{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Bent J
Bent J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

P-afgift {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en p-afgift for noget tid siden, og den var som sådan berettiget, da jeg glemte at sætte p-skiven de 10 minutter jeg var inde og handle.

Imidlertid, kan man på de tilsendte billeder ikke se hvad p-skiven er placeret på, så jeg vælger selvfølgelig at være ligeså nidkær som p-selskabet, og beder den forklare mig hvad p-skiven står på, hvilket de så har gjort, antageligvis ved at bruge det som p-vagten har skrevet, alternativt ved at se på p-skivens position, de steder man rent faktisk kan aflæse den, som f.eks modsat aflæsningen pilen.

Jeg har så isoleret pilen på p-skiven på alle de billeder de har tilsendt mig, og sendt dem retur fra en anden mall, og spurgt hvad de aflæser skiven til, da jeg selvfølgelig betaler med det samme, såfremt de kan læse den. De nægter imidlertid at svare på dette, og efter et par mails, hvor jeg forklarer at de jo burde kunne aflæse den, hvis deres egen dokumentation er god nok, så skriver de at de ikke svarer mig, med mindre jeg opgiver nummeret på min p-bøde (giver jo ingen mening, da de har alle detaljer der).

Jeg har så ydermere spurgt hvilke klagemuligheder jeg har, hvilket de ikke har svaret på, men blot sendt mig en rykker, og ydermere en inkassoskrivelse, så de 650kr nu er blevet til lige under 1300kr.

Skal jeg bare æde at jeg deres dokumentation i min optik ikke er god nok, og skal jeg også æde deres rykkergebyr og inkassoskrivelse? Jeg føler lidt at jeg medmindre jeg tager en retssag, som koster kassen uanset om jeg vinder eller taber, ikke engang bliver hørt (og jeg tager selvfølgelig ikke en retssag), og at de bare nægter at forholde sig til sagen, og svare sagligt herpå.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-afgift
  • #1   19. sep 2018 Betal

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #2   19. sep 2018 Du skal vel gøre op med dig selv hvor meget tid du gider bruge på en berettiget afgift.

• #3   19. sep 2018 Du skriver til FDM. Også selvom du ikke er medlem. For er ret sikker på at et firma skal kunne henvise til klage mulighed er... Der ud over ville jeg bare betale og der efter måske overvejer at gå videre med sagen.

• #4   19. sep 2018 Hvis du endelig skal lave sådan et stunt, så sørg for at du afviser kravet, så kan den ikke tilskrives renter & sendes til inkasso. Held og lykke.

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#5   19. sep 2018 Pænt crazy at de bare kan lave en tvivlsom dokumentation, og at alt bare er mit problem, samt at hvis man går hele vejen i retten, så koster det flere tusinde uanset om man vinder eller taber. Det er jo helt absurd. Skulle noget være rimeligt, så skulle omkostningen for dem være så stor, at når de taber sager, så skal de betale således at de ikke på denne måde bare kan presse folk til at betale.

• #6   19. sep 2018 Du starter med at skrive at den er berettiget..... Der næst flue knepper du deres dokumentation for noget som du udmærket er klar over er 100% din egen skyld.....
    Det absurde i den her sag er altså ikke p-selskabet ......

Og om jeg fatter du lader sådan noget ende ved inkasso med hvad det nu koster det er da for dumt.

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#9   19. sep 2018 @ Alle

Tak for svarene. Ja, den er berettiget, da jeg var 10 min inde og handle, og ikke havde sat p-skiven. Men, er Onepark så nidkære, så er det vel også fair at deres dokumentation er i orden, så man rent faktisk kan se hvad p-skiven står på. Anyway, det er min holdning, men hvis I også bare ville betale en fartbøde, selvom dokumentationen var mangelfuld, så respekt for at I bare tager den i stiv arm smiley

Jeg er faktisk i tvivl om man kan se tiden på billederne. Som jeg skrev til dem, kan jeg godt svagt se det (men jeg vidste også hvad den stod på), men dog så uklart at min kollega ikke kunne. Men, som jeg har skrevet til selskabet, så bad jeg blot dem om at fortælle mig hvad billedet viste, og så skulle jeg gerne betale regningen.

Anyway, jeg smider billederne op, og så skyder I bare løs. Hvis I kan se det, så betaler jeg, og lukker den der, hvad angår afgiften. Nogen der ved om jeg kan gøre noget ved rykkergebyrer og inkassogebyret?

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#10   19. sep 2018

profilbillede
  • Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#11   19. sep 2018

profilbillede
  • Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#12   19. sep 2018

profilbillede
  • Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#13   19. sep 2018

profilbillede
  • Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#14   19. sep 2018

profilbillede
  • #15   19. sep 2018 jeg kan se det

• #17   20. sep 2018 Jeg kan ikk engang få det der til at ligne en p-skive? smiley

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#18   20. sep 2018 Det er udklip af skiven, der hvor aflæsningspilen står på tidspunktet, og det er præcis så gnidrede billederne er.

Hvis jeg havde hele p-skiven med, så kan man godt se hvad der står modsat på skiven, i.e, står der kl 9 modsat, så kan man udfra det regne ud at det er 3 som står udfor aflæsningspilen. Men, det er jo ikke det der i min optik er afgørende, da det jo er ved pilen det skal være tydeligt i deres dokumentation.

Inden man så siger, ah, det er måske fair at bruge resten af p-skiven til at dokumentere det man ikke kan se, så tænker jeg stadig jeg ville få en bøde, hvis jeg fremover dækker området til udfor aflæsningspilen og lader p-vagten bruge de øvrige tal til at regne ud hvad der står udfor aflæsningspilen. Ergo, hvis de skal kunne aflæse udfor pilen på min p-skive er det selvfølgelig også der deres dokumentation skal være skarp.

• #20   20. sep 2018 Aaah... du kan godt selv se det ikke?...
    vi er da helt enige om at det er lavt når p-vagten sidder i sin bil og ser dig parkere, lægger mærke til at du ikke husker at stille p-skiven inden du render ind i fakta og så skynder sig hen for at giv dig en bøde, vel vidende at du er ude igen 5 minutter efter, når du egentlig må holde der i en time. MEN reglen er desværre bare at du skal stille p-skiven og det har du jo ikke gjort, skide træls men det er der mange ting der er!

• #21   20. sep 2018 Hvem sender link til denne tråd med tilståelse til onepark:-)

• #22   20. sep 2018 Du kan da klage nu smiley
    https://www.parkeringsklagenaevnet.dk

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#23   20. sep 2018 @ Rune

Tilståelsen er da underordnet. Deres dokumentation skal da stadig være på plads. Man udstikker normalt afgiften for at man ikke må holde der mere end en time eller to. At jeg så laver en fejl og ikke stiller p-skiven mens jeg er væk 15 minutter for at hente 2 liter mælk en et pund fars, gør jo ikke at deres dokumentation ikke skal være i orden.

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jul 2009

#24   20. sep 2018 @ Michael

Bøden er fra før 1/7, så jeg kan desværre ikke klage den vej, men dejligt at se at man nu har den mulighed.

Kommentér på:
P-afgift

Annonce