Modificering af bil - interiør og eksteriør {{forumTopicSubject}}
Kære bilentusiaster. Jeg har netop oprettet mig her i BilGalleri, da jeg har et spørgsmål vedr. modificering af biler.
Jeg har stor interesse inden for udvikling af teknologi, herunder software og teknik. Jeg har længe overvejet at købe en ældre bil, for at kunne modificere den med hjemmeudviklede sikkerhedsfunktioner, lys, knapper og en masse andet spændende funktionalitet, jeg har idéer til.
Èn af idéerne indebærer et "venligt" dyt-horn til at kunne anvende i situationer, hvor et almindeligt dyt både vil være ulovligt og for voldsomt; f.eks. bilister der ikke kører ved grønt lys e.l. Blot en af mange skøre idéer, jeg leger rundt med.
Andet kræver sensorer jeg monterer på bilens yderside, lys i sidespejlene til at advare om biler og cyklister i den blinde vinkel osv. osv.
Mit spørgsmål er så: I hvor stor grad kan man modificere en bil inden for lovens grænser og sikre sig, at bilen stadig kan komme gennem syn?
Jeg håber der er nogle af jer, der kender til lovgivningen. Mange tak på forhånd
Vh. Andreas
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
#2 Okay. Ved du om det kun gælder lys uden på bilen? Og evt. hvor jeg kan læse om disse regler?
Tak for jeres svar!
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.526
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
og læs alt om personbiler
så ved du havd du må og ikke må
faktisk god læsning,
man finde mange gode ting,
også en fordel, hvis man bliver stoppet, og kan fortælle en betjent,