{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Hente BMW fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Hejsa. En kammerat og jeg er i gang med at importere en e39 540i hver, og den skal have manuelt gear. Det begrænser udvalget en del, og jeg har i den forbindelse fundet et par eksemplarer i Sverige. Nu til spørgsmålet: er det samme regler som for Tyskland ved import? Altså kør på svenske plader til Danmark, og så smid et par danske prøveplader på? Og hvad hvis bilen ikke er registreret? Kan jeg så få midlertidige svenske plader? Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente BMW fra Sverige
  • #1   7. apr 2016 Hvis der er svenske plader på bilen og den er forsikret kan du køre den til Helsingborg eller Øresundsbroen

Hvis bilen er afstäldt / Afmeldt sidder der plader på bilen men den er ikke forsikret, så kan du ikke køre med den ( Du kan ikke påställe den igen uden du har et svensk CPR Nummer

Hvis der er plader på den kan du eventuelt bare tegne en ansvars forsikring i feks. Litauen for feks 1 uge for ca 10 Euro så kan den lovligt køres ud af sverige
    Det Litauiske forsikringsselskab www.ergo.lt

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #2   7. apr 2016 Nej ikke helt, en svensk bil kan ikke afmeldes i sverige før den er toldsynet i dk, derfor vil rigtig mange svenskere slet ikke sælge til danskere, det er meget mere bøvlet end fra tyskland f.eks

• #3   7. apr 2016 Jeg har altså købt mange i Sverige, det er ikke rigtigt hvad du siger kompressorknud

Mange svenskere afställer bilen feks om vinteren, så må den ikke køre, men nummerpladerne skal ikke afleveres

• #4   7. apr 2016 Så hvis den er registreret er det ligetil, så har jeg bare prøve mærker klar til Danmark. Hvis ikke kan jeg tegne en ansvarsforsikring for en kort periode for et lavere beløb. Er det rigtigt forstået?

• #6   7. apr 2016 Nummerpladerne, skal returneres til Sverige, før den kan blive meldt som eksporteret derovre! Dertil, så skal svenske sælger, have minimum en kopi af begge reg. attest, så den kan afmeldes.

Så ja, det er korrekt, mange sælgere vil slet ikke sælge til Danmark. Hentede selv en Subaru i Sverige sidste August.

• #7   7. apr 2016 Ja det er rigtigt Dyhring

Husk der er 2 registreringsattester i Sverige en Blå og en Gul få dem begge
    Danske prøveplader er også gyldige i Sverige så bare ta et sæt danske med og la de svenske blive i Sverige

• #8   7. apr 2016 Så er det så meget nemmere. Så blot et par danske prøveplader smiley

• #9   7. apr 2016 Ja, lige præcis. smiley Husk og lav en "motor udland erklæring" hos SKAT, når du importere et køretøj hjem.

Fordelen ved at lade pladerne sidde på, er at du har 30 "gratis" dage du må kører i DK, med udenlandske plader, før der skal dansk reg. afgift og vægtafgift på smiley

• #10   7. apr 2016 Ja men det er vist rigtigt at den svenske sælger skal ha dokumentation for at den er exporteret hvis det er helt rigtigt

Jeg har dog haft købt en BMW M5 af en ven i Sverige og har sat Litauiske plader på den, det er 5 år siden har aldrig vist eller sendt regattester
    Sælger afställte bare bilen dengang, og han har intet hørt fra vagverket
    men den står stadig på vagverkets side bare som afställt

• #11   7. apr 2016 Der er kommet mange nye regler på det seneste, som har gjort export i Sverige til noget værre rod.

I og med den ikke kan meldes eksporteret, betaler sælger derovre jo stadig vægtafgift, hahaha smiley

• #12   7. apr 2016 Det er selvfølgelig fedt nok - men om jeg sparer 1000 kroner for sælgers besvær, betyder ikke så meget. Køber bare plader til et par dage, og får den toldsynet så snart den lander i DK.

• #13   7. apr 2016 Dyhring Hvor dtår det???

30 "gratis" dage du må kører i DK, med udenlandske plader

Det link er guld værd

Jeg køber 5 biler om måneden kunne da være rart hvis jeg måtte køre i hver af dem i 30 dage

• #15   7. apr 2016 Bare google import bil udenlandske plader.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091334&vId=0

Samme sted du laver "import udenland" erklæring til told og skat også, så er der forsikring osv. på bilen i de 30 dage også.

• #16   7. apr 2016 Ja det link kender jeg
    Det er da kun hvis du som person flytter til Danmark ikke når du importerer en bil

• #17   7. apr 2016 Nope. Prøv og gå ind og lav den erklæring næste gang. Du har 30 dage på udenlandske plader i Danmark, ved import med bopæl i DK også.

Sålænge du har informeret Told & Skat om det.

• #18   7. apr 2016

profilbillede
  • #19   7. apr 2016 Takker den havde jeg ikke set før

• #20   7. apr 2016 Derfor valgte jeg at beholde pladerne, og få de org. reg. attester med hjem. Så kunne den kører uden man skulle hente prøveplader osv. hele tiden, og man kan kører lige som det passer en smiley

Det kan man ikke på prøveplader.

Jeg endte så med først at få sendt plader og kopi af reg. attest tilbage efter 3 måneder, fordi det tog lidt langt tid med afgiften smiley

Der blev sælgeren derovre altså lidt desperat, da han gerne ville have den meldt som eksporteret, haha smiley

• #21   7. apr 2016 Vil det sige at jeg kan importere min egen bil som er på Litauiske plader køre i den i Danmark i 29 Dage og så exportere den igen til feks Tyskland eller Rusland? uden at skulle til syn eller betale noget som helst?

• #22   7. apr 2016 Ved ikke om du kan strakseksportere den ud. Vil tro SKAT ser det som snyd af afgift. Når først den er oprettet i deres system, med stelnummer, udenlandske plader osv., så skal den jo betales reg. afgift efter 30 dage må man gå ud fra.

Ellers ville alle jo hente og sælge biler fra udlandet, for at "kører gratis".

Så jeg vil tro du nok skal betale afgift på bilen, og derefter kræve afgift tilbage for eksport i det danske system.
    Men prøv og ring til skat, kender ikke til eksport, kun import smiley

• #23   7. apr 2016 tro på at skat nok skal komme efter dig, hvis du gør det gentagene gange,husk dette er danmark og du vil blive røvpulet hvis du har det sjovt .

mvh

• #24   7. apr 2016 Jo jo men det kommer vel an på hvad der står i lovgivningen

• #26   7. apr 2016 Kan godt lide det link til det forsikringsselskab , men sproget er jo totalt volapyk!

• #27   7. apr 2016 Vil gerne se på nogen Skoda Octavia fra Sverige, hvor kigger man henne, bare nogen ældre modeller?

• #28   15. apr 2016 www.blocket.se feks.

Kommentér på:
Hente BMW fra Sverige

Annonce