Starlet Glanza V ombygning?? {{forumTopicSubject}}
Halløjsa derude!
Jeg står her med en lille drøm om at få en Toyota Starlet Glanza V med dens 1.3 Turbo 4EFTE motor..
Mit problem og deri også mit spørgsmål er så...
Kan jeg få en starlet lavet om til en Glanza V også derefter få den godkendt??
Altså min tanke er at købe en starlet 1.3 4 dørs og en 1.3 turbo glanza V (som kun er lavet i 3 dørs af hvad jeg har kunne se) også bygge alt fra glanza'en over på den normale starlet så jeg får en venstre styret glanza V. Ville dette på noget punkt kunne lade sig gøre?
Nu tænker jeg at der jo er den lovgivning med at hvis en bil har været indregistreret og godkendt i et andet EU land i mere end 3 måneder så vil det også være lovligt og muligt at få samme bil godkendt i Danmark uden problemer så længe du kan fremvise emissions papire på den er inden for de danske lovgivninger.
Eneste ting er så bare at Toyota starlet Glanza V ikke er bygget venstrestyret fra fabrikken overhoved da den kun har været solgt i England og Japan.
Nogle gode råd eller idéer til hvordan dette lige kan lade sig gøre ??
på forhånd mange tusinde tak for hjælpen!!
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Feks er der fabriksbyggede Lotus 7 og Cobra kopier fra England der ikke kan godkendes her.Eller hvad med hjemmebyggede trikes med V8 motor,bygget ude i beghaven.
Nej helt saa nemt er det ikke.
Ved dog ikke om den kan godkendes,men maaske du kunne goere det den anden vej rundt,feks spoerge Toyota i DK om de vil godkende styrke osv paa en hoejrestyret Glanza der bliver bygget om til venstrestyret.
Det er saa vidt jeg ved lovligt paa mange andre hoejrestyrede biler
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
hjemme bygget køretøjer er heller ikke godkendte køretøjer i England så vidt jeg dog lige har forstand på
Har prøvet at skrive til toyota, de kunne ikke engang fortælle mig hvor jeg kunne få fat i typegodkendelsen på en glanza V i Danmark
(dog ved jeg at en eller flere glanza V er godkendt i Danmark før i tiden)
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
ALT fra glanza skal flyttes over, motor,gear,bremser,fjedere,bagbro,tårnstiver,ledningsnet,ecu.
Men selv om du gør dette, kommer du til og mangle en emmisions attest på motor. Den KAN være ret dyr og fremskaffe.
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.825
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Ellers havde der heller ikke vaeret alle de problemer med at faa godkendt en Skyline R34 GTR f.eks.
Uanset hvilken bil,og hvor du faar den fra skal den stadig overholde DANSK lovgivning.
Som sagt,maaske det var en mulighed at faa godkendt en Glanza og derefter bygge den om til venstrstyret.
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
Og hvorfor SKAL ddt var en årgang 96? Kan jeg ikke tage en 97?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
7. BILEN ER GODKENDT I ET ANDET LAND
Det er en udbredt misforståelse - så udbredt, at nogle synsvirksomheder også tror på det! - at hvis man importerer en udenlandsk bil, som er tunet og godkendt i udlandet, så skal den også accepteres i Danmark. Sådan er reglerne IKKE!
Hvis du importerer en tunet bil fra udlandet, skal du dokumentere ændringerne på samme måde som, hvis ændringerne var foretaget på en dansk bil. De forenklede regler om import af brugte biler fra et EU-land vedrører kun biler, der er masseproducerede, og som ikke er ændret i forhold til fabrikkens originale udførelse.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
I 1997 overgår det til grøn ejer afgift, som udregnes efter alle mulige ting, denne er slet ikke lavet på en glanza
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
Åbenbart umuligt at fremskaffe emissions papire og typegodkendelse på en starlet med 4EF-TE motor... sådan føles det ihvertfaldet selvom jeg simpelthen ikke kan tro det...
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
Det er der ingen der ligger mærke til ??
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
Dog er det lovligt at effekt forøge din bil med 20% eller det var det ihvertfaldet engang, ved ikke helt hvordan loven er nu
(igen kun hvad jeg har læst og hørt.)
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 19
Send gerne til min mail: Sebastianlynge3@gmail.com
(hvis du altså stadig har den)
På forhånd mange tak!
maj 2020
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 851
Jeg ved det ikke med sikkerhed , men jeg er ret sikker på at en tandstang fra 1,3 liters 75 hestes kan bruges på en ombygget Glanza .
....Og sådan vil du løbe ind i en hel masse problemer undervejs , på en bil du formentlig aldrig får godkendt til kørsel på offentlige veje .
Starlet Glanza V ombygning??