{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

Påkørt knallert {{forumTopicSubject}}

Hey BG

For 30 minutter siden kørte en "burger udbringer knallert" ud over cykelstien og ind i siden på min bil.

det resulterede i at min rude blev ødelagt, og hele siden af bilen øv øv.. heldigvis er han helt okay smiley

men det er hans chef som ejer knallerten, og han vil gerne have at jeg betaler skaderne nu! jeg sagde jeg lige ville tænkte til i morgen. tror i at jeg ville kunne vinde gennem forsikring, eller få et forlig? der var et ungt par til stede som så det, og fik deres nummer. ham på knallerten sagde også det var hans skyld. men det kommer han jo ikke til at sige til forsikringen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påkørt knallert
  • #1   28. maj 2018 Hvad er det lige ejeren af knallerten mener du skal betale for

Når du har vidner burde det være lige til og døren af knallerten har jo erkendt fejlen

Så du forklare det bare til din forsikring sådan som det er sket og så klare de det for dig

• #2   28. maj 2018 ham der har burger stedet sagde bare at jeg aldrig ville vinde og jeg bare skulle betale ham 2000, det er kun bremse håndtaget som er bukket, og så er panelerme lidt skrabede

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   28. maj 2018 overlad det til din forsikring du har vidner den ligger lige til højre benet

• #4   28. maj 2018 ja okay, hende det ene vidne sagde bare, jeg tror ikke det er nogens skyld, men håber hun hørte ham sige, at det var ham som kørte ud på vejen

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#5   28. maj 2018 der kan altid findes en der er skyld i en ulykke hvis du kære efter loven har du jo ingen skyld det er ham der kommer ud på køre banen hvor han intet har at gøre når der kommer en bil

• #6   28. maj 2018 Ring til dit forsikringsselskab i morgen og snak med dem. og forklar hvordan det skete. at den kørte lige ud i siden af din bil. og så tager de nok sagen der fra. bare du har navn og plade på den knallert. og lad dig ikke blive truet af sådan nogen personer

• #7   28. maj 2018 Hehe du sku vel ikke være så heldig at have taget billeder af ulykken hvor knallerten holder inde i siden på din bil smiley det er sku det første man gør man taler ikke med en sjæl før beviserne er bragt hjem smiley jeg køre med dashcam af samme grund, som dit problem lige nu smiley

• #8   28. maj 2018 update: vidnet er 100% på min side, hun siger at han kørte over vejen uden at kigge, ringer til forsikringen i morgen! tak for hjælpen, forsat god aften smiley

• #9   28. maj 2018 hej diceman, knallerten sad ikke fast i bilen, så derfor lå den et stykke bag bilen.

• #10   29. maj 2018 Hvis knallerten kører ud på vejen og der ikke er en decideret udkørsel er det jo hans skyld.
    Er der en udkørsel, har han vel ubetinget vigepligt. Jeg kan ud fra de givne oplysninger kun se at føreren af knallerten har skylden, men giv oplysningerne til forsikringen, så tager de kampen for dig.

• #11   29. maj 2018 ja, vidne sagde han prøvede at køre over vejen, uden at kigge, passer også godt da det sted han kørte for, lå lige på den anden side af vejen

• #13   29. maj 2018 har kun ansvar smiley kan min forsikring så ikke hjælpe mig?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #15   29. maj 2018 din ansvarforsikring dækker skaden på knallert og intet på din bil men hvis han indrømmer + at du har vidne vidne så er det hans forsikring der skal betale skaden på din bil..

• #16   29. maj 2018 Tror du får problemer med din overskrift, for den siger ligesom at du har påkørt en knallert.
    Så det skal du nok ikke lige sige til hans forsikring..
    Forvent ikke at din forsikring vil hjælpe dig
    Men nu har du vel nr. Plade på knallerten og navn og adresse på føren af knallerten.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#18   29. maj 2018 16
    selvfølgelig vil hans forsikring tage kampen ellers skal de jo betale skaderne på knallerten og det er de nok ikke glade for

• #19   29. maj 2018 Man kan og må iikke påtage sig skylden.

Skyldsspørgsmålet afgøres i mellem forsikringsselskaberne

• #20   29. maj 2018 Måske er knallerten ikke forsikret, og derfor han forslår at du bare betaler de 2000 kr

• #21   29. maj 2018 Desværre kan det forholde sig således at knallerten kategoriseres som en “blød trafikant” og så er de meget hurtige til pege på bilen.
    En bekendt blev påkørt af en beruset cyklist en mørk aften, knægten kørte over for rødt og var beruset. Gæt selv hvilken forsikring der måtte betale hele gildet.

Når man er i en sådan situation kan det være en god ide tilkalde politiet.
    Måske virker modparten meget truende og påvirket af stoffer eller alkohol, ihvertfald et glimrende påskud for fremskynde deres tilstede værelse.

• #22   29. maj 2018 snakkede med min forsikring, en på knallert betegnes ikke som blød trafikkant, det var jeg nemlig også nevøs over. men ja jeg skal selv kontakte modpartens forsikringsselskab smiley tror det er umuligt at vinde ?

• #23   29. maj 2018 2000 for et bukket håndtag? .. come on.. han er vel fra de varme lande og forsøger blot at score lidt ekstra.

Du har vidnerne på din side, så riv fat i hans forsikringsselskab smiley

• #24   29. maj 2018 Håber det bedste men står han pludseligt med 4 nye løgnagtige vidner så er det jo svært.
    Burger mænd og pizza folk har jo mange fætre ved vi.

• #26   29. maj 2018 Tror ikke du svarede på om der var plader på knallerten.

Min kone blev påkørt af en engang der var fuld, og politiet var der.
    Forsikringen ville ikke betale, fordi manden der førte knallerten ikke var ejer og at der ikke var tegnet forsikring på den.

Jeg ringede til politiet og forklarede dem det, og de ringede til forsikringen, og så betalte de.
    Politiet fortalte at så længe pladerne sad på knallerten så gælder forsikringen også.
    Der er forsikringerne der var for sløve til at give politiet besked om ophørt forsikring

• #27   29. maj 2018 Kørsel ud over fortov og cykelsti = UBETINGET VIGEPLIGT så ingen tvivl om skyld
    Polobjørn

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#28   29. maj 2018 22
    lad vær med at give op ned til burger manden og tal med ham om hans forsikrings selskab er han ikke samarbejdsvillig tager du ned til politiet og taler med dem så finder de ud af hvilket forsikrings selskab han bruger

• #29   29. maj 2018 Hold du bare fast og snak med din forsikring, samt find et værksted du vil have til at lave det når forsikringen siger OK. Hvis du har flere vidner burde der ingen problemer være på trods af hvad Burger Franz så siger, det må han selv rode med med hans egen forsikring, hvis han overhovedet har en. Sørg altid for at tage godt med billeder af alt på stedet, også føreren af det andet køretøj hvis du kan slippe afsted med det.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #30   29. maj 2018 Start med at kontakte politiet en anden gang, ligegyldigt hvad modparten siger. Så får de alle oplysniger fra alle parter, og så har du og dit forsikringsselskab det at gå tilbage til.

• #31   30. maj 2018 Du må da for fanden vide hvem der havde vigepligten og så er det jo ikke længere? Dig eller ham.

Kommentér på:
Påkørt knallert

Annonce