{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Ruben L
Ruben L
Tilmeldt:
22. jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

guleplade Land Rover fra 77 - privatanvendelse {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har brug for lidt hjælp med at forstå et par ting, håber I kan hjælpe.
Jeg købt en Land RoveRover S3, med først registreringsdato i 1977. Altså, en veteran. Den er ikke registreret til veterankørsel.
Den har ikke sæder bagi, og der står på motorregister at anvendelsen er til transport af gods. Den har guleplader.
Som jeg forstår fra det jeg læst i Skat's hjemmeside, en bil der er ældre end 35 år, skal ikke ha papegøjeplader eller klistermærke.
1 - Betyder det så at den kan bruges fuldt ud privat, uden at skifte til hvideplader?
Jeg har ikke interesse i at sætte sæder bagi, så det jeg vil er bare at bruge bilen som den er, bare privat. Jeg har ikke firma eller noget.
2 - Der er en skillevæg som den tidligere ejer har vist selv bygget. Må jeg godt fjerne det og bruge et beskyttelsesnet i stedet for? (eller bare ingenting?)
3 - Hvis bilen kan bruges privat, får jeg så ikke problemer hvis jeg har en madresse og sovepose bagi? Jeg læste mange historier på nettet om folk der havde problemer med det. (altså, med yngre biler).

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  guleplade Land Rover fra 77 - privatanvendelse
  • #1   30. aug 2019 Varebil n1 fra før juli 1998,er på ren gule plader og ingen misundelsesafgift. Der skal være skillevæg bag førerpladsen, og da den er indrettet til godstransport må der ikke være indrettet til beboelse, for at blive veteran skal den være rimelig original


  • Ruben L
    Ruben L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   30. aug 2019 Mange tak for svaret. Ved du hvis skillevæggen skal være solid eller kan det være et net eller et gitter?

  • Ruben L
    Ruben L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   30. aug 2019 Tak Martin.
    Trolle, tak for info om registrering som veteran


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #6   30. aug 2019 Hvis en varebil fra før 1998 og altså på gule plader skal anvendes til privatkørsel skal momsen være indbetalt på den.

  • Ruben L
    Ruben L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   30. aug 2019 Tak perunimog,
    Har du en link fra skat.dk hvor jeg kan læse om det?
    Hvordan ville man så betale momsen for den?


  • Ruben L
    Ruben L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   30. aug 2019 Og hvordan ved jeg at den tidligere ejer ikke allerede har betalt moms for den?

  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #10   31. aug 2019 Hvis du har registreringsattesten skal der under punktet "anvendelse" stå godstransport privat eller godstransport erhverv/privat.



  • Ruben L
    Ruben L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   31. aug 2019 Når jeg købt den var der ikke noget om moms, og handlen var privat-privat (så langt jeg ved..ved ikke hvis sælgeren har firma eller ej). Det har jeg ikke, i hvertfald.
    Jeg har den gamle registreringsattest og den nye, og der står kun 'godstransport' på begge to, under 'anvendelse'.


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #12   31. aug 2019 Ok så er der ingen problemer.så er momsen indbetalt engang i fortiden.

  • Ruben L
    Ruben L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   31. aug 2019 Det er godt at høre.
    Mange tak til allesammen for hjælpen


  • #14   1. sep 2019 Trolle P, hvor står det lige præcist henne?

  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #16   1. sep 2019 #14
    jeg har i år fået veteransynet min mb 190 2,6 fra 1987 med 8 år til næste syn.Der er krav om at den bruges til lejlighedsvis kørsel og det fortolkes som max ca 6000 km/år.
    Der er ikke krav om andet dagligt køretøj .Bilen er forsikret som normal bil,hvis den skal veteranforsikres,kræver de fleste selskaber,at man har et andet køretøj indregistreret til daglig brug.


  • #17   1. sep 2019 #16, du kan få forsikring der dækker hverdagskørsel på og med veteranbiler. Og Trolle, kan godt ske men det er ALDRIG noget der bliver checket eller fuldt op på.

  • #18   1. sep 2019 Og Trolle jeg har lige kontrolleret det og der står INGEN steder på skat at biler indregistreret som veteranbiler kun må bruges lejlighedsvis...

    Veteranbiler
    Når der er forløbet 35 år fra en bils 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales afgift eller tillæg med 1/4 af sædvanlig afgift eller tillæg. Det er en betingelse, at bilen fremtræder som ved 1. registrering. Se BRÆNDAL § 6, stk. 3 om afgift for biler, der er mere end 35 år gamle.


    Og § stk 3 siger:
    Stk. 3. Når der er forløbet 35 år fra en bils 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales afgift eller tillæg med ¼ af sædvanlig afgift eller tillæg. Det er en betingelse, at bilen fremtræder som ved 1. registrering.


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #19   1. sep 2019 #18
    jeg hedder altså ikke trolle,og når du nu er så klog,burde du også kende reglerne.
    Grunden til de 8 år mellem syn er at bilen kun bruges lejlighedsvis og det står på registreringsattesten under punktet "tilladelser"at bilen er godkendt efter reglerne om veterankørsel.


  • #20   1. sep 2019 #19 Nu svarede jeg så både dig OG Trolle ;). Og der står stadig ikke skrevet nogen steder ordret at der er tale om KUN lejlighedsvis kørsel. Og hvis det ikke står der, så kan man heller ikke holde folk op på at de kun må bruge bilen til det, medmindre du direkte har noget fra skat eller motorregisteret der siger noget andet?

    Og reglerne for veterankørsel nævner igen INGEN steder at der kun må være tale om lejlighedsvis kørsel, det eneste steder jeg har set det nævnt er i forbindelse med forsikringer osv.


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #21   1. sep 2019 Jeg fik beskeden i forbindelse med synet,men jeg er jo ikke så klog som dig

  • #23   1. sep 2019 Trolle, bare sjovt det ikke står de andre steder, fx i loven mm. Og lejlighedsvis kørsel er jo sådan en dejlig gummibetegnelse der kan defineres næsten som man vel.

  • #25   1. sep 2019 Trolle P, tro og tænk hvad du vil ;). Jeg ved udemærket hvad jeg selv er. Jeg er stædig ja, men er samtidig også villig til at indrømme når jeg tager fejl og jeg giver mig gladeligt på det med lejlighedskørselen. Og hvornår har jeg nogensinde påstået at jeg var klogere end andre.

    Men du må da for pokker så også give mig ret i at et udtryk som "lejlighedskørsel" er så meget en gummi"betegnelse" som noget kan være.



  • #27   1. sep 2019 Hvis nu jeg kører 100000 km om året og de 20000 km er i bil reg. Som veteranbil, er det så lejlighedsvis kørsel når det kun er 20% af mit kørselsbehov?

Kommentér på:
guleplade Land Rover fra 77 - privatanvendelse

Annonce