{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.270 visninger | Oprettet:

Gearkasse ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg har i januar 2017 købt en sprit ny bil
Nu har den kørt omkring 4200km

Oplevede her for nyligt at der kom mærkelige lyde når jeg holder i tomgang. Hvis jeg træder koblingen i bund forsvinder lyden . Var forbi værkstedet i fredags og fik at vide at der skal ny gearkasse til da det er en produktionsfejl. Og at de skal kontakte bilproducenten og så hører jeg nærmere da det er en garanti sag.
Hvordan står jeg juridisk ang når de tager bilen ind til reparation. Kan jeg kræve gratis lånebil ? I den periode

2 spørgsmål

Nu har den kørt km 4200 på 3 mdr er det normalt at oliestanden kun er på 39% ud af 100%

Spurgte mekanikeren og han sagde at det er normalt at en bil bruger 1 liter pr 1100km

Jeg synes det er mærkeligt da min lille brors nye bil af andet bilmærke sol han bruger tit til by kørsel nåede at kører ham 26000km inden den blinkede for olie standen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasse ny bil
  • #1   30. mar 2017 Der kan altid ske produktionsfejl.
    Mht til olieforbrug, så giv den lidt tid. Det er ikke unormalt helt nye motorer bruger lidt olie.
    Hvilken bil er det?


  • #2   30. mar 2017 Den nye Opel astra 1,0



  • #3   30. mar 2017 Kan man kræve gratis låne bil ?

  • #4   30. mar 2017 det lyder da mere som at det er udrykkerlejet.. men mon ikke du får en lånebil.. det tror jeg

  • #5   30. mar 2017 Hvor jeg kommer fra når det var garanti sag eller bare alm.fejl for vores side fik kunderne altid gratis lånebil til deres var færdig

  • #6   30. mar 2017 Juridisk set er de ikke forpligtet til at yde gratis lånebil, men det vil være god kundeservice.

  • #7   30. mar 2017 Spurgte mekanikeren og han sagde at det er normalt at en bil bruger 1 liter pr 1100km

    Ja det er normalt når den har gået +200-300.000km..

    Det er fanme et for højt olieforbrug så tidligt ;-( !


  • #8   30. mar 2017 Han må da have drukket ad nat potten. der skal forefindes et bevis på bilens forventet forbrug osv.

  • #9   30. mar 2017 Så skulle jeg tanke 2-3 liter olie om ugen, eeejjj, den holder sku ikke. Så ville service for hver 20.000 jo være ligegyldigt da olien stort set er frisk hele tiden. Selv biler jeg har haft med over 400.000km på klokken, har aldrig brugt så meget olie. Har altid kunne holde serviceinterval.

    Det er, nok Tilladt, med sådan et forbrug, jævnfør specifikationer, men IKKE NORMALT.

    Mht lånebil, så sig i god tid du skal bruge bil mens din er på værksted, så burde der ikke være nogle problemer i det. Hvis de ikke selv tilbyder det ville det undre mig.



  • #10   30. mar 2017 Hold nu op for helvede! Bilen er ny, har kun kørt 4200 km. Det er normalt med lidt olieforbrug i starten helt op til 15-20.000 km. Så inden kræver bilen leveret tilbage og truer forhandleren med Forbrugerrådet, angreb fra Putin og Kim Jong Un, samt at de tvinges til at spise en Daim (fy for helvede!), så lad venligst være med at vildlede trådstarter med jeres mangel på bedre viden

  • #11   30. mar 2017 Det er så din holdning smiley

  • #12   30. mar 2017 Det er ikke en holdning, det er fakta set ud fra et teknisk synspunkt

  • #13   30. mar 2017 Så prøv lige at forklare det store olieforbrug, fra et " teknisk synspunkt"

    Tolerancedata?


  • #14   30. mar 2017 Tolerancedata? Det er et program. Det er almindelig velkendt, at en ny motor bruger lidt mere olie i starten, en slags tilkørsel netop indtil tolerancerne opnås.
    Ydermere bruger nogle fabrikanter en tilkørselsolie, som har andre viskositeter og egenskaber end normal motorolie.


  • #15   30. mar 2017 Derfor skal man ikke købe nye biler. Min bil har kørt 445.000km og bruger Max 100ml olie på 20.000km. Nye biler er bygget super skrøbeligt og billigt. Det sætter sine præg på kvaliteten

  • #17   30. mar 2017 #11 det var måske gældende i fortiden, at en motor brugte noget olie i tilkørsels perioden men med de tolerancer man konstruere motor med i dag så skal motoren sku ikke bruge noget vider olie bare fordi den er ny, den er vel kørt til efter 1000-2000km så 1L pr.1100km er helt hen i skoven selv som fabriksny

  • #18   30. mar 2017 R..

    jeg er enig i at en ny motor lige skal køres til, stempelringe mm..

    men et olieforbrug på 1L pr 1000km, det kommer nok ikk til at ændre sig til 1L pr 20.000km... den vil måske bruge mindre olie, men den vil stadig bruge meget olie


  • #19   30. mar 2017 #15 der findes mennesker der gerne vil følge med tiden, og derfor køber de nye biler.

    Der er også folk der ikke synes ældre biler er charmerende og derfor gerne vil have en ny.

    At der er folk der hellere vil køre i ældre biler er et kæmpe plus for de der gerne vil have en ny bil, for så er der nogen der vil købe brugtbil af dem.

    De der gerne vil have en ny bil er leverandøre til de der vil have de ældre biler, så du bør sådan set værdsætte de der køber nye biler.

    Når din gamle Peugeot dør på et tidspunkt, så er du afhængig af de mennesker!!


  • #20   30. mar 2017 Min rasler også ved tomgang og man kobler ind/ud Peugeot siger det er normalt... Evt se min video, hvis du får skiftet din gearkasse pga samme lyd vil jeg rigtig gerne høre fra dig da jeg så kan spørge Peugeot igen smiley

    Angående olieforbrug står der i vores biler at 1L/1000 km er acceptabelt dog mere når den er ny, når det er sagt er der ingen af dem der har brugt noget olie dog er både vores Peugeot og Honda leveret med lidt for meget olie på smiley


  • #21   30. mar 2017 vil også sige giv den ind til du har kørt 30.000km i den og så derfra tjek hvor meget olie den bruger så skulle det gerne blev minimalt kender flere der har opel de har selv sagt deres brugte end del ind til de km og så når de rammer omkring 250.000km begynder de igen men opel har jo også været kendt for på de små motoren at bruge en del mere olie end andre mærker men det plejer ikke at gøre noget så lang tid man holdet øje med det

  • #22   30. mar 2017 # 20 tror da de fleste instruktionsbøger forskriver et olieforbrug op til 1L pr. 1000km (så har de vel helgarderet sig selv) jeg har aldrig haft en bil der bruger i nærheden af det....
    Min 17år gamle S8 bruge vel 0,2 L pr. 1000km med 200.000km på klokken så den skal lige efterfyldes et par gange pr. olieskift
    og det er så den bil jeg har haft der bruger mest...
    min brors citigo brugte fra ny til første olieskift næsten intet 1-2 dl så det med at en ny bil skal bruge en del olie mener jeg er noget ævl og bruger den olie fra ny så skal det stoppe ved max 2500km ellers er der sku noget galt med kvaliteten efter min mening..
    Men snakker vi store motor som V8-V12 så kan lidt (1-2dl pr. 1000km) vel accepteres..


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.142
    #23   30. mar 2017 jeg havde en ny vw caddy 1,9 tdi
    den brugte 1 liter olie på 1000-2000 km

    jeg hentede olien ved vw,
    og spurgte omndet var normal

    og de sagde det var normalt de første 30-50000km

    før var motoren ikke kørt til

    min privat vil med 300000km på klokken
    brugte måske 0,5liter på 10000km
    mellem olie skift


  • #24   30. mar 2017 #12 fakta fra et teknisk synspunkt, uddyber du ikke det lidt.

  • #25   30. mar 2017 #24. Du henviser til et indlæg af Mirza (#11), men citerer mig (#12). Hvem spørger du?

    Hvis det er til mig, kan du læse svar på dit spørgsmål i mit tidligere svar til netop dig, i indlæg #14.


  • #26   30. mar 2017 #12 , et forbrug på 1 liter år 1000km, det er abnormt.

  • #27   30. mar 2017 23#
    50.000km tilkørsel... smiley


  • #28   30. mar 2017 #14 - lidt mere olie, ja.

    Det er korrekt, at det skal tilkørses før tolerancer / friktion er tilpas, meeeen, det forbrug er da abnormt, det kan du vel godt se selv?



  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.142
    #29   30. mar 2017 #27
    jep det sagde de ved vw
    jeg tænkte godt det ik er min bil

    jeg brugte den jo til firmakørsel,
    så jeg skulle ikke betale


  • #30   30. mar 2017 Sidste gang jeg læste om 1L per 1000km var det Audi der havde det problem... og der så motorene sådan her ud efter noget tid.

    profilbillede
  • #31   30. mar 2017 Det er da en god fin vag motor det der smiley

  • #32   30. mar 2017 Hør nu lige.

    Har du trukket oliepinden?
    Mig bekendt har en Corsa E 1.0 ikke nogen oliestandsmåler.

    Det er sikkert olielevetids indikatoren du har kigget på inde i instrumenteringen?
    Den tæller dage og kilometer indtil service, og med 39% tilbage og kun 4200 km, så kan det godt tyde på at det er dagene der trækker den så langt ned. Dvs den er ikke blevet nulstillet i Ca 8 mdr. Hvis bilen er nyere end dette, kunne det godt tyde på at de har glemt at nulstille den da de har klargjort bilen.


  • #33   30. mar 2017 #30

    profilbillede
  • #34   30. mar 2017 #28. Nej, ikke med aktuelle km. tal. Ja, hvis den havde kørt 15.000 mere.
    Hvis trådstarter får trumfet en ny motor igennem, vil den sikkert gøre nøjagtigt det samme, og så er det jo lige fedt.
    Og da jeg har behandlet rigtig mange garantisager fra mit tidligere job (andet mærke) af lignende karakter, har jeg svært ved at forestille mig at der rent teknisk gøres noget på nuværende tidspunkt.


  • #35   30. mar 2017 Jeg er sikker på at der ikke kan gøres noget ved det, og har heller ikke anbefalet ham at gøre noget, men det betyder ikke at det er ok som du prøver at få det til at lyde..

  • #36   30. mar 2017 Ja jeg har taget målepinden ud og tjekket olie standen
    Der var ikke så meget i.

    Og det er en astra og ikke en corsa


  • #37   30. mar 2017 Min fejl. Havde set det som en Corsa.

    Men hvor ser du at der er 39 % olie på?

    Var den mellem minimum og Max? Eller hvordan skal det tolkes.


  • #38   30. mar 2017 På instrument

    Og kunne så da jeg målepinden ud at den var under halv


  • #40   30. mar 2017 husk på at der kun er ca. 1 liter mellem maks og min på olie pinden på mange biler i dag, så hvis den stadig ligger mellem min og maks på oliepinden så har den jo drukket under 1 liter olie på de godt 4000 km og det er ikke slemt for en ny motor.



  • #41   1. apr 2017 #40.... " ikke slemt for en ny motor"

    Man forventer slet ikke sådan et forbrug, der ikke kan klare et service interval, uden sjat påfyldning, på en ny motor.

    Jeg har haft over 20 biler, nye og gamle, og har aldrig haft én eneste der har brugt olie på den måde.

    Uanset hvor mange komponenter de putter i, så tror Jeg simpelthen ikke at det er lavet til at skal " efterfyldes" mellem service.


  • #42   1. apr 2017 De skal jo os holde e mission ellers kan den jo heller ikke blive godkendt

  • #43   1. apr 2017 #42
    Den overholder vel stadig emissionstesten hvis der bare sætter sig som snask i blokken? smiley


  • #44   1. apr 2017 #30 det ligner en der ikke har overholdt / kørt alt for langt pr. olieskift..
    Tvivler på det har noget som helst med olieforbrug at gøre.

    Sådan kan en PSA diesel motor også se ud, men typisk fordi at intervallet ikke overholdes og at intervallet i forvejen er sat alt for højt af producenten, og har intet med olie forbrug at gøre.


  • #45   1. apr 2017 Søren: Der er du så forkert på den. Det skyldes en (velkendt) fejl på Audi's 1,8 og 2,0 TFSI (A5, A4 og Q5) motorer fra før 2012. Det skyldes en designfejl der gjorde at stempelringene ikke sluttede helt tæt og det her er resultatet. Problemet kostede Audi millioner af € på verdensplans da de fleste biler blev lavet på garantien. Herhjemme var forbrugerne ikke så heldige desværre.

  • #46   1. apr 2017 Det er så din påstand, Audi laver fejl som alle andre fabrikanter deres første serie af V6 brugte masser af olie og sikkert også for andre sener motor.
    Jeg har dog ikke haft Audi med små motor (ud over en A2 1.2TDI) så har ikke fulgt med i dem.

    Men den billed minder meget og det der sker i fks. 1.6 PSA motor og hoved fejlen er at olieskift intervallet i starten var 30.000km (allerede sat 15.000km for højt) men når så køberen når det interval og så lige skal have taget sig sammen og få bestilt tid til olieskift så har den måske endda rundet 40.000km og så står du med det problem dit billed viser, og det uden motoren bruger noget nævneværdig olie


  • #47   1. apr 2017 Prøv at google det. Der findes tusindevis af tråde rundt omkring på nettet, både på dansk engelsk og tysk..

  • #48   1. apr 2017 Har kørt fra 90.000 til 155.000 i vores Avensis 2,0 d4d hvor den fik olierens og taget bundkar af osv og der var ingen slam
    Den havde brugt fra max til min på oliepinden på de 62.000 km så det er vel et okay forbrug smiley


  • Kai N
    Kai N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #49   4. apr 2017 Alle nye biler bruger MERE olie i starten, nogle mærker mere end andre. Grunden er tolerancer samt olietype på en ny motor. Har haft Mercedes der brugte 3 liter på de første 2000 km, hvorefter det faldt til normale ½ ltr, pr. 10.000 km


  • #50   5. apr 2017 flex det billed du lagde op #30 det er hverken en 1.8 eller 2.0 tfsi. det en 6 benet og skal jeg være ærlig ligner det slet ikke noget fra vag

  • #51   5. apr 2017 Nej billede er fra bmw , og de kokser helt vildt dem med vanos

  • #52   5. apr 2017 ja det var da os min tanke. sidst jeg så sådan en der i en vr6 3.2 var fordi ejeres havde kørt var det 50000 eller 150000 uden og skifte olie

  • #53   5. apr 2017 Stop så! Allesammen. Det olie forbrug som tråd starter skriver, der ER abnormt. Hallo!! Ikke normalt. Ikke i orden!

  • #54   5. apr 2017 prøv lige og læs hvad #49 skriver den brugte da også en del de første km

  • #55   5. apr 2017 #49

    Hvilken Mercedes var det, og hvad år var det? 1973??


  • #56   5. apr 2017 #54 Bare drop det. Jonas J er klogere end fagfolk...

  • #57   5. apr 2017 Det var et spørgsmål.

    Jeg er blot en maskinmester, som har bygget større, og mindre motorer, i en hel del år.

    De ting i beskriver har intet med det fakta at gøre, som jeg arbejder ud fra, derfor jeg er særdeles uforstående.


  • #58   5. apr 2017 #56

    Har du noget fornuftigt og konstruktivt da, eller kan du kun forholde dig til hvad andre har af input?


  • #59   5. apr 2017 Stop så! Allesammen. Det olie forbrug som tråd starter skriver, der ER abnormt. Hallo!! Ikke normalt. Ikke i orden!

    Det er ikke et spørgsmål, det er vildledning.

    Og jeg har forsøgt at forklare dig det længere oppe. Desværre kan jeg ikke forstå det for dig,


  • #60   5. apr 2017 Mere olie, JA! Så langt er vi enige, men slet slet ikke i det omfang som trådstarter beskriver.

  • #61   5. apr 2017 Nej, og det er du meget mere i stand til at afgøre, end de som har været i branchen i 15 år eller mere

  • #62   5. apr 2017 Hvem er " de" som har været i branchen, 15 år?

    Prøv at kom med noget relevant fakta i stedet for at kommentere andres indlæg kun. Du kommer ikke med noget konstruktivt / brugbart.

    Jeg har en erfaring, som gør jeg ikke kan tilslutte mig det forbrug som " normalt " langt fra. Heller ikke på en ny maskine. Hvad skulle kunne gøre forbruget var så højt, udover en olie med speciel viskositet, og så var man blevet oplyst om olieskift tidligere, hvilket ikke er oplyst.


  • #63   5. apr 2017 Jeg selv blandt andre.

    Og som jeg igen må gøre dig opmærksom på, har jeg redegjort for mit standpunkt længere oppe. Og det standpunkt er taget ud fra, at jeg har haft med fabriksnye biler at gøre i over 15 år, så jeg syntes at have noget erfaring med, hvad nye biler gør, og hvad de ikke gør.
    Og jeg forholder mig udelukkende til dine kommentarer, baseret på viden tilegnet fra DTU/Maskinmesterskolen, og ikke fra bilindustrien


  • #65   5. apr 2017 #10?

    #12

    #14?

    Du har intet redegjort for, intet.

    Men gider ikke diskutere med dig, du er åbenbart bart én som kun kan kommentere andres indlæg.

    Jeg er fuldstændig ligeglad, bilen er ikke min. Jeg ved bare at set fra et teknisk / fagligt synspunkt, så er der INTET der retfærdiggør det forbrug.

    Det eneste skulle være en speciel olie, og et andet interval, hvilket ikke er oplyst.

    Håber trådstarter løser sit problem??


  • #67   5. apr 2017 Vores 12 Avensis, 15 208 BlueHDI og 16 Jazz 1,3 har som nye alle brugt ca til min på oliepinden indtil første service 15-25.000, dog har de alle været overfyldt fra fabrikken

    Vores Avensis brugte fra Max til min fra 90.000-155.000 så det er vel godkendt, den fik efter de 65.000 en olie rens samt hevet bundkaret af og der var intet slam og si'en var okay men blev skiftet

    Vores A250 bad om olie efter 10.000 km hvor standen var lav og Mercedes hældte mere på, dog holdte vi den ikke så længe og tjekker egentligt aldrig olien hellere ikke på nogle af vores biler i dag smiley

    Vores Focus ST2 diesel holdte på værstes ofte og fik med div repetitioner nyt olie på en del gange så i de 4 mdr har jeg ingen ide om olie forbrug


  • #68   5. apr 2017 #66



    Så du acceptere bare en " mandagsmodel" om den så er halvdefekt eller ej, fordi sådan er " virkeligheden" var alle forbrugere som dig, så var der jo en million arbejdsløse mekanikere og Ingen udvikling !

    " Sådan er det bare " jamen, ok, den køber jeg!

    Hold da kæft mand!



  • #69   5. apr 2017 #67

    Til min på oliepinden, ved første service, Dét er acceptabelt og forståeligt. Så kan man trods alt køre til første interval i bogen.

    Men det andet her er da absurd. Og endnu mere at så mange bare acceptere den slags, som værende " normalt "


  • #70   5. apr 2017 Vores Ford var en mandagsmodel dog ikke med olie tror jeg og Ford DK købte den tilbage til en ret god pris, og de tilbød også at bytte vores til ST3 uden omkostninger

    Vil sige at den kontakt vi har haft med Toyota DK og Ford DK har været virkelig god også selv når værkstederne har ment de ikke skulle dække smiley

    Olie er ikke rigtig noget jeg tjekker specielt ofte og de bør vel også give besked om lav oliestand, som de også gør med sprinklervæske osv smiley

    Er ret imponeret over Toyota'ens forbrug over 65.000 hvad svare fra max til min på pinden... Men alle motorer bruger vel olie? Tænker at turbo'er og oliefilmen på cylindervæggen osv brænder af på en eller anden måde smiley


  • #71   6. apr 2017 Har kontaktet min opel forhandler idag
    Og de har ikke modtaget svar ang gearkassen fra Opel. Så de venter stadig på svar

    Vil man tabe stort hvis man sælger dem bilen igen

    Nu efter 4000km gik gearkassen er sgu bange for hvad der kunne gå galt efter 2 år når garantien ikke dækker

    Købte bilen til 202.000kr

    Hvad kunne jeg få tilbage ca købte den den 4 januar 2017


  • #72   6. apr 2017 #71

    Kender ikke juraen, men evt. FDM kan hjælpe.

    Jeg forstår din frustration, jeg havde heller ikke haft lyst til at beholde den.

    I min optik burde opel købe den tilbage og holde dig skadefri.


  • #73   6. apr 2017 Undre mig over ingen har sagt noget dårligt om Opel i hele tråden??
    Der noget med du maxmå klage x antal gange osv over defekter på bile. Før de skal købe den tilbage men kender heller ikke helt til det. Ang olie så kan der være en defekt i den så den bruger det. Men desværre så der rigtig mange mærker der begyndt med det her 1L pr 1000 km selvom jeg os selv finder det uacceptabelt


  • #74   6. apr 2017 Undre mig over ingen har sagt noget dårligt om Opel i hele tråden??

    Er det ikke bare fordi at folk ikke er overrasket ?? Det havde været noget andet hvis det var en Toyota eller Honda der havde de problemer, så havde det være underligt..


  • #75   6. apr 2017 Eller var dette PSA, så havde alle VW kørere også haft en holdning.... ??

  • #76   6. apr 2017 Jonas er PSA ikke en Ford motor smiley

  • #77   6. apr 2017 Ford bruger PSA, korrekt.

    Lad os holde bil-relig8on udenfor ??


  • Kai N
    Kai N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #78   6. apr 2017 Det var en Mercedes Sprinter 316

  • #79   6. apr 2017 73#

    4. Gang man klager over den SAMME anke, kan man kræve at forhandleren køber bilen tilbage.

    Dvs. De 3 første gange har forhandleren til at udbedre fejlen.
    Gør de det, og der kommer en anden fejl på bilen, har forhandleren også 3 "forsøg" til at udbedre denne.2før man kan kræve at de køber bilen tilbage.


  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #80   6. apr 2017 Jeg har en Corsa E 1.0T (samme motor som i astraen) og den bruger ca. 1/4L pr. 10.000 km, så det lyder lidt mærkeligt at din skulle bruge så meget på så kort tid.
    Forresten, det du kan se i instrumentet er ikke oliestand, men olielevetid som er beregnet efter tid, kørselsmønster, brug af start/stop, koldstart osv osv.


  • #81   6. apr 2017 #71 forvent ikke for meget af Opel. Deres kundeservice er ikke go. Du kan stå med en blok der har skudt et stempel ud af side og de vil stadig sige "det ser da fint ud den fejler intet".. Det tog min ven 9måneder for min ven at returnere sin meriva og sagen var ikke færdig. Forhandleren var bare skide go og tog bilen tilbage. Stod for kompensation og køre sagen færdig. Han har nu købt en ford ved samme forhandler og der har aldrig været noget som helst at sætte på servicen fra Ford Danmark.. Men Opel Danmark er virkelig tunge at danse med ligesom Folkevogn Danmark og Peugeot Danmark.

  • #82   28. apr 2017 Så fik jeg hentet bilen idag fra Opel
    Og problemet er der stadigvæk der kommer mærkelige lyde lige indtil jeg trykker koblingen i bund så forsvinder lyden !


  • #84   28. apr 2017 Mærkeligt ! Fik at vide at jeg skulle komme i næste uge for at de kan kigge på bilen igen er fanme træt af det

  • #85   28. apr 2017 Byt til nyt

  • #86   28. apr 2017 Køre ikke i bilen. De vil sige at den ikke fejlede noget da du hentede den sidst og du selv har ødelagt den. Og den med deres team giver jeg ikke meget for... Det samme lort at lukke ud at Audi priser er begrundet med bedre uddannede mekanikere hos smc. Den samme mekaniker kan stå og lave skoda om morgen og Audi om aftenen og har aldrig set SKYGGEN af videre uddannelse. Opel fyre samme plade af fordi det lyder fint og fanzy..

  • #87   28. apr 2017 Vores Peugeot skal have skiftet noget trykrør eller noget ventil på A/C delen.
    Det skal de være to teknikere til og der var ikke andre end værkføreren i dag der var godkendt til det i dag, så det kan først skiftes i næste uge...
    Hvorfor de skal være 2 godkendte teknikere til at skifte et utæt rør (garantisag) kan jeg ikke helt sætte mig ind i, men herregud jeg er jo hellere ikke mekaniker


  • #88   29. apr 2017 øøh de fleste mekanikere som har taget en uddannelse de sidste 5-10 år har jo certifikat til at lave ac til langt over hvad en bil har af vol/L så det lyder da mærkeligt at de kræver certifikat

Kommentér på:
Gearkasse ny bil

Annonce