De nye afgifter (hvordan udregnes det) {{forumTopicSubject}}
Hej bg’ere,
Jeg håber at jeg er i den rigtige forumsektion og at der måske er et par venlige sjæle i blandt jer, som ved lidt mere om de nye afgifter end hvad jeg pt. gør.
Jeg går og overvejer om jeg har fortjent en ny bil og med de nye afgifter kigger jeg på om jeg skal hente en syd for grænsen.
1) Det lyder jo simpelt med de nye procent-satser, men hvordan udregnes afgiften? Er det ud fra den pris bilen er købt for uden afgift eller finder de en gennemsnits-pris for den pågældende model og regner så afgiften der af?
2) Der skrives at tillæg for ringere brændstoføkonomi hæves fra 1000 til 6000? Er de beløb pr km/l ringere eller? Og ringere end hvad?
3) Fradrag ved sikkerhedsudstyr? Hvor højt er fradraget og for hvad får man fradrag? Selealarmer, esp, abs osv.?
4) Er det rigtigt antaget at skats beregner på nettet ikke er opdateret med de nye satser?
Puha beklager den lange smøre, men det dækker vidst alle mine spørgsmål.
dec 2016
Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
der gå de ud fra 20 km/l
og for hver 1 km/l under, kommeren. straf afgift på 6000kr
så køre en bil kum 12 km/l så er det 8*6000 kr så koster den allerede 48000kr i straf afgift bare på brændstof,
det samme gælde når man bygger en bil om, ved motorskift til anden motor,
så kommer denne beregning også med.
så har man en ældre bil,
kan det ikke llnge svare sig at lægge større motor i med mindre dennkøre 20 km/l
da man så kommer til at betale en stor straf afgift pga brændstof økonomi
diesel kan jeg ikke husker,
og ved man ikke hvor langt den motor man lægger i køre pr liter
så regner de bare ud fra 12 km/l
sindsygt, nu kommer man til at se rigtig mange ulovlig ombygget biler
da chancen for og bliver opdaget og bøden snart er mindre end afgiften
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.180
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
I Tyskland kaster de, de store modeller efter en, da de ikke må kører i de store byer mere. Den model er der politikere herhjemme der også gerne så indført i DK
aug 2009
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 42
Hvis priserne herhjemme så er forskruede, så ender man altså med at betale meget mere end de opgivede takster og procentsatser i afgift ved import.
Man er jo næsten tilbøjelig til at tænke at det lyder ulovligt...
aug 2009
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 42
Er der nogle/en der kender de takster?
dec 2016
Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
Men ja, det er ikke helt efter bogen
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 248
dec 2016
Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Utroligt, men rigtigt. Min svoger var inde for at ville lave hans BMW 118 om fra gule plader til hvide.
Han fik at vide , at de nye bilafgifter ikke var 3´de behandlet endnu, så ikke muligt før næste år.
Han spurgte så hvad forhandlerne gør. ?....... der svarede de bare, at de løb en lille risiko ved at gøre dette, men at det nok skulle falde på plads det hele.
Men de må jo have fået en forhåndsgodkendelse rent politisk, da ingen kunne holde til, at bilmarkedet stod stille indtil politikerne fik snøvlet sig færdig
........ underligt system vi lever i
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 30 Svar: 145
aug 2009
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 42
Det vil jo øge afgiften virkelig meget over de 85%.
Den bil jeg kigger på koster mellem 170.000 og 190.000 kr uden afgift. I Dk handles den for mellem 450.000 og 530.000 kr ca. Hvis vi bare regner med de 450.000 og en pris på 180.000 kr uden afgift, så bliver det jo en afgift på 150%. Det er jo laaangt over de 85%. Jeg ved godt at der så er nogle fradrag og tillæg, men det udgør jo ikke en merafgift på yderligere 65%?
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 30 Svar: 145
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 48
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.601
Smid endelig din vurdering op herinde, så har vi alle lidt at gå ud fra!
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 128
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.085
så den bliver 1000kr dyre for hver liter,
den køre mindre end 20 km/l
som du kan se jeg skrev i tidliger indlæg
men det ødelægge alt,
jeg havde tænkt mig og lægge en V6 i min kadett gsi på et tidspunkt,
men så skal jeg betale en straf afgift på 48.000kr+ den afgift ombygningen ville koste( den skulle betales alligevel)
men så ka det ikke betale sig og gøre det lovligt,
da chancen fornig bliver opdaget ikke er så stor, hvis man køre fornuftig
var ellers begyndt og køre lovligt,
så bilen ville kunne synes til en hver tid
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 30 Svar: 145
aug 2009
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 42
Når man vil importere en brugt bil, så bliver afgiften vurderet ud fra andre biler (godt nok samme model og type), som i hvertfald er væsentlig dyrere i dk når man fratrækker afgiften end i f.eks Tyskland og oven i det er de afgiftbelagt til de gamle og højst sandsynligt helt gamle satser, hvilket så betyder at man vil komme til at betale langt mere end de fastsatte nye satser. Hvis det bliver gjort på den måde er det vel i teorien helt omsonst at have fastsatte procentsatser for import af brugte biler.
Nu har jeg ikke importeret en bil endnu, men jeg ville da føle mig noget snydt og bondefanget af systemet, hvis jeg skal være helt ærlig.
De nye afgifter (hvordan udregnes det)