{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.999 visninger | Oprettet:

L H
L H
Emner: 1 Svar: 198

TUV / Merkblatt 751 til Bilstein B14 {{forumTopicSubject}}

Har monteret en B14 på min Golf V, og fik følgende med i pakken:

http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/22017/171/E4-WM4-Y582A00.PDF

Som jeg læser det, er det en godkendelse på undervognen til alle de modeller der står i dokumentet. Da jeg så skulle have bilen synet, mente synsmanden at der manglede en Merkblatt 751, men er det ikke kun noget man laver til én specifik model?

Jeg troede, at så længe min model stod i papirene med godkendelse fra TÜV Nord, så skulle der ikke være noget problem.

Er der noget jeg har misforstået, eller er det synsmanden der tager fejl?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TUV / Merkblatt 751 til Bilstein B14
  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

#2   11. jun 2017 Tak for dit svar.

Jeg må lige have målt efter, at den overholder betingelserne i godkendelsen, men mht. typegodkendelsesnummeret er det felt blankt på min registreringsattest. Det burde vel stå på typepladen i bilen, ikke?

Jeg kan ikke umiddelbart finde et kba-p nummer i godkendelsen, men der står et eksempel på, hvordan modifikationen kan noteres, så kan han evt. gå efter det.

Tak for hjælpen.

• L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

#4   11. jun 2017 Den har altid været dansk, men der står generelt næsten ikke noget på registreringsattesten.

Fandt typegodkendelsen, og den passer med nummeret i dokumentet fra bilstein, så hvis min montering er inde for målene skulle der jo ikke være nogle problemer.

• #5   11. jun 2017 Og at den er tüf 751 godkende står nederst på side 17 i dine papirer

• L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

#6   12. jun 2017 Synsmanden var også kommet frem til, at KBA-P nummeret skulle bruges, og at min dokumentation var tilstrækkelig, så nu er bilen synet og undervognen noteret under konstruktive ændringer.

Tak for hjælpen.

Kommentér på:
TUV / Merkblatt 751 til Bilstein B14

Annonce