{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil til Afrika
  • #1   30. dec 2018 Afmeldt den og lad ham rende ad hekkenfeldt til med den? Når du selvfølgelig har fået penge for den.

  • #2   30. dec 2018 Haha. Pladerne af og ringe til sin forsikring?

  • #3   30. dec 2018 Hvorfor vil du ringe til forsikringen?
    Du afleverer bare pladerne i en synshal, betaler en 50'er og så er den skid slået.
    Så giver du ham bilen og registreringsattesten i bytte for cash smiley


  • #4   30. dec 2018 Okay. Fedt nok smiley Tak for hjælpen

  • #6   30. dec 2018 Er det ikke bare at pille pladerne af giver det ikke det samme? Det er cool cash og ikke noget med jeg skal køre den til en havn

  • #7   30. dec 2018 Meld lige tilbage hvordan det ender smiley

  • #8   30. dec 2018 Hvis der bliver en handel, skal jeg nok lige give en melding smiley

  • #9   30. dec 2018 Er det en kassebil? Kender selv til en der opkøber kassebiler, fylder dem med gammelt/ defekt elektronik svejser dørene til og sender det til Afrika, når skibet så ankommer står han og tager imod og sælger så det hele dernede.

  • #10   30. dec 2018 Det er en toyota verso.

  • #11   31. dec 2018 De er vilde med gamle Toyota i Afrika

    .......... ofte ved man jo ikke hvilke planer der er med ens aflagte køretøj, når den byttes til nyt. .....Kan jo også være ligemeget.


  • #13   31. dec 2018 @TrolleP:
    Fedt job som tankpasser i Afrika smiley


  • #14   31. dec 2018 Har intet hørt fra Manden. Så det bliver sikkert ikke til noget

  • #16   31. dec 2018 Rolig nu, han holder sikkert også fri mellem jul og nytår som mange andre smiley

  • #17   31. dec 2018 Vi havde en aftale her til morgen

  • #18   31. dec 2018 Hej
    Nigeria handel!!!!!!!!!!!!!! == Troll
    MVH KP


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #19   31. dec 2018 Behøver ikke være scam. Der er en masse folk der eksportere og snyder med værdisættelse af biler og dermed snyder statskassen for store summer penge.

  • #20   31. dec 2018 Staten snyder jo også forbrugeren når de importeres, så det er sku fint hvis der udlignes lidt den anden vej.

  • #21   31. dec 2018 Jeg har for år tilbage solgt en Transporter til et par afrikanere, der ville eksportere den.
    Der var lagt en del stumper med i den handel, som angiveligt skulle sælges i Afrika.
    Bilen var nysynet og sat til en fast og ufravigelig pris.
    Der blev konfereret på et sprog jeg ikke forstod, men jeg kunne ikke undgå at se, at den ene stak et par sedler i lommen.
    Han hævdede så, at han ikke havde mere. Jeg måtte gerne undersøge hans tegnebog som han meget villigt viste frem. Der VAR vitterligt ikke så meget som en femøre, efter hvad jeg kunne se. (Jeg afslog venligt selv at undersøge noget).

    Jeg fortalte dem så, at der ikke blev nogen handel. Det ville næppe blive svært at sælge bilen til anden side.
    De satte sig ind i den bil de var kommet i, og jeg begyndte at lukke og slukke lys i den garage hvor Transporteren holdt.
    Ved et "mirakel" havde de pludselig fundet de sidste par sedler, som den ene havde stukket i lommen tidligere.
    De fik overdraget nøgler og papirer med besked om, at de selv måtte få hentet plader og få bilen væk. (Den blev kørt udenfor)
    Der gik et par dage, så var bilen fjernet.

    Så intet er umuligt, men pas på! Man bliver tørret, hvis man ikke er årvågen. smiley


  • #23   31. dec 2018 Trolle - Snyd er træls, men når man lever i et land med så høje afgifter og skatter, så vil der blive forsøgt snyd hver eneste dag. Skat og Danmark i sig selv er helt selv skyld i at det er som det er, for de har fejlet så ofte selv i deres egne vurderinger.

    For "mange" år siden hentede jeg en BMW E36 320i Coupe til landet. Fra 1994, kørt ca. 200 T KM. Okay med udstyr, men ikke noget prangende. Skat i Århus ville have 37000 i afgift for den.
    Samtidig lærte jeg en at kende som købte et skørtesæt af mig ved tilfælde, og han havde få dage forinden fået vurderet en E36 328i Coupe fra 1997 med 130T KM, alt udstyr og over middel stand. Ægte liebhaver. Afgift vuderet til 27-28000 Kr. Altså skulle jeg betale Ca. 35 mere i afgift for en 3 år ældre bil, men næsten dobbelt så mange KM og i dårligere stand.
    -Jeg tog dog kampen op og fandt ud af at den kære skattemand havde indregnet E46 Coupe i sine priser fordi han ikke vidste en skid om hvad han lavede. Så samfundet endte med at bruge ca. 25 af mine timer og 25 af deres egne timer på diskussioner om 10000 Kr. Ingen vandt - jeg fik blot den rette pris efter hårdt arbejde.

    Drop afgiften på de satans biler til fulde, få nulstillet det marked og byg landets økonomi på noget andet end ting på 4 hjul.


  • #24   31. dec 2018 syns det en fin idé med at droppe afgiften på biler. Men så burde de også betale alle folks afgifter tilbage på deres gamle biler,i følge hvad de er vær nu. for ellers vil det kostet rigtig mange mensker en masse penge. nu når de har købt biler hvor der er betalt afgift på. Så deres biler bliver meget mindre vær. og det kan være rigtig mange penge... Så ind til de kan løse det problem uden det vil koste mange alm mensker en masse penge når de skal sælge deres nyere/brugte biler igen. Så kan jeg godt leve det system vi har nu.

  • Frank P
    Frank P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 35
    #25   1. jan 2019 Solgte engang en gammel Toyota Corolla diesel, den skulle køre som Taxa i Afrika, den var jo skrotklar men fik 5000 for den . Jeg kørte den til Vejle ,tog pladerne af og afmeldte den, han sagde at de dårlige døre ,rust mm ,var ligegyldige da alle døre på nær Førerens alligevel blev hevet af ,når den kom derned,det var kun Chaufføren der havde en dør.

  • Frank P
    Frank P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 35
    #26   1. jan 2019 Det hører med til billedet at vi dagene efter blev ringet op flere gange af købere der syntes den var solgt for billigt og gerne ville købe smiley


  • #27   2. jan 2019 Kan ikk se noget problem med plader på når den skal til Afrika for så vidt jeg ved er Afrika forstad til Århus og ligger syd for bazar West så LOL

  • #28   3. jan 2019 #23
    #24

    Afgiftsfrie biler vil betyde andre skatter i stedet for eller nedskæringer, hvor vil i have dem?


  • #30   3. jan 2019 #29
    Det vil betyde at mange almindelig mennesker skal betaler mere for deres lille pendler bil (samlet set), for at du kan hygge dig i en luksus øse som nr 2 bil.

    Er det dit samfunds syn?


  • #32   3. jan 2019 #31
    Nå taler vi afgiftsfrie bil, og ikke "grønne"ejerafgifter som udgøre en forsvinde lille del af afgiften for biler.

    Du skriver "Om der er nogen der kommer til at betale for andre, hvis reg afgiften blev fjernet ved jeg ikke, og det tror jeg ikke der er nogen der præcist ved", virkelig, når biler bliver meget billiger at købe og meget dyre at køre i, så ved vi ikke om nogle kommer til at "betale for andre"!!!

    Alle som er brug for at en bil pendler, vil miste penge på sige, og weekend luksusbiler samt dem med meget dyre biler vil vinde, det er matematisk faktum. Så det er omfordeling fra hr og fru Danmark, til luksus og whiskybæltet.

    Det er en politiks holdning, men oftest ikke en gennemtænkt holdning fordi de fleste som har den, kun korsigtet ser på de biler de ikke pt. har råd til at købe.

    Hvad med at du har råd til enhver bil, men ikke til at køre i selv de meste økonomiske. Hvis en liter benzin koster 110 kr pr L, så sætte det en stopper for en hel del kørsel og giver andre og mere radikale samfundsmæssige udfordringer.


  • #34   4. jan 2019 #33

    Det er jo en gratis omgang at kommer med ønsker uden at angive finansiering, men fred med det.


Kommentér på:
Salg af bil til Afrika

Annonce