{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.731 visninger | Oprettet:

Import af 10 Pers. Bus {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg ønsker at importere en 10 Pers. Bus fra Tyskland, gerne en VW caravelle.

Er der afgift på sådan en, når det er til stor kørekort?

Er der nogle ting, man skal være opmærksom på, feks. sæder fartskriver osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af 10 Pers. Bus
  • #1   10. feb 2019 den skal synes hver 12 månede.

• #2   10. feb 2019 Du må ikke tage sæder ud af den.
    Mener busser er på 60% afgift.
    Kræver kat. D1 eller D som er til større busser.

• #3   10. feb 2019 Jeg er rimelig sikker på at du ikke kan finde en 10 pers bus i Tyskland da det er en forskruet dansk regel. Nemmeste er at købe en bus med sæder og så eftermontere de sidste sæder. Men hvis det er en nyere bus stilles der alle mulige sindsyge krav til sæderne som fx brandhæmmende sædemateriale osv. Sæt dig RIGTIG godt ind i sagerne. Dit mindste problem bliver at betale afgiften til skat. Men tingene bliver fx 1 mio gange nemmere hvis du vil have en gammel 10 pers bus for så er det lovligt med sidevendte sæder - det er det ikke ved nyere køretøjer.

• #4   10. feb 2019 Først skal du finde bussen. Så skal du have en fabrikanterklæring på at bilen overholder reglerne for m2 i forhold til stole/selebefæstelser samt at nødudgange har de rigtige dimensioner og placeringer. Sikkerhedsudstyr skal også være i bilen.serviceret og korrekt monteret (plomber) fartskriver/begrænser(100 km/t). Så mangler du kun en vejeseddel fra godkendt vejestation. Så er du klar til toldsyn og afgift. Husk syn skal ske i en stor og s synshal(kat 4) syn hvert år men til gengæld en billig vægtafgift, forsikring kan nogle gange være dyrere afhængig af selskab. God fornøjelse. Jeg har selv undersøgt det og endte med at se efter dem herhjemme fra før 2007, de er ikke begrænset til 100 km/t

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

Emner: 4 Svar: 54
    #5   18. jul 2020 Kan man ikke bare købe en bus fra 97 i Tyskland til 8 personer + føre og montere et ekstra sæde så der bliver 10 totalt, montere brandslukkere og hammere ? Alt i caravelle passer sammen som jeg har forstået det, sædder mm ? Og få den toldsynet ? Der er ikke import afgift på busser vel ?

• #6   18. jul 2020 Der er afgift på 10 prs. Bus, mener det er 20 eller 60%,der skal installeres fartgrænser i bus ved import,

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

Emner: 4 Svar: 54
    #7   19. jul 2020 @henrik H osse til privat buskørsel Danmark ?

Kommentér på:
Import af 10 Pers. Bus

Annonce