{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Isaac R
Isaac R
Tilmeldt:
3. sep 2016
Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16

P-Afgift. Berettiget? Hjælp mig. {{forumTopicSubject}}

https://imgur.com/a/cuVFHkz
Billederne viser min lånte grå Hyundai og LIGE foran en åbenbart lovligt parkeret handicapbil, som var parkeret i en klart afmærket og afgrænset hcp-bås. Det er 100% ok. Foran og bagved er der IKKE båse eller afgrænsning af nogen art, men samtidig heller ikke skiltning. På det område jeg parkerede og fremad på næste 4-5 stykker af samme art som der hvor jeg var parkeret(som i følge Kbhs parkering er ulovligt at parkere på), holder flere hundrede biler dagligt, da ALLE forventer at det er lovligt at parkere der. Både fordi der ingen skilting er, og fordi den er naturligt blokeret/afgrænset af træer og lygtepæle. Dvs en MEGET problematisk fortolkning af Kbhs kommune, der inkriminerer flere hundrede sagesløse bilister dagligt, som ALDRIG forventer at de kan parkere ulovligt hvor de gør(det er så min tolkning).

Jeg har fået en parkeringsafgift på 510kr af Kbh´s kommune, i vanløse som jeg anser som totalt uberettiget. Den var parkeret ved Kronen Vanløse i københavn, på parkeringsområdet omkringen cykelstien udenfor.
Der er et langt stykke som er en kombination af en lang cykelsti, lygtepæle hver 15-20 meter og så slutter cykelstis-arealet så at sige naturligt der hvor man skal dreje til højre fra vejen, ned i parkeringskælderen.

Jeg klagede og fik IKKE medhold. Min argumentation har været at der IKKE er skiltining hverken foran eller bagved. Ikke skyggen af det. Og cykelstien er afgrænset af lygtepæle som sagt hver 15-20 meter, og dette burde i sig selv skabe en naturlig parkeringsplads så at sige, med mindre skiltning indikerer anderledes. Og handicapbåsen, indikerer at der er fri parkering bare man holder sig indenfor lygtepælenes afgrænsning hvilket ALLE forsøger at gøre, men som åbenbart er ulovligt parkeret alligevel ifl Kbhs Kom.

Det er det samme som ved Nørrebro bycenter. Der er det så efter sigende(påstår hende jeg talte med fra parkeringsafdelingen)afmærket.
Okay. Ydermere er der mellem lygtepælene én(måske flere længere henne) klart afmærket bås KUN til handicapparkering. AL logik siger så at mellem lygtepælene er der fri parkering, for det første er der ikke skiltining af nogen art, og handicappladsen indikerer at dette område afgrænset naturligt af lygtepælene, er parkeringsområde da man placerer en handicap bås midt på cykelstien så at sige(denne er så klart afgrænset blokeret af lygtepæle hvorfor ingen ved deres fulde fem vil cykle på denne sti).

Hende der har behandlet min klage påstår hårdtnakket at der er cykelsti og der IKKE må foretages parkering, uanset skiltining eller mangel på samme uanset hvad.
Al logik er sat ude af kraft. På det område mellem lygtepælene(der er 4-5 stykker af den slags på de 100meter cirka) parkerer 100vis af folk åbenbart ulovligt dagligt ifølge parkeringsvagternes logik. Det er jo helt ude i skoven. HVIS der var klar skiltning om at parkering KUN må foretages i bås, jamen så var den skid slået. Så var der nok heller ikke hundredevis af folk som ville parkere som jeg og alle andre.

Folk regner selvfølgelig med at de må parkere foran og bagved handicapbåsen, da der ingen skiltning er, og at lygtepælene i sig selv afgrænser og begrænser området til IKKE at kunne bruges af cyklister. Men det siger Kbhs parkeringsafdeling så IKKE er tilfældet. Hvad siger HOL? Jeg tror ydermere IKKE at de har stanget tusindvis af afgifter ud på det område, som har været åbent i 6 måneder, men at jeg bare uheldigvis har været offer for en vagt der så sit snit til at lange en afgift ud. Flere tusinde andre er sikkert gået frit. Jeg tror det er rent lotteri om man få eller ikke får der men jeg kan tage fejl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-Afgift. Berettiget? Hjælp mig.
  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #1   8. maj 2018 Jeg skal lige opdatere. Har lige været forbi der nu, og nu er der sket ting og sager på området. De har placeret et par træer midt imellem lygtepælene(så der er plads til 1-2 biler, og KLART markeret med maling dvs afgrænset hvor cykelstien ender og ikke gør. Så de er åbenbart kommet på bedre tanker, og har klart afgrænset og indikeret hvor man må parkere nu. Fik ikke lige taget billeder, det kan jeg gøre senere hvis det er.
    Jeg kan godt læse at i mener jeg har parkeret ulovligt. Og det kan også være at jeg teknisk set har gjort det.
    Jeg vil bare sige at det krænker mig at de kan observere flere tusinde der har parkeret som jeg siden centeret åbnede for 6-7 måneder siden, og åbenbart ikke mener at KLAR skiltining var nødvendigt, på trods af at de dagligt har kunnet observere folk der parkerede "ulovligt". Det er en ren fælde. Al logik, som også flere hundrede dagligt har tænkt det samme, siger at man har kunnet parkere der lovligt netop pga lygtepæle og allerede afgrænset HCP-Bås der indikerer at det IKKE er cykelsti. Altså der er også noget der hedder logik. Der hvor jeg bor har vi en masse båse og afgrænsing MEN de er trådt ud af kraft fordi der ingen skiltining er(kan være de overordnede regler overtrumfer manglende skiltning dog, er ikke jurist). Jeg tog chancen for 2 år siden da jeg flyttede til og har ALDRIG observeret en eneste afgift som er stanget ud pga overtrædelse af båse. De har simpelthen bare ikke gidet fjerne den gamle maling, og som det er nu skal man som ny gætte sig til hvad er op og ned.

    Jeg går videre med sagen. Som det lige nu 08.05 kan jeg se at de som sagt er kommet på bedre tanker, og har afgrænset arealet KLART. Men det indikerer da også klart i min verden, at den gamle "naturlige" afgrænsing var logik for burhøns at det ikke var cykelsti. Den nye malings-afgrænsning følger nemlig præcis lygtepælenes afgrænsning, hvilket jo også er logik for burhøns at det burde gøre.


  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #2   8. maj 2018 Jeg har åbnet samme emne på hol.dk, derfor der er lidt ting med som ikke giver mening, jeg svarer lidt på andre spørgsmål der nemlig.

  • #3   8. maj 2018 Gå i retten med det så finder du ud af hvem der har ret, vores indput har ikke meget at sige mht at hjælpe dig, det kan jo ikke bruges til noget i den sidste ende alligevel..
    Jeg indrømmer at jeg ikke har orket at læse det igennem smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #4   8. maj 2018 Nogen der kan give et kort resume?

  • #5   8. maj 2018 Hej
    Der er vedtaget en klage instans som skulle være virksom engang i juli 2018.
    Læg din sag ind her og meld gerne tilbage hvorledes det gik.
    MVH KP


  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #6   8. maj 2018 Jeg har glemt at skrive, at cykelstien er så at sige delt på midten. Lygtepælene og hcp-båsen er placeret nogenlunde på den venstre side og den højre side er normal cykelsti. Det er også fint nok, men park. Kbhs argumentation er at det HELE er cykelsti(det er det åbenlyst også teknisk set det er en langt sti, men ja nogle gange kan man jo fint bruge en cykelsti hvis forholdene tillader det så at sige). Den logik er der så mange tusinde som ikke helt har "forstået". Så til højre for midten er det helt normal cykelsti, og til venstre på cykelstien er lygtepæle og handicapbiler hvilket så burde indikere at cykelstien også kan bruges til parkering. Det er det forhold som jeg har forsøgt at argumentere for, men de har hårdtnakket holdt fast at det er 100% cykelsti MEN samtidig også handicapparkering, og dette har der aldrig været skiltet om. Jeg kunne forstå hvis man klart skilter at parkering kun er tilladt i hcp-bås eller bås, så er det 100% på plads. Men der har ingen skiltning været, og samtidig har de forventet at man skulle regne ud at sådan et forhold har været gældende.

    Altså at KUN handicapparkering har været tilladt, og at resten er "normal" cykelsti. Forstå det dem der kan. Jeg forsøgte at forklare den ret flinke dame i telefonen dette, men der var ikke noget at komme efter.


  • #7   8. maj 2018 Hvilken hjælp er det helt præcist du forventer at få herinde?
    Uanset hvad vi mener, om vi mener at du har ret eller ej, kan det jo ikke bruges til en skid?
    Spild af tid min ven... smiley


  • #8   8. maj 2018 Fuldt fortjent bøde. Du holder på en cykelsti. Det kan enhver da se.

  • #9   8. maj 2018 Jeg vil gerne ha et svar på: Hvilken hjælp er det helt præcist du forventer at få herinde, og hvad regner du med at kunne bruge det til?

  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #10   8. maj 2018 Jeg skulle åbenbart regne ud at KUN handicap-biler havde ret til at parkere der på hele stykket og ingen andre bilister måtte parkere hverken foran eller bagved. På trods af at INGEN cyklister nogensinde kan bruge den del af cykelstien, med mindre de kan køre igennem lygtepæle og træer. Hvordan kan det så nogensinde være tale om en cykelsti uden brugsret af andre end handicapbiler? Jeg forstår simpelthen ingenting. Der var heller ikke skiltet foran eller bagved på nogen måde, det er 100% sikkert.

    Findes der sådan en regel, der siger at en cykelsti godt må benyttes af en handicapbil, være afgrænset foran og bagved af feks lygtepæle og træer så halvdelen af vejen aldrig nogensinde kan eller vil blive brugt af cyklister, og så samtidig være forbudt for andre bilister at bruge dette stykke, og IKKE skilte omkring disse forhold? Har i andre oplevet det samme? Et stykke som teknisk set ikke kan bruges af cyklister eller fodgængere, hvor andre feks hcp-bilister har ret til at parkere, men hvor resten af arealet ikke kan bruges af andre bilister, og hvor der ikke skal skiltes?


  • #11   8. maj 2018 Svar tak?

  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #12   8. maj 2018 @Veterandoktoren. Enten nogle der har forstand på juraen, eller som også selv har fået stanget sådanne bøder på forruden, og som tabte sagen i retten feks. Jeg vil bare gerne vide om det er juridisk korrekt deres definition, og også om i andre mener at jeg har parkeret korrekt eller inkorrekt.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #13   8. maj 2018 Jeg havde nok bare betalt den... Det er ikke besværet værd at gøre så meget ud af det.

    Du har jo parkeret uden for båsen.


  • #14   8. maj 2018 Ok, tak for svar. Jeg tror helt ærligt ikke der er nogen herinde der gider læse alt det og sætte sig ind i det pga en bøde på 510kr, og som jeg skrev tidligere så er det vel bare at gå i retten med det hvis du er sikker i din sag, så finder du ud af om du har ret eller ej. Du kan også bare betale de 510kr, og komme videre i livet. Ikke ondt ment men come on, så er det ikke værre..
    Held og lykke smiley


  • #15   8. maj 2018 Op på cykelsti og parkere som man vil. Du er jo ikke en diplomat der kam smide bøden væk. Og ned har ikke gidet at læse hele indlægget. Betal dog og kom videre. God aften

  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #16   8. maj 2018 Det meget korte af det lange er: Kbh kommune mener at det er cykelsti der hvor jeg har parkeret, dette har 0% logisk argumentation i sig, og samtidig har de indrettet halvdelen af cykelstien sådan så ingen cyklister kan cykle der. Men hvad gør det egentligt til en cykelsti rent teknisk? Der var ingen symboler. Måske er det det jeg skal hænge min juridiske hat på. Men jeg håber da at der er noget fornuft tilbage i fogedrettens dommer hoved, og at de kan forstå at de givne forhold bestemt "inviterede" ikke bare mig men 10.000vis af bilister til at parkere der, hvor der helt naturligt opstod en mulighed for at parkere hvor man i øvrigt ikke på nogen måde generer cyklisterne, men hvor der er en afgrænsing forårsaget af lygtepæle og træer.

    Det er himmeltråbende dumt, at de forventer at UDEN skiltning at folk skal regne ud at kun 1 enkelt sølle plads hvor der nok har været plads til 25-30 bilister på hele strækningen, skal regne ud at der KUN skal være plads og tilladelse til en enkelt bilist, og at logikken er at resten er cykelsti, som i øvrigt hverken kan eller bliver benyttet af cyklister da de teknisk set IKKE kan bruge den del af cykelstien. Jeg troede faktisk at når en cykelsti eller sti eller andet var helt naturligt afgrænset og der ingen skiltning var at der så selvklart var fri parkering, at det er udgangspunktet. Og ikke at man skal være ekspert i hvad et givent område teknisk set er indrettet som, men at forholdene i sig selv lovliggør en parkering, uanset hvad resten arealet måtte bruges til.

    Forudsat at man ikke blokerer, at man kan komme frem med sin bil, at underlaget tillader det, at der ingen speciel skiltning er osv.
    Jeg gruer for næste gang jeg skal parkere et sted, der skal jeg måske have en hel mappe med lovtekst med, så jeg kan regne ud hvad lovgiverne på det relevante område tænker, og ydermere nok også kontakte en "ekspert" nemlig en parkeringsassistent, som så kan rådgive mig, da normal logik og fornuft kan være sat helt ude af drift, og skiltning absolut ikke er et krav, ej heller betyder en disse hvis denne park-assistent måtte have en bestemt opfattelse.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #17   8. maj 2018 Betal nu bare den bøde der. Det eneste der sker ved at du tager den videre er, at du får dig selv til at fremstå endnu dummere end du er.

    Ja, det er en cykelsti og faktisk meget logisk. Holder du med højre side af bilen på vejbanen? NEJ! Holder du med højre side af bilen på fortovet? NEJ! Holder du med den på det stykke, hvor folk cykler? JA!

    Du har ret i, at der ikke er plads til at cykle, men det er udelukkende fordi I holder der med jeres biler.

    Holder du inden for båsen? NEJ!

    Betal nu den bøde og kom videre.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #19   8. maj 2018 Se det på den lyse side. 510 kr. er da en ret billig bøde og nok også den billigste der findes pt. smiley

  • #20   9. maj 2018 Ifølge dine egne billeder, har du jo tydeligvis overtrådt

    Færdselsloven §28
    Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti ...

    Så der er vel ikke meget andet at gøre end at betale.


  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16
    #21   9. maj 2018 Jaja jeg forstår godt "logikken" at man KUN må parkere på en cykelsti, hvis dette er specifikt markeret/afgrænset eller skiltet med. Så langt er vi enige. Men det er jo bare en del af hele sagen trods alt. Hvis bare det var så simpelt så havde jeg nok heller ikke klaget min nød så meget som jeg gør. Den er 99% ulogisk(i mit hoved), den er ikke skiltet, den er afgrænset, og ydermere har 1000vis af andre bilister tænkt det samme.
    Jeg vil aldrig nogensinde se det som en fair bøde, uanset hvad. Betaler jeg? Gør jeg nok med mindre den kan vindes i fogedretten, og det kan betale sig.

    Jeg forestiller mig bare i en rationel verden, at der er LIDT mere mellem himmel og jord end bare: Cykelsti, parkering KUN tilladt i optegnet bås og intet andet, og ydermere så kræves der INGEN skiltning og kbhs kommune har intet ansvar overhovedet, og kan bare kradse penge og afgifter ind som det passer dem, på denne her meget snedige fælde som tusindvis er faldet i.

    Hvis bare det var så simpelt at det var en cykelsti hele vejen, og der kun var 1 handicapbås så var der jo ikke nogen sag. Men hvor er Kbhs kommune ansvar? Det er skal jo være en SERVICE at være parkeringsvagt også, og ikke bare et omvandrende og rullende skattekontor som fanger folk som tager fejl, eller antager noget der burde være 100% logisk, men som man skal være ekspert for at forstå.

    Det kan være jeg har taget 100% fejl, det medgiver jeg rent juridisk. Uanset hvor åndssvagt og ulogisk dette måtte være. Men hvordan fanden kan Kbhs kommune gennem måneder, og det har de gjort, tag det standpunkt at man IKKE ønsker at advare og hjælpe tusindvis af bilister, men bare ser det som en super chance for at kradse en masse afgifter ind? Det er faktisk det jeg har det strammest med, udover den mangel på logik der er. Satans hvor burde de skamme sig. De har tydeligvis ikke haft et eneste gram moral før nu, hvor der er kommet ordentlige forhold, til at skilte med de regler der måtte være, på et område hvor hundredevis parkerer dagligt i Vanløse Kronen.


  • #22   9. maj 2018 Der vil da ingen logik være i at bruge tid og penge på at male båse op på asfalten hvis man også måtte parkere UDENFOR båsene - stop dit tuderi og betal den afgift.

  • #23   9. maj 2018 Det god underholdning smiley , du skriver noget af en smører for en fejl som du selv har lavet. Og nu ved du ligesom det til en anden gang , kom videre eller sælg din bil for den gir dig vidst grå hår

  • #24   9. maj 2018 Lidt mere læsestof: www.kk.dk/parkeringsregler
    som er tilgængelig for alle smiley


Kommentér på:
P-Afgift. Berettiget? Hjælp mig.

Annonce