{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.166 visninger | Oprettet:

Kasper J
Kasper J
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 11

I tvivl om blitz af fotovogn. {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg er pænt meget i tvivl om jeg blev blitzet af en fotovogn. Jeg så bare en hvid blitz til min højre side, da jeg kørte... så ikke engang om der holdte en bil da det var mørkt. Mit spørgsmål er om man kan ringe ind til politiet og forhører sig om man er blevet blitzet, eller skal man ventet i en måned og se hvad tiden bringer? Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tvivl om blitz af fotovogn.
  • #1   16. maj 2016 Man skal vente, og blitzet er rødt og du ville ikke kunne undgå at se det om aftenen, mit bud er at du ikke er blevet blitzet

• #2   16. maj 2016 Som Søren siger så er blitzen rød og ikke hvid.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#3   16. maj 2016 Min kammerat kørte ligeså stærkt og kørte lige foran mig 8-12 meter ca. Er ikke sikker på hvor hurtigt jeg kørte men vil skyde på en 75-85 km/t i en 50 zone. Men min kammerat ville da havde blevet blitzet først da han kørte foran mig eller hvordan?

• #4   16. maj 2016 Man er ikke i tvivl. Var selv i tvivl engang, men ud og lede efter fotovogne og prøv. Kan hvertfald sige at man ikke er i tvivl, hverken når det er mørkt eller lyst! smiley

• #5   16. maj 2016 Hvis din kammerat har kørt 8-12m foran dig kan du ikke blive blitzet, da den måler ca 70m fra og tager foto ved 30m så den kan ikke nå at måle 2

• #6   16. maj 2016 jeg kan så informere jer om at nogle af de nye fotovogne har hvid blitz da jeg selv er blevet taget af en af dem smiley

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#7   16. maj 2016 Blitzen var helt oppe i højre forude, og mener næsten helt bestemt den var hvid.

• #8   16. maj 2016 fotovogne tager normalt billeder ud af bagruden !!!
    plobjørn

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#9   16. maj 2016 Altså i min højre forude og højreside af selve foruden...

• #10   16. maj 2016 jeg tror jeg blev blitzet at en trefod igår vi kom ca 5-6 biler på stripe men jeg så et rødt blink så aner ikke hvilken bil de har blitzet så jeg venter bare og ser om der kommer en regning tror jeg kan holde den på en 1000 mand

• #11   16. maj 2016 Bent c det er så ikke sandt. da de ikke bruger hvid da det blænder

Fakta om politiets nye fotovogne:

Politiets nye udstyr hedder PoliScan-speed fra tyske Vitronic, det kan tage op til 2 billeder i sekundet og er med nummerpladegenkendelse.
    Man måler hastigheden med 3D-laserstråler, som er monteret med to digitale kameraer med forskellig størrelse linser. Der er også et fremadrettet kamera i fotovognens forrude, som betjenten kan aktivere hvis der kommer en bilist/motorcyklist uden nummerplade foran.
    Foto-strækningen, hvor fotoet bliver taget, er i et område på 20-50 meter bag laseren, selve laseren måler cirka 75 meter ude.
    Til fotoudstyret bruges en rødblitz, som også blev anvendt på de gamle fotovogne. Den nye blitz har en kortere lysperiode men samme styrke som tidligere og affyres også i dagslys.
    Udstyret kan monteres på en 3-fod (tripod), drives af et batteri som placeres ved siden af udstyret, og kan styres fra vognen med ét kabel, op til 15-30 meter væk, som medfører at fotofælden både bliver sværere at spotte, men også for at den kan placeres steder hvor det ikke er muligt at parkere en varevogn. Standardkablet er dog 15 meter langt, men politiet forventes at indkøbe 30 meter kabler også og helt op til 60 meter er teknisk muligt.
    Udstyret kan måle over fire vognbaner og måle i begge færdselsretninger, politiet overvejer også at eksperimentere med at sætte måleudstyret i en trailer eller ligefrem sætte det fast i vejkanten i en periode.
    Foto-overtrædelserne vises straks på skærmen, så operatøren hele tiden kan overvåge billedkvaliteten.
    Alle fotovogne er per februar 2015 af typen VW Transporter, på gule nummerplader og med forhøjet tag (se billede længere oppe). Der findes 2 fotovogne på hvide nummerplader, men disse er ikke beregnet til almindelig brug. Desuden er der ikke længere solfilm i bagruden, da udstyret skal kunne drejes for at fotografere forskellige vinkler.

• #12   16. maj 2016

profilbillede
  • #13   16. maj 2016 Hej
    8m! Var der et stykke reb imellem?
    Ellers er blizen for for tæt kørsel
    MVH KP

• #14   16. maj 2016 Den er rød, ikke hvid smiley

• #15   16. maj 2016 Du har simpelthen kørt 8-12 meter fra din kammerat? Det er i praksis det samme som at køre helt oppe i røven af ham.

Ved 75 km/t kører du 21 meter på blot ét sekund. Dvs. du skal have en reaktionsevne på mindre end et halvt sekund for at have en chance for at bremse eller undvige.

Går det efterhånden op for dig, hvor vanvittigt du har kørt? Og det er endda allerede inden der er taget højde for en fartoverskridelse i niveau 60 %...

• #16   17. maj 2016 Bare at man opretter disse indlæg, beviser jo hvor dum man er. Det giver slet ingen mening.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#18   17. maj 2016 Jaja pus lige glorien lidt mere, i køre jo alle sammen lige efter loven... eller noget.

• #19   17. maj 2016 Der er forskel på at køre lidt for hurtigt og køre i niveau 80 km/t helt oppe i røven af en anden bil. Det er simpelthen komplet vanvittigt, hvis det har været tilfældet.

Jeg trøster mig med, at det med al sandsynlighed er din afstandsbedømmelse, der er helt fucked up, og at du nok nærmere har ligget 20-30 m bag den anden.

• #20   17. maj 2016 Kæft folk er bare hellige?!

Har de fleste ikke prøvet at køre helt oppe i røven på en af deres kammier?

• #21   17. maj 2016 Endnu en tråd der tog en latterlig drejning

Ingen er hellige men derfor har Bay stadig ret

Køre man til en bøde ja så må man betale den når den kommer og så skal der ikke tudes mere over det

• #22   17. maj 2016 Anders H
    Nej, det har alle ikke. Desværre har mange nok, men heldigvis ikke alle.

Jeg er ligeglad med, om folk kalder mig hellig. Når man laver noget vanvittigt, skal man have at vide, det ikke er i orden.

• #23   17. maj 2016 Fortjener man en bøde, så skal man osse have den! 100% enig. Men alle har da prøvet at lave noget ulovligt.

• #24   17. maj 2016 Karsten P
    Den tager kun billeder når der er en hastighedsoverskridelse. Ikke andre overskridelser alene.

• Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #25   21. apr 2019 Hold mindst 3 sek.. Afstand til forandring kørende, uanset hastighed og giv et par afviser blink ved retnings ændring ,så er vi alle hjulpet til større sikkerhed på vejene.

Kommentér på:
I tvivl om blitz af fotovogn.

Annonce