{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Kabinemål Punto/starlet/Micra {{forumTopicSubject}}

Hey folkens...

Et lidt måske spøjst spørgsmål.

Er der nogle der kender målene på kabinen på følgende tre bil modeller.

Fiat Punto 93-98
Fiat Punto 99-02
Nissan Micra K11
Toyota Starlet 93-98
Alle 3 dørs..

Jeg skal bruge målet fra indstrumentbordet og ned til bagsmækken.
Samt bredten fra dør til midterkonsol...

Det lyder mærkeligt, men har en drøm om, at tage en ret lang køretur næste sommer og ville lave den om til en 1-persons "camper"
Så skal vide, om de er lange nok til, at jeg kan sove der smiley

Der ud over kommer mit spørgsmål 2...

Er det overhovedet lovligt, at pille passagersædet og bagsæder ud for, at bygge kabinen op i træ med en seng osv?

Ps. tager nu emnet seriøst, men er ikke på igen før om 3-4 timer... Bare til dem der ikke finder forum emner seriøse når trådstarter skriver det og lukker ned smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabinemål Punto/starlet/Micra
  • #1   5. sep 2016 Skal du ud at køre langt skal du bruge en pålidelig bil, så allerede der ville jeg glemme alt om punto. Det er altså bare ikke det samme som japanerne!

• #2   5. sep 2016 Nu var det ikke holdbarheden til bilen jeg spurgte om smiley
    Det er jo et religionsspørgsmål...

• #3   5. sep 2016 Ja, men også rart ikke at holde ude i ødemarken i en bil der ikke er lavet til at holde.
    Men punto er klart den største af de 3.

• #4   5. sep 2016 Skal bruge nogle mere specifikke mål...
    Samt om der er nogle der ved, om det overhovedet er lovligt at lave sådan en midlertidig ombygning på en hvidpladebil...

• #5   6. sep 2016 Puntoen er absolut en pålidelig bil - og der skulle ikke være nogen problemer med at ombygge den til en-mands camper, men undersøg lige hvordan du korrekt fjerner og tilslutter air-bagen til forsædet igen.

Mht. længden, synes jeg du bare skal finde nogen af de pågældende modeller, der er sat til salg i dit nærområde og så tage ud og tag dine egne mål. Opgivne specificationer kan du måske reelt ikke bruge til så meget, da der kan være forskel på hvordan målene tages - men jeg har selv en Punto 188 - dog 5 dørs - og synes, det er utroligt hvad der kan være i længden - og bredden fejler heller ikke noget. Havde tidligere en langt større bil - men her var kabinepladsen mindre - så tumbs up til dit projekt.

• #6   6. sep 2016 Hvorfor så lille en bil?.
    Hvis planen er og sove i den. Så er en stationcar da det eneste du skal kigge efter.

• #7   6. sep 2016 Falco... Fordi den også skal bruges som hverdagsbil... Ombygningen er kun til sommerferien og det er de 3 bilet jeg kigger på... Så nytter det ikke, med en stationcar der kører 10km/l smiley

• #8   10. sep 2016 Du må ikke fastmontere ting i kabinen der ødelægger dit udsyn i hvert fald.

Kommentér på:
Kabinemål Punto/starlet/Micra

Annonce