{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.199 visninger | Oprettet:

Eskil B
Eskil B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Salgsvogn {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har planer om at lave en salgsvogn. I den forbindelse er der noget afklaring jeg gerne vil have på plads ifm hvad der er lovligt og ikke lovligt mht selve salgsvognen. Hvis man ikke er 100% sikker, sætter jeg meget stor pris på et link til hvor man kan læse om det henne.

Må jeg lave en autocamper om til en kørende salgsvogn?
- Jeg tænker at det måske skal omregistreres som gulpladebil hvis det er?

Må jeg lave en campingvogn om til salgvogn?
- I så fald skal den være uden plader og stå et fast sted?

Vores nuværende model er at bygge en salgsvogn på en trailer som fundament.

Mvh,

Eskil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salgsvogn
  • #1   22. sep 2016 Afhænger af hvad den skal sælge.
    Autocampere er afgift nedsat så der er nogle krav til sengepladser og osv.

Er det privat eller firma ejet?
    Som firma mp man godt bygge en kassevogn om til showroom salgs bogn osv hvor man som privat har flere restriktioner

• Eskil B
    Eskil B Tilmeldt:
    sep 2016

#2   22. sep 2016 Det er for at lave en madvogn, altså der skal sælges mad og dermed firma.

Ok, så det vil sige at mht til autocamper så kan det ikke lade sig gøre da der skal være beboelse? men kan den ikke omregistreres til varebil?

• #4   22. sep 2016 Der skal være sove pladser til 4 personer og et køkken, som der skal være der døgnet rundt. du må ikke tage noget af det ud for at lave det om til en salgsvogn.

• #5   22. sep 2016 Står alt her http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2175901

• #7   22. sep 2016 Der er SYGT mange regler nå det gælder madvare. Nok nemmest at købe en færdig madbog og dekoreret. Samt læse en helvedes masse sider om fødevarereglerne

• Eskil B
    Eskil B Tilmeldt:
    sep 2016

#8   19. jan 2017 Hej igen. Ja det er alt for kompliceret med konstruktiv ændring af kørertøjer, og det gælder jo også hvis man bygge en salgsvogn op på et campingvognsunderstel. Her står og falder alt på om producenten har skrevet i typegodkendelsen (som kan skaffes hos trafikstyrelsen) at den "ikke må type godkendes til andet end campingvogn" (ikke ordret). Dette er naturligvis bare noget de vil ansvarsfraskrive sig, så uanset om to stel er nøjagtig ens, så får man bare ikke lov at bruge det hvor typegodkendelsen har denne bemærkning.

• Lone N
    Lone N Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #9   8. mar 2018 Hej Vi skal have lavet vores Salgsvogn ( gl campingvogn) fødevaregodkendt der skal ny strøm vandvarmer vask mm mere i så vil jeg høre hvem der evt kan lave dette ? Vi skal m på festivaler til sommer og sælge fish & Chips Vh lone@easywine2go.com

Kommentér på:
Salgsvogn

Annonce