{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.227 visninger | Oprettet:

ELL
ELL
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Køb af bil uden afgift finansiering af afgift {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har fundet en bil i Tyskland, som jeg gerne vil købe. Bilen er selvfølgelig uden afgift - og den skal ikke leases. Jeg har råd til at købe bilen kontant i tyskland, men afgiften kan jeg desværre ikke betale kontant. Ved nogle af jer om man kan få finansieret afgiften hos En bank skat eller lignende.

Grunden til jeg vil købe den fra tyskland er at jeg ikke kan få den ønskede kombination af farve, udstyr, km, årgang osv herhjemme i DK
Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil uden afgift finansiering af afgift
  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #1   17. mar 2017 Du kan vel tage et lån og så betale fuld afgift og så bare afbetale hos banken ? smiley

• #2   17. mar 2017 Du kan gøre det alle steder, men hos banken vil de kun låne i en periode der svare til bilen alderen på bilen minus 8 år. Hvis din bil er ældre end det så er det dyrt. Prøv Santander

• #3   17. mar 2017 Ibo: Det kommer virkelig an på ens bankforhold det med de 8 år.. Nogle steder går det også op til 10 eller 12 år.

Santander bliver svær da det er noget papirrod når der skal tages pant i en bil der endnu ikke er indregistreret - men for at indregistrere den skal han bruge pengene først..

Jeg havde taget den med banken, og hvis bilen ikke er for gammel kan du sikker godt finde en rente på 3-4 %..

• #4   17. mar 2017 Men bare lige for at lukke den: SKAT kan ikke finansiere afgiften for dig.. Der er betaling ved kasse 1, ingen undtagelser..

• #5   17. mar 2017 Ok jeg valgte at ta et forbrugslån hos Santander med 5% i rente uden at stille sikkerhed i bilen, det hele tog 10-15 min på computeren også var det det. Jeg tror det gik under 4-5 dag før jeg havde dem på min konto.

• #6   17. mar 2017 Kort sagt, nej det kan du ikke.

1. Du kan låne pengene
    2. Du kan flexlease

Det er ligesom de to muligheder du har..

• #7   18. mar 2017 Så gad jeg godt vide hvor meget du lånte.. For 5 % i rente er da muligt, men det er ikke alle der får den mulighed..:)

• #8   18. mar 2017 5% i rente hos Santander kan kun lade sig gøre hvis man tager et lån med meget lang løbetid.

• #9   18. mar 2017 Du kan få helt ned til 3,95 % det kommer an på din økonomi, jeg købte en golf 6 og skulle låne 50%

• #10   18. mar 2017 Jeg har faktisk 10% i rente.

• #11   18. mar 2017 Først har du 5 % i rente, og så 10%.. Good one! smiley

Anyways, 10 % i rente på et billån er hul i hovedet i min verden..

• #12   18. mar 2017 Det fordi det koster mig 5000kr, derfra de 5 smiley når det er så lidt så gør det ikke den store forskel du får 1/3 del tilbage som fradrag og det var nemt at få det lavet.

• #13   18. mar 2017 Troede ikke at en revisor gad at låne hos steder som Santander.. Med en revisor løn burde man kunne få bedre forhold i sin egen bank..

• #14   18. mar 2017 Købte bilen et halv år efter jeg blev færdig med kandidaten og blev ansat, har en andelsbolig, ny gift og en lille en på 8 mdr. Jeg tjekkede min bank ud på nettet og det virkede for kompliceret hvis de skal have pant i bilen så jeg valgte at bruge Santander , da jeg ikke gad bruge mere tid på det. Jeg har fået en god service og det er jeg glad for. 1/3 af 5000kr får du som sagt tilbage i fradrag så er der ca 3333 kr tilbage, det er begrænset hvor meget mere du spare ift hvor langt tid du skal bruge på det.

• #15   18. mar 2017 Ibo... Håber sku ikke du er revisor... Haha..

1/3 af 5000 =3333..? Prøv lige at regn det ud igen..

Men jeg har svært ved at se hvordan 10% i rente kan anses som billigt, og endnu mindre hvordan forskellen gøres ligegyldig fordi du får fradrag for renten..? Det er stadig det dobbelte af 5%..

Men nok om det..
    ELL- hvad er det for en bil, årgang osv.? Og kan det svare sig at lave et dyrt forbrugslån til afgiften, kontra at lave et lidt større billån, med din udbetaling, og købe en udstyrsmodel som du søger.?

• #17   18. mar 2017 Men det vel kun renterne du kan trække fra, og jeg tvivler på du betaler 5000 i renter om måneden.
    Hvis du trækker 1333 fra i renter måneden, giver det reelt kun ca 4-500 på bundlinjen.

• #18   18. mar 2017 Tak Mikkel, de 5000 er ikke om måneden men i hele løbetiden, altså så skal jeg betale 5000kr i renter i alt+ oprettelsegebyr og hvad der ellers kommer oven i.

• #19   18. mar 2017 Professor J... Håber sku ikke du er professor ... Haha..

• #20   18. mar 2017 #18
    Så du har lånt hvor mange penge ??
    Og dine samlede rente udgifter løber kun op i 5000,- kr med 10% i rente
    Jeg tror du skal kigge dine papirer igennem en ekstra gang.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #21   18. mar 2017 det er ikke kun renten man skal være opmærksom på også oprettelses gebyret på lånet der er en del der har helt horrible gebyre

• #22   18. mar 2017 Jensen..
    Den golf 6 kostede vel 100.000, Ibo har lånt 50% af det, og en løbetid på 1 år, med 10% i rente..

Ibo..
    Jeg beklager min tidligere udtalelse, jeg var ikke ordenligt vågen kl. 4 i morges.. Så fik ikke læst det ordenligt igennem.. smiley
    Kan godt se nu hvad du mener, og må give dig ret i at forskellen fra 1667,- til 3333,- på et års løbetid er minimalt, hvis det tager 10-15 minutter at oprette på nettet, kontra møde med banken og så videre..

• ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

#23   18. mar 2017 Hej tak for de mange svar.

Bilen er fra 2013 og det er en BMW 528i. Den er svær at få i i danmark i det hele taget. Der er næsten kun diesel til salg. Jeg overvejer at flexlease den et år, men så er der en restværdi, den kan jeg godt betale men så står jeg alligevel med en bil uden afgift - og har ikke råd til afgiften.

• #24   18. mar 2017 Hvis du ikke har råd til afgiften - så er jeg nødt til at spørge om du har råd til at oprette en Flex-kontrakt overhovedet .

Der skal du af med ca. 55-65000 for at oprette kontrakten for et år, og du kommer til at betale 7-9000 Kr. om måneden for pladerne. Med service og reparationer på bilen er det 10000 om måneden uden brændstof..

For de penge havde jeg valgte en anden løsning.. Find den bil det drejer sig om, og få evt. Bayern Autogroup til at hente den hjem(Hvis det er fra en BMW forhandler) - og lav finansering igennem dem.. Det er der flere der har gjort, og når bilen ikke er ældre kan du få en god rente og længere tid til at afdrage.

Nu skriver du så det kun er for et år du skal bruge den, så du skal virkelig have tankerne igang om hvad der er bedst for dig..

• #25   19. mar 2017 Thomas M

De tal du slynger ud der, er da helt hen i vejret.
    Når du kommer med en bil selv, så er det altså ikke så slemt. Et par tusinde til oprettelse og et par tusinde om måneden. Men stadig en dårlig forretning. De penge kunne ligeså godt gå til afdrag på et lån man har taget til afgiften.

• #26   19. mar 2017 Er de helt hen i vejret? Hvis alt skal være efter bogen skal bilen jo sælges til leasingselskabet til markedspris(U/Afgift) og så leases ud igen. Der så vidt jeg ved allerede sager i gang hos SKAT hvor at Leasingselskaber køber bilen for 1 Krone for at lease den ud, og det er ikke tilladt.. Hvis boet går konkurs så er der ballade..

• #27   19. mar 2017 Og nu siger du et par tusinde om måneden for leasing. Du er klar over at vi snakker en bil til 450-600000 Kr. med danske plader ikk? Den leaser du jo altså ikke for 2000 i måneden overhovedet..

• ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

#28   19. mar 2017 Thomas M førstegangsydelsen du kommer med passer meget godt. Men den månedlige ydelse er sat en anelse for højt. En pris i den prisklasse kan sagtens flexleases for en 55-70000 i udb. Og 3-4000 om måneden (plus moms).
    Og mht. Om det kan betale sig at afdrage på et lån fremfor at flexlease den, kommer man an på på hvad du betaler om måneden. Er det et leasingselskab hvor din førstegangsydelse ligger som depositum, som frigives når aftalen er færdig - så koster det reelt set kun det du betaler om måneden (også oprettelsesgebyr som ligger på et sted mellem 5-10.000 hos de billige).
    Hvis man så kun betaler 3-4000 om måneden så tror jeg det er mindre end hvad bilen mister af værdi på et år med afgift.

• #29   19. mar 2017 Sorry, jeg har tastet lidt forkert med henblik på månedlig ydelse..

Men det handler jo også om at man efter udløb står med en bil uden afgift der skal afhændes.. Og det er ofte det som er tricky. smiley Men jeg kan godt se hvorfor nogle flexleaser biler, jeg har bare ikke fundet lysten til det endnu.

Så køber jeg hellere en bil der er af samme model men måske bare 2 år ældre så de første ejer(e) har taget det store skrald økonomisk smiley

• ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

#30   19. mar 2017 Det er faktisk ikke så dumt. Flexleasing af bil kan være rigtig smart hvis du gør det som en af jer nævner herinde - køber bilen kontant i tyskland også flexleaser pladerne. Men det er vist ikke helt lovligt, hvis jeg har forstået korrekt

• #31   19. mar 2017 Bilen skal være ejet af flexleasing selskabet som leaser den ud til kunden. Der er så nogle der har været kreative når folk selv er kommet med bilen, og de så har købt den for 1 Krone på papiret.

Hvad gør man så når bilen til 100000 uden afgift står i et firma der går konkurs? smiley

• ELL
    ELL Tilmeldt:
    dec 2014

#32   19. mar 2017 Ja så er man på røven.

• Danni J
    Danni J Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 12 Svar: 3
    #33   26. maj 2017 Altså jeg ville nok tage et lån til at betale afgiften. Som mange nævner her inde, har Santander et godt et. Jeg bruger selv sider som https://www.samlino.dk/laan eller mybanker, til at sammenligne lån. Vil gerne høre hvad du ender med at gøre smiley

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #34   19. okt 2017 Kontakt Elite Leasing ApS,
    De køber bilen ind for dig, finansiere bilen med dansk afgift mod 30% udbetaling og over 36 mdr.

Kommentér på:
Køb af bil uden afgift finansiering af afgift

Annonce