Egr ventil/ dieselsagen {{forumTopicSubject}}
Vores bil er en af de mange der er omfattet af dieselsagen. Vi har længe ønsket en større bil da vi ikke kan have alle 3 børn i bilen, men den er umulig at komme af med fordi den er omfattet af dieselsagen. Ingen vil købe noget de ikke kender den fulde konsekvens af. Vi går bare og venter på en indkaldelse, men den kommer bare ikke. Og nu mens vi venter er vores egr ventil lige røget. Det koster omkring 10.000 kr at få den skiftet, og det er da bare ekstra skod.
Ved i om snyden med NOx udledningen, som, så vidt jeg har forstået er noget med egr-ventilen at gøre, kan ha påvirket vores ventil i en negativ retning? Tænker her selvfølgelig på om jeg på nogen måde kan kræve at de betaler den reparation for os. Hader vores bil, hader hader hader
Har hørt om nogen der får slukket egr ventilen til billigere penge, men tænker at det også er penge ud af vinduet hvis de nulstiller det ved en software opdatering inden længe.
Og hvor længe kan jeg køre med en defekt ventil uden bilen tager skade
Sikke en masse spørgsmål, er der mon nogle kloge mennesker der kan hjælpe derude
Hilsen Kristina
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Diesel
Hjælp lige på sporet!
M.v.h. KP
jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Ved du hvad det koster at få slukket egr ventilen og kan man gøre det når motorlampen allerede lyse, altså nu hvor den allerede er gået i stykker. Jeg tænker på om det ikke stadig er billigere at få den slukket nu, og så igen efter en opdatering, end at få lavet den til 10.000 kr.
jul 2016
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
Diesel sagen omhandler kun at bilen ikke er miljømæssigt godkendt ved normal kørsel.. Da de software der er i bilen kan opdage om bilen evt er på en test bænk..
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
jul 2012
Følger: 4 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 260
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 582
Køb en original på ebay, og få den lokale mekker til at sætte den i.
Så er du da nede på under 5000Kr(egr ventil 3000kr).
De kan også købes som renoveret til 2000kr.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
okt 2015
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 41
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
Har selv en 1.2 tdi ibiza. Har også fået skiftet egr ventil. Mit gæt er at de holder omkring 100k km, afhængig af dit kørselsmønster selvfølgelig. Ellers har der kun været et par sensorer der har skullet skiftes. Hvad har jeres haft af problemer udover egr'en?
jul 2016
Ja ud over denne rep har der været noget med turboen og alt mulig andet. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Men det er bare en skod bil. Vores dørhåndtag er også gået i stykker nu, så døren i føresiden skal åbnes udefra gennem et nedrullet vindue
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
jul 2016
jul 2016
Motorlampen begyndte at blinke en dag ved at jeg fik startet bilen forkert. Altså jeg glemte at lade tændingen stå lidt inden jeg drejede nøglen helt rundt og så var lampen der bare. Bilen havde holdt stille i en uges tid på det tidspunkt.
Vi har fået af vide at det ikke kan skade bilen at køre med det, så længe motoren ikke lyder anderledes end den plejer, så vi kører faktisk i den. Vi har ikke lige 10000 til at lave den
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
Ofte bliver de slidt op mekanisk, i nogle af de led som egr motoren aktivere. Eller også går der en positionsføler i stykker, som ikke kan fåes løs, sådan lige umiddelbart.
Så det er altså ifølge min erfaring ikke pga. Tilsodning at den melder fejl. Men simpelthen fordi ventilen er defekt.
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 14
Det er sq flot, man bliver sq lidt sur i bolten når man har kørt et halvt år unden nogle problemer overhovedet, også kommer ens bil op og får opdatering også går den i stykker.
Det er sq ikke iorden.
Egr ventil/ dieselsagen