{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.194 visninger | Oprettet:

Anette N
Anette N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Afgift fra papegøje-til hvide plader {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg prøver at forstå skats side omkring afgift, hvis jeg vil have en papegøjeplade lavet til hvid.
Jeg kan se hvad der er betalt for papegøjepladen i afgift. Skal man så regne ud hvad den vil koste på hvide plader og så trække den allerede betalte afgift fra for at finde difference afgiften?

Håber nogen har prøvet det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift fra papegøje-til hvide plader
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   24. jul 2019 Skat/dmr har en fin beregner til netop dette formål smiley
    Prøv at slå bilen op derinde
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2234530

• Anette N
    Anette N Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   24. jul 2019 Tak, det har jeg prøvet og måske er det mig der er fatsvag, men jeg forstår ikke det de skriver. På den ene side skriver de, man skal regne ud hvad prisen bliver som den er nu, på den anden at man kan se hvad der er betalt. Så hvad er det man skal regne med?

• #3   24. jul 2019 Jeg stoler heller helt på den beregner maskine told og Skat har. Jeg prøvet den på min Peugeot 307 hdi van. til hvide plader. Og der skrev den jeg skulle af med 1800 kr. syns det lidt

• #5   25. jul 2019 Eksempel for 7 år siden med min gamle 406'er.

Skats beregner til afgift på gulplade (med 50% afgift pga lav totalvægt) = x kroner
    Skats beregner til afgift på hvide plader = y kroner.

Difference som SKAT ville have for at få en 406'er fra 2000 på hvide skilte:
    At betale: 13.000 kroner
    Plus toldsyn, nyt syn, prøveplader (ad flere omgange?) samt et sæt hvide skilte.

Alternativ som blev gjort i stedet.
    At købe nysynet 7-personers 406'er SAMME ÅRGANG, udstyr og km.
    At betale: 12.000 inkl. transport fra sjælland til jylland (familiemedlem som skulle herover)

Skat er nogle røvhuller, så har jeg ikke sagt for meget smiley

Kommentér på:
Afgift fra papegøje-til hvide plader

Annonce