{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Plexiglas tag lovligt? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved om det er lovligt at udskifte en del af taget med plexiglas hvis man ikke piller ved de tværgående vanger?

Jeg får en transporter snart og tænkte at det kunne være meget fedt for at få lidt mere lys i varerummet, det burde vel svare til et stort soltag sådan rent juridisk/synsmæssigt ikke? Eller hvad?

(Og så findes der jo også de kassevogne med forhøjet tag hvor man fjerner hele taget og nærmest placerer en omvendt jolle ovenpå, der ryger tværvangerne jo helt)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plexiglas tag lovligt?
  • #1   21. dec 2015 Det skal være typegodkendt

• #3   21. dec 2015 Snak med din synsmand. Jeg forespurgte min synsmand engang om jeg måtte sætte et open air tag fra en polo på en T4. Det ku han ik se noget i vejen for

• #4   21. dec 2015 Det tror jeg ikke du får lov til smiley Udover at Plexiglas bliver ridset meget nemt og hurtigt bliver grimt, er der jo også sikkerheden omkring det. Det splintrer ikke, men kan knække i store skarpe stykker som kan være yderst farligt i en ulykke.

En billigere og nemmere løsning ville være noget LED lys som tænder så snart du åbner til varerummet. Eller måske med en afbryder så du selv kan styre det.

• #5   23. dec 2015 Pointen var at få noget sollys ind i dagtimerne når jeg kører, sådan lidt pseudo-cabriolet fornemmelse men stadig have lukket bagtil så folk ikke kan lure ind gennem siden. Om det er grimt er ligemeget da det er en varevogn man alligevel ikke kan se henover. Nå, tror bare jeg spørger hr synsmand det er sikkert smartest. Måske er der et andet materiale der minder om det man godt må bruge istedet for plexiglas

• #6   23. dec 2015 Ja, for umiddelbart tænker jeg ikke det kan lade sig gøre når bilen ikke er konstrueret til det. Det vil være et problem hvis bilen ruller rundt, tænker jeg.

Kommentér på:
Plexiglas tag lovligt?

Annonce