{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.840 visninger | Oprettet:

Stoppet af civil politi {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har været så uheldig at jeg har kørt for hurtigt i en 110 zone, og blev holdt ind af den her civile Bmw. Da jeg så kom ind og snakkede med ham spurgte han om jeg ville se den video af min bil det overhaler hans. Og nu til den lidt mere detaljerede del. I det jeg overhaler ham hæver han sin hastighed for at se hvor hurtigt jeg kører “ish”. Han kommer så op og rammer 165km/t, men i det han rammer den hastighed i videoen så kan man se at jeg træder på bremsen. Så jeg er lidt i tvivl om hvor vidt jeg kommer over eller under de 160km/t som så enten er en klip og bøde hvis den er under de 160 og en betinget hvis den er over 160

Er der nogen der har en anelse omkring om de trækker noget hastighed fra ligesom på fotofælder eller hvordan er det med civile der holder en ind? For nu ved jeg jo at videoen skal ind til analyse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af civil politi
  • #1   28. dec 2018 Der bliver udregnet en gennemsnit hastighed over xxxxx antal meter / km
    Så selvom han har været oppe og runde 300 km/t for at hente dig, så er det ikke ensbetydende med at DU har kørt 300 km/t for så ville han jo ikke kunne indhente dig - så du havde nok nærmere kørt 280 km/t smiley


  • #2   28. dec 2018 De trækker 3 km/t fra under 100, og 3% fra over 100 så 164,8 blir til 160
    Du er garanteret et godt stykke under de 160


  • #3   28. dec 2018 Kan du uddybe det lidt mere???

    Så hvorfor er den garanteret et godt stykke under 160?

    Og hvor sikkert er det med de 3% der


  • #5   28. dec 2018 Trækker de så 3% fra de 165km/t eller fra de 65km/t som der er over de 100km/t?

  • #7   28. dec 2018 Men så forstår jeg ikke alle de ting som folk siger der bliver trukket fra ens bøde, for det kan jeg jo læse mig til at det siger alle det der med 3%

  • #8   28. dec 2018 Lyder mere som om du er bange for bøden, end du var, da du lå og fræsede 165km/t rundt på motorvejen og kunne have forårsaget død og ødelæggelse.
    Koldt at sige, men du er 22 og har haft kørekort i max 4 år, tror ikke du er ansvaret bevidst og håber du får en spand koldt virkelighed smidt i hovedet, vær du glad for det gik godt, og tag straffen som en mand og lær af det.

    Bare min ærlige mening smiley


  • #9   28. dec 2018 Det er typisk først noget man ser når det sker for en selv, det tror jeg vi alle kan blive enige om at man er urørlig indtil det modsatte sker, og ja man tager ved lære af det, men man leder typisk altid efter de svar på de spørgsmål man stiller omkring situationen sååå ja...

  • #10   28. dec 2018 Det er squ også surt, forstår dig godt, håber det bedste for dig, nu og på vejen fremover smiley

  • #11   28. dec 2018 Torpedo,
    luk dog din højrøvet kæft din hellige idiot.

    Håber ikke du bor højere end 2. etage.. det kunne være der kom et fly på vildt spor.

    Er du også end af de bøssekarle der ligger og tøffer rundt på motorvejen med 70??


  • #12   28. dec 2018 Det er rigtigt hvad jeg skriver, hvis du bliver målt manuelt af en bagved kørende politibil
    Det kan godt være det er anderledes med laser radar fotovogne

    måles du til 80 trækker de 3 km/t fra = 77
    måles du til 120 trækkes 3% = 126,4
    måles du til 200 trækkes 3% = 194


  • #13   28. dec 2018 Hvis politibilen var oppe på 165 som max. han er jo ikke 15 minutter om at indhente dig
    De plejer nok at ku fyre den af, tror han har indhentet dig over en strækning på 1000 meter
    Så tror ikke din målte hastighed er mere end 140 - 150 km/t


  • #15   28. dec 2018 Jeg forstår ikke problemet. Uanset hastighed er straffen for forseelsen fortjent. Og siden du ligger og kører så hensynsløst og din største bekymring er hvor vidt du mister kortet eller ej, ja så håber jeg faktisk de måler dig til over 160....

  • #16   28. dec 2018 Ingen af os har set hverken video, måling eller selve situationen - så ALT hvad du læser her i tråden er gætteri - bortset fra det med de 3km/t der bliver trukket fra.

    De trækker ikke noget fra, da det ikke er en laser eller fotovogn du får måleresultatet fra.

    Der er ikke andet at gøre end at vente til de kommer med et svar. Uanset hvad, er det nok en god ide at sætte farten ned og måske køre tidligere hjemmefra, for eftertiden...


  • #17   28. dec 2018 Søren
    Hvis det er på Nordjyske motorvej hvor der måske kun kører dig og en politibil, er det da på ingen måde hverken hensynsløst eller uforsvarligt


  • #18   28. dec 2018 #17 - Om det er forsvarligt eller ej, er heldigvis ikke op til brugere på bilgalleri.dk...

  • #19   28. dec 2018 Nej de trækker ikke 3 km/t eller 3% fra. Det er med fotovogn, laser og stærekasserne man gør det

    man tager udgangspunkt i strækningen du har kørt, og hvor lang tid du er om det. Så regner man din gennemsnits hastighed ud og du får straffen i henhold til det

    prøv og se bare et par afsnit af politijagt på d-play. Der er flere gange hvor politiet runder 180 km/t og stadig ikke får højere gennemsnit end 150 km/t.

    det værste der kan ske er bare bøden bliver lidt højere, og så en tur til kørelærer og efterfølgende ny teori og køreprøve. Så kan du også få genopfrisket teorien omkring hastighed lidt smiley


  • #20   28. dec 2018 #19 - Ja det sidste er der vist brug for. smiley

  • #21   28. dec 2018 Nej men det skriver mange jo at det er uforsvarligt og hensynsløst at køre 140, 180 eller 200
    Underligt jeg kører 200 næsten hver uge i Tyskland her er det åbenbart ikke uforsvarligt
    selvom nordjyske motorvej er betydeligt mindre trafikeret end Flensborg - Hamborg


  • #22   28. dec 2018 Rene
    Nej det er altså omvendt stærekasser laser osv er 100% nøjagtige, ved en måling
    fra en motorcykelbetjent eller politibil skal han altså bruge både den menneskelige hjerne og finger for start / stop af måling
    Der er jo en reaktionstid, som kan gøre upræcis, det lærte du vel da du tog kørekort


  • #23   28. dec 2018 ham her får for 170 km/t i gennemsnit, selvom speedo viser 200 km/t eller mere

    https://www.youtube.com/watch?v=OKt0AIpoRuI

    #22
    så måling med laser der fratrækker de ikke 3 km/t eller 3%??

    og hvad med fotovogne, der fratrækker de heller ikke 3 km/t eller 3%??


  • #24   28. dec 2018 En af mine venner er måleoperatør i fotovogn
    hvis der for eks er 50 km/t sættes den til at tage alt over 55, så kommer der en med 65
    bliver han bøffet for 65 og der trækkes intet fra


  • #26   28. dec 2018 #24
    så vil jeg anbefale din ven og høre hans kollegaer hvordan det foregår

    jeg har fået 3 fartbøder fra fotovogne, alle 3 gange fået 3 km/t i fradrag grundet hastigheden har været under 100 km/t

    men det er nok en fejl på netop mine 3 fartbøder smiley


  • #27   28. dec 2018 #8 hvis man tænker at man kan komme til at slå folk ihjel hver gang man starter sin bil så skal man opsøge hjælp. Det er end alvorlig omgang angst eller anden lidelse, især da alle andre danskere vil skide en et stykke i sidste ende...

    Nå jeg har kørt 200 så har jeg ikke tænkt "åhhh nej tænk hvis det gik galt." har nok nærmere tænkt. "er der mon mere kaffe???,,,, næ ser man det det var der, det var dejligt., næ ser man det, det var da en dejlig udsigt.... Gad vide hvordan min venindes hund ville se ud med regnbue striber på halen..." var selvfølig mere opmærksom i min fiesta, end i S500'eren hvor 200 føles som 100km/"t


  • #28   28. dec 2018 #21 - Så har du også fint forstået, at det ikke er besluttet af brugerne på et bil forum, hvorvidt noget er uforsvarligt/hensynsløst eller ej.

    I Danmark har man besluttet at det ikke skal være lovligt, så der har staten (eller en af de utallige styrelser) allerede besluttet for os, at det er uforsvarligt.

    At sammenligne med Tyskland, er ikke rigtigt relevant i den her sammenhæng, og der ligger en masse andre overvejelser til grund for at tillade de hastigheder i Tyskland.
    Husk også på at der følger en masse ansvar med i at køre 200+km/t på en tysk motorvej - og hele den ansvarsmæssige del, er svær at skrive ind i den danske færdselslov nu.

    #22 - Det passer så ikke. Der fratrækkes altid 3% eller mindst 3km/t ved laser, stærekasse og fotovogn målinger.

    Den reaktionstid du har med stopuret, er irrelevant, for det er en video der ligger til grund for målingen - og der tager man nummer XXXX video frame ved et fast punkt, og så tæller man antallet af video frames til et andet fast punkt, og så måler man afstanden mellem de to punkter. Antallet af video frames mellem de to punkter, deles med 30(eller hvor mange frames i sekundet videoen nu end optager), som så giver en præcis tidsramme.
    Det giver en 100% præcist måling - derfor trækkes intet fra i det tilfælde.

    #24 - "Din ven" burde nok lige huske at fortælle dig at hans arbejde ikke indbefatter at tage stilling til målinger, som hans fotovogn tager af folk. Han sidder kun på en stol og skal godkende eller afvise billederne ud fra et sæt faktorer, som bl.a er læsning af nummerplade og synlighed af førerens ansigt. Selv den simple opgave, kan de fleste af dem så heller ikke finde ud af. smiley
    Det er derfor man sætter lallende idioter til at lave det arbejde, i stedet for at skulle allokere politibetjente til det, som før i tiden.


  • #30   28. dec 2018 @Daniel . Jeg syntes ikke jeg kan læse hvad du rent faktisk er blevet sigtet for (hvilken gennemsnits hastighed) ? Hvad havde han målt dig til ? eller skal videoen først sendes til teknisk undersøgelse ?

  • #31   28. dec 2018 Der må da være en kilde på de 3% om hvor vidt der er sådan det gøres eller ikke?


  • #33   28. dec 2018 "har været så uheldig jeg har kørt for hurtigt"


  • #34   28. dec 2018 #31 - Det er totalt ligegyldigt, men det gør de ikke.

    Bare vent og se hvad de siger. Det er lidt ligesom vejret - du kan ikke gøre en skid ved det alligevel. smiley


  • #35   28. dec 2018 hvis du ved hvor lang måle afstanden var, som står i bunden til vestre af hans video, kan du regne det ud i forhold til den hastighed han havde i vestre side i bunden og hans acceleration. hvis du har en ide om hvor lang tid det tog ham at indhebte dig kan det også have en faktorer smiley

  • #37   28. dec 2018 Artemis
    Du har ret i det du skriver, det er sådan at bilen bliver mørk når den kører under motorvejsbroen, da broen skygger for solen, men som regel står solen ikke lige over broen men måske en vinkel af 45 grader derfor kan man ikke manuelt se nøjagtig position på den målte bil i forhold til motorvejsbroen kan måske variere 0 - 15 meter
    derfor er den målemetode ikke helt så nøjagtig


  • #38   28. dec 2018 Men hvis der ingen motorvejs broer er på den målte strækning, så gælder det ikke.

    Desuden starter de ikke målingen på strækninger hvor man er i tvivl om afstand og placering - og det er utroligt få steder i DK det gør sig gældende.


  • #39   28. dec 2018 Daniel
    Hvis det nu viser sig at du har været over de 160 så kan jeg anbefale dig at skynde dig til kørelærer og tage kørekort til en anden kategori feks mc eller lastbil, så kan du gå op lige så mange gange du vil til teori og køreprøve, og så bliver din orienterende køreprøve annuleret


  • #40   28. dec 2018 du vil få for omkring 145 km/t har set alle afsnit af politi jagt og det er snart sikkert det er der den lander

  • #41   29. dec 2018 Hvis du (TS) er interesseret i et svar du kan bruge til noget og regne med - så ring til politiet.
    Lad være med at spørge om den slags på dette forum, for der er bare så mange der har en onkel der har oplevet at deres granfætter har set en episode af politijagt osv. smiley

    Så du kan ikke bruge svarerne ovenfor til noget som helst (som #16 også skriver)


  • #42   29. dec 2018 De retardos, som tror, at det er videoen, som er grundlag for hastighedsmålinen, er født i går. De bruger policepilot. Det har intet med videoen at gøre. De behøver faktisk slet ikke lave noget som helst video.

  • #43   29. dec 2018 #42
    hvis TS ikke har fået oplyst sin hastighed, hvordan skal man så analyse en måling med policepilot uden video??

    der er vel tvivl om hastigheden, hvorfor video skal danne grundlag for en beregning??


  • #44   29. dec 2018 #42 Se politijagt eller politirazzia....
    Det bliver brugt til både fart (vanvidskørsel) og afstands sager

    Der er et afsnit hvor en BMW M5 når at tage en frakørsel før politibilen får færdiggjort hastighedsmålingen, han bliver dog efterfølgende stoppet udramatisk på landevejen. Sagen endte med at videomaterialet, blev sendt til teknisk undersøgelse og manden i BMW'en blev dømt i retten for at have kørt 204km/t på motorvejen.


  • #45   29. dec 2018 Der er ingen vundne retssager, hvor førerens hastighed bliver bedømt udelukkende fra videooptagelser. Du må se mindre TV...

  • #46   29. dec 2018 JA der skal vel også en politimand bag kameraet, der har afgivet forklaring på den ene eller anden måde, men det er videomaterialet der bruges til at håndhæve bevisbyrden.

    Tv er en måde at få nyheder og viden på, aviser er også en mulighed, internettet er en tredie, man må sortere i de oplysninger man har til rådighed, men når det så er sagt, kan jeg ikke se hvorfor man i en TV udsendelse om politiets arbejde skulle fortælle usandheder.


  • #47   29. dec 2018 Man skal bare have 2 genkendelige faste punkter med en afstand over 400 meter, som de siger er normal måle distance.

    Så tager de ud på stedet og måler afstanden mellem de to punkter op, og relaterer det til antallet af frames. Tid og afstand giver hastigheden - og den er fejlfri.


  • #48   29. dec 2018 Har du ikke fået et stykke papir, hvor dato, tidspunkt og hastighed er noteret?
    Det plejer de da, når man bliver standset for en forseelse. Som regel bliver man også spurgt om man kan erkende overtrædelsen.
    Ellers kan det ganske rigtigt bero på en teknisk udregning ud fra videoen og betjentens udsagn m.v.
    Håber du slipper for ny køreprøve. Det er i forvejen sure penge at komme af med, men vi ved det jo et eller andet sted godt. Kommer farten for højt op, KAN der lige pludselig være blå blink bagved.


  • #49   29. dec 2018 Galant-->>
    Så denne historie er bare rent opspind og uden hold i virkeligheden smiley

    http://nyheder.tv2.dk/2016-05-12-historisk-grov-sag-her-filmer-han-sin-egen-vanvidskoersel-paa-motorcykel


  • #50   29. dec 2018 #49

    Nej. Og hvor står der henne i denne historie, at videooptagelser blev brugt til en fartmåling? At han har fået bøde osv kan velsagtens skyldes alle andre forseelser, han filmede?

    At blive dømt på hastighed, kræver meget mere, end video af ens egen speedometer. Han kan sagtens få bøde for uforsvarlig kørsel - men det er ikke det, vi taler om.


  • #52   29. dec 2018 #50
    Det står godt nok ikke i den konkrete tekst

    Men så tager vi bare denne i stedet
    https://www.bt.dk/krimi/motorcyklist-filmede-sin-egen-vanvidskoersel-nu-er-han-doemt-for-at-koere-260-km-i-t


  • #55   29. dec 2018 #53 - Jeg er enig. smiley

    Men det virker som om visse folk herinde, er super bange for konsekvenserne af deres handlinger...


  • #56   29. dec 2018 #52

    Det står så heller ikke noget om i dit nyt link? smiley
    Hvad tror du selv, at der står i dit link, som skulle være antydningen af, at han fik en fartbøde??
    Men her står der til gengæld følgende "Manden blev dømt for straffelovens §252, der handler om konkret og nærliggende fare for andres liv og førlighed. " Behøver jeg fortælle dig, at det er ikke færdselslovens paragraf for hastighedsoverskriderlser? smiley

    https://newsbreak.dk/vanvidskoersel-260-kmt-faeldet-eget-kamera/


  • #59   30. dec 2018 #56
    har du læst overskriften smiley

    farten har da så afgørende haft betydning, har da aldrig hørt om folk der skal i fængsel for og overhale højre om eller køre mellem to lastbiler, hvis altså de havde gjort det med 135 km/t på motorcykel

    Så ja, at farten har været over 260 km/t og gennemsnittet på 193 km/t har da helt sikkert noget og skulle have sagt, når vi snakker udmåling af straffen.

    men vi tager bare en mere så
    https://www.tvmidtvest.dk/artikel/video-filmede-vanvidskoersel-men-politiet-saa-med



  • #60   30. dec 2018 #59

    Forstår du overhovedet, hvad du er igang med at diskutere?? Du bliver ved med at diske op med link, som kun understreger min pointe?

    Jeg prøver igen... VIDEOEN bliver ikke brugt til FARTUDMÅLING.
    Og igen... Til fartudmåling findes der hos politiet godkendte metoder. Laser, ATK, Policepilot, PoliceTrack og en gang imellem Provida vogne, som bruger video som suppelement til den egentlige måling. En video kan alene ikke virke som bevis på en fartmåling.

    Du kan også bare prøve fortælle mig, hvorfor du tror, at den MC gut fik pludseligt en "rabat" på 100 km/t på hastigheden? Man ser ham køre 260, men han bliver dømt til frakendelse af kortet for at køre 161? smiley


  • #61   30. dec 2018 jeg forsøger sådan set bare, at modbevise det du skriver i

    #45
    Der er ingen vundne retssager, hvor førerens hastighed bliver bedømt udelukkende fra videooptagelser. Du må se mindre TV...


    og det sidste link omhandler så en bilist hvor speedometer viser 240 km/t. Men uanset hvad, så blev han altså dømt for en fartoverskridelse, kun ud fra en video, i øvrigt en han selv havde fået en kammerat til og filme og smide på facebook

    så nu har jeg fundet 3 tilfælde hvor bilister og motorcyklister er dømt ud fra deres egne video optagelser. Om de to kun omhandler overhalinger højre om, og kørsel mellem lastbiler skal vi ikke hænge os i, jeg mener stadig farten er afgørende for strafudmålingen på fængsel. Hvis overhaling højre om altid gav fængsel, så ville vi nok se en del færre af disse i trafikken smiley

    Den sidste omhandler udelukkende fart, og modbeviser altså dit postulat om video ikke har værdi som bevis materiale ved fartsager


  • #62   30. dec 2018 Vi snakker udmålingen af hastigheden. Ingen videoer kan give en FARTMÅLING. De kan vurdere, om der er kørt for stærkt - ja. Men HVOR meget, kan videoen ikke bruges til en skid i en retssal. Og sådan en vurdering kan give bøde for uforsvarlig kørsel, frakendelse af kortet. Men egentlig fartbøde kan de ikke give.
    Til fartudmåling kan der bruges f.eks. Policepilot. Og intet andet. Og nej, man behøver ikke have en video til at "give grundlag for beregning" - som du selv skriver...?


  • #64   30. dec 2018 @438HK - se afsnit 11 af Fartjagt(Dplay), 14 minutter inde i afsnittet, det var forresten ikke en BMW men en Mercedes der blev stoppet. Politimanden har ikke en fartmåling, da han aldrig kom tæt nok på til at lave den. Han efterregner hastigheden ved hjælp af videomaterialet, og bilisten blev efterfølgende sigtet for 204km/t.
    Om det er varm luft politimanden lukker ud, kan jo godt være, da det er et TV show, men hvorfor skulle han ikke fortælle sandheden.


  • #65   30. dec 2018 Kia GT

    Der er så en stor forskel på at blive sigtet og dømt. I overnævnte MC-sag har anklagemyndigheden med politiets velsignelse selvfølgelig forsøgt at få ham dømt for at køre med 240km/t. Det kom der ikke meget ud af. Dommeren gik med til en vurdering, at det var nok "over 160", hvilket udløste frakendelse, men ingen fartbøde, da en fartbøde kræver en godkendt måling.

    Så som sagt... Har ikke hørt om domfældelser, hvor en videooptagelse bliver brugt til en decideret måling og en fartbøde til følge.
    Men findes der nogle, vil jeg selvfølgelig gerne se dem smiley


  • #66   30. dec 2018 Hvis han bruger tid til at efterregne hastigheden ved hjælp af videomaterialet, så må det også kunne bruges. Tvivler på at politiet vil bruge tid og ressourcer på dette hvis det ikke kan bruges til noget. Eksemplet fra afsnit 11 er ikke det eneste de viser, der er andre episoder hvor han også må efterregne hastigheden ud fra videomaterialet.

  • #67   30. dec 2018 Siger du, at han har fået en betinget frakendelse af kørekortet uden og få en fartbøde??

    Altså han er dømt for og have kørt mere end 161 km/t, men ud over en orienterende køreprøve ikke har fået nogen straf??

    Og han kører stadig ikke mc, men de sidder to i en bil og kører for stærkt.


  • #68   30. dec 2018 Like hvis i tror de også diskuterer i 2019 smiley

  • #69   1. jan 2019 lyder weird at han (politi) ikke har oplyst hvor meget han har målt dig til, det kan de sjovt nok altid fortælle mig de gange det er sket. Er 2 gange blevet målt bagfra af henholdsvis MC og civil golf og det er osse det der er skrevet i brevet efterfølgende.....ingen rabat.....til gengæld står der hvor mange sekunder du har været om at køre x antal meter.

  • #70   2. jan 2019 Ved trip track målinger gives ikke rabat som ved laser måling, men det er en gennemsnitshastighed og ikke en maksimal hastighed.

    Ved laser måling er rabatten 3 km/t ved under 100 km/t og ellers 3% rabat, da vi står lidt skråt med pistolmåleren så gives der her lidt mere rabat i forhold til virkeligheden grundet vinklen. Men ellers er laser måling præcist punktmåling (ATK er også laser i dag, men dog ikke punktmåling, det var rader før i tiden og her tages der højde for vinklen så der gives ikke yderligere rabat).

    Videoen bruges sammen med trip track målingen, men resultatet fremgår af skærmer med det sammen og skal ikke til teknisk afdeling. Det er kun hvis du også har for tæt kørsel at de udmåles efterfølgende.


  • #72   2. jan 2019 #71
    Polititjenestemand, men er i rigspolitiet så har ingen færdselssager, det ligger ude i kredsende smiley


  • #74   2. jan 2019 Jeg har aldrig være i færdsel, og må indrømme at for os som ikke er i færdselsafdeling så er trafikforseelse ikke noget vi gjorde os så meget i. De alminde vogne har heller ikke trip track (i hvert fald ikke hos Københavns politi, kan ikke tale for alle politi kredse), så det skal være helt åbenlyse forseelse som kørsel imod ensretning, over for rødt osv..

    Men hvis man skulle stoppe alle som laver noget forkert i trafikken kan man man ikke køre mellem to punkter uden konstante afbrydelser. Man vil ikke lave andet hele dagen, så derfor har man valgt af have afdelinger til færdsel, i stort set alle politikredse.

    Hos rigspolitiet er vi jo landsdækkende, så der har vi det nationale færdselscenter. Men det er mere at sætte retningen for hele politiet, eks. formulere strategier, understøtte arbejdet i politikredsene og koordinere arbejdet på landsplan.


  • #76   2. jan 2019 Det er lidt sjov at se hvor mange der er meget hellig med deres fart, begynder man og kigge på folks kørelse i trafikken så er der rigtig mange der køre for stærkt. Det du skal gøre når du får kløe i foden og vil køre stærkt så smutter man til Tyskland hvor den kan trykkes af flere steder uden de store bøder. Politiet trækker 3 procent fra din hastighed.

  • Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 10 Svar: 8
    #78   3. jan 2019 160 km/t eller over, er i min optik lige meget, jeg er forarget over at du kalder det uheldigt. det er sq dig der er uansvarlig.

  • #79   3. jan 2019 Jeg plejer at holde mig ude af disse diskussioner.. men kan ikke lade være at blande mig denne gang.

    Som udgangspunkt synes jeg man skal overholde fartgrænserne, men jeg så hellere at man kørte efter forholdene, også når det betyder at man skal køre langsommere..

    Jeg kan virkelig ikke blive forarget over at man på en tør mindre trafikkeret motorvej kører 160km/t, overholder sin vigepligt, holder passende afstand giver tegn osv..

    Jeg synes det er langt mere skræmmende at se hvor mange bilister der kører 130km/t (fordi det må de netop godt) i de he her kolde, glatte, mørke vinterdage.. med dårlig sigtbarhed osv.. Jeg har kørt motorsport på højt niveau i 7 år.. og har ALDRIG haft abs eller antispin på mine racerbiler på trods af at vi kører 160-80km/t i regnvejr.. men jeg "tør" sgu ikke køre 130km/t over en længere strækning som mange af mine medbilister gør under de forholde...

    så kør med omtanke lyder budskabet herfra smiley

    og fartbøder er en dråbe i havet ifht resten af bilbudgettet...


  • #80   4. jan 2019 #79
    Nu er det jo også lovkrav at køre efter forholdende, så deri har du ret.

    Men på offentlig vej er 160 km/t vurderet af eksperter til at være for farligt, det er jo ikke en racerbane og gennemsnitsbilisten er ikke god til at køre og orienter sig ordenlig.

    Det er for farlig, fordi du måske nok køre godt, men det gør dine medtrafikanter ikke. Det er problemet og årsagen til at vi har hastighedsgrænser i alle verdens lande.


  • #81   4. jan 2019 Alt det er vi enige om, men jeg har endnu ikke hørt nogen få et bøde for at køre 130km/t på motorvejen en mørk kold og våd vintermorgen, og det er farligere end at køre 160km/t på selvsamme vej under de modsatte forholde.. det er ren fysik, friktion, sigtbarhed mm.. ikke dermed sagt jeg siger godt der bliver kørt 160.. men jeg er som sagt mere forundret over dem der kører hvad de må under dårlige forholde...

  • #82   4. jan 2019 #81
    Ja ok sådan, men som jeg har sagt tidligere herinde, så handler det om beviser i retten.

    Foretager vi en fartmåling og du køre hurtigere end det tilladte, så er det tilstrækkeligt til en sigtelse. Hvis vi skal sigte dig for ikke at køre efter forholdende, så skal der være noget som indikerede det. At bilen udskrider eller slingre, at der var ved at ske en ulykke etc. og det skal observeres så der kan vidnes om det i retten.

    Du har ret så langt, at uopmærksomhed eller dårlig vejforhold kan være farligere end højere hastigheder.


  • #84   6. jan 2019 #83

    Nu bidrager du jo kun til det fornuftige, så jeg håber, at du kan give mig et fornuftigt svar...

    På de to billeder er der to forskellige veje, hvor der er fastsat den samme hastighed - 60km/t. Den ene ligner en motorvej, den anden en trafikeret byvej.

    Mener du selv, at 60 er er fastsat til at være forsvarlige i bedst muligt vind og vejr forhold på begge veje?


    profilbillede
  • #87   6. jan 2019 #83 tak fordi du kom og illustrerede min point vedrørende hvorfor jeg holder mig væk fra de her emner...

    min sætning om at jeg ikke bliver forarget over at folk kører 160km/t under de rette forhold skal ses i lyset af at det er værre at køre det man må under de forkerte forhold... verden er ikke sort og hvid, alt er relativt også love og regler, for 10år siden var man jo kriminel hvis man kørte 130km/t på motorvejen idet at hastighedsbegrænsningen var 110km/t i hele landet, det kan være man må køre 150km/t under særlige strækninger om 5 år, og så er alt okay.

    Men det var vist også alt fra mig..


  • #90   6. jan 2019 Forestil dig der ligger en stor betonflise på kørebanen med 130km/t en mørk vintermorgen, du har ikke en chance for at se den, splat..

  • #94   6. jan 2019 Mirza A. Hvordan ved du der ikke kan ligge en flise når du kører 160, fremfor ved 130??

  • #95   6. jan 2019 Trolle

    Du er satme grineren... "Uden at kende området..."? Ja, netop - hvorfor fantaserer du så bare ud i tråden her? smiley
    Ingen flok rådyr. Vejen går igennem Gladsaxe kommune og der er beboelse bagved volden på højre side. På venstre side bagved buskadsen, er der område med cykelstier og parkeringspladser. Og nej, der er absolut ingen busstoppesteder på vejen - så ingen børn, handikappede og ældre smiley

    Og chancen for at ramme flok rådyr er meget større på landeveje, hvor fartgrænsen sjovt nok er højere end 60 km/t...?

    Såååå... Hvad var din pointe lige...?

    Nederste billeder viser netop en vej, hvor jeg mener, at 60 km/t er ALT FOR HURTIGT.
    Min pointe er, at det er overdrevet fladpandet at komme med udtalelser i retningen af "hastigheder er fastsat til at være forsvarlige i bedst muligt vind og vejr forhold." ala Brian H. Den slags kommentarer viser absolut uvidenhed og muligvis en alt for lav IQ


  • #97   6. jan 2019 #96
    Mener du seriøst, at kørsel med 60 km/t på Vigerslevvej en mandag morgen kl.08:00, er en forsvarlig hastighed, imens kørsel med 62 km/t på selvsamme vej en søndag aften kl. 23:30 er 100% uforsvarlig?

    Og hvis du viser et eller andet sted i tråden her, hvor Mirza skriver, at han ligefrem "ønsker at køre 160+ km/t hvor det ikke er forsvarligt", trækker jeg sgu min IQ-udtalelse tilbage smiley

    Og lige tilføjelse... Som jeg allerede skrev... På billede nr.2 mener jeg, at hastighedsgrænsen skulle være 50 og ikke 60. Så hvor har du lige et problem med min dømmekraft? smiley


  • #99   6. jan 2019 #96

    Og Vigerslevvej har ALDRIG været en 70 km/t vej. Den har været oppe på 60 fra Langgade og ned til Folehaven. Tror sgu, at du blander Vigerslevvej med Gl. Køge Landevej. Den gik nemlig fra 70 ned til 50 over en årrække...


  • #100   6. jan 2019 #98

    Du skrev følgende: "Hastigheder ... er fastsat til at være forsvarlige i bedst muligt vind og vejr forhold."

    Og det er den, som jeg vurderer dig ud fra. For du bjæffer om at overskridelse af fartgrænsen skulle ændre ens kørsel fra "forsvarlig" til "uforsvarlig", imens du åbenbart ikke mener, at kørsel med 62 km/t ad Virgerslevvej klokken lort om natten skulle være særlig farligt... Eller gør du? smiley


  • #101   6. jan 2019 Det er muligt at der er vejstrækninger som er fejlvurderet, men de vurderes på mere videnskabeligt grundlag end en racerkørers erfaringer på en racerbane, uden hr og fru sovs som er ude og køre søndagstur, fodgængere og cyklister.

    Men det er helt korrekt at hastighed i sig selv alene, ikke udgøre en større farer end så meget andet. Uopmærksomhed, vejrforhold osv. betyder mindst lige så meget og i nogle tilfælde endda mere, det er jo rigtigt nok.

    Men det ene udelukker ikke det andet, på offentlig vej skal man køre opmærksom, efter forholdende og overholde hastighedsgrænsen så er det sikret muligt for alle og det er hvad vi som samfund vægter højst - nemlig sikkerhed i trafikken for alle.


  • #105   6. jan 2019 #104

    Så bliver en strækning vurderet til 60 km/t er der også tænkt på dem som er bange for at køre for stærkt. Der findes nogen som er så bange når de skal køre at de overtræder diverse regler, fordi de ikke ser på vejen de kører på, men hele tiden kigger på speedometeret osv.

    Jesus Fukin Christensen...


  • #107   6. jan 2019 Hej
    Det er sgu bare iorden. Lad os få nogen flere af dem, så der kan blive ryddet op.
    MVH KP


  • #108   6. jan 2019 Mirza A. Hvordan ved du der ikke kan ligge en flise når du kører 160, fremfor ved 130??

    Det gør jeg ikke, men jeg kan med sandsynlighed se den før og nå at reagere på en højlysdag og tør asfalt med 160km/ end på en våd vintermorgen hvor der er helt mørkt med 130km/t.. det er netop det som er min pointe, jeg forstår ikke folk "tør" køre hvad de må når forholdene ikke er til det...


  • #109   6. jan 2019 #108
    Mirza har da en point i at bare fordi man må køre 130, så betyder det ikke at det er tilladt under alle forhold.

    Man skal altid køre efter forholdende, men dog uden at køre stærkere end hvad der er tilladt.


  • #111   6. jan 2019 "Jeg ville personligt ikke bryde mig om at køre meget mere end 60 km/t hvor der kørte busser"

    Jamen, hvis du ser bort fra den hvide streg, som adskiller busbanen fra "din "bane, så svarer det jo bare til en motorvej, hvor der kører en bus i højre bane en gang imellem...?
    Kører du heller ikke mere end 60 på motorveje så? smiley

    Her f.eks?


    profilbillede
  • #112   6. jan 2019 Fart dræber også, men det er ikke kun fart, men også uopmærksomhed, mangle orientering osv osv.

    https://videnskab.dk/kultur-samfund/forskere-traette-af-debat-om-hoejere-fartgraenser-jo-flere-vil-doe


  • #115   8. jan 2019 Det er ok at køre 160, hvis bare man tager forbehold når det er farligt at køre 130 smiley
    -det er også en form for logik...


  • #117   8. jan 2019 #116 var en ironisk kommentar til Mirza smiley
    -jeg har også ved lejlighed kørt 160, men kommer aldrig til at forsvare det som ok!


  • #118   8. jan 2019 Hvori ligger forskellen at du har kørt 160, og kan ikke forsvare at det er ok, eller at jeg skriver jeg ikke kan blive forarget over at folk kører 160 under de "rette" forhold.. smiley

  • #119   8. jan 2019 #114 ikke forstået ?

  • #121   8. jan 2019 #120

    "så længe der er andre bilister på vejene, hvilket er tilladt på de offentlige veje, så er 160 km/t aldrig en mulighed"

    Aldrig en mulighed? Heller ikke syd for Padborg?


  • #123   9. jan 2019 Danmarks mest latterlige fart hastighed..
    og den fortsætter sådan i et pænt stykke tid.


    profilbillede
  • #124   9. jan 2019

    profilbillede
  • #125   9. jan 2019 Det er svært at overholde den hastighed, især når der ikke er myldretid og kl. er 03.00

    For det ikke skal være løgen, så står der meget tit et svin med laser.
    bare kald det for en pengemaskine...


  • #127   9. jan 2019 samtidig må du køre 80km/t på denne vej:
    I tyskland må du enddag køre 100.


    profilbillede
  • #128   9. jan 2019 Lars hvordan tror du folk der bor ved siden af i vejen har det med trafikstøj (#123 + #124) ?

    Nogen gange er hastigheden også nedsat pga. støj, men fuck det, bare du kan komme frem.


  • #129   9. jan 2019 #128 - Nej jeg tror kun de nedsætter fart hastigheden (?!?) for at irritere Lars.

    Jeg er forarget på hans vegne - selv med løgen på... smiley


  • #130   9. jan 2019 128 >. nårgh, hvis det var pga. støj.. hvorfor må man så køre 110 her?

    stort set hele motorring 3 ligger klods op af både villa'er og lejligheder


    profilbillede
  • #131   9. jan 2019 Kommer ingen vegne.

  • #134   9. jan 2019 #133

    Kører du selv nogensinde over 60? Har du været oppe på 110 på noget tidspunkt?
    Var du ikke bange for at miste herredømmet over din bil?

    Og at køre ind i en betonmur med 60 gør alligevel pænt nas... Hvorfor kører du ikke bare med 30? Tror jeg altså helst jeg vil ramme betonmuren eller autoværnet efter at have kørt med 30 km/t istedet for 60 km/t .


  • #136   9. jan 2019 Jamen, du kan jo stadig miste herredømmet over bilen - og ramme autoværnet med 130? Selvom det er lovligt og forholdene tillader det? Hvorfor ikke sænke farten og dermed beholde livet og helbredet??

  • #138   10. jan 2019 Du må jo snart forklare mig det, for jeg forstår det ikke...?

    Hvordan dræber farten, når der sker færrest ulykker med dødelig udgang på veje med den højeste gennemsnitshastighed? Jeg forstår det ikke. Skulle antallet af ulykker ikke være direkte proportionelt og stige i takt med hastigheden?

    Hvorfor kører du 130 km/t på strækninger, som for nogle år siden kun var 110? Dengang sagde du jo også, at kører man over 110, så er man en farlig bilist og sætter andres liv og lemmer på spil. Dengang var hastighedsbegrænsninger jo også bikset sammen af nogle højtuddannede ingeniører i færdselstyrelsen, som du har så enormt meget tillid til? Men lige pludselig blev de hastigheder hævet? Var hastighedsbegrænsninger i virkeligheden for lave? Jamen, det er jo ikke muligt i din verden?

    Hvordan kan det være, at du mener, at nord for Padborg kører folk uforsvarligt, hvis de kører over 130, men syd for Padborg er det 100% i orden? Hvorfor er det mindre farligt at køre 160 så snart man har passeret grænsen?

    Forklar venligst...


  • #139   10. jan 2019 Nu er det jo ikke højtuddannede færdselsingeniører som fastsætter hastighedsgrænserne, men politikere som oftest ikke aner en skid om hvad de laver, og som godt nok lader som om de lytter til hvad eksperterne siger, men stadig ikke handler efter det.

    Der er et udmærket link i #112 som understøtter det.


  • #140   10. jan 2019 #139

    Nu var det bare en citat af af Trolle P fra #135... Jeg er godt klar over, at det ikke er nogle højtuddannede ingeniører i færdselstyrelsen, som fastsætter grænserne smiley


  • #142   10. jan 2019 #141

    Trådens emne er FART. Så farten dræber kun på dansk jord? smiley

    Motorvejskørsel hos kørelæreren varer 90 minutter, hvorefter man kan bestå en køreprøve og allerede frit køre 130 som en "uddannet" bilist. Så på 90 minutter, er man ligefrem uddannet til 130... Men du mener, at INGEN danske bilister - selv erfarne professionelle chauffører, som sikkert kan køre med 140 på tyske motorveje?? smiley
    Og det beviser... øhm... SAMTLIGE ulykker??

    Forstår du overhovedet, hvad du skriver?? smiley


  • #143   10. jan 2019 Jeg troede at trådens emne var 3%

    Citat fra #1
    "Er der nogen der har en anelse omkring om de trækker noget hastighed fra ligesom på fotofælder eller hvordan er det med civile der holder en ind? For nu ved jeg jo at videoen skal ind til analyse."


  • #146   11. jan 2019 La os få som i Tyskland anbefalet 130 på motorvejen

  • #147   11. jan 2019 #145

    Men svar lige uden at snakke uden om... Mener du, at ingen med dansk kørekort kan sikkert køre 140 i Tyskland? Ja elle nej?


  • #150   11. jan 2019 #149

    Kæft, det sejler for dig... Det er sgu da dig, der påstod at der er ingen danske bilister som er "uddannet" til at køre så stærkt??
    Så spørger jeg bare i #147 til netop denne latterlig påstand - din påstand? Så svarer du, at jeg vil have ret i ... mine påstande?? smiley


  • #152   12. jan 2019 Måske I bare skal enes om at være uenige smiley

  • #153   13. jan 2019 Hvis Hitler havde vundet krigen havde vi haft Fri Fart

  • #154   13. jan 2019 Fedest Ja så havde vi osse sluppet for alle de uduelige politikere gennem årene
    Så havde vi været styret fra Berlin


  • #155   13. jan 2019 Og så mange mennesker var blev dræbt at der var mere plads på vejende, men udviklingen af biler have også være mere national socialistisk.

  • #156   13. jan 2019 Dem der køre for hurtigt burde bares skyde!!

    Fucking livsfarlige psykopater


  • #157   14. jan 2019 ... siger manden med frakendt kørekort?? smiley

  • #158   14. jan 2019 EJ hvis man både kører for stærkt og begynder at skyde samtidig, det er for langt ude.. der stopper festen.

  • #159   14. jan 2019 Carmageddon smiley

  • #161   15. jan 2019 #160

    Det var til #158 hvor der blev tale om at kører og skyde samtidig, det fik mig bare til at tænke på spillet Carmageddon.


  • #164   20. jan 2019 #163
    Første kamikaze angreb blev udført d. 25 oktober 1944.


  • #169   21. jan 2019 #168
    Selv når det gælder Amerikansk historie er der ofte stor mangle i viden.

    https://www.youtube.com/watch?v=7oHwaSs0HsE


  • #174   23. jan 2019 Og sådan kommer man fra fartbøde til kamikaze smiley

  • #176   23. jan 2019 Hej
    En go lærestreg til at aflure, hvornår det er NO GO at "lege hvem kommer først".
    Havde en go oplevelse idag hvor en overhalende blev nakket ca 500m længere fremme. Giver en rar fornemmelse i maven. Gratis citronmåne herfra.
    MVH KP


  • #177   23. jan 2019 Skadefro røvhul

  • #178   23. jan 2019 Det kan jeg også sagtens smile af.

    Er man ikke opmærksom nok i trafikken, så spotter man ikke politister.
    Men er man ikke opmærksom nok, så skal man sgu ikke overhale... smiley


  • #179   24. jan 2019 Du aner ikke en skid om, hvorfor de andre overhaler.

    Kunne være fedt at se dig at blive blitzet, når du overhaler en søndagsbilist på vejen hjem for at køre din meget syge kone på hospitalet. Og det kunne være endnu mere fedt at vide, at alle omkring dig smiler imens og får en rar fornemmelse i maven, når de ser dig blive blitzet...


  • #180   24. jan 2019 Korrekt... Men det aner du HELLER ikke en skid om. Faktisk gætter du nok på en af de MINDST sandsynlige årsager. smiley
    Men det er jo også et gæt.

    Realistisk set, overhaler de fleste bare for at vinde 2-3 billængder og styrke deres ego, som så er spild af tid og energi 800m længere fremme, hvor der er et lyskryds og bilerne de overhalede, alligevel drejer fra. Det ser jeg stort set dagligt - endda på den strækning hvor man ser fotovogne 1-2 gange om ugen, i tilfældig retning.
    Og oftest er det med mobiltelefonen i hånden...

    Det er derfor EKSTRA komisk at se, når de så bliver overraskede over blitzen. smiley

    Jeg bilder ikke mig selv ind at der er ret meget tid at spare, på de 28 min jeg har til/fra arbejde - og de måske 1-2 minutter jeg kan spare hvis jeg kører som totalt idiot, er ikke indsatsen værd når det samtidig bærer så store risici med sig.
    Du nævner mig, så jeg mener kun det er retfærdigt at nævne min situation. Jeg er forresten single og lykkelig, så ingen syg kone... smiley

    Jeg overhaler masser af søndagsbilister, men det behøver jeg ikke overskride fartgrænsen for at gøre, for de kører for det meste langt under, som faktisk er hele årsagen til at JEG overhaler... smiley

    Fuck de småpenge, men der er intet som er så vigtigt at jeg kan tillade mig at pisse på andre menneskers liv, ved at køre alt alt alt for hurtigt.
    Den forkerte afvejning af handling og konsekvens, sidder du faktisk mere eller mindre og forsvarer nu, med dit gæt på årsagen til at folk overhaler...

    Hvem giver dem retten til at bestemme om deres syge kone, er mere værd end det barn eller den cyklist som måske bliver pløjet ned, fordi deres opmærksomhed var andre steder? Det er bare et tænkt eksempel, ligesom dit...


  • #181   24. jan 2019 Det, du snakker om, har ikke en så meget med overhaling at gøre, men alene med at du er irriteret over, at folk kører over fartgrænser. Og du bliver lykkelig inde i over at se dem blive blitzet. Den glæde kan jeg selvfølgelig ikke tage fra dig. Sådan er folk - nogle blinker ad modkørende for at advare om fartkontrol, så de kan nå at sætte farten ned, men nogle stiller sig lige ved fotovognen og venter i spænding på hvornår den næste ryger i fælden. Og når det sker, smiler og får en dejlig fornemmelse i maven... smiley

  • #182   24. jan 2019 At du så ser en overhaling, som noget, der styrker dit ego...? smiley Lad nu vær...

  • #183   24. jan 2019 Har lige haft en lille kontrovers med en ældre dude i hans Avensis.. Han kørte 55 på en 60 vej og jeg valgte at overhale ham. Trækker ud og når jeg er ude på hans side, kan jeg mærke, at han begynder at sætte farten op. Jeg kører i en kassevogn, så jeg giver den fuld gas, men det nytter intet. Vi ender med at ræse lidt derudad, hvor han ikke lader mig at komme foran, så jeg opgiver og trækker bagved igen. Så ender vi med at holde for rødt længere fremme. Jeg går ud og spørger ham, hvorfor man nu ikke må overhale ham? Hans svar er: "du må ikke køre for stærkt"... Så spurgte jeg ham: "Ved du, hvor hurtigt du selv kørte, da du prøvede at forhindre mig i at køre for stærkt?"

    Så var samtalen slut der... Og ja, jeg ved, hvad der sker i hans hoved. Noget med ego...


  • #184   24. jan 2019 Jeg kan slet ikke stave til hvor ligeglad jeg er med om folk kører for hurtigt - det gør jeg også selv på udvalgte steder og på tidspunkter hvor det giver mening.

    Men er man ikke opmærksom nok til at spotte fartkontroller, så giver det heller ikke mening at tage den ekstra risiko, som en overhaling jo er.

    Jeg ved ikke hvad din pointe er med alt det andet sludder du skriver. Jeg kan blot gætte på årsagen til at folk laver komplet ligegyldige overhalinger, for det er oftest ikke fordi de kommer hurtigere frem alligevel. Ego var et gæt - ligesom dit var med den syge kone.

    Kan man ikke holde øjnene på vejen, så må man tage konsekvensen af det. Nogle gange er det en bøde, men måske tager man en dag førligheden eller livet fra et andet menneske, og til den tid er jeg spændt på at høre hvad du så har af argumenter, når de allerede er så tåbelige på det her stadie.


  • #185   24. jan 2019 #183
    Til en anden gang kan du jo oplyse, at det nummer han lavede koster 2000 kr. og et klip i kørekorte .Det er langt farligere ende at køre lidt for hurtigt under en overhaling og derfor straffes det også derefter.

    Færdselsloven § 22, stk.1


  • #186   24. jan 2019 #184

    Hvis man ikke spotter en fartkontrol, så er man ikke en opmærksom bilist?? Mener du det seriøst?

    Politiet stiller ret ofte ATK biler bagved buske, busstoppesteder, parkerede biler og andre irrelevante for trafikken genstande, for at netop ikke at blive spottet. Og holder man øjne på vejen, kan man ikke samtidig kigge bagved samtlige genstande langs vejen??

    Hvordan hænger din vrøvl om manglende opmærksomhed egentlig sammen? Kan du uddybe lidt?


  • #190   28. jan 2019 Jeg kører med 90 km/t på motorvejen her. Der holder en ATK vogn bag denne bropille til dagligt. Jeg ser den alt for sent. Er jeg så en uopmærksom bilist?

    profilbillede
  • #191   28. jan 2019 Hvad ser du hver dag? At der er nogle bilister, som overhaler andre bilister? Er det nu blevet ulovligt? Hvor ved du fra, at de overhaler for at styrke sit ego og ikke bare fordi de vil fortsætte med at køre med den samme hastighed, som de kørte inden de indhentede den langsomtkørende Aygo?
    Overhaler DU for at styrke dit ego? Taler du af erfaring?


  • #192   28. jan 2019 #191
    Aygo har kun 68HK, de kan ikke gøre for det smiley


  • #193   28. jan 2019 #190 - Er det et sted, hvor der er en risiko for børn der render ud på vejen efter en bold?

    Nej?

    Hvad fanden har det så af relevans?

    Men siden du spørger - så ja det er du. Jeg kører samme sted 1-2 gange om ugen, og jeg ser den i god tid hver gang den holder der.
    Læg telefonen ned og åbn øjnene - det er ikke sværere end det.

    #191 - Jeg kan godt svare på nogle af dem, men jeg er skeptisk overfor om det fiser ind.

    Hvad ser du hver dag?

    Totalt ligegyldige overhalinger, hvor andre bilister, med for høj hastighed, først kører for tæt på den forankørende for at presse, dernæst overhaler med alt for lidt sikkerhedsafstand af frustration over at de ikke kan køre 130-140 på en 110km/t strækning, for derefter at møve sig frem i den, i forvejen, tætte trafik, og gentage proceduren med flere forankørende.
    Når vi så holder i kø ved Folehaven eller en af de andre indfaldsveje til KBH, er det slet ikke unormalt at jeg som fører af en lille lastbil eller en kassevogn med trailer, kommer til at holde eller lave en forbikørsel på den samme kegle som lige kørte som en besat 10 minutter tidligere - og flere gange ser man idioten med en mobiltelefon i hånden, fjumre afsted uden at ænse køen omkring sig.
    Hvad fanden havde man så så travlt for?
    Dit gæt er lige så godt som mit, på hvorfor der køres sådan. Jeg tvivler på der er SÅ mange syge koner/kærester en hverdags morgen mellem kl 7 og 8. smiley

    At der er nogle bilister, som overhaler andre bilister?

    Ja det har jeg lige beskrevet.

    Er det nu blevet ulovligt?

    Slet ikke, men det er super latterligt at se alle de overhalinger og hasarderede manøvrer, når det oftest ikke giver en skid mening og folk ikke vinder tid ved det.
    Det har jeg en mening om, og den har jeg lige så meget ret til at udtrykke som du har din... smiley

    Hvor ved du fra, at de overhaler for at styrke sit ego og ikke bare fordi de vil fortsætte med at køre med den samme hastighed, som de kørte inden de indhentede den langsomtkørende Aygo?

    Der er intet galt i at ville fortsætte med den samme hastighed som før man indhenter en langsomtkørende bil, og jeg sidder ikke og forsvarer at folk sætter hastigheden op når man overhaler. Det har jeg oplevet et par gange, og der gør jeg akkurat som du gør - giver min mening til kende over for sådan en narrøv.
    Det endte endda i håndgemæng en enkelt gang for mange år siden, men når man står og holder en mand foran sig, hvor hans ben spjætter fordi de er løftet fra jorden, så er det defineret ret tydeligt hvem der ender med at tabe den kamp. Vi fik diskuteret det igennem, og han undskyldte faktisk sin opførsel. Jeg husker dog ikke hvad årsagen var...

    Overhaler DU for at styrke dit ego?

    Jeg gør ikke. Jeg overhaler hvis der er en væsentlig tidsbesparelse i udsigt, som f.eks en traktor på en hovedvej eller en lastbil på motorvejen. Jeg er pisse ligeglad med at køre 75 i en 80 zone - det hører jeg alt for meget god musik til at hidse mig op over. smiley
    Podcasts eller lydbøger er også et godt trick til at holde pulsen nede. Vi når det jo nok alligevel. smiley

    Taler du af erfaring?

    Hmm.. Det må være et spagt forsøg på en sviner. smiley
    Jeg tror vi har ramt et ømt punkt hos dig, siden du går sådan i offensiven over ordet "ego". Din forum attitude og dine ordvalg siger faktisk mere om dig, end du bilder dig selv ind. smiley


  • #194   28. jan 2019 "Er det et sted, hvor der er en risiko for børn der render ud på vejen efter en bold?"

    Hvilken relevans har børn med bold overhovedet? Din påstand var, at hvis man ikke ser en ATK-vogn, er man uopmærksom bilist. Så kommer jeg med et billede af et sted, hvor man ikke har mulighed for at se den, for den holder i en blind vinkel, så vrøvler du om at der skal børn til?? Så hvis man nu overser ATK på veje, hvor der ikke er risiko for børn, så gælder din påstand ikke længere??

    "jeg ser den i god tid hver gang den holder der"

    Har du overnaturlige evner? Den holder BAGVED bropillen. De stiller den med vilje helt ind til støjværnet på en måde, så INGEN kan se den, indtil man er 20-30 meter fra broen. Det er MENINGEN, at man ikke skal kunne se den i god tid. Har du hørt om blinde vinkler? Du er sgu fuld af lort, mand. Det kan godt være, at du VED, at den står der - men se den - det kan du sgu ikke... Eller kan du selvfølgelig uddybe HVORDAN du kan se genstande, som befinder sig bagved en kæmpe betonsøjle I GOD TID? smiley

    "Totalt ligegyldige overhalinger", "Hvad fanden havde man så så travlt for?"

    Seriøst, pas din egen kørsel. Kig på vejen og træk vejret dybt. Du lyder til at have større issues, end du selv er klar over. At blive overhalet, er nærmest sidestillet med et personlig angreb på dig. "Hvad tror du selv du er" - er desværre blevet definitionen på trafikkultur i DK og du er en del af den. En overhaling er pr. automatik en hasarderet manøvre i din verden og bringer dig tilsyneladende ud af fatningen, for den kan slå din imaginær børnehave ihjel... Tæl til 10, når du bliver overhalet. Det går måske over...

    Når man tager kortet, lærer man at være overbærende og talmodig. Ikke hidsig og skadefro... Det skulle du måske tænke lidt over.


  • #195   28. jan 2019 Så prøver vi på en anden måde... Hvis man ikke lægger mærke til, at bilen bagved postbilen på billedet, er en ATK vogn... Er man så uopmærksom bilist?

    profilbillede
  • #197   28. jan 2019 #194 - En af betingelserne som er nødt til at være opfyldt, for at man kan debattere, er at man læser modpartens argumentation, og ikke overfortolker det, eller drager komplet irrelevante konklusioner.
    Vis mig hvor jeg har skrevet alt det du påstår, men forvent ikke jeg holder vejret i mellemtiden. Jeg kan ikke forholde mig til noget du påstår jeg gør eller har gjort, når det ikke er sandheden. smiley

    #195 - Årh det er nemt. Det hedder en "Skoda Citigo" og dem har jeg endnu ikke set som fotovogne endnu. Jeg tror faktisk ikke der er plads nok bagi, medmindre det selvfølgelig er en dværg der betjener udstyret.

    Hvis du derimod mener "den fotovogn der holder foran den gule kassevogn" - så er svaret: Der er ikke nogen fotovogn, din mega kegle.
    For at en fotovogn kan måle dig, skal det meste af bagenden eller laseren på trefoden kunne SE DIG - ergo kan du SE DEN mindst 200m før du passerer den!!!!!

    Der er ingen fotovogn på det tidspunkt hvor google Prius'en kører forbi der. Jeg har kigget. Find en fotovogn til mig på google maps, som er umulig at spotte før man er LIGE foran den, og diskussionen antager lynhurtigt en helt anden form.

    Der er heller ikke en fotovogn eller en trefod på dit forrige billede, så om igen. Den skal kunne se dig for at måle dig - og det skal den i en vis afstand, for ellers kan målingen ikke bruges. Det kan billederne for øvrigt heller ikke.


    profilbillede
  • #198   28. jan 2019 Måske spøgelser, men det lader til at din fotovogn er væk?

    Den holdt ikke på den plads du påstod...


    profilbillede
  • #199   28. jan 2019 Haha, nå, for fan... Så der var ingen fotovogn?! smiley Ja, stort tillykke smiley
    Det er sgu da komplet ligegyldigt, hvad der er på maps. Lad nu være med at fremstå dummere, end du er... Jeg spurgte om du ville kunne se en ATK fra det sted, hvor du er på billedet?! Eller kunne skelne en ATK fra en anden varevogn på denne afstand? For det er ca.70 meter derfra - afstanden, hvor de begynder at måle og bliver ved med at måle indtil du er kun 20 meter fra.
    Alle kan sgu da se en målevogn, når de er lige foran den, geni smiley

    200 meter...... smiley


  • #200   28. jan 2019 ...og hvad har jeg påstået, som du ikke mener, at du har skrevet? Kom frisk...

  • #201   28. jan 2019 Svaret er ja.

    Naturligvis spotter jeg da en fotovogn på den strækning, for de holder altid så de kan se dig - så du kan også se dem hvis du gider glo ud af forruden. Sig til hvis det går for hurtigt... smiley

    Naturligvis er en fotovogn svær at spotte hvis den ikke står på den pågældende vejstrækning. Der er masser af dem på google maps - og når du finder dem, bør du selv kunne se hvor tydelige de faktisk er.

    #200 - De sidste 2 afsnit i #194 er noget fordrukkent sludder. Du læser slet ikke hvad man skriver, så det er spild af tid at fortsætte det her. smiley


  • #202   28. jan 2019 Sikker på du ikke er i familie med Sofus?

    Kan kæmper også en brav kamp, med at forstå hvad man skriver. smiley


    profilbillede
  • #203   28. jan 2019 Seriøst, stop med at vrøvle... Ikke alle ATK holder, som man kan se dem i god tid. Og det er fuldstændig hjernedødt at blive ved med at påstå det modsatte.
    Og ligeså hjernedødt at påstå, at man kan holde øje med samtlige parkerede biler langs vejkanten - ikke for at se, om der er fodgængere bagved, men for at konstatere, at den næste parkerede varevogn i rækken ikke er en ATK vogn.
    Og at du kan se en ATK vogn bagved en betonvæg på motorvejen i god tid? Medmindre at du mener at 50 meter er en god tid, selvfølgelig...

    Einstein...




  • #204   28. jan 2019 Det er din mening. Du ved ikke bedre, så det er naturligt at du har den mening. smiley

    Står den bag en betonvæg, så kan den ikke måle dig, din snotskovl. Lad være med at blive ved med at påstå det, når det ikke er sandheden.

    Som sagt - det er spild af tid at diskutere med dig, når du ikke læser 80% af det man skriver, og tolker resten forkert.


  • #205   28. jan 2019 Ok, skal man virkelig pisse det hele ud i sneen for dig, før du fatter noget?!

    "Står den bag en betonvæg, så kan den ikke måle dig"

    No shit, Sherlock

    Og nu kommer børneudgaven, som selv du burde kunne forstå:

    1. Den står bag betonvæggen, så du ikke skal kunne se den i god tid og nå at sætte farten ned. Den måler dig ikke endnu, men lader dig komme tættere på, uden at du opdager den. Derfor kalder man den for en "fotoFÆLDE". Har du evnen til at se igennem beton, er det et godt tidspunkt til at begynde at sætte farten ned..

    2. Åbningen til måleudstyret sidder lidt til venstre for midten, så du begynder at have mulighed for at skimte venstre side af bilen når du er ca.100 meter væk. Den måler ikke endnu, men du har travlt med at reagere.

    3. Den måler dig, når du er 70 meter væk.

    4. Dvs. ét sekund efter du skulle have opdaget hans venstre side, er du så tæt på, at den begynder at måle din hastighed. Normal reaktionstid er ca.1 sek, så du skal reagere på vognen så snart du har mulighed for at se siden af den, ellers når du det ikke.

    5. To sekunder senere, er du 50 meter fra den, dvs. den har allerede målt din hastighed og er klar at tage billedet af dig..

    6. Så du har max 2 sekunder fra du begynder at kunne se dens side indtil den måler dig. Det er med 90 km/t.

    7. Bare du kaster blik i bakspejlet imens, klapper fælden, hvis du kører over 90.

    Så hvad fan i helvede bliver du ved med at vrøvle om "kan du ikke se den, kan den ikke se dig"?? Hvad kan det bruges til??
    Den behøver kun at se dig i nogle få sekunder, før du er på røven. Og den stirrer direkte på dig. Siger du, at du kan reagere ligeså hurtigt, som maskinen? Verdensmand, du skal stirre direkte på bropillen i det øjeblik, du får muligheden for at se vognen, ellers når du det ikke. Du er til grin smiley

    Så igen... Hvor god tid sagde du, du kunne se den fra? smiley


  • #206   29. jan 2019 Det er sjovt hvor meget tid du bruger på at demonstrere hvor vigtigt det er for dig, at vi andre forstår at du ikke er opmærksom i trafikken, og derfor ikke magter at spotte fotovogne. smiley

    Jeg kan ikke hjælpe dig med det der, bortset fra at anbefale dig at søge hjælp hos en optiker.

    Jeg har 0 fartbøder indenfor de sidste 16 år, og jeg kører jævnligt for hurtigt, i løbet af de 40.000km jeg kører om året i gennemsnit i bil. På MC er det en helt anden sag - der kører jeg alt for hurtigt det meste af tiden, og der har jeg sjovt nok heller ingen problemer med at spotte fotovogne, selv om de ingen konsekvens har for mig. smiley

    Opmærksomhed. Mere skal der ikke til, men det forstår du nok en dag når du bliver mere erfaren. smiley


  • #207   29. jan 2019 Flotte modargumenter, må jeg sige... Skal du nu puste dig op med dine sølle 40000, verdensmand? Skulle det gøre indtryk på mig? smiley

    Hallo, spasser, jeg har kørt som kørelærer i 20 år, kørte taxa, limo og bus. Kører næsten tre gange så meget som dig om året...

    Og seriøst, troede sgu ikke, at jeg nogensinde skulle støde ind i den første idiot, som mente, at fartfælder er altid nemme at se. Håber satme, at du bare tog pis på mig og om lidt skriver, at det hele var gas...


  • #208   29. jan 2019 Prøv at trække vejret og tælle til ti, og vær lidt mindre offensiv. Lad først og fremmest være med at lave penismålinger på internet forums - det får dig til at fremstå ret latterlig. smiley

    Jeg nævner blot mit kørselsbehov for at illustrere hvor stor chance der er for at få en fartbøde, alene på basis af antal kørte kilometer. Jeg mener at gennemsnits danskeren ligger et stykke under de 25, men det kan være jeg husker forkert.
    Og så forklarer jeg at jeg kører for hurtigt og at jeg inderligt og helt ærligt ikke er bange for fotofælder, for jeg spotter dem altid... ALTID... Som i "hver gang der er en på den strækning jeg er kørende på".
    Er jeg verdens bedste bilist? Næ. Det har jeg heller aldrig påstået.
    Har jeg en speciel evne som gør mig i stand til at forudse de her situationer? Dit gæt er lige så godt som mit - men igen... 16 år uden en eneste fartbøde.
    Kunne jeg være mere pisse ligeglad med hvad du kan, hvad du har kørt, hvor i verden det var, hvem du har undervist og hvor længe? Næ. smiley

    Det har åbenbart ikke haft en positiv effekt på din forståelse for trafik. Og det er sagt helt subjektivt, på basis af dine udtrykte holdninger her i tråden.


  • #209   29. jan 2019 Husk at ATK udstyret kan monteres på en 3-fod og kan styres fra vognen med et kabel på mellem 15 og 60 meter. Det medfører jo at fotofælden bliver sværere at spotte, men også at den kan placeres steder hvor det ikke er muligt at parkere en varevogn.

    Standardkablet er 15 meter, men nogle kredse har købt 30m og 60m kabler.


  • #211   29. jan 2019 #208

    Din ævl gør helt ondt at læse... Du kunne ligeså godt have sagt, at du kører 1.000.000 km om året, du kører altid for stærkt og du aldrig har fået fartbøder - det bliver fotofælder sgu da ikke mere synlige af smiley

    Jeg har været ude på vejene mere end dig og jeg har set deres placeringer - både, så man kan se dem fra flere km afstand og nogle, hvor man slet ikke kan se dem, indtil man er lige foran.
    Har også set, hvor de måler ud fra bilens siderude ud fra vinkelrette p-pladser, har set hvor de holder parkeret op til 10 meter væk fra kørebanen, for de kan tage billeder i nærmeste 3 vognbaner og ikke kun lige langs med deres side. Har set deres trefod, som man har absolut ingen chance for at spotte...
    Sjovt, at du ignorerer den kendsgerning, at du ved, at du ikke kan se deres trefod, men alligevel skriver "jeg er ikke bange, for jeg spotter dem altid"...

    Din stupiditet har ingen grænser, når dit ego bliver udfordret.


  • #212   29. jan 2019 Testosteronet er stærkt disse dage på BG smiley

  • #213   29. jan 2019 Jeg venter bare på at der bliver smidt billeder op af pikke

  • #214   29. jan 2019

    profilbillede
  • #215   29. jan 2019 #208

    "jeg kører for hurtigt og at jeg inderligt og helt ærligt ikke er bange for fotofælder, for jeg spotter dem altid... ALTID"

    Der glemte du lige, at står de også med laser derude... Og der står de rimelig godt skjult. Men... lad mig gætte... 16 år uden fartbøder?? DEM SPOTTER DU OGSÅ ALTID! smiley

    Supermand...


  • #216   30. jan 2019 Bare træk hovedet ud af røven og åbn øjnene - så ser du dem også. smiley

    Jeg kunne også have sagt at jeg kun cykler - det havde du sikkert også konkluderet et eller andet bræk ud fra, og skyndt dig at fortalt os allesammen at du har været chef for et cykelhold, cykelinstruktør, at du har set ALT hvad der er at se derude, og at vi er dumme og uerfarne fordi vi ikke har de samme kvalifikationer som dig, og at vores verdensbillede derfor ikke KAN være det samme som dit. smiley

    Du er ikke engang i stand til at spotte at du har kørt diskussionen for langt ud på et sidespor til at den overhovedet handler om hvad tråden startede med.

    Du er til grin, og det er spild af tid.


    profilbillede
  • #218   30. jan 2019 #216

    Nu har du sgu tabt sutten, tudeprins... Har JEG kørt den ud på sidepor?? Og det siger lammelsen, som siden 24 januar hårdnakket påstået, at alle fartfælder var nemme at spotte og har selv været en anelse med til at køre den ud på sidespor? Og når jeg så bruger dit eget udsagn om dine superevner i #208 mod dig selv, begynder at indsætte billeder ind, som en eller anden 12-årig, i håbet om at kunne fornærme mig?? smiley Sødt...

    Og hvis du bruger lidt af din resterende hjernemasse, ville du kunne opdage, at jeg først "SKYNDT MIG" med at fortælle dig, at jeg var "chef for et cykelhold" 5 dage efter at du begyndte at puste dig op med din stor erfaring. Og først, da du gik direkte over i pikudmålingangreb og kom til at afsløre, at du kørte hele 40.000km om året og at jeg var tilsyneladende ret uerfaren i forhold til dit stort kørselsbehov, var jeg nødt til at åbne dine slørede øjne for min "manglende" erfaring.

    Og det var en lækker måde at trække ind i land på bagefter ved at skrive, at du nævnte dine sølle 40.000 blot for at "illustrere" et eller andet. Jamen, jeg nævnte, at jeg kørte 3 gange så meget, også blot for at illustrere, at jeg er langfra uerfaren. Så hvis du bare kunne styre din mindreværdskomplekser og brugte nogle reele modargumenter, i stedet for at kaldte folk, du absolut ikke kendte, for uerfarne, fortælle hvor mange km du kører og hvor mange millioner år siden du har fået fartbøder, kunne vi sagtens have undgået dette...


  • #219   30. jan 2019

    profilbillede
  • #220   30. jan 2019 #218 - Læs nu #179 og #181, hvor DU starter med syge koner og dine sære forklaringer på hvem der kan tåle at blive overhalet og alverdens bræk. En masse tåbelige formodninger på hvad der ligger bag min holdning til tingene, fejlagtigt som det meste andet du har skrevet her i tråden.
    Det må være ærgerligt at skyde forkert så ofte, og være SÅ ringe en menneskekender. smiley

    Jeg kan sagtens gå med til at vi måske i værste fald er lige gode om det, i og med jeg giver svar på tiltale, men endnu en gang må jeg påpege at du selv startede den tangent som tråden for længst skulle være stoppet på.

    Det er derfor mit sidste indlæg i tråden her - bare bild dig selv ind at du skal poste et svar mere, for sidste ord vinder jo automatisk, ik? smiley

    Nåe ja.. Hyg dig med at være bange for fartfælder alle steder. Jeg ser dem altid, uanset hvad du bilder dig selv ind - og uanset hvor mange barnlige forsøg på tilsvininger du mener at kunne ryste ud af ærmet.
    For det meste betyder det så ikke en skid om jeg gør eller ej, for jeg kører sjældent for hurtigt på de strækninger hvor de oftest holder, såre simpelt fordi trafikken ikke tillader det, eller der ingen tid er at vinde på det.


Kommentér på:
Stoppet af civil politi

Annonce