{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang financering af bil {{forumTopicSubject}}

Hej jeg tænkte på om der er nogen der kan besvare et par spørgsmål ang det med at betale ekstra af på bilen i ny og næ hvis muligheden byder sig

Jeg skylder i øjeblikket ca 62k På min bil og betaler månedligt 1479

Men hvordan er reglerne hvis jeg ønsker eks at betale 5000 ekstra på den udover de 1479 jeg betaler af på den engang imellem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang financering af bil
  • #1   28. maj 2018 Afhænger af dit lån. Nogle har beregnet slutprisen ud så det er det beløb du ender påom du så har betalt den ud 4år før tid gør ikke dem noget da de har fået det beløb de havde regnet med.
    andre taget et gebyr.

    5000 her og der gør en forskel men spar den hellere op ved siden af. Kan være du få et godt tilbud på et eller andet (kan være et ur eller havetraktror eller alt muligt andet) som du kan tjene yderligere penge på. Eks har min ven før i tiden købt en defekt havetraktror for 1500kr brugt en eftermiddag på at slibe klingen og rense karburator skiftet olie og nyt tændrør så har den været kørende for måske 1000kr den har han så kunne sælge for 4000kr.
    Kan også være du få et harveri værkstedet ikke dækker og så det sku rart med lidt ekstra på kiste bunden. Og skal du en dag sælge den har du måske nok til at indfri hele lånet på en gang.

    Har før haft en lån og valgte at smide 10000kr ind på det efter en måned med sygt meget arbejde. 2 dage efter stod min motor og gearkasse af og havde sku ikke helt pengene til at få den fikset... Så det fortrød jeg den gang



  • #3   28. maj 2018 det bedste du kan gøre er at sætte 3-4000 af til siden hver måned og når du har det beløb du skylder indfrier du hele lånet..

  • #4   28. maj 2018 Hvis det koster et gebyr at betale ekstra ind, så må man bare sige at det er det helt forkerte sted man har valgt at låne.

    Det har alle dage været noget svineri at kræve penge af folk der i forvejen betaler stiftelses omkostninger, hvis disse ønsker at blive hurtigere gældsfri.

    Men det er ligesom de steder man kan låne "3000 Gratis i 30 dage" - tro mig, de håber at du glemmer at betale efter 30 dage.


  • #5   28. maj 2018 #4
    Syntes også det er et problem at betale et gebyr for ekstra indbetaling. Men lad os sige man køber en bil til 150.000kr og banken låner dig 120.000kr af dem, de regner med at du har tilbage betalt dem 150.000kr efter 8 år og at de få 10.000 her og nu i stiftelse. Betaler du det lån af efter 4år så syntes jeg det er fiar nok at banken stadig få 150.000 tilbage som var det beløb man indgik låneaftslen med..


  • #6   28. maj 2018 #5 ja hvis det er et lån med en fast rente som er indgået.
    er det med variabel rente, så kender lånegiver spillereglerne


  • #7   28. maj 2018 Ja men så syntes jeg det ok at de på tidspunktet gør op med en beregning for den periode man har betalt og tager den billigste positive rente man har haft og regner ud hvad lånet havde lydt på. Eller er fast gebyr på afvikling af lånet før tid. smiley er gebyr der gradvist sænkes jo længere lånets man har haft

  • #8   28. maj 2018 Du har jo en rest løbetid på vel 42-48 mdr eller noget i den stil

    Kan du betale ekstra ind vil jeg foretrække dette, men sørg for og have til uforudsete udgifter så du ikke skal låne på ny

    Du kan som andre er inde på også bare spare op og betale ind på en gang, men renters rente er faktisk også værd og tage med

    Vi har personligt lavet et par regneark igennem årene på banklån, og der skal ikke meget ekstra ind hver måned eller hvert kvartal for og skære betydeligt af løbetiden


  • #9   28. maj 2018 er ikke helt enig smiley

    Renterne er ""tit"" det mindste de tjener på sådan et lån, så det er kun ekstra creme på de billige lån.
    Derimod månedsgebyr og betalingsgebyr og rend mig i r**** det er det der for mig gør at de ikke skal havde de sidste penge med når man betaler ud før tid.

    så et lån på et tidspunkt hvor renten var på 0,5% hvilket jo er helt fint, men de gebyrer der kom på hver måned lå på 120 kr og så er det sq lige meget med lav rente - som man kan trække fra i skat smiley


  • #10   29. maj 2018 Sø-propel, du skal holde op med at komme med påstande, der ikke har hold i virkeligheden...

    Man må ikke tage gebyr for førtidig indfrielse ud over de direkte omkostninger, långiver har i forbindelse med pågældende førtidige indfrielse. Og gebyret må ikke overstige 1 % af det indbetalte beløb (endda 0,5 % hvis der er mindre end et år til oprindeligt udløb). Se Kreditaftalelovens § 26.

    Jeg ved ikke, hvad der er praksis hos de forskellige finansieringsselskaber, man finder rundt omkring hos bilforhandlere og lignende, og som folk dagligt bliver snydt af. Men i banker er der typisk ingen gebyrer for førtidig indfrielse.

    Jeg vil i øvrigt give Kim B ret i, at det ikke er renten, finansieringsselskaberne tjener på, men etableringsomkostningerne. De er utroligt smarte i deres markedsføring og samtlige danskere hopper i med begge ben. De markedsfører en lav rente og en forholdsvis lav ÅOP beregnet ud fra mindst 8 års løbetid - selv om nærmest ingen beholder lånet så lang tid. Det ville se helt anderledes ud, hvis ÅOP blev beregnet på fx 4 år. Så ville det blive langt mere tydeligt, hvor meget man er blevet snydt...

    Nå, det var lige dagens lektion herfra. Det er heller ikke bare for at promovere banker, selv om jeg arbejder i én. Her kan man såmænd også blive snydt, hvis man ikke tænker sig om.


  • #11   29. maj 2018 Der er jo det ved det at da jeg i sin tid startede på financieringsaftalen lagde jeg de 65K i udbetaling og så at jeg betaler 1479 om måneden

Kommentér på:
Spørgsmål ang financering af bil

Annonce