{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Parkeringsafgift på solgt bil. {{forumTopicSubject}}

Tilbage i 2013 solgte jeg min bil. Køberen fik 3 uger til at omregistrere den, men da det ikke skete fik jeg den afmeldt hos skat.

Nu er der så lige kommet en parkeringsbøde på den fra Q-park. Hvad er jeg forpligtet til at gøre? Da jeg ikke er så meget for private parkering firmaer har jeg ikke tænkt mig gøre mere end hvad de har krav på. Ingen grund til at gøre det for let for dem smiley

Kan jeg bare ignorere den eller skal jeg gøre indsigelse med det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsafgift på solgt bil.
  • #1   26. maj 2018 Nemt, du sender dem en kopi af købskontrakt så skulle den være ude af verdenen.

• #2   26. maj 2018 Så længe du har købekontrakten hænger afgiften på køberen da dato for salg står noteret...

• #3   26. maj 2018 Gør indsigelse og vedlæg slutseddel.

• #4   26. maj 2018 #1 og #2 det er lige det jeg ikke gider spilde min tid på. Den er jo afmeldt ved Skat...

• #5   26. maj 2018 Det er da bedre at bruge de 5 min på at lave en indsigelse, end du risikerer at ende i RKI smiley

Tiden du har brugt på at spørge her, kunne du have lavet en indsigelse på smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   26. maj 2018 Hvis du ikke gider spilde din tid, så må du betale..
    Du står som ejer af bil, da den ikke er blevet omsregisteret, så hvordan skulle de nogensinde kunne vide, at det ikke er dig som ligger og triller rundt?!
    Så du må papirene igennem, og håbe at du ikke har smidt den væk. Ellers kan det blive en kedelig omgang, hvor du skal bevise at du ikke er i besiddelse af den bil mere, og ikke har været de sidste 5år

Er forresten godt klaret at trille rundt i 5år uden at blive stoppet for ugyldige plader!

• #8   26. maj 2018 #7 Det er nemligt rigttigt...var inde på skat.dk og kikke og der står jeg nemligt ikke som ejer...så undrer mig også hvorfor de sender bøden til mig....der står endda den er tvangsafmeldt...

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #10   26. maj 2018 Hvad med forældelsesfrist for simple fordringer, hvis den går under det. Er den ikke 5 år?

• #11   26. maj 2018 Jeg prøver det samme på den første bil jeg hade da jeg hade solgt den. Der sendte jeg en kopi af min slut seddel med købers navn og adresse på. og så var jeg ude af den sag. og lige siden er der ingen der har købt en bil af mig uden at om rig den på stedet. sammen med jeg selv.ellers ingen plader men så fik jeg jo også lært det.

• #13   27. maj 2018 Jeg har skrevet til dem jeg ikke kan vedkende mig bøde da bilen blev solgt og afmeldt i 2013, hvilket de må kunne få bekræftet hos Skat.

Og at ydeliggere spørgsmå fra dem vil blive faktureret. Lol...så må vi se hvad de siger til det.

Kommentér på:
Parkeringsafgift på solgt bil.

Annonce