{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.805 visninger | Oprettet:

Køb og import af russisk UAZ 452 {{forumTopicSubject}}

Hej,

En ven der pt. befinder sig i Rusland foreslår at vi køber en russisk UAZ 452 (se her: https://en.wikipedia.org/wiki/UAZ-452) (og her: https://www.youtube.com/watch?v=XzEVFrhgrnE).

Planen er at køre den til Danmark relativt hurtigt , bruge det kommende år på at "ombygge" den til at indeholde simpelt køkken, seng, osv. Og herefter køre Europa rundt i den året efter.

Jeg ved simpelthen så lidt om lovgivning osv. Iflt. biler, at jeg håbede på nogle kloge hovede herinde kunne hjælpe.

Jeg mener at man får tilbudt 20 dages "transit plader" ved køb af bil i Rusland. Hertil skal forsikring haves, og så kan bilen køres lovligt hjem.

Pt. har jeg følgende spørgsmål:

1. Kan jeg køre bilen lovligt over grænsen på de 20 dages transit-plader, stille bilen i garagen og lade den stå lovligt uden plader mens den ombygges?

2. Skal jeg strengt taget registrere bilen i Danmark hvis den i virkeligheden ikke skal køre i danmark, men i EU generelt? (Kan jeg undgå en høj afgift? Registrere i andet land?)

3. Såfremt den skal registreres i DK går jeg ud fra den skal synes o.l. Bilen er ekstremt billig, og indeholder blandt anden ikke nogle airbags (OBS!) kan jeg overhovedet få den godkent og derved få lov at køre i den?

4. Som sagt er bilen ekstremt billig, hvilket også er grunden til et spontant eventyr pludseligt kom på tale. Men hvor dyr kan sådan en bil blive når den først skal igennem den danske tørretumbler? Tror jeg kan slippe afsted med 20.000 DKK for bilen i Rusland.

Andet jeg bør tage højde for må gerne nævnes.

DBH H.P.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb og import af russisk UAZ 452
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #1   4. maj 2018 Hvad årgang er den?? Den skal nok være ret gammel for at kunne synes i danmark.

  • #2   4. maj 2018 haha, den har jeg da set før på dansk jord!

    For nogle år siden, fik mine forældre lavet taget sort... Der kom nogle fra Polen, som havde sådan en ombygget til en Autocamper... Dengang vidste jeg ikke rigtig hvad det var, udover de havde smidt et Ford logo på fronten og bag på stod der "R.S" ... Når jeg ser billederne af den, så er jeg ikke i tvivl om det er den! Trods dens høje alder, så tror jeg godt man få dem registret?


  • #3   4. maj 2018 1. Du skal betale moms + told + regafgift hvis du importerer den. Du kan slippe for moms + told hvis din ven tager den til DK som flyttegods. Han skal da have boet min 1 år i Rusland og have ejet bilen i min 6 mdr. Men du kan ikke gøre det. HAN skal gøre det.

    2. Ja du kan ombygge den i DK uden at betale afgift. Dvs den står uden plader i din garage så længe du har lyst. Du kan altid købe en prøveplade hvis du vil testkøre den.

    3. Så vidt jeg husker er der ikke lovkrav om airbags i en bil - selv hvis den er bygget i 2018. Det er imidlertid et krav det IKKE er en 2-taksmotor. Det skal være en 4-taksmotor. Men tjek op på det selv.

    4. Hvis du vil indregge den i et andet EU land ville jeg mene man skal have bopæl i dette land. Men er ikke sikker. I Tyskland kan man købe en særlig exportplade til 30 dage som vistnok gælder i hele verden. Man kan forlænge den plade så længe man vil og den indeholder dermed aut. vægtafgift og forsikring - den er naturligvis dyr. Men i dette tilfælde skal køretøjet kunne synes i Tyskland - og de kan være mega strenge i forhold til DK.

    5. For at den kan indregges i DK skal synshallen have alle data på bilen fra den russiske regattest. For at undgå en masse bøvl vil jeg KRAFTIGT anbefale dig at skaffe en kopi af sådan en russisk regattest, gå ned i en synshal og spørge hvad i gør i sådan en sag. Principielt SKAL han syne den - men 99,9% af alle importbiler han er vant til er fra Tyskland hvor alt kører på en snor. Husk: Hvis du spørger hos 5 forskellige synshaller får du med garanti 5 forskellige svar!!!! Hvis synsmanden er strid begynder han at fable om dataerklæringer, COC dokumenter etc etc ... og så er du fucked. Hvis du ikke tester synshallen med papirarb først er der stor risiko for at du ALDRIG får den indregget i DK fordi du mangler data på bilen. Mit bedste bud er, at finde nogle andre i DK som har sådan en bil og spørge dem hvad de gjorde, hvor de fik den toldsynet etc etc.

    6. Koster en ny UAZ kun 20000 kr? I så fald ville jeg kigge ude i Europa og se om en tosse har specialiseret sig i at importere dem til EU så de allerede har EU papirer og så købe den hos ham.


  • #4   18. sep 2018 Hej Harald
    Jeg kan se dit opslag er gammelt men vil lige hører hvad de fandt ud af eller gjorde med de transit nummerplader. Jeg står lidt i samme situation med at kører en bil hjem fra Rusland til DK. jeg kan nok få fat i transit nummerpladerne men der følger åbenbart ingen forsikring med. Hvad gjorde du dengang?

    Hilsen Lars


Kommentér på:
Køb og import af russisk UAZ 452

Annonce