{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.126 visninger | Oprettet:

Kristina  L
Kristina L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Egr ventil/ dieselsagen {{forumTopicSubject}}

Vores bil er en af de mange der er omfattet af dieselsagen. Vi har længe ønsket en større bil da vi ikke kan have alle 3 børn i bilen, men den er umulig at komme af med fordi den er omfattet af dieselsagen. Ingen vil købe noget de ikke kender den fulde konsekvens af. Vi går bare og venter på en indkaldelse, men den kommer bare ikke. Og nu mens vi venter er vores egr ventil lige røget. Det koster omkring 10.000 kr at få den skiftet, og det er da bare ekstra skod.
Ved i om snyden med NOx udledningen, som, så vidt jeg har forstået er noget med egr-ventilen at gøre, kan ha påvirket vores ventil i en negativ retning? Tænker her selvfølgelig på om jeg på nogen måde kan kræve at de betaler den reparation for os. Hader vores bil, hader hader hader
Har hørt om nogen der får slukket egr ventilen til billigere penge, men tænker at det også er penge ud af vinduet hvis de nulstiller det ved en software opdatering inden længe.
Og hvor længe kan jeg køre med en defekt ventil uden bilen tager skade
Sikke en masse spørgsmål, er der mon nogle kloge mennesker der kan hjælpe derude

Hilsen Kristina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egr ventil/ dieselsagen
  • #1   1. jul 2016 Hej
    Diesel
    Hjælp lige på sporet!
    M.v.h. KP

• Kristina  L
    Kristina L Tilmeldt:
    jul 2016

#3   1. jul 2016 1,2 TDI seat Ibiza

Ved du hvad det koster at få slukket egr ventilen og kan man gøre det når motorlampen allerede lyse, altså nu hvor den allerede er gået i stykker. Jeg tænker på om det ikke stadig er billigere at få den slukket nu, og så igen efter en opdatering, end at få lavet den til 10.000 kr.

• Kristina  L
    Kristina L Tilmeldt:
    jul 2016

#5   2. jul 2016 Betyder det så at vi slet ikke kan få slukket for den ventil? Heller ikke selvom vi får den lavet først? Skod hvis det er tilfældet syntes jeg. Føler mig på ingen måde heldig med vores bil. Den er 5,5 år gammel og har allerede kostet os omkring 60000 kr i reparationer i de 3,5 år vi selv har haft udgiftsregningerne efter garantien udløb.

• #6   2. jul 2016 Intet bliver dækket af VW med egr ventilen da det generelt bare er noget lort hvis ikke det bliver renset/vedligeholdt ofte nok.. Nu har i måske også gjort den fejl at købe en TDI uden jeres kørsels behov gavner det?
    Diesel sagen omhandler kun at bilen ikke er miljømæssigt godkendt ved normal kørsel.. Da de software der er i bilen kan opdage om bilen evt er på en test bænk..

• #7   2. jul 2016 Og for du lukket Egr ventilen vil den bare blive genåbnet når jeres bil engang kommer ind til VW.. Så spar de penge

• #10   2. jul 2016 Mener at de gamle, som også har en seat, godt nok en 1.4 TDI, gav i omegnen af 2500,- for en ny egr ventil inkl. Montering. Prøv andre steder end seat, vis det er tilfældet.

• #11   2. jul 2016 De er 5 gange dyrere til en 1.2 end til en 1.4.
    Køb en original på ebay, og få den lokale mekker til at sætte den i.
    Så er du da nede på under 5000Kr(egr ventil 3000kr).
    De kan også købes som renoveret til 2000kr.

• #12   2. jul 2016 hvem har givet jer en pris på 10000kr ?

• #13   2. jul 2016 10.000kr til egr ventil det er sgu sygt.

• #14   2. jul 2016 Hej.
    Har selv en 1.2 tdi ibiza. Har også fået skiftet egr ventil. Mit gæt er at de holder omkring 100k km, afhængig af dit kørselsmønster selvfølgelig. Ellers har der kun været et par sensorer der har skullet skiftes. Hvad har jeres haft af problemer udover egr'en?

• Kristina  L
    Kristina L Tilmeldt:
    jul 2016

#15   2. jul 2016 Jeg har haft kontakt med adskillige værksteder, ingen originale fordi de er for dyre, og de har alle givet det samme svar. Egr ventilen i vores bil sidder bagpå motoren og er en meget tidskrævende reparation og så var det en helt speciel slags ventil og ikke sådan en som jeg selv havde fundet på nettet til 500 kroner. Selve ventilen koster 3200 kroner og det er samme svar hos alle de værksteder jeg har snakket med. Skorstengaard er dem der har givet den bedste pris og ville gøre det for 7000 kroner
    Ja ud over denne rep har der været noget med turboen og alt mulig andet. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Men det er bare en skod bil. Vores dørhåndtag er også gået i stykker nu, så døren i føresiden skal åbnes udefra gennem et nedrullet vindue

• #16   2. jul 2016 Nå ja. Mit håndtag er også blevet skiftet kan jeg huske nu ??. Gudskelov er jeg blevet forskånet for svigtende turbo.

• Kristina  L
    Kristina L Tilmeldt:
    jul 2016

#19   3. jul 2016 Hvis mekanikeren har sat en fejlfinding på bilen og den siger at det er egr ventilen, kan der så gøres andet end at skifte den? Eller kan der være andet lidt mindre rep der kan klare det. Jeg er jo af den overbevisning at alle mekanikere prøver at snyde mig fordi jeg ikke ved en dyt om det, så de kan jo bilde mig hvad som helst ind

• Kristina  L
    Kristina L Tilmeldt:
    jul 2016

#25   3. jul 2016 Hvordan og hvor kan jeg få gjort det, og virker det når fejlen allerede har meldt sig.
    Motorlampen begyndte at blinke en dag ved at jeg fik startet bilen forkert. Altså jeg glemte at lade tændingen stå lidt inden jeg drejede nøglen helt rundt og så var lampen der bare. Bilen havde holdt stille i en uges tid på det tidspunkt.
    Vi har fået af vide at det ikke kan skade bilen at køre med det, så længe motoren ikke lyder anderledes end den plejer, så vi kører faktisk i den. Vi har ikke lige 10000 til at lave den

• #26   3. jul 2016 Det hjælper ikke at rense eller grundsjustere den type egr ventil som sidder på din bil.

Ofte bliver de slidt op mekanisk, i nogle af de led som egr motoren aktivere. Eller også går der en positionsføler i stykker, som ikke kan fåes løs, sådan lige umiddelbart.

Så det er altså ifølge min erfaring ikke pga. Tilsodning at den melder fejl. Men simpelthen fordi ventilen er defekt.

• #28   5. maj 2017 Jeg fik lavet opdatering på min Seat Ibiza st 1.2tdi onsdag i sidste uge, og sjovt nok så laver den motorfejl nu.
    Det er sq flot, man bliver sq lidt sur i bolten når man har kørt et halvt år unden nogle problemer overhovedet, også kommer ens bil op og får opdatering også går den i stykker.
    Det er sq ikke iorden.

Kommentér på:
Egr ventil/ dieselsagen

Annonce