{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyskland i firmabil
  • #1   1. dec 2018 Det tænker jeg godt du må..

Jeg har lige lånt et svar fra 2013..

"det er kun et afgiftspørgsnål i dk..... i udlandet må du både sove vag i en gilpladebil mv eller endag fastmontere campingmøbler men så snart du igen kommer til den danske afgift grænse skal det igen være løst eller helt væk så det gælder ikke i udlandet der kan du køre som du vil..."

https://www.baadgalleri.dk/forum/off-topic/16504-dagsbevis_til_privat_koersel_i_gulplade_bil

• #2   1. dec 2018 Det må du gerne. Så er bilen købt fri til privat brug. Vi gør næsten hver gang vi er i Hamburg på montage smiley vi er blevet stoppet få gange ved grænsen, men intet at komme efter.

• #3   1. dec 2018 Mine 2 sønner lånte vores varebil Volvo på gule plader også på ferie i udlandet.
    det er dog længe siden før 1985

• #5   2. dec 2018 #4 ja det er jo så fordi han har sat ekstra sæder i på den danske side af grænsen.. Men ja der kan sikkert være et forsikrings spørgsmål om de dækker i udlandet, men burde alle selskaber ikke gøre det automatisk..

• #6   2. dec 2018 #5
    mon ikke de danske regler også følger med bilen i udlandet?
    at de i udlandet så ikke lige gør noget er en anden sag..
    måske din forsikring kunne stille sig lidt på tværs, når der er kommet 4 mennesker til skade i en to personers.. ?

• #7   2. dec 2018 Jeg har da aldrig hørt om en bil forsikring der ikke dækker i udlandet.

• #8   2. dec 2018 #7

når den er ulovlig ombygget kunne de måske snige sig nedenom... ? hvem ved forsikringer er nogen smarte..

• #9   2. dec 2018 En dansk indregistreret bil skal vel overholde de danske regler, også swlv om den er på tur i udlandet. At politiet i andre lande ikke stopper bilen for ikke at opfylde danske afgiftregler er jo ikke så mærkelig, da politiet i andre lande jo jo kun reagerer ifølge deres legler.

• #10   2. dec 2018 #7
    Det er - i nogle forsikringsselskaber - normalt at man skal betale ekstra når en ERHVERVSBIL kører uden for Danmarks grænser.

Før at mit forsikringsselskab ændrede i deres priser og betingelser, så var det disse regler der var gældende;
    Min transportbil er, uden udlandsdækning, dækket max. 25 km ind i Sverige, og KUN fra Øresundsbroen og max. 24 timer væk fra Danmark.
    Jeg må ikke køre ned i Tyskland med den, heller ikke på samme vilkår som ved Øresundsbroen.

Men fordi jeg har valgt udlandsdækning på den - til omkring kr. 1.500 ekstra om året - så dækker forsikringen både ansvar og kasko som en hver anden forsikring inden for rødt/grønt kort området.

Der er også km begrænsning på min forsikring enten op til km 40.000 - 70.000 - 100.000 eller mere end 100.000 om året her springer den omkring kr. 2.000 om året ved at gå fra 40.000 til 70.000

• #11   2. dec 2018 #10
    nu var det jeg mente, når man smider ekstra sæder i en gul pladebil som i linket..

• #12   2. dec 2018 #11
    jeg har ikke læst linket og kommenterede kun på at #7 ikke havde hørt om en forsikring der ikke dækkede i udlandet smiley

• #13   3. dec 2018 #12
    min fejl, jeg læste forkert...

Kommentér på:
Tyskland i firmabil

Annonce