{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Big Brake Syn ? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer kraftigt at købe disse bremser til min Passat :

http://www.ebay.de/itm/V-Maxx-Bremse-Big-Brake-Kit-17-VW-PASSAT-Variant-3BG-max-2200kg-Stahlflexleit-/182392748724?fits=Make%3AVW%7CModel%3APassat+Variant&hash=item2a77747ab4:g:Gj0AAOSwA3dYVqCU

Men er lidt i tvivl om hvad man lovmæssigt vil sige til dem ?

Jeg ved at de godkender Brembo GT serien, men dem kan jeg ikke lige finde til min.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Big Brake Syn ?
  • #1   1. apr 2017 der står jo de med tuv godkendelse så vil ikke mene du har noget problem med at få den synet og godkendt med de bremser

• #3   1. apr 2017 Tja....det har du jo selvfølgelig ret i smiley

• #4   1. apr 2017 Freeway at noget er Tüv godkendt betyder ikke du barekan benytte det som du vil. Hvert land kan bestemme hvad du må lave om på bilen som de vil. Se bare med spacere. Når de er Tüv godkendt må de benyttes i tyskland. Men Danmark siger nej til det. Så han skal kigge i detail forskrifterne om hvad der står angående bremser.

• #5   1. apr 2017 ja kender godt reglerne og har da tjekket om de er godkendt til Danmark og skriver som jeg skrev før de er med tuv der er godkendt i Danmark

profilbillede
  • #7   1. apr 2017 Tüv har nu intet med de er godkendt til bestemte lande. Tüv er kun en godkendelse på at den vare overholder sikkerhedsmæssige krav til brug smiley

• #8   1. apr 2017 har selv købt ting med tuv jeg viste der ikke var godkendt til Danmark men er det noget jeg skal have skreven ind på min bil til syn så og er i tvivl så har jeg altid kørt forbi min synmand han har altid være flink at tjekke op på om det er godkendt til Danmark med den tuv der står på det sidst var det en gevindundervogn jeg fik tjekket inden jeg købte den den var så godkendt

• #9   1. apr 2017 Tak for hjælpen Freeway smiley

• #13   2. apr 2017 Tommy sludder at den er godkendt i et andet EU land betyder ikke den er godkendt i Danmark. Det er de danske regler der gælder uanset hvad den er synet med i tyskland. Hvis det er ulovligt i Danmark bliver det ikke lovligt bare fordi den er synet med det i Tyskland. Lad nu være med at lukke sådan noget fis ud.

7. BILEN ER GODKENDT I ET ANDET LAND
    Det er en udbredt misforståelse – så udbredt, at nogle synsvirksomheder også tror på det! – at hvis man importerer en udenlandsk bil, som er tunet og godkendt i udlandet, så skal den også accepteres i Danmark. Sådan er reglerne IKKE!

Hvis du importerer en tunet bil fra udlandet, skal du dokumentere ændringerne på samme måde som, hvis ændringerne var foretaget på en dansk bil. De forenklede regler om import af brugte biler fra et EU-land vedrører kun biler, der er masseproducerede, og som ikke er ændret i forhold til fabrikkens originale udførelse.

profilbillede
  • #14   2. apr 2017 At en ting er TÜV godkendt er ikke ensbetydende med det godkendes i DK, så skal der en Merkblatt 751 godkendelse med.

En anden ting hvis du er interesseret i det bremse kit fra V-Maxx kan jeg skaffe det til 7.495,-

Kommentér på:
Big Brake Syn ?

Annonce