Forsikrings selskab har valgt forkert bilmodel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige købt min første bil.
En AudiAudi A3 Sportback,1.4 tfsi sport, 150 hk, med s-tronic automatgear.
Fra 2016, men 2017 model.
Den er registreret korrekt alle steder.
Men på en eller anden måde har min forsikringsmand, da han hentede oplysninger fra SKAT, fået det til at være :
Audi A3 2016 SPORTBACK 1,4 TFSI AMBITION S TRONIC 150HK STC AUT.
Det er hverken 2016 model, "ambitition" da det ikke bruges længeres på 2017 modellerne, eller STC (stationcar)
Jeg sparer godt nok 2000 kr. om året. men er der nogle der ved om det kan have nogle konsekvenser for mig?
Jeg gjorde ham opmærksom på at jeg syntes det så forkert ud, men blev affejet med at de trækker det fra SKAT, så det var det korrekte. Og noget med at det så bare ville komme mig til gode.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Så hvis der en dag skulle blive et problem, har jeg dokumentation på at jeg har gjort dem opmærksom på fejlen, og deres svar dertil. Meget mere tror jeg ikke der kan gøres.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
At det er en 2016'er er jo korrekt nok. Ganske vist en 17-model, men du siger jo selv, at den er registreret første gang i 2016.
Hvis du så bare skriver en mail og gør opmærksom på, at det ikke er en Ambition, men en Sport (er det mon i dit forsikringsselskabs øjne ikke også det samme? Ambition har i tidligere modeller i hvert fald haft noget lidt sporty udstyr), så burde du have dit på det rene.
jan 2003
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 12 Svar: 181
Fik en pris på 5960kr. Da polisen kommer er prisen 5560kr men der står så også kun Passat 2,0Tdi comfortline på policen, min er en highline.
Ringer til assurandøren og han siger, det betyder ikke noget.
Så er der vel ikke så meget mere at gøre, når man har gjort opmærksom på det.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det skal du have på skrift. For det er jo dig, der kun får udbetalt svarende til en comfortline, hvis du kører galt - så skriv lige en mail til din assurandør i stedet for at ringe.
Forsikrings selskab har valgt forkert bilmodel