{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.407 visninger | Oprettet:

Bledar J
Bledar J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Afmeldt bil: Må den holde på offentlig vej? {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen

Jeg er ejer af en Opel Corsa, som jeg købte for knap 1,5 år siden, og som jeg er yderst glad for. Anyways, jeg er studerende og startede på min kandidatuddannelse her efter sommerferien. Da jeg gik på min bachelor, havde jeg et velbetalt og relevant studiejob, men min studenterkontrakt udløb, da jeg blev færdig med min bachelor, så jeg er pt. uden arbejde, og der går nok noget tid før jeg finder et nyt relevant studiejob på min kandidat. Derudover går jeg også med planer om at komme på udveksling.

Derfor har jeg tænkt mig at afmelde min bil og selvfølgelig aflevere nr. plader til skat osv. Problemet er bare, at jeg ikke har nogen steder, hvor den kan holde med afmeldt status. Jeg bor i lejlighed, og den må jo ikke holde på offentlig vej, hvis den er afmeldt. Det er i hvert fald, hvad jeg har hørt/læst.

Jeg kender kun ganske få personer der bor i hus og har egen garage/carport, men jeg bryder ikke om at være afhængig af og forstyrre andre på den måde smiley

Jeg føler mig lidt tvunget til at sælge, eller også skal jeg lade være med at afmelde den og fortsat betale forsikring, ejerafgift osv.

Er der andre alternativer, end disse to?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmeldt bil: Må den holde på offentlig vej?
  • #1   27. okt 2018 Den må ikke holde uden plader

• #2   27. okt 2018 Den må ikke holde offentligt uden plader. Jeg tror jeg havde solgt den hvis jeg var dig, en bil bliver bestemt ikke bedre af at stå ude, uden at blive brugt.

• #3   27. okt 2018 Du kunne også leje den ud til familie, venner? Så står den hvertfald ikke og falder sammen et sted smiley

• Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #4   27. okt 2018 24 timer.. så skal den være væk.. citat.. politiet sagde til mig da jeg havde en til at holde uden plader.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   27. okt 2018 kender du ikke en bonde med lade ?

• #6   27. okt 2018 Reglen gælder offentlig vej. P-pladsen hos en boligforening er privat og der kan du måske få lov? Evt med en hætte over

• #7   27. okt 2018 Hvis posten kan komme ind med postbilen, er vejen offentlig. Færdig bum. En boligforening er ikke privat område.

• #8   27. okt 2018 Sikker? Jeg kender flere der har haft biler stående under presenning på en sådan p-plads. Men selvfølgelig med aftale.
    Det handler vel om hvem der ejer asfalten den står på?

• #9   27. okt 2018 Ja det burde man mene, men hvis der ikke kan låses af, så er det offentligt, så snart vi snakker parkeringsplads osv
    Rettighederne er noget andet.
    Men det er jo heller ikke alle biler der holder uden plader rundt omkring, som får besked fra politiet om at fjerne dem. Kommer an på om de holder dumt, om de bliver anmeldt osv.

Man kunne også ofre et par hundrede kroner på 2 "shownummerplader" og smide på. Så ser bilen ikke suspekt ud, Men finder politiet ud af det, er bøden så på 5000kr for falske plader.

• #10   27. okt 2018 Den må gerne holde privat, f.eks ens egen indkørsel. Så den med postbudet holder ikke
    Ellers spørg en lokal murer eller lign om du ikke kan parkere på deres materialeplads. Evt bestukket med øller eller kage

• #11   27. okt 2018 Prøv at se om den kan holde et sted hvor de opbevarer campingvogne. Det koster ikke meget pr måned ...

• #13   27. okt 2018 Jeg skrev så snart vi snakker p-pladser og lign offentlige områder. Selvfølgelig må den holde i din private indkørsel uden plader. Der skal posten heller ikke ind jo, postkassen er ud til vejen. smiley Bare for at gå i små sko. ????

• Bledar J
    Bledar J Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #14   28. okt 2018 Hmmm, tusind tak for jeres inputs allesammen! Jeg finder på noget, forhåbentligt...

Søren M: Jeg har faktisk nogle enkelte kammerater, der arbejder som murer. Det med at bestikke dem med øl og kage lyder sgu meget fornuftigt! ;-D

• #18   28. okt 2018 #7
    det er så ikke helt rigtigt, jeg har en 2.5 km lang/kort vej ned til mit hus, der må posten gerne køre men du må stadig ikke uden at få lov... smiley smiley

• #25   29. okt 2018 #24
    hvad ved du om min vej, har jeg skrevet den var privat, har jeg skrevet noget som helst om hvilken type vej det er ?

du kan ikke google alt i denne verden.. men prøv og svar på noget du ved noget om,.

• #31   30. okt 2018 #27
    hvis den er til mig, så hidser jeg mig aldrig op, det er jeg godt nok for gammel i gårde til.. smiley .

Ikke rigtigt - du må ikke nægte offenligheden adgang til din privat vej
    ved f.eks at sætte skilt op hvor der står adgang forbudt .

såmænd bare dette er ikke rigtig i mit tilfælde, jeg skrev jo også min vej.. det piner mig så absolut ikke...

men prøv nu at google lidt mere inden du svarer næste gang, så kunne det være du støder over noget brugbart..

• #34   1. nov 2018 bildækken over bilen, og pil pladerne af om natten, så er der vel ikke nogen der opdager det medmindre de holder øje med dig.

• #35   1. nov 2018 #33
    nej det har jeg ikke .. hvis du nu tjekker har jeg ikke været på siden jeg svarede sidst.. vi er jo nogen der har tid til at tage på hygge tur i hverdagene...

men jeg skrev om dit svar i #24, så skylder ingen noget...

• #36   1. nov 2018 #7 den med posten er så gammeldags som noget kan være og helt så firkantet...
    et eksempel: "bondemandens søn kører i farmands bil op og ned af markvejen og hygger sig. for enden af vejen er der hegn og låge på, så ingen kan komme ind! det er lovligt nok MEN på den anden side af gården ligger en skole! børnene har fundet ud af at ved at hoppe over hegnet og gå over mandens gårdsplads sparer de 10 mins gang.
    fordi børnene nu bruger vejen dagligt, så gælder færdselsloven på trods af der er lukket af og selv ikke posten kan kører ind. smiley

#35 din vej ? det er der sgu ikke noget der nede i dk smiley

Kommentér på:
Afmeldt bil: Må den holde på offentlig vej?

Annonce