da an på hvem man er og om man behøver større biler for at have det sjovt.
    er det samme dengang vi kørte på knallert, man var vildt kedelig i manges øjne hvis man kørte med standard cylinder osv osv. så jo er skam muligt at have det sjovt i mindre biler.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #50   13. dec 2015 En up er garanteret sjovere at køre i sving med, end en Corvette... De er bygget til at køre på skinner...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #52   13. dec 2015 Man køber vel ikke en bil for at man skal være konstant sur når man kører?

    Har du nogen sinde spurgt UP ejere om det Christian?


  • #54   13. dec 2015 Christian
    nævnte jo bare to biler, kunne lige så vel have været en BMW M3 og en spark


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #57   13. dec 2015 Men vildt alligevel, at der skulle 6 andre Corvette modeller til at udvikle en der styrer godt... Det er amerikansk når det er bedst må man sige...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #58   13. dec 2015 Hvis man køber bil fordi den er billig, så kan man da lige så godt købe noget af det der er billigere endnu? Suzuki og hvad der ellers er, de er nok lige så økonomiske og muligvis også billigere at reparere på...

  • #59   13. dec 2015 Christian
    det er da også skide dumt som bare fanden at man køber en bil selvom man ikke er stolt af den eller for den sags skyld glad for den. så kunne man jo som sådan bare brænde pengene af i et bål i haven.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #60   13. dec 2015 Så kan jeg ved Gud ikke forstå, hvorfor man ikke bare sælger lortet igen?

  • #61   13. dec 2015 skal så lige siges, at prisen på up f.eks ikke er specielt meget billigere end en Swift, så afgifts grundlaget er lidt små tyndt.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #62   13. dec 2015 Men en Swift er da alligevel en kende større end en fuck-UP?

  • #63   13. dec 2015 ja selvfølgelig er den det men igen grøn afgift er sgu den samme på de to biler.
    min veninde har en mii og hendes forældre en Swift.. pris forskellen er mindre end 30,000 kr


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #64   13. dec 2015 Så havde jeg valgt swift'en uden tvivl...

  • #66   13. dec 2015 hun valgte mii'en fordi hun synes det er en fed bil. hun købte så en af de første modeller der kom ud så den hun har, har en del "sygdomme" som de er så kendt for.

  • #67   13. dec 2015 Christian
    nej kommer med det grundlag som du ikke kan benægte at forskellen i prisen ikke er så fandens stor at man er nødsaget til at købe en mini bil.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #69   13. dec 2015 Det har intet med dobbeltmoral at gøre? Hvornår har jeg påstået at en up/mii/citigo er en god bil?

  • #71   13. dec 2015 Christian
    det er hendes smag det kommer an på, sgu da ikke andres..


  • #72   13. dec 2015 det er da heller ikke dobbeltmoralsk kedde

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #73   13. dec 2015 Der er mange ting der er bedre i sving end en Corvette... Men jeg skrev at en up garanteret er SJOVERE end en Corvette.

  • #75   13. dec 2015 kan vildt godt li at mærker som dacia er kommet til, f.eks duster modellen kan måle sig med andre modeller i samme klasse, der er prisen nemlig meget åbenlys ift købet.. en VW i samme klasse kan nemt koste en bondegård mere end duster gør.

  • #78   13. dec 2015 Christian
    alt har charme på hver sin måde, kommer an på hvem man snakker med om det smiley


  • #80   13. dec 2015 så du mener i ramme alvor at alle minibil ejere har købt dem kun pga den er billig og det var deres eneste mulighed de havde?

  • #82   13. dec 2015 ahhh den skal du længere ud på landet med smiley

  • #84   13. dec 2015 giver dig ret i at det meget muligt er tilfældet for nogle af dem.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #86   13. dec 2015 Det er få der køber minibilerne for at slippe for det offentlige. Det er jo ikke alle mennesker i hele Danmark der bor hvor der går s-tog hvert kvarter, eller set offentlige trafik bare virker. Langt de fleste køber dem som bil nr 2, for at have noget at fragte børn og dagligvarer. Men det betyder ikke at de ikke er sjove at køre i...

  • #87   13. dec 2015 Jeg vil give Christian ret i én ting. Folk der køber minibiler, køber dem fordi de er billige... Men det er så også det eneste jeg vil give ham ret i. Folk køber dem ikke fordi de er tvunget til det og hvis de ikke kan lide dem, så er de ualmindeligt dumme at købe dem. Der findes udemærkede alternativer på brugtmarkedet som er større og i god stand i samme prisklasse.
    Og at sige at folk ikke kan lide deres minibiler er en gang mundlort Christian. Vi har forstået at du godt kan lide store og helst amerikanske biler. Men du må lære at forstå, at der findes mennesker med anden smag og prioriteringer end dig.
    Jeg var glad for min Lupo 1,0 og ja, jeg købte den fordi den var billig. Jeg var oprigtigt glad for den. Det var en fornøjelse at kunne tanke for 300kr og køre i en uge før jeg skulle tanke igen. Den var billig i forsikring og afgift og den startede hver morgen. Det er også en form for køreglæde. Samt at man ikke skal kimse af at den stod mig i under 20.000kr, plus den blev solgt med fortjeneste. Jeg kunne sagtens have købt en større og hurtigere bil, men behovet var der ikke, så hvorfor skulle jeg gøre det?

    Christian, hvorfor har du egentlig den opfattelse at en lille bil ikke kan være sjov? Er du virkelig så ensporet at en 500hk V8'er er det eneste som kan give dig et smil på læben?


  • #88   13. dec 2015 LilleDan
    problemet er at han modsiger sig selv ret ofte og ser sig sur på biler der ikke lige rammer hans smag


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #89   13. dec 2015 Som jeg skrev tidligere, har nogle mennesker et behov for at få kompenseret for mangler andetsteds, ved at købe ting... Hvor de mangler så er, må folk jo selv finde ud af...

  • #90   13. dec 2015 DisCon
    så kunne du lige så vel kalde det for en penis forlængelse eller midlife crisis.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #91   13. dec 2015 Det var dig der skrev det, ikke mig... Men det er godt nok en tidlig midtvejskrise så...

  • #92   13. dec 2015 I know måske en smule langt ude hvis det var en midlife crisis

  • #93   13. dec 2015 En Up... som er Danmarks mest solgte bil siden den kom ud cirka... - og den bil med lavest liggetid på bilbasen, jeg tvivler på at der ikke er nogen der finder den charmerende... - om ikke andet mere tiltalende end dens nærmeste konkurrenter.

    Sammenliningen med en corvette.. mja.. den er da mere praktisk.. men corvetten skal jo helst ikke dække samme behov som en UP!.. - men på mange parametre som forbrugerne søger, så kan corvetten ikke være med..

    Jeg giver cirka 5000 årligt for min tdi.. men de er nu tjent hjem igen med mit kørselsmønster og brændstofpriserne i forhold til benzin og diesel.. - og så kører den 20+ pr liter diesel...


  • #95   13. dec 2015 Christian
    nej staten tvinger dig ikke ned i en mindre bil, det erjo en lodret løgn..
    du og alle os andre har vor egen vilje hvad vi kører i.. hvis det du mener skulle passe kørte der hovedsageligt minibiler rundt og det er da langt fra tilfældet.
    er samme princip om rygning, det bliver dyrere og dyrere men der ryges stadig som bare pokker.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #96   13. dec 2015 Arh, jeg tror nu ikke at der er det samme antal rygere som der var for 5 år siden...

    Hvis du er så utilfreds med det hele Christian, hvad laver du da så her i lille Danmark? Hvis det virkeligt er så dårligt at være her, så må du jo flytte til sverige eller usa for den sags skyld...


  • #98   13. dec 2015 er så egentlig kun et eksempel på at staten ønsker ændringer men der kommer ikke det udfald som de stræber efter

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #99   13. dec 2015 Men se på Norge, der koster sprut og cigaretter det blå ned fra himmelen, og folk ryger og drikker som det passer dem, på trods af at det kun bliver dyrere og dyrere...

    Du skriver det ikke direkte Christian, men man kan godt læse mellem linierne, at du godt gad at bo i staterne eller bare et andet land som har andre afgiftsregler end Danmark...


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #100   13. dec 2015 Og staten trækker ikke noget ned over hovedet på dig, det står dig frit for, at tage en uddannelse så du kan tjene penge og købe den bil du nu vil have...

  • #101   13. dec 2015 DisCon
    usunde ting er også dyre i Danmark men det bliver stadig købt.


  • #103   13. dec 2015 Christian
    hvad er det du ikke forstår? du må tjene for at få det du ønsker, det er sgu ikke anderledes i andre lande i verden. du får det sgu altid til at lyde som om at andre lande får deres biler smidt i nakken... det passer sgu da ikke... ville jeg have en af audis eller bmw's største modeller så skulle jeg da arbejde for det uanset om jeg boede i dk Tyskland eller USA.. glem nu den der offer rolle du spiller så meget på og kom ind i kampen.


  • #104   13. dec 2015 Christian
    To simple spørgsmål som du bare skal svare ja eller nej til?

    Ejer du en minibil og elsker du minibiler?


  • #105   13. dec 2015 Er problemet ikke nærmere at janteloven trykker en smule her, at en ung gut midt i tyverne ikke kan forstå at ting koster, og at hans forældre og deres venner har arbejdet det meste af deres liv for at kunne købe deres hus og en fin stor bil. Det er fåtallet på 25 der har råd til store dyre biler og store huse og alt det andet de vil have.

  • #107   13. dec 2015 Jamen Christian...??? Hvordan kan det lade sig gøre når staten tvinger dig ned i en minibil og tvinger dig til at elske minibiler?

    smiley


  • #108   13. dec 2015 Christian
    uanset hvad, så skal du om du bor i Danmark Tyskland England eller USA stadig tjene gode penge for at have råd de ting du vil have.. det virker netop ikke som du forstår det faktum. du kan ikke komme udenom at det kræver hårdt arbejde format få de ting man ønsker, med mindre man vinder i lotto eller arver en mindre formue.


  • #111   13. dec 2015 Så du siger at du ville have råd til at købe en Volvo herhjemme, hvis den kostede 240.000, ligesom i Sverige.
    Hvis du har 240.000, hvorfor føler du dig så tvunget til at købe en minibil??? smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #112   13. dec 2015 Nu du sammenligner så meget med sverige, kan du så ikke lige forklare forskellene på vor lands opbygning kontra sveriges. Der må jo altså være nogle ret store forskelle, når registrerings afgiften (sidst jeg fik det at vide for 10 år siden) er på 1500 svenske kroner, inklusiv nummerplader.

  • #114   13. dec 2015 Haha... Så er du jo heller ikke blevet tvunget til at købe en minibil. Kan du ikke bare acceptere at du er en fattigrøv ligesom alle os andre og du må knokle for at få råd til en dyr bil?

  • #116   13. dec 2015 Christian
    alvorligt nu hvad skal en bil opfylde i din optik?


  • #118   13. dec 2015 okay og køreglæde er det = power eller hvordan?

  • #120   13. dec 2015 Christian

    Så sov om natten istedet for at hive dig i fjederen til billeder af Hellcatten! Så vil du finde køreglæde i selv en kabinescooter! smiley


  • #121   13. dec 2015 Christian
    lyder bare til du er træt af at du faktisk skal arbejde hårdt for og få det du ønsker.. store drømme koster jo bare en del.

    btw kan huske da jeg fik kørekort, da var jeg egentlig ligeglad med om jeg fik en tur i mors clio ellers fars Mercedes, glæden ved at kunne sætte sig ind i en vil og køre var da større end om bilen var fesen clio eller sporty Mercedes.... skal så siges jeg sad bedre og mere komfortable i clioen end Mercedes-Benzen


  • #123   13. dec 2015 Den er solgt Christian. Men ellers havde du været velkommen.

  • #125   13. dec 2015 Jeg skulle bruge noget større.

  • #127   13. dec 2015 Seat Altea 1,6 benz. Stadig ingen raket, men fin til mit behov. På gule plader, selvfølgelig.

  • #129   13. dec 2015 2005

  • #131   13. dec 2015 Det er jeg da heller ikke?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #132   13. dec 2015 Bare fordi man ikke bruger smileys i sine indlæg, betyder det ikke at man er trist kære Christian...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #135   13. dec 2015 En time?

  • #137   14. dec 2015 Sorry Christian... Værsgo smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Her har du en bunke smiley'er. Så kan du selv sætte dem ind efter behov.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #138   14. dec 2015 Næppe nogen der er tvunget ud i små biler.
    Folk vælger selv hvordan de prioriterer og hvis en stor dyr bil kommer i anden række, ja så må der jo være vigtigere ting i livet.

    En ny mikro med værditab, renter til billån, er vel næppe meget billigere, end min benzinsluger, med dyr afgift osv, som jeg købte for sølle 9000 kr?


  • #140   14. dec 2015 627
    Til din #5 post.

    Det kan England, uden at have afgift på bilerne OG de skal hellere ikke betale for deres medicin, fordi de har loft på den betaling. smiley

    Kan de, så kan vi også, eller hvordan er det nu.
    Nåh nej, vi tager kun de dårlige ideer som EU pådutter os smiley


  • #141   14. dec 2015 Christian, fordi der ikke var nogle pæne indenfor mit budget. Og valget stod mellem en 2,0 der havde kørt 250.000 og en 1,6 der havde kørt 136.000.

  • #143   14. dec 2015 Manuel... Har haft en TDI med DSG før, men der er for meget bøvl med kasserne og svinghjul. Det er ellers lækkert at køre med når det virker.

  • #145   20. dec 2015 Fedt at se tråden blev så lang ! Men helt ærligt hvis alle havde RÅD til alle de skinhellige med glorier på ! Så havde man nok kørt i en miljøvenlig bil hvis man kunne optage et lån eller hvis de ikke var så dyre smiley

Kommentér på:
Prisen er for dyr, stadig ?

Annonce