{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Totaltskadet bil - traksator {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min højt elskede B klasse blev smadret i onsdags. 80 km/t lige i røven.

Værkstedet bad om registrerings attesten og jeg gav dem den.

Nu kan jeg læse mig til at det ikke var en smart ide da traksator nu har magten til at lukke sagen.

Men det kan vel ikke passe at han bare kan det uden min accept?

Skal jeg kæmpe for at få den tilbage eller går det nok?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totaltskadet bil - traksator
  • #2   18. aug 2018 Hvad er en B klasse? ??

Taksator sætter en pris, så må du vælge at tage pengene og løbe eller smide beløbet i den skadede bil.
    Husk at en skade påvirker bilens levetid og gensalgs værdi

• #3   18. aug 2018 Hvis du bestiller en ny registreringsattest, så bliver den anden vel ugyldig smiley

• #4   18. aug 2018 Sig aldrig ja til det første tilbud de kommer med, de byder altid lavt med første bud.

• #5   18. aug 2018 Sagen er ikke lukket før du har skrevet under på at du godtager et tilbud.

• #6   18. aug 2018 #2 En Mercedes B-klasse tænker jeg, lige som A, C, E, G og S-klassen smiley

• #7   18. aug 2018 Jeg ville ikke have en bil tilbage som er ramt i stilstående med 80 i timen bagfra. Det kan godt være at de kan få den til at se pæn ud når du får den igen, men der er bare så mange små ting der kan følge efter ved sådan en skade. Det er immervæk noget at et impact for en bil at tage.

• #8   18. aug 2018 Den bliver næppe heller forsøgt genoprettet, medmindre du sender den til Rusland.
    Så kan Ivan nok trække lidt med et ko-tøjr og slå lidt her og der.
    Så fuger han lidt .... Nej, spøg til side.
    Taksator ved lige hvor han skal kigge efter buler i taget, "udposninger" i skærmsider og pasninger ved dørkanter etc.
    Biler bliver meget hurtigt totalskadede i Danmark.
    Men som andre har været inde på, skal man ikke "bare" acceptere det første bud. De kan sælge sand i Sahara, eller deres gamle bedstemor, hvis de kan spare fem kroner.

Sørg for at skylden for ulykken er dokumenteret og på ingen måde kan ændres.
    "Slå taksator i hovedet" med dette, såfremt han begynder den evige remse om, at lige netop DIN bil er jo ikke nogen eftertragtet model. Den har en forkert farve osv. osv.

Du VED på forhånd hvad de handles til, og du skal ud og finde en erstatning.
    Længere er den ikke, men forbered dig på, at han slår sig i tøjret.

• #9   19. aug 2018 Der findes også gode oplevelser med taksator.
    Vi var blevet budt 20000,-kr for vores gamle bil i bytte på en ny. Det accepterede vi, men mens vi ventede på den nye bil kørte vi i grøften i snevejr og den blev totalskadet. Taksator ringede og sagde det ville koste 35000,- at få den rep og foreslog at han købte den for de 35000,-. Det sagde vi selvfølgelig ja tak til.

• #10   19. aug 2018 De fleste oplevelser med taksator er vel gode? smiley

#9 det lyder mere som dobbelt dumt. Med mindre bilen ikke var 35K værd..

• #11   19. aug 2018 Der er to priser, en til ved salg til forhandler, den er lav, og så den pris en privat skal give hos samme forhandler, den er høj.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #12   19. aug 2018 Du må bare fræse forhandler annoncer igennem efter biler der er magen til din. Altså motorstørrelse, km og alder. De priser er hvad taksatoren går ud fra og det er prisen der forhandles udfra.

• #13   21. aug 2018 Taksatoren kigger selv annoncer igennem, så det er ikke muligt at snyde ham den vej, hvis den typiske bil koster 20 kilo, så er det det du skal have,

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #14   21. aug 2018 Netop, men de underbyder altid, selvom de godt ved at bilen skal koste mere.

• #15   22. aug 2018 #13
    Da min Civic blev skadet ville forsikring give mig 10.000kr fortalte så at min var med VTi kabine. Funktionelt A/C. 4x elruder og havde kørt under 200.000. Så kunne de pluslig godt give 20.000kr. For den. Så man skal selv undersøge hvad en tilsvarende koster og samme lige udstyr og km. De prøver ofte at give det de billigste står til

Kommentér på:
Totaltskadet bil - traksator

Annonce