{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Ejer vs Bruger {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har gang i en større diskussion og tænkte at det ville være bedre med nogle facts i stedet for påstande, så min kæreste og jeg har derfor 3 spørgsmål (lige pt.)

Person A har ikke kørekort, men står som ejer af en almindelig personbil.
Person B har kørekort og står (kun) som bruger af bilen.

Spørgsmål 1:
Hvem vil få en bøde hvis person B laver en lovovertrædelse under kørsel ??

Spørgsmål 2:
Vil person B risikere at få et klip i kørkortet og/eller risikere anden form for straf hvis person A bevidst og uden person B's viden kører bilen og bliver taget for at køre uden kørekort ??

Spørgsmål 3:
Vil person B risikere at få et klip i kørkortet og/eller risikere anden form for straf hvis person B er passager og person A er chauffør og bliver taget for at køre uden kørekort ??

Vi ser frem til jeres svar.

På forhånd tak,
M. Gitt & L. Engelsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejer vs Bruger
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   5. mar 2018 1 b vil få bøden
    2 nej
    3 ja der er sten sikker bøde tror nu ikke det er en klip forseelse

• #2   5. mar 2018 1
    Hvis person b kører for stærk eller laver anden overtrædelse og bliver stoppet af politiet får persom b straffen men hvis han bliver taget af en fotovogn får person a straffen så længe hastigheden er under 30%

2
    Person b vil ikke blive straffet hvis person a kører bilen da der er ejers ansvar hvem der kører bilen

3 ja der langer en bøde og muligvis et klip til person b og person a får en bøde

• #3   5. mar 2018 Mike a
    Læs lige hvad man får klip for en gang til i forbindelse med svar 3

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   5. mar 2018 2 nej bøden fra automatisk trafikkontrol går til BRUGEREN ikke ejeren

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   5. mar 2018 1. B
    2. Nej
    3. Nej - køretøjet er ikke overlad af B til A

• #6   5. mar 2018 Men husk hvor stor bøden er for at kører uden kørekort, er det ikke noget med en mdr løn efter skat første gang og de tager/skrotter bilen 3 gang samt fængselsstraf. Det er noget de ser ret hårdt på nu smiley

• #7   5. mar 2018 1. B - naturligvis. Det er den person der står som bruger af bilen, som modtager alle bødeforlæg, klip osv.

2. Nej.

3. Nej - man kan ikke få et klip for noget som andre laver, uanset omstændighederne. Hvis A fører bilen, er det A som har ansvar for hvad der foregår når de bliver stoppet.

• #8   5. mar 2018 "1
    Hvis person b kører for stærk eller laver anden overtrædelse og bliver stoppet af politiet får persom b straffen men hvis han bliver taget af en fotovogn får person a straffen så længe hastigheden er under 30%

2
    Person b vil ikke blive straffet hvis person a kører bilen da der er ejers ansvar hvem der kører bilen

3 ja der langer en bøde og muligvis et klip til person b og person a får en bøde
    "

3 spørgsmål - 2 forkerte svar. I love it!

• #10   6. mar 2018 Nu er jeg en gang blevet stoppet i en "lånt" bil (stod i fars navn) hvor håndbremsen ikke virkede og der fik både jeg og registrerede ejer en bøde for uvirksom håndbremse.
    Jeg stod dog ikke som bruger af bilen, så ved ikke om det ændrede på at reg. ejer ikke ville få en bøde?!

• Runes B
    Runes B Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #11   7. mar 2018 Min drømmebil er enten en Ferrari, Maserati eller Lamborghini

Den fantastiske luksusbil er ikke så langt væk, man kan nemlig lease den i Danmark
    Ude i Allerød hos https://www.formulaauto.dk kan man lease fede biler!

• #12   7. mar 2018 Okay Rune, men hvad har det med spørgsmålet at gøre smiley Virker lidt som reklame

Kommentér på:
Ejer vs Bruger

Annonce