2.436 visninger
|
Oprettet:
Tuv godkendelser ikke længere brugbart. {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Idag fik jeg lige en sludder for en sladder med min lokale synsmand da han kom forbi mit job, og jeg nævner at jeg har fået sænket min bil, men bare rolig "Den er tuv godkendt" han siger så at der kommer nye regler ang. tuv godkendelser og at de ikke længere kan bruges meget snart, og rådede mig til at få bilen synet hurtigst muligt, inden de nye regler træder i kraft (Således at det er skrevet ind på reg. attesten)
- Er det noget i andre har hørt noget om?
Hilsen mig, meget tekst for et enkelt spg. men i skulle have en indledning
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Den primære grund til at TÜV godkendelser kan bruges i Danmark, er at de har lavet en masse fodarbejde for at blive anerkendt i hele EU, og som med så mange andre ting er det EU som har sidste ord i sagen.
Men det bliver da spændende at høre mere om.
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 33 Emner: 1 Svar: 564
Men man køber jo sine dele bevidst med tuv så man slipper for bøvlet med at skilde hele sin bil ad inden syn. ellers havde jeg købt en BC-racing undervogn istedet for min ST-X til min ris-raket
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.816
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Det er en miljøpåvirkning (støj), men jeg måtte godt hive ophænget ned fra dens gummibøjle da røret stadig er tilstrækkeligt fastspændt, og så var det ikke et problem ift syn mere
Tænker bare at hvis et raslende udstødningsophæng gør en bil ikke kan synes, er der mange biler der ikke kører med standard udstødning der dumper pga støj...
Det skal siges at man ikke kunne høre raslelyden i kabinen eller i tomgang
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 33 Emner: 1 Svar: 564
Det handler jo primært om eftermonterede dele, os der er glade for at sænke, montere andre lygter og andet lir får det jo stramt. Har sænket alle de biler jeg har eget og er altid gået efter godkendte dele således man slipper for bøvlet med at skilde sin bil ad. Så skal man have skrevet kontruktive ændringer ind i reg. attesten skulle det vidst være nu.
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 33 Emner: 1 Svar: 564
Det vidste jeg ikk
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Det her forbudsland som rask væk laver regler uden egentlig at have nogle specifikke parametre at måle på går mig sku på nerverne.
Hvor blev almindelig logik af? Men som andre har nævnt, kan man jo bare få en af prøvningsinstanserne til at lave en køretest i bilen, og så skal synshallen godkende det (og så blev man lidt fattigere fordi vi skal have mere kontrol i vores lille dejlige regel-danmark)
Tuv godkendelser ikke længere brugbart.