Hvem skal betale ? {{forumTopicSubject}}
Hello
Jeg har for 6 mdr. siden købt en BMW 320i E90 fra 2005. Fra dag 1 af har den brugt alt for meget olie, den bruger 1 liter pr. 700-800 km.
Min forhandler beder mig om at køre til Jens Winther i Roskilde hvor de kigger på den. Den får en krumtapsudluftning (i samme omgang finder de ud af at forkæden er gået i stykker og den skifter de også) Jeg får bilen tilbage, men stadig uden forbedring!
Den bruger stadig samme mængde olie. Jeg snakker med forhandler igen som beder mig om at køre til BMW igen. Jeg får lavet en form for motorrens ? Får skiftet olie og den får hældt et eller andet stads i som den skal stå i tomgang med en halv times tid.
Det hjælper desværre heller ikke. Jeg køre nu selv ned til BMW og beder dem om at få tjekket bilen igennem, så vi kan finde frem til det store olieforbrug. Jeg får nu beskeden at mine stempelringe/olieringe skal skiftes ?
Vi snakker om en operation til 40.000 kr...... Jeg ringer og fortæller min forhandler det som jeg har fået at vide af BMW. Han vil selvfølgelig ikke punge ud med 40.000 ovenpå alle de andre dyre omgange hos BMW (Forståligt nok) Men på den anden side har jeg skulle købe stort ind i olie og nærmest fylde på samtidig med tankning! (Næsten ) Og den har haft denne "fejl" fra dag 1 af.
Det skal lige siges bilen kun har kørt 162.000.
Hvor står jeg i denne situation ?
maj 2003
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 174
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.976
den er svær, altså selvfølgelig skal forhandleren stå indenfor en garanti periode. men du har købt en 11 år gammel bil, der helt naturligt bliver slidt med tiden.
Ville tage den med FDM og se hvad udfaldet blev
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Personligt ville jeg forsøge hårdt på at lade handlen gå tilbage, hvis det er muligt.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Men ellers kunne det være et kompromis mellem dig og forhandleren for at få det til at gå lidt mere smooth. ......... Men rent juridisk ER det din forhandler der står for det, og han har jo også prøvet lidt forskelligt, for at lukke munden på dig ......... Dog kunne jeg nok have fortalt dig det ikke ville hjælpe en døjt, men nok 50% af alle mennesker ville nok stoppe her, og sige fuck det lort, og sælge bilen igen, og så var han ude af det !!!!!!
sep 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
Men vi er enige om at han står for den ? Altså jeg hiver lige fat i FDM i morgen for at være helt sikker på hvor jeg står.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Du har påklaget længe inden for rimelig tid, så den burde være rimelig klar.
Det vigtigste er at du har købt en bil der ved købstidspunktet har været fejlbehæftet. du må efter købeloven ikke stilles ringere.
I fald I bliver enige om anden motor. Så sørg for at den har frisk kæde, svinghjul osv sådan at du ikke skal starte forfra med potentielle problemer.
Jeg ville også bede dem afmontere de gamle dyser, så du kunne have dem liggende, hvis der "går" een.
Men ikke noget med en motor der har kørt 200-300 eller 400.000 km... Du må som sagt ikke stilles ringere end det du har (hvis den ellers var ok)...
Men det er tidligt den får de kvaler...
sep 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
Hvem skal betale ?