{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.036 visninger | Oprettet:

Import fra eBay US {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley

prøve lige igen dag jeg havde en størrer tastefejl...

Sagen er den at jeg gerne vil købe noget over eBay som bliver sendt fra USA. Men er der en måde at omgå told/moms på ? Nogen der har erfaringer med at få sendt det til et EU land og sende vidre derfra eller noget?
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra eBay US
  • #1   30. dec 2016 Nej, der vil ALTID være risiko for told/moms på alt over 80kr.

  • #2   30. dec 2016 Din største chance for at undgå told/moms er at en privatperson sender dig en gave - f.eks. hvis du har nogle venner eller familie i USA..

  • #3   30. dec 2016 Men risikoen er der stadig, har fået taget sko et par gange, sendt fra min faster i Vegas smiley

  • #4   30. dec 2016 #3

    Korrekt, men det er nok der risikoen er mindst.


  • #5   30. dec 2016 Enig smiley !

  • #6   30. dec 2016 Ja men hvis det er en gave så er det over 120kr ikke ? Eller hvor meget? smiley

  • #7   30. dec 2016 #6

    360 kr
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2132551&vId=0


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #8   30. dec 2016 Får du det sendt til et andet eu land, så skal du bare betale deres moms, og evt told gebyr smiley
    Så du kan da spare 6% ved import til tyskerland først, men så skal du også lige have fragten dernede fra oveni.. Tror ik rigtig det kan betale sig.


  • #9   30. dec 2016 Købte for 800kr tøj i US og skulle betale 305kr
    På posthuset for at kunne få min pakke udleveret


  • #10   30. dec 2016 det bedste du kan gøre er at skrive til sælger og spørger om han vil skrive et lavt beløb på pakken.
    der står nemlig tit beløb på den label de laver når de skal sende pakken


  • #11   30. dec 2016 Det billigste ( og nemmeste ) er hvis du kan finde varen på eBay, hvor sælgeren er tilmeldt "Global Shipping Program" . Så bliver told&moms fixet inden varen sendes fra US, og af uransagelig årsager, så slipper man noget billigere, end hvis det sendes på andre måder. Altså hvor man opkræves ved varens ankomst til DK , eller ShopUsa.

    Og ikke mindst, så kender man beløbet inden man handler, da det er listet med alle omkostninger.

    ( ved ikke om det passer, men har hørt det ved eBay Global Shipping Program kommer ind i Holland, hvor der er andre toldsatser og moms. )


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #12   30. dec 2016 Henrik
    Jeg har været igennem global shipping, og hvis jeg havde læst bare lidt omkring deres forretning og forsendelses metoder, så havde jeg med glæde betalt x2 moms..

    Men det er rigtig smart at man ved hvordan man er stillet økonomisk, men alt andet er under kæmpe kritik!

    Men det ankommer til Paris mener jeg det var, i hvert fald Frankrig


  • #13   30. dec 2016 Har bestilt nye lygter til min Dodge Caliber over EBay.com med global shipping.

    Varen blev afsendt med UPs fra USA og da den kom til dk røg den med GLS.
    Nu har jeg så kun modtaget det ene sæt lygter, mens det andet angiveligt skulle være leveret dagen efter med GLS. På grund af dette global shipping system, har jeg modtaget trackingnumre jeg ikke kan bruge til en skid og ikke kan søge på, på hverken gls eller ups.com, så hvem der har mine baglygter nu, må guderne vide. Og da de er købt som en pakkeløsning inklusiv told og moms, er det spændende hvordan de vil dele lortet op, når jeg kun har modtaget ét sæt lygter, ud af et sæt på to par.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #14   31. dec 2016 BDOG
    Det tracking nummer du har fået, det skal du bruge på en eller anden random fransk side, ellers kan man ikke søge efter noget som helst smiley
    Jeg kan desværre ikke huske eller finde siden, men det tog mig et godt stykke tid at finde frem til den..

    Det forgår på den måde, at sælgere sender (Muligvis kun 1 pakke) Det ankommer til depotet som sælgeren har sendt til aka global afsendingssted (Her stopper sælgers ansvar!) Global finder ud af, at der bliver spildt alt for meget plads på luft og isolering/indpakning, så de pakker lortet om (Hvilket de åbenbart gerne må, og de spare tit på indpakningen samtidig) Fra Usa bliver den så sendt hen til Frankrig, hvor de så videre giver opgaven til GLS, som ikke helt forstår at der i teorien er 2 afsendere..

    Min komplette udstødning kom også i 3 forskellige pakker!
    Ene tog endda også skade, dog kosmetisk så fuck det..
    Spurgte sælgeren hvordan han havde sendt, og han skrev at det var en stor pakke, GODT isoleret da han godt vidste en tur over søen kunne give nogen grimme buler osv.
    Det var en af hans første afsendelser med det Global shipping, og i dag er han ude af det..

    Men der findes rigtig mange rædselshistorier om "ebay global shipping program" en hurtig søgning, og man finder den ene advarsel efter den anden.


  • #15   31. dec 2016 Har købt mange småting til vores veteran Vw på ebay og de ting der er taget i tolden har vi betalt , end of story

    profilbillede
  • #16   31. dec 2016 Har brugt eBay Global Shipping Program rigtig mange gange. Det har aldrig fejlet endnu smiley ......... så det bliver jeg nok ved med.

    Ingen systemer er jo 100%, så man vil altid kunne finde noget der er gået skævt også......... Hvis man f.eks googler når man skal købe anden bil, så er det næsten umuligt, hvis ikke der må findes negativ kritik smiley smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #17   31. dec 2016 Henrik
    Ja det er korrekt, problemet er bare, at ingen aner eller vil tage ansvar når det er sendt med global smiley


  • #18   31. dec 2016 Nå for pokker, men mon ikke man er dækket af Paypal, hvis det er betalt med det. Der står ikke noget om undtagelser i Paypals politik, m.h.t. at det er cleared med Global Shipping. ?

    Så kommer varen ikke, vil jeg tro man er dækket på samme måde som ellers, eller har jeg misforstået noget ?


Kommentér på:
Import fra eBay US

Annonce