{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.572 visninger | Oprettet:

Andreas
Andreas
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Modificering af bil - interiør og eksteriør {{forumTopicSubject}}

Kære bilentusiaster. Jeg har netop oprettet mig her i BilGalleri, da jeg har et spørgsmål vedr. modificering af biler.

Jeg har stor interesse inden for udvikling af teknologi, herunder software og teknik. Jeg har længe overvejet at købe en ældre bil, for at kunne modificere den med hjemmeudviklede sikkerhedsfunktioner, lys, knapper og en masse andet spændende funktionalitet, jeg har idéer til.

Èn af idéerne indebærer et "venligt" dyt-horn til at kunne anvende i situationer, hvor et almindeligt dyt både vil være ulovligt og for voldsomt; f.eks. bilister der ikke kører ved grønt lys e.l. Blot en af mange skøre idéer, jeg leger rundt med.

Andet kræver sensorer jeg monterer på bilens yderside, lys i sidespejlene til at advare om biler og cyklister i den blinde vinkel osv. osv.

Mit spørgsmål er så: I hvor stor grad kan man modificere en bil inden for lovens grænser og sikre sig, at bilen stadig kan komme gennem syn?

Jeg håber der er nogle af jer, der kender til lovgivningen. Mange tak på forhånd smiley

Vh. Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modificering af bil - interiør og eksteriør
  • #1   18. jun 2017 Et venligt dyt horn er to ting der ikke hænger sammen

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #2   18. jun 2017 Alt lys på bilen skal være godkendt, så der er hjemmelavet no go

• Andreas
    Andreas Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   18. jun 2017 #1 Du har en pointe, men idéen synes jeg nu stadig er meget sjov.

#2 Okay. Ved du om det kun gælder lys uden på bilen? Og evt. hvor jeg kan læse om disse regler?

Tak for jeres svar!

• #4   18. jun 2017 Fstyr.dk

• #5   18. jun 2017 Blind spot som du nævner har de fleste større biler i dag og er jo blot en diode der lyser i sidespejlsglasset og ikke genere andre smiley Men om man må eftermontere det ved jeg ikke men lyder da underligt hvis man ikke må, evt kan man da montere dioden på "trekanten" inde i bilen smiley

• #6   19. jun 2017 søg efter detail forskrifter for motorkøretøjer, på fstyr.dk

og læs alt om personbiler

så ved du havd du må og ikke må

faktisk god læsning,
    man finde mange gode ting,

også en fordel, hvis man bliver stoppet, og kan fortælle en betjent,

at ens bil fsktisk er lovlig i følge detailforskriter for motorkøretøjer

har flere gange oplevet at en betjents mening om min bil har været ulovlig
    men er lovlig,

at de har sagt, de ville lige følge op på der. og aldrig høre noget fra dem

fordi bilen er lovlig

Kommentér på:
Modificering af bil - interiør og eksteriør