Stoppet af civil politi {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har været så uheldig at jeg har kørt for hurtigt i en 110 zone, og blev holdt ind af den her civile Bmw. Da jeg så kom ind og snakkede med ham spurgte han om jeg ville se den video af min bil det overhaler hans. Og nu til den lidt mere detaljerede del. I det jeg overhaler ham hæver han sin hastighed for at se hvor hurtigt jeg kører “ish”. Han kommer så op og rammer 165km/t, men i det han rammer den hastighed i videoen så kan man se at jeg træder på bremsen. Så jeg er lidt i tvivl om hvor vidt jeg kommer over eller under de 160km/t som så enten er en klip og bøde hvis den er under de 160 og en betinget hvis den er over 160
Er der nogen der har en anelse omkring om de trækker noget hastighed fra ligesom på fotofælder eller hvordan er det med civile der holder en ind? For nu ved jeg jo at videoen skal ind til analyse.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
Så selvom han har været oppe og runde 300 km/t for at hente dig, så er det ikke ensbetydende med at DU har kørt 300 km/t for så ville han jo ikke kunne indhente dig - så du havde nok nærmere kørt 280 km/t
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Du er garanteret et godt stykke under de 160
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Så hvorfor er den garanteret et godt stykke under 160?
Og hvor sikkert er det med de 3% der
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.016
Koldt at sige, men du er 22 og har haft kørekort i max 4 år, tror ikke du er ansvaret bevidst og håber du får en spand koldt virkelighed smidt i hovedet, vær du glad for det gik godt, og tag straffen som en mand og lær af det.
Bare min ærlige mening
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.016
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
luk dog din højrøvet kæft din hellige idiot.
Håber ikke du bor højere end 2. etage.. det kunne være der kom et fly på vildt spor.
Er du også end af de bøssekarle der ligger og tøffer rundt på motorvejen med 70??
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Det kan godt være det er anderledes med laser radar fotovogne
måles du til 80 trækker de 3 km/t fra = 77
måles du til 120 trækkes 3% = 126,4
måles du til 200 trækkes 3% = 194
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
De plejer nok at ku fyre den af, tror han har indhentet dig over en strækning på 1000 meter
Så tror ikke din målte hastighed er mere end 140 - 150 km/t
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.093
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
De trækker ikke noget fra, da det ikke er en laser eller fotovogn du får måleresultatet fra.
Der er ikke andet at gøre end at vente til de kommer med et svar. Uanset hvad, er det nok en god ide at sætte farten ned og måske køre tidligere hjemmefra, for eftertiden...
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Hvis det er på Nordjyske motorvej hvor der måske kun kører dig og en politibil, er det da på ingen måde hverken hensynsløst eller uforsvarligt
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
man tager udgangspunkt i strækningen du har kørt, og hvor lang tid du er om det. Så regner man din gennemsnits hastighed ud og du får straffen i henhold til det
prøv og se bare et par afsnit af politijagt på d-play. Der er flere gange hvor politiet runder 180 km/t og stadig ikke får højere gennemsnit end 150 km/t.
det værste der kan ske er bare bøden bliver lidt højere, og så en tur til kørelærer og efterfølgende ny teori og køreprøve. Så kan du også få genopfrisket teorien omkring hastighed lidt
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Underligt jeg kører 200 næsten hver uge i Tyskland her er det åbenbart ikke uforsvarligt
selvom nordjyske motorvej er betydeligt mindre trafikeret end Flensborg - Hamborg
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Nej det er altså omvendt stærekasser laser osv er 100% nøjagtige, ved en måling
fra en motorcykelbetjent eller politibil skal han altså bruge både den menneskelige hjerne og finger for start / stop af måling
Der er jo en reaktionstid, som kan gøre upræcis, det lærte du vel da du tog kørekort
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
https://www.youtube.com/watch?v=OKt0AIpoRuI
#22
så måling med laser der fratrækker de ikke 3 km/t eller 3%??
og hvad med fotovogne, der fratrækker de heller ikke 3 km/t eller 3%??
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
hvis der for eks er 50 km/t sættes den til at tage alt over 55, så kommer der en med 65
bliver han bøffet for 65 og der trækkes intet fra
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
så vil jeg anbefale din ven og høre hans kollegaer hvordan det foregår
jeg har fået 3 fartbøder fra fotovogne, alle 3 gange fået 3 km/t i fradrag grundet hastigheden har været under 100 km/t
men det er nok en fejl på netop mine 3 fartbøder
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Nå jeg har kørt 200 så har jeg ikke tænkt "åhhh nej tænk hvis det gik galt." har nok nærmere tænkt. "er der mon mere kaffe???,,,, næ ser man det det var der, det var dejligt., næ ser man det, det var da en dejlig udsigt.... Gad vide hvordan min venindes hund ville se ud med regnbue striber på halen..." var selvfølig mere opmærksom i min fiesta, end i S500'eren hvor 200 føles som 100km/"t
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
I Danmark har man besluttet at det ikke skal være lovligt, så der har staten (eller en af de utallige styrelser) allerede besluttet for os, at det er uforsvarligt.
At sammenligne med Tyskland, er ikke rigtigt relevant i den her sammenhæng, og der ligger en masse andre overvejelser til grund for at tillade de hastigheder i Tyskland.
Husk også på at der følger en masse ansvar med i at køre 200+km/t på en tysk motorvej - og hele den ansvarsmæssige del, er svær at skrive ind i den danske færdselslov nu.
#22 - Det passer så ikke. Der fratrækkes altid 3% eller mindst 3km/t ved laser, stærekasse og fotovogn målinger.
Den reaktionstid du har med stopuret, er irrelevant, for det er en video der ligger til grund for målingen - og der tager man nummer XXXX video frame ved et fast punkt, og så tæller man antallet af video frames til et andet fast punkt, og så måler man afstanden mellem de to punkter. Antallet af video frames mellem de to punkter, deles med 30(eller hvor mange frames i sekundet videoen nu end optager), som så giver en præcis tidsramme.
Det giver en 100% præcist måling - derfor trækkes intet fra i det tilfælde.
#24 - "Din ven" burde nok lige huske at fortælle dig at hans arbejde ikke indbefatter at tage stilling til målinger, som hans fotovogn tager af folk. Han sidder kun på en stol og skal godkende eller afvise billederne ud fra et sæt faktorer, som bl.a er læsning af nummerplade og synlighed af førerens ansigt. Selv den simple opgave, kan de fleste af dem så heller ikke finde ud af.
Det er derfor man sætter lallende idioter til at lave det arbejde, i stedet for at skulle allokere politibetjente til det, som før i tiden.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 872
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Bare vent og se hvad de siger. Det er lidt ligesom vejret - du kan ikke gøre en skid ved det alligevel.
feb 2017
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 111
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Du har ret i det du skriver, det er sådan at bilen bliver mørk når den kører under motorvejsbroen, da broen skygger for solen, men som regel står solen ikke lige over broen men måske en vinkel af 45 grader derfor kan man ikke manuelt se nøjagtig position på den målte bil i forhold til motorvejsbroen kan måske variere 0 - 15 meter
derfor er den målemetode ikke helt så nøjagtig
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Desuden starter de ikke målingen på strækninger hvor man er i tvivl om afstand og placering - og det er utroligt få steder i DK det gør sig gældende.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
Hvis det nu viser sig at du har været over de 160 så kan jeg anbefale dig at skynde dig til kørelærer og tage kørekort til en anden kategori feks mc eller lastbil, så kan du gå op lige så mange gange du vil til teori og køreprøve, og så bliver din orienterende køreprøve annuleret
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.389
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Lad være med at spørge om den slags på dette forum, for der er bare så mange der har en onkel der har oplevet at deres granfætter har set en episode af politijagt osv.
Så du kan ikke bruge svarerne ovenfor til noget som helst (som #16 også skriver)
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
hvis TS ikke har fået oplyst sin hastighed, hvordan skal man så analyse en måling med policepilot uden video??
der er vel tvivl om hastigheden, hvorfor video skal danne grundlag for en beregning??
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Det bliver brugt til både fart (vanvidskørsel) og afstands sager
Der er et afsnit hvor en BMW M5 når at tage en frakørsel før politibilen får færdiggjort hastighedsmålingen, han bliver dog efterfølgende stoppet udramatisk på landevejen. Sagen endte med at videomaterialet, blev sendt til teknisk undersøgelse og manden i BMW'en blev dømt i retten for at have kørt 204km/t på motorvejen.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Tv er en måde at få nyheder og viden på, aviser er også en mulighed, internettet er en tredie, man må sortere i de oplysninger man har til rådighed, men når det så er sagt, kan jeg ikke se hvorfor man i en TV udsendelse om politiets arbejde skulle fortælle usandheder.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Så tager de ud på stedet og måler afstanden mellem de to punkter op, og relaterer det til antallet af frames. Tid og afstand giver hastigheden - og den er fejlfri.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Det plejer de da, når man bliver standset for en forseelse. Som regel bliver man også spurgt om man kan erkende overtrædelsen.
Ellers kan det ganske rigtigt bero på en teknisk udregning ud fra videoen og betjentens udsagn m.v.
Håber du slipper for ny køreprøve. Det er i forvejen sure penge at komme af med, men vi ved det jo et eller andet sted godt. Kommer farten for højt op, KAN der lige pludselig være blå blink bagved.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Så denne historie er bare rent opspind og uden hold i virkeligheden
http://nyheder.tv2.dk/2016-05-12-historisk-grov-sag-her-filmer-han-sin-egen-vanvidskoersel-paa-motorcykel
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Nej. Og hvor står der henne i denne historie, at videooptagelser blev brugt til en fartmåling? At han har fået bøde osv kan velsagtens skyldes alle andre forseelser, han filmede?
At blive dømt på hastighed, kræver meget mere, end video af ens egen speedometer. Han kan sagtens få bøde for uforsvarlig kørsel - men det er ikke det, vi taler om.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Det står godt nok ikke i den konkrete tekst
Men så tager vi bare denne i stedet
https://www.bt.dk/krimi/motorcyklist-filmede-sin-egen-vanvidskoersel-nu-er-han-doemt-for-at-koere-260-km-i-t
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Men det virker som om visse folk herinde, er super bange for konsekvenserne af deres handlinger...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Det står så heller ikke noget om i dit nyt link?
Hvad tror du selv, at der står i dit link, som skulle være antydningen af, at han fik en fartbøde??
Men her står der til gengæld følgende "Manden blev dømt for straffelovens §252, der handler om konkret og nærliggende fare for andres liv og førlighed. " Behøver jeg fortælle dig, at det er ikke færdselslovens paragraf for hastighedsoverskriderlser?
https://newsbreak.dk/vanvidskoersel-260-kmt-faeldet-eget-kamera/
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
har du læst overskriften
farten har da så afgørende haft betydning, har da aldrig hørt om folk der skal i fængsel for og overhale højre om eller køre mellem to lastbiler, hvis altså de havde gjort det med 135 km/t på motorcykel
Så ja, at farten har været over 260 km/t og gennemsnittet på 193 km/t har da helt sikkert noget og skulle have sagt, når vi snakker udmåling af straffen.
men vi tager bare en mere så
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/video-filmede-vanvidskoersel-men-politiet-saa-med
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Forstår du overhovedet, hvad du er igang med at diskutere?? Du bliver ved med at diske op med link, som kun understreger min pointe?
Jeg prøver igen... VIDEOEN bliver ikke brugt til FARTUDMÅLING.
Og igen... Til fartudmåling findes der hos politiet godkendte metoder. Laser, ATK, Policepilot, PoliceTrack og en gang imellem Provida vogne, som bruger video som suppelement til den egentlige måling. En video kan alene ikke virke som bevis på en fartmåling.
Du kan også bare prøve fortælle mig, hvorfor du tror, at den MC gut fik pludseligt en "rabat" på 100 km/t på hastigheden? Man ser ham køre 260, men han bliver dømt til frakendelse af kortet for at køre 161?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
#45
Der er ingen vundne retssager, hvor førerens hastighed bliver bedømt udelukkende fra videooptagelser. Du må se mindre TV...
og det sidste link omhandler så en bilist hvor speedometer viser 240 km/t. Men uanset hvad, så blev han altså dømt for en fartoverskridelse, kun ud fra en video, i øvrigt en han selv havde fået en kammerat til og filme og smide på facebook
så nu har jeg fundet 3 tilfælde hvor bilister og motorcyklister er dømt ud fra deres egne video optagelser. Om de to kun omhandler overhalinger højre om, og kørsel mellem lastbiler skal vi ikke hænge os i, jeg mener stadig farten er afgørende for strafudmålingen på fængsel. Hvis overhaling højre om altid gav fængsel, så ville vi nok se en del færre af disse i trafikken
Den sidste omhandler udelukkende fart, og modbeviser altså dit postulat om video ikke har værdi som bevis materiale ved fartsager
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Til fartudmåling kan der bruges f.eks. Policepilot. Og intet andet. Og nej, man behøver ikke have en video til at "give grundlag for beregning" - som du selv skriver...?
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Om det er varm luft politimanden lukker ud, kan jo godt være, da det er et TV show, men hvorfor skulle han ikke fortælle sandheden.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Der er så en stor forskel på at blive sigtet og dømt. I overnævnte MC-sag har anklagemyndigheden med politiets velsignelse selvfølgelig forsøgt at få ham dømt for at køre med 240km/t. Det kom der ikke meget ud af. Dommeren gik med til en vurdering, at det var nok "over 160", hvilket udløste frakendelse, men ingen fartbøde, da en fartbøde kræver en godkendt måling.
Så som sagt... Har ikke hørt om domfældelser, hvor en videooptagelse bliver brugt til en decideret måling og en fartbøde til følge.
Men findes der nogle, vil jeg selvfølgelig gerne se dem
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Altså han er dømt for og have kørt mere end 161 km/t, men ud over en orienterende køreprøve ikke har fået nogen straf??
Og han kører stadig ikke mc, men de sidder to i en bil og kører for stærkt.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 872
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 783
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Ved laser måling er rabatten 3 km/t ved under 100 km/t og ellers 3% rabat, da vi står lidt skråt med pistolmåleren så gives der her lidt mere rabat i forhold til virkeligheden grundet vinklen. Men ellers er laser måling præcist punktmåling (ATK er også laser i dag, men dog ikke punktmåling, det var rader før i tiden og her tages der højde for vinklen så der gives ikke yderligere rabat).
Videoen bruges sammen med trip track målingen, men resultatet fremgår af skærmer med det sammen og skal ikke til teknisk afdeling. Det er kun hvis du også har for tæt kørsel at de udmåles efterfølgende.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Polititjenestemand, men er i rigspolitiet så har ingen færdselssager, det ligger ude i kredsende
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Men hvis man skulle stoppe alle som laver noget forkert i trafikken kan man man ikke køre mellem to punkter uden konstante afbrydelser. Man vil ikke lave andet hele dagen, så derfor har man valgt af have afdelinger til færdsel, i stort set alle politikredse.
Hos rigspolitiet er vi jo landsdækkende, så der har vi det nationale færdselscenter. Men det er mere at sætte retningen for hele politiet, eks. formulere strategier, understøtte arbejdet i politikredsene og koordinere arbejdet på landsplan.
jul 2018
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
apr 2018
Følger: 10 Svar: 8
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Som udgangspunkt synes jeg man skal overholde fartgrænserne, men jeg så hellere at man kørte efter forholdene, også når det betyder at man skal køre langsommere..
Jeg kan virkelig ikke blive forarget over at man på en tør mindre trafikkeret motorvej kører 160km/t, overholder sin vigepligt, holder passende afstand giver tegn osv..
Jeg synes det er langt mere skræmmende at se hvor mange bilister der kører 130km/t (fordi det må de netop godt) i de he her kolde, glatte, mørke vinterdage.. med dårlig sigtbarhed osv.. Jeg har kørt motorsport på højt niveau i 7 år.. og har ALDRIG haft abs eller antispin på mine racerbiler på trods af at vi kører 160-80km/t i regnvejr.. men jeg "tør" sgu ikke køre 130km/t over en længere strækning som mange af mine medbilister gør under de forholde...
så kør med omtanke lyder budskabet herfra
og fartbøder er en dråbe i havet ifht resten af bilbudgettet...
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Nu er det jo også lovkrav at køre efter forholdende, så deri har du ret.
Men på offentlig vej er 160 km/t vurderet af eksperter til at være for farligt, det er jo ikke en racerbane og gennemsnitsbilisten er ikke god til at køre og orienter sig ordenlig.
Det er for farlig, fordi du måske nok køre godt, men det gør dine medtrafikanter ikke. Det er problemet og årsagen til at vi har hastighedsgrænser i alle verdens lande.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Ja ok sådan, men som jeg har sagt tidligere herinde, så handler det om beviser i retten.
Foretager vi en fartmåling og du køre hurtigere end det tilladte, så er det tilstrækkeligt til en sigtelse. Hvis vi skal sigte dig for ikke at køre efter forholdende, så skal der være noget som indikerede det. At bilen udskrider eller slingre, at der var ved at ske en ulykke etc. og det skal observeres så der kan vidnes om det i retten.
Du har ret så langt, at uopmærksomhed eller dårlig vejforhold kan være farligere end højere hastigheder.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Nu bidrager du jo kun til det fornuftige, så jeg håber, at du kan give mig et fornuftigt svar...
På de to billeder er der to forskellige veje, hvor der er fastsat den samme hastighed - 60km/t. Den ene ligner en motorvej, den anden en trafikeret byvej.
Mener du selv, at 60 er er fastsat til at være forsvarlige i bedst muligt vind og vejr forhold på begge veje?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
min sætning om at jeg ikke bliver forarget over at folk kører 160km/t under de rette forhold skal ses i lyset af at det er værre at køre det man må under de forkerte forhold... verden er ikke sort og hvid, alt er relativt også love og regler, for 10år siden var man jo kriminel hvis man kørte 130km/t på motorvejen idet at hastighedsbegrænsningen var 110km/t i hele landet, det kan være man må køre 150km/t under særlige strækninger om 5 år, og så er alt okay.
Men det var vist også alt fra mig..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 872
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Du er satme grineren... "Uden at kende området..."? Ja, netop - hvorfor fantaserer du så bare ud i tråden her?
Ingen flok rådyr. Vejen går igennem Gladsaxe kommune og der er beboelse bagved volden på højre side. På venstre side bagved buskadsen, er der område med cykelstier og parkeringspladser. Og nej, der er absolut ingen busstoppesteder på vejen - så ingen børn, handikappede og ældre
Og chancen for at ramme flok rådyr er meget større på landeveje, hvor fartgrænsen sjovt nok er højere end 60 km/t...?
Såååå... Hvad var din pointe lige...?
Nederste billeder viser netop en vej, hvor jeg mener, at 60 km/t er ALT FOR HURTIGT.
Min pointe er, at det er overdrevet fladpandet at komme med udtalelser i retningen af "hastigheder er fastsat til at være forsvarlige i bedst muligt vind og vejr forhold." ala Brian H. Den slags kommentarer viser absolut uvidenhed og muligvis en alt for lav IQ
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Mener du seriøst, at kørsel med 60 km/t på Vigerslevvej en mandag morgen kl.08:00, er en forsvarlig hastighed, imens kørsel med 62 km/t på selvsamme vej en søndag aften kl. 23:30 er 100% uforsvarlig?
Og hvis du viser et eller andet sted i tråden her, hvor Mirza skriver, at han ligefrem "ønsker at køre 160+ km/t hvor det ikke er forsvarligt", trækker jeg sgu min IQ-udtalelse tilbage
Og lige tilføjelse... Som jeg allerede skrev... På billede nr.2 mener jeg, at hastighedsgrænsen skulle være 50 og ikke 60. Så hvor har du lige et problem med min dømmekraft?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Og Vigerslevvej har ALDRIG været en 70 km/t vej. Den har været oppe på 60 fra Langgade og ned til Folehaven. Tror sgu, at du blander Vigerslevvej med Gl. Køge Landevej. Den gik nemlig fra 70 ned til 50 over en årrække...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Du skrev følgende: "Hastigheder ... er fastsat til at være forsvarlige i bedst muligt vind og vejr forhold."
Og det er den, som jeg vurderer dig ud fra. For du bjæffer om at overskridelse af fartgrænsen skulle ændre ens kørsel fra "forsvarlig" til "uforsvarlig", imens du åbenbart ikke mener, at kørsel med 62 km/t ad Virgerslevvej klokken lort om natten skulle være særlig farligt... Eller gør du?
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Men det er helt korrekt at hastighed i sig selv alene, ikke udgøre en større farer end så meget andet. Uopmærksomhed, vejrforhold osv. betyder mindst lige så meget og i nogle tilfælde endda mere, det er jo rigtigt nok.
Men det ene udelukker ikke det andet, på offentlig vej skal man køre opmærksom, efter forholdende og overholde hastighedsgrænsen så er det sikret muligt for alle og det er hvad vi som samfund vægter højst - nemlig sikkerhed i trafikken for alle.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Så bliver en strækning vurderet til 60 km/t er der også tænkt på dem som er bange for at køre for stærkt. Der findes nogen som er så bange når de skal køre at de overtræder diverse regler, fordi de ikke ser på vejen de kører på, men hele tiden kigger på speedometeret osv.
Jesus Fukin Christensen...
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
Det er sgu bare iorden. Lad os få nogen flere af dem, så der kan blive ryddet op.
MVH KP
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Det gør jeg ikke, men jeg kan med sandsynlighed se den før og nå at reagere på en højlysdag og tør asfalt med 160km/ end på en våd vintermorgen hvor der er helt mørkt med 130km/t.. det er netop det som er min pointe, jeg forstår ikke folk "tør" køre hvad de må når forholdene ikke er til det...
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Mirza har da en point i at bare fordi man må køre 130, så betyder det ikke at det er tilladt under alle forhold.
Man skal altid køre efter forholdende, men dog uden at køre stærkere end hvad der er tilladt.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Jamen, hvis du ser bort fra den hvide streg, som adskiller busbanen fra "din "bane, så svarer det jo bare til en motorvej, hvor der kører en bus i højre bane en gang imellem...?
Kører du heller ikke mere end 60 på motorveje så?
Her f.eks?
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
https://videnskab.dk/kultur-samfund/forskere-traette-af-debat-om-hoejere-fartgraenser-jo-flere-vil-doe
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 872
-det er også en form for logik...
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 872
-jeg har også ved lejlighed kørt 160, men kommer aldrig til at forsvare det som ok!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
"så længe der er andre bilister på vejene, hvilket er tilladt på de offentlige veje, så er 160 km/t aldrig en mulighed"
Aldrig en mulighed? Heller ikke syd for Padborg?
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
og den fortsætter sådan i et pænt stykke tid.
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
For det ikke skal være løgen, så står der meget tit et svin med laser.
bare kald det for en pengemaskine...
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
I tyskland må du enddag køre 100.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Nogen gange er hastigheden også nedsat pga. støj, men fuck det, bare du kan komme frem.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Jeg er forarget på hans vegne - selv med løgen på...
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
stort set hele motorring 3 ligger klods op af både villa'er og lejligheder
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Kører du selv nogensinde over 60? Har du været oppe på 110 på noget tidspunkt?
Var du ikke bange for at miste herredømmet over din bil?
Og at køre ind i en betonmur med 60 gør alligevel pænt nas... Hvorfor kører du ikke bare med 30? Tror jeg altså helst jeg vil ramme betonmuren eller autoværnet efter at have kørt med 30 km/t istedet for 60 km/t .
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Hvordan dræber farten, når der sker færrest ulykker med dødelig udgang på veje med den højeste gennemsnitshastighed? Jeg forstår det ikke. Skulle antallet af ulykker ikke være direkte proportionelt og stige i takt med hastigheden?
Hvorfor kører du 130 km/t på strækninger, som for nogle år siden kun var 110? Dengang sagde du jo også, at kører man over 110, så er man en farlig bilist og sætter andres liv og lemmer på spil. Dengang var hastighedsbegrænsninger jo også bikset sammen af nogle højtuddannede ingeniører i færdselstyrelsen, som du har så enormt meget tillid til? Men lige pludselig blev de hastigheder hævet? Var hastighedsbegrænsninger i virkeligheden for lave? Jamen, det er jo ikke muligt i din verden?
Hvordan kan det være, at du mener, at nord for Padborg kører folk uforsvarligt, hvis de kører over 130, men syd for Padborg er det 100% i orden? Hvorfor er det mindre farligt at køre 160 så snart man har passeret grænsen?
Forklar venligst...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Der er et udmærket link i #112 som understøtter det.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Nu var det bare en citat af af Trolle P fra #135... Jeg er godt klar over, at det ikke er nogle højtuddannede ingeniører i færdselstyrelsen, som fastsætter grænserne
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Trådens emne er FART. Så farten dræber kun på dansk jord?
Motorvejskørsel hos kørelæreren varer 90 minutter, hvorefter man kan bestå en køreprøve og allerede frit køre 130 som en "uddannet" bilist. Så på 90 minutter, er man ligefrem uddannet til 130... Men du mener, at INGEN danske bilister - selv erfarne professionelle chauffører, som sikkert kan køre med 140 på tyske motorveje??
Og det beviser... øhm... SAMTLIGE ulykker??
Forstår du overhovedet, hvad du skriver??
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Citat fra #1
"Er der nogen der har en anelse omkring om de trækker noget hastighed fra ligesom på fotofælder eller hvordan er det med civile der holder en ind? For nu ved jeg jo at videoen skal ind til analyse."
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Men svar lige uden at snakke uden om... Mener du, at ingen med dansk kørekort kan sikkert køre 140 i Tyskland? Ja elle nej?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Kæft, det sejler for dig... Det er sgu da dig, der påstod at der er ingen danske bilister som er "uddannet" til at køre så stærkt??
Så spørger jeg bare i #147 til netop denne latterlig påstand - din påstand? Så svarer du, at jeg vil have ret i ... mine påstande??
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 104
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 132
Så havde vi været styret fra Berlin
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
Fucking livsfarlige psykopater
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Det var til #158 hvor der blev tale om at kører og skyde samtidig, det fik mig bare til at tænke på spillet Carmageddon.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Første kamikaze angreb blev udført d. 25 oktober 1944.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Selv når det gælder Amerikansk historie er der ofte stor mangle i viden.
https://www.youtube.com/watch?v=7oHwaSs0HsE
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
En go lærestreg til at aflure, hvornår det er NO GO at "lege hvem kommer først".
Havde en go oplevelse idag hvor en overhalende blev nakket ca 500m længere fremme. Giver en rar fornemmelse i maven. Gratis citronmåne herfra.
MVH KP
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Er man ikke opmærksom nok i trafikken, så spotter man ikke politister.
Men er man ikke opmærksom nok, så skal man sgu ikke overhale...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Kunne være fedt at se dig at blive blitzet, når du overhaler en søndagsbilist på vejen hjem for at køre din meget syge kone på hospitalet. Og det kunne være endnu mere fedt at vide, at alle omkring dig smiler imens og får en rar fornemmelse i maven, når de ser dig blive blitzet...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Men det er jo også et gæt.
Realistisk set, overhaler de fleste bare for at vinde 2-3 billængder og styrke deres ego, som så er spild af tid og energi 800m længere fremme, hvor der er et lyskryds og bilerne de overhalede, alligevel drejer fra. Det ser jeg stort set dagligt - endda på den strækning hvor man ser fotovogne 1-2 gange om ugen, i tilfældig retning.
Og oftest er det med mobiltelefonen i hånden...
Det er derfor EKSTRA komisk at se, når de så bliver overraskede over blitzen.
Jeg bilder ikke mig selv ind at der er ret meget tid at spare, på de 28 min jeg har til/fra arbejde - og de måske 1-2 minutter jeg kan spare hvis jeg kører som totalt idiot, er ikke indsatsen værd når det samtidig bærer så store risici med sig.
Du nævner mig, så jeg mener kun det er retfærdigt at nævne min situation. Jeg er forresten single og lykkelig, så ingen syg kone...
Jeg overhaler masser af søndagsbilister, men det behøver jeg ikke overskride fartgrænsen for at gøre, for de kører for det meste langt under, som faktisk er hele årsagen til at JEG overhaler...
Fuck de småpenge, men der er intet som er så vigtigt at jeg kan tillade mig at pisse på andre menneskers liv, ved at køre alt alt alt for hurtigt.
Den forkerte afvejning af handling og konsekvens, sidder du faktisk mere eller mindre og forsvarer nu, med dit gæt på årsagen til at folk overhaler...
Hvem giver dem retten til at bestemme om deres syge kone, er mere værd end det barn eller den cyklist som måske bliver pløjet ned, fordi deres opmærksomhed var andre steder? Det er bare et tænkt eksempel, ligesom dit...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Så var samtalen slut der... Og ja, jeg ved, hvad der sker i hans hoved. Noget med ego...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Men er man ikke opmærksom nok til at spotte fartkontroller, så giver det heller ikke mening at tage den ekstra risiko, som en overhaling jo er.
Jeg ved ikke hvad din pointe er med alt det andet sludder du skriver. Jeg kan blot gætte på årsagen til at folk laver komplet ligegyldige overhalinger, for det er oftest ikke fordi de kommer hurtigere frem alligevel. Ego var et gæt - ligesom dit var med den syge kone.
Kan man ikke holde øjnene på vejen, så må man tage konsekvensen af det. Nogle gange er det en bøde, men måske tager man en dag førligheden eller livet fra et andet menneske, og til den tid er jeg spændt på at høre hvad du så har af argumenter, når de allerede er så tåbelige på det her stadie.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Til en anden gang kan du jo oplyse, at det nummer han lavede koster 2000 kr. og et klip i kørekorte .Det er langt farligere ende at køre lidt for hurtigt under en overhaling og derfor straffes det også derefter.
Færdselsloven § 22, stk.1
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Hvis man ikke spotter en fartkontrol, så er man ikke en opmærksom bilist?? Mener du det seriøst?
Politiet stiller ret ofte ATK biler bagved buske, busstoppesteder, parkerede biler og andre irrelevante for trafikken genstande, for at netop ikke at blive spottet. Og holder man øjne på vejen, kan man ikke samtidig kigge bagved samtlige genstande langs vejen??
Hvordan hænger din vrøvl om manglende opmærksomhed egentlig sammen? Kan du uddybe lidt?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Overhaler DU for at styrke dit ego? Taler du af erfaring?
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Aygo har kun 68HK, de kan ikke gøre for det
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Nej?
Hvad fanden har det så af relevans?
Men siden du spørger - så ja det er du. Jeg kører samme sted 1-2 gange om ugen, og jeg ser den i god tid hver gang den holder der.
Læg telefonen ned og åbn øjnene - det er ikke sværere end det.
#191 - Jeg kan godt svare på nogle af dem, men jeg er skeptisk overfor om det fiser ind.
Hvad ser du hver dag?
Totalt ligegyldige overhalinger, hvor andre bilister, med for høj hastighed, først kører for tæt på den forankørende for at presse, dernæst overhaler med alt for lidt sikkerhedsafstand af frustration over at de ikke kan køre 130-140 på en 110km/t strækning, for derefter at møve sig frem i den, i forvejen, tætte trafik, og gentage proceduren med flere forankørende.
Når vi så holder i kø ved Folehaven eller en af de andre indfaldsveje til KBH, er det slet ikke unormalt at jeg som fører af en lille lastbil eller en kassevogn med trailer, kommer til at holde eller lave en forbikørsel på den samme kegle som lige kørte som en besat 10 minutter tidligere - og flere gange ser man idioten med en mobiltelefon i hånden, fjumre afsted uden at ænse køen omkring sig.
Hvad fanden havde man så så travlt for?
Dit gæt er lige så godt som mit, på hvorfor der køres sådan. Jeg tvivler på der er SÅ mange syge koner/kærester en hverdags morgen mellem kl 7 og 8.
At der er nogle bilister, som overhaler andre bilister?
Ja det har jeg lige beskrevet.
Er det nu blevet ulovligt?
Slet ikke, men det er super latterligt at se alle de overhalinger og hasarderede manøvrer, når det oftest ikke giver en skid mening og folk ikke vinder tid ved det.
Det har jeg en mening om, og den har jeg lige så meget ret til at udtrykke som du har din...
Hvor ved du fra, at de overhaler for at styrke sit ego og ikke bare fordi de vil fortsætte med at køre med den samme hastighed, som de kørte inden de indhentede den langsomtkørende Aygo?
Der er intet galt i at ville fortsætte med den samme hastighed som før man indhenter en langsomtkørende bil, og jeg sidder ikke og forsvarer at folk sætter hastigheden op når man overhaler. Det har jeg oplevet et par gange, og der gør jeg akkurat som du gør - giver min mening til kende over for sådan en narrøv.
Det endte endda i håndgemæng en enkelt gang for mange år siden, men når man står og holder en mand foran sig, hvor hans ben spjætter fordi de er løftet fra jorden, så er det defineret ret tydeligt hvem der ender med at tabe den kamp. Vi fik diskuteret det igennem, og han undskyldte faktisk sin opførsel. Jeg husker dog ikke hvad årsagen var...
Overhaler DU for at styrke dit ego?
Jeg gør ikke. Jeg overhaler hvis der er en væsentlig tidsbesparelse i udsigt, som f.eks en traktor på en hovedvej eller en lastbil på motorvejen. Jeg er pisse ligeglad med at køre 75 i en 80 zone - det hører jeg alt for meget god musik til at hidse mig op over.
Podcasts eller lydbøger er også et godt trick til at holde pulsen nede. Vi når det jo nok alligevel.
Taler du af erfaring?
Hmm.. Det må være et spagt forsøg på en sviner.
Jeg tror vi har ramt et ømt punkt hos dig, siden du går sådan i offensiven over ordet "ego". Din forum attitude og dine ordvalg siger faktisk mere om dig, end du bilder dig selv ind.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Hvilken relevans har børn med bold overhovedet? Din påstand var, at hvis man ikke ser en ATK-vogn, er man uopmærksom bilist. Så kommer jeg med et billede af et sted, hvor man ikke har mulighed for at se den, for den holder i en blind vinkel, så vrøvler du om at der skal børn til?? Så hvis man nu overser ATK på veje, hvor der ikke er risiko for børn, så gælder din påstand ikke længere??
"jeg ser den i god tid hver gang den holder der"
Har du overnaturlige evner? Den holder BAGVED bropillen. De stiller den med vilje helt ind til støjværnet på en måde, så INGEN kan se den, indtil man er 20-30 meter fra broen. Det er MENINGEN, at man ikke skal kunne se den i god tid. Har du hørt om blinde vinkler? Du er sgu fuld af lort, mand. Det kan godt være, at du VED, at den står der - men se den - det kan du sgu ikke... Eller kan du selvfølgelig uddybe HVORDAN du kan se genstande, som befinder sig bagved en kæmpe betonsøjle I GOD TID?
"Totalt ligegyldige overhalinger", "Hvad fanden havde man så så travlt for?"
Seriøst, pas din egen kørsel. Kig på vejen og træk vejret dybt. Du lyder til at have større issues, end du selv er klar over. At blive overhalet, er nærmest sidestillet med et personlig angreb på dig. "Hvad tror du selv du er" - er desværre blevet definitionen på trafikkultur i DK og du er en del af den. En overhaling er pr. automatik en hasarderet manøvre i din verden og bringer dig tilsyneladende ud af fatningen, for den kan slå din imaginær børnehave ihjel... Tæl til 10, når du bliver overhalet. Det går måske over...
Når man tager kortet, lærer man at være overbærende og talmodig. Ikke hidsig og skadefro... Det skulle du måske tænke lidt over.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Vis mig hvor jeg har skrevet alt det du påstår, men forvent ikke jeg holder vejret i mellemtiden. Jeg kan ikke forholde mig til noget du påstår jeg gør eller har gjort, når det ikke er sandheden.
#195 - Årh det er nemt. Det hedder en "Skoda Citigo" og dem har jeg endnu ikke set som fotovogne endnu. Jeg tror faktisk ikke der er plads nok bagi, medmindre det selvfølgelig er en dværg der betjener udstyret.
Hvis du derimod mener "den fotovogn der holder foran den gule kassevogn" - så er svaret: Der er ikke nogen fotovogn, din mega kegle.
For at en fotovogn kan måle dig, skal det meste af bagenden eller laseren på trefoden kunne SE DIG - ergo kan du SE DEN mindst 200m før du passerer den!!!!!
Der er ingen fotovogn på det tidspunkt hvor google Prius'en kører forbi der. Jeg har kigget. Find en fotovogn til mig på google maps, som er umulig at spotte før man er LIGE foran den, og diskussionen antager lynhurtigt en helt anden form.
Der er heller ikke en fotovogn eller en trefod på dit forrige billede, så om igen. Den skal kunne se dig for at måle dig - og det skal den i en vis afstand, for ellers kan målingen ikke bruges. Det kan billederne for øvrigt heller ikke.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Den holdt ikke på den plads du påstod...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Det er sgu da komplet ligegyldigt, hvad der er på maps. Lad nu være med at fremstå dummere, end du er... Jeg spurgte om du ville kunne se en ATK fra det sted, hvor du er på billedet?! Eller kunne skelne en ATK fra en anden varevogn på denne afstand? For det er ca.70 meter derfra - afstanden, hvor de begynder at måle og bliver ved med at måle indtil du er kun 20 meter fra.
Alle kan sgu da se en målevogn, når de er lige foran den, geni
200 meter......
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Naturligvis spotter jeg da en fotovogn på den strækning, for de holder altid så de kan se dig - så du kan også se dem hvis du gider glo ud af forruden. Sig til hvis det går for hurtigt...
Naturligvis er en fotovogn svær at spotte hvis den ikke står på den pågældende vejstrækning. Der er masser af dem på google maps - og når du finder dem, bør du selv kunne se hvor tydelige de faktisk er.
#200 - De sidste 2 afsnit i #194 er noget fordrukkent sludder. Du læser slet ikke hvad man skriver, så det er spild af tid at fortsætte det her.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Kan kæmper også en brav kamp, med at forstå hvad man skriver.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Og ligeså hjernedødt at påstå, at man kan holde øje med samtlige parkerede biler langs vejkanten - ikke for at se, om der er fodgængere bagved, men for at konstatere, at den næste parkerede varevogn i rækken ikke er en ATK vogn.
Og at du kan se en ATK vogn bagved en betonvæg på motorvejen i god tid? Medmindre at du mener at 50 meter er en god tid, selvfølgelig...
Einstein...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Står den bag en betonvæg, så kan den ikke måle dig, din snotskovl. Lad være med at blive ved med at påstå det, når det ikke er sandheden.
Som sagt - det er spild af tid at diskutere med dig, når du ikke læser 80% af det man skriver, og tolker resten forkert.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
"Står den bag en betonvæg, så kan den ikke måle dig"
No shit, Sherlock
Og nu kommer børneudgaven, som selv du burde kunne forstå:
1. Den står bag betonvæggen, så du ikke skal kunne se den i god tid og nå at sætte farten ned. Den måler dig ikke endnu, men lader dig komme tættere på, uden at du opdager den. Derfor kalder man den for en "fotoFÆLDE". Har du evnen til at se igennem beton, er det et godt tidspunkt til at begynde at sætte farten ned..
2. Åbningen til måleudstyret sidder lidt til venstre for midten, så du begynder at have mulighed for at skimte venstre side af bilen når du er ca.100 meter væk. Den måler ikke endnu, men du har travlt med at reagere.
3. Den måler dig, når du er 70 meter væk.
4. Dvs. ét sekund efter du skulle have opdaget hans venstre side, er du så tæt på, at den begynder at måle din hastighed. Normal reaktionstid er ca.1 sek, så du skal reagere på vognen så snart du har mulighed for at se siden af den, ellers når du det ikke.
5. To sekunder senere, er du 50 meter fra den, dvs. den har allerede målt din hastighed og er klar at tage billedet af dig..
6. Så du har max 2 sekunder fra du begynder at kunne se dens side indtil den måler dig. Det er med 90 km/t.
7. Bare du kaster blik i bakspejlet imens, klapper fælden, hvis du kører over 90.
Så hvad fan i helvede bliver du ved med at vrøvle om "kan du ikke se den, kan den ikke se dig"?? Hvad kan det bruges til??
Den behøver kun at se dig i nogle få sekunder, før du er på røven. Og den stirrer direkte på dig. Siger du, at du kan reagere ligeså hurtigt, som maskinen? Verdensmand, du skal stirre direkte på bropillen i det øjeblik, du får muligheden for at se vognen, ellers når du det ikke. Du er til grin
Så igen... Hvor god tid sagde du, du kunne se den fra?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Jeg kan ikke hjælpe dig med det der, bortset fra at anbefale dig at søge hjælp hos en optiker.
Jeg har 0 fartbøder indenfor de sidste 16 år, og jeg kører jævnligt for hurtigt, i løbet af de 40.000km jeg kører om året i gennemsnit i bil. På MC er det en helt anden sag - der kører jeg alt for hurtigt det meste af tiden, og der har jeg sjovt nok heller ingen problemer med at spotte fotovogne, selv om de ingen konsekvens har for mig.
Opmærksomhed. Mere skal der ikke til, men det forstår du nok en dag når du bliver mere erfaren.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Hallo, spasser, jeg har kørt som kørelærer i 20 år, kørte taxa, limo og bus. Kører næsten tre gange så meget som dig om året...
Og seriøst, troede sgu ikke, at jeg nogensinde skulle støde ind i den første idiot, som mente, at fartfælder er altid nemme at se. Håber satme, at du bare tog pis på mig og om lidt skriver, at det hele var gas...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Jeg nævner blot mit kørselsbehov for at illustrere hvor stor chance der er for at få en fartbøde, alene på basis af antal kørte kilometer. Jeg mener at gennemsnits danskeren ligger et stykke under de 25, men det kan være jeg husker forkert.
Og så forklarer jeg at jeg kører for hurtigt og at jeg inderligt og helt ærligt ikke er bange for fotofælder, for jeg spotter dem altid... ALTID... Som i "hver gang der er en på den strækning jeg er kørende på".
Er jeg verdens bedste bilist? Næ. Det har jeg heller aldrig påstået.
Har jeg en speciel evne som gør mig i stand til at forudse de her situationer? Dit gæt er lige så godt som mit - men igen... 16 år uden en eneste fartbøde.
Kunne jeg være mere pisse ligeglad med hvad du kan, hvad du har kørt, hvor i verden det var, hvem du har undervist og hvor længe? Næ.
Det har åbenbart ikke haft en positiv effekt på din forståelse for trafik. Og det er sagt helt subjektivt, på basis af dine udtrykte holdninger her i tråden.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
Standardkablet er 15 meter, men nogle kredse har købt 30m og 60m kabler.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Din ævl gør helt ondt at læse... Du kunne ligeså godt have sagt, at du kører 1.000.000 km om året, du kører altid for stærkt og du aldrig har fået fartbøder - det bliver fotofælder sgu da ikke mere synlige af
Jeg har været ude på vejene mere end dig og jeg har set deres placeringer - både, så man kan se dem fra flere km afstand og nogle, hvor man slet ikke kan se dem, indtil man er lige foran.
Har også set, hvor de måler ud fra bilens siderude ud fra vinkelrette p-pladser, har set hvor de holder parkeret op til 10 meter væk fra kørebanen, for de kan tage billeder i nærmeste 3 vognbaner og ikke kun lige langs med deres side. Har set deres trefod, som man har absolut ingen chance for at spotte...
Sjovt, at du ignorerer den kendsgerning, at du ved, at du ikke kan se deres trefod, men alligevel skriver "jeg er ikke bange, for jeg spotter dem altid"...
Din stupiditet har ingen grænser, når dit ego bliver udfordret.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 872
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
"jeg kører for hurtigt og at jeg inderligt og helt ærligt ikke er bange for fotofælder, for jeg spotter dem altid... ALTID"
Der glemte du lige, at står de også med laser derude... Og der står de rimelig godt skjult. Men... lad mig gætte... 16 år uden fartbøder?? DEM SPOTTER DU OGSÅ ALTID!
Supermand...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Jeg kunne også have sagt at jeg kun cykler - det havde du sikkert også konkluderet et eller andet bræk ud fra, og skyndt dig at fortalt os allesammen at du har været chef for et cykelhold, cykelinstruktør, at du har set ALT hvad der er at se derude, og at vi er dumme og uerfarne fordi vi ikke har de samme kvalifikationer som dig, og at vores verdensbillede derfor ikke KAN være det samme som dit.
Du er ikke engang i stand til at spotte at du har kørt diskussionen for langt ud på et sidespor til at den overhovedet handler om hvad tråden startede med.
Du er til grin, og det er spild af tid.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Nu har du sgu tabt sutten, tudeprins... Har JEG kørt den ud på sidepor?? Og det siger lammelsen, som siden 24 januar hårdnakket påstået, at alle fartfælder var nemme at spotte og har selv været en anelse med til at køre den ud på sidespor? Og når jeg så bruger dit eget udsagn om dine superevner i #208 mod dig selv, begynder at indsætte billeder ind, som en eller anden 12-årig, i håbet om at kunne fornærme mig?? Sødt...
Og hvis du bruger lidt af din resterende hjernemasse, ville du kunne opdage, at jeg først "SKYNDT MIG" med at fortælle dig, at jeg var "chef for et cykelhold" 5 dage efter at du begyndte at puste dig op med din stor erfaring. Og først, da du gik direkte over i pikudmålingangreb og kom til at afsløre, at du kørte hele 40.000km om året og at jeg var tilsyneladende ret uerfaren i forhold til dit stort kørselsbehov, var jeg nødt til at åbne dine slørede øjne for min "manglende" erfaring.
Og det var en lækker måde at trække ind i land på bagefter ved at skrive, at du nævnte dine sølle 40.000 blot for at "illustrere" et eller andet. Jamen, jeg nævnte, at jeg kørte 3 gange så meget, også blot for at illustrere, at jeg er langfra uerfaren. Så hvis du bare kunne styre din mindreværdskomplekser og brugte nogle reele modargumenter, i stedet for at kaldte folk, du absolut ikke kendte, for uerfarne, fortælle hvor mange km du kører og hvor mange millioner år siden du har fået fartbøder, kunne vi sagtens have undgået dette...
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 63
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.376
Det må være ærgerligt at skyde forkert så ofte, og være SÅ ringe en menneskekender.
Jeg kan sagtens gå med til at vi måske i værste fald er lige gode om det, i og med jeg giver svar på tiltale, men endnu en gang må jeg påpege at du selv startede den tangent som tråden for længst skulle være stoppet på.
Det er derfor mit sidste indlæg i tråden her - bare bild dig selv ind at du skal poste et svar mere, for sidste ord vinder jo automatisk, ik?
Nåe ja.. Hyg dig med at være bange for fartfælder alle steder. Jeg ser dem altid, uanset hvad du bilder dig selv ind - og uanset hvor mange barnlige forsøg på tilsvininger du mener at kunne ryste ud af ærmet.
For det meste betyder det så ikke en skid om jeg gør eller ej, for jeg kører sjældent for hurtigt på de strækninger hvor de oftest holder, såre simpelt fordi trafikken ikke tillader det, eller der ingen tid er at vinde på det.
Stoppet af civil politi