{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

Tuv godkendelser ikke længere brugbart. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Idag fik jeg lige en sludder for en sladder med min lokale synsmand da han kom forbi mit job, og jeg nævner at jeg har fået sænket min bil, men bare rolig "Den er tuv godkendt" han siger så at der kommer nye regler ang. tuv godkendelser og at de ikke længere kan bruges meget snart, og rådede mig til at få bilen synet hurtigst muligt, inden de nye regler træder i kraft (Således at det er skrevet ind på reg. attesten)
- Er det noget i andre har hørt noget om?

Hilsen mig, meget tekst for et enkelt spg. men i skulle have en indledning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuv godkendelser ikke længere brugbart.
  • #1   14. okt 2019 Medmindre der er et andet prøvningsinstitut som træder ind i stedet for dem, skal du nok ikke regne med at det er den ubetingede sandhed.

    Den primære grund til at TÜV godkendelser kan bruges i Danmark, er at de har lavet en masse fodarbejde for at blive anerkendt i hele EU, og som med så mange andre ting er det EU som har sidste ord i sagen.

    Men det bliver da spændende at høre mere om. smiley


  • #2   14. okt 2019 Autoconsult, skulle vidst være "privat" prøve instans, siger folk i andre forummer. og de har allerede monopol på i MC-verdenen. Men der er ingen der ved noget 100% - Altsammen er rygter og halve sandheder.

    Men man køber jo sine dele bevidst med tuv så man slipper for bøvlet med at skilde hele sin bil ad inden syn. ellers havde jeg købt en BC-racing undervogn istedet for min ST-X til min ris-raket smiley


  • #4   15. okt 2019 jeg har hørt lige præcis det samme fra synsmanden i Stubbekøbing.. men han sagde så at det var ikke helt sikkert hvordan de skulle håndtere det... men hvis det bliver sådan så bliver det bare endnu mere lort at syne biler i dk

  • #5   15. okt 2019 Jeg dumpede næsten det første syn i min 208, da et udstødningsophæng var gået i svejsningen, så når man rykkede røret kunne det ramme det ophæng...
    Det er en miljøpåvirkning (støj), men jeg måtte godt hive ophænget ned fra dens gummibøjle da røret stadig er tilstrækkeligt fastspændt, og så var det ikke et problem ift syn mere smiley
    Tænker bare at hvis et raslende udstødningsophæng gør en bil ikke kan synes, er der mange biler der ikke kører med standard udstødning der dumper pga støj...
    Det skal siges at man ikke kunne høre raslelyden i kabinen eller i tomgang smiley


  • #6   15. okt 2019 Jeg har hørt fra en som havde hørt fra hans onkel at det snart bliver umuligt at få synet din bil hvis kæden eller ventiler tikker lidt,det næste bliver dækstøj.ingen vinterdæk på tør vej. Så kan vi også tage bassen og smide ud sammen med de hylende unger på bagsædet samt hyænen til højre, så er der ro og ingen unødvendig støj

  • #7   15. okt 2019 #4
    Det handler jo primært om eftermonterede dele, os der er glade for at sænke, montere andre lygter og andet lir får det jo stramt. Har sænket alle de biler jeg har eget og er altid gået efter godkendte dele således man slipper for bøvlet med at skilde sin bil ad. Så skal man have skrevet kontruktive ændringer ind i reg. attesten skulle det vidst være nu.


  • #8   15. okt 2019 Tænker lige man skal tage den lidt med ro, hvis biler skal overholde de samme krav til syn i hele EU, så tager det nok lidt tid før de bliver enige, og hvem gider sænke en bil der kan flyve til den tid.

  • #9   15. okt 2019 Synsreglerne er jo allerede skærpet en del, betinget godkendt er jo væk så fejljusteret lygter eller en pære der er sprunget, så er det nu et omsyn smiley

  • #10   15. okt 2019 #9
    Det vidste jeg ikk smiley


  • #11   16. okt 2019 Jeg starter fanme snart en synsvirksomhed som syner alt der giver design/ingeniørmæssig mening. En tilgang ala den de benytter i Sverige. Så bliver det der er konstrueret "ordentligt" synet og synsvirksomheden må stå på mål for det.
    Det her forbudsland som rask væk laver regler uden egentlig at have nogle specifikke parametre at måle på går mig sku på nerverne.
    Hvor blev almindelig logik af? Men som andre har nævnt, kan man jo bare få en af prøvningsinstanserne til at lave en køretest i bilen, og så skal synshallen godkende det (og så blev man lidt fattigere fordi vi skal have mere kontrol i vores lille dejlige regel-danmark)


Kommentér på:
Tuv godkendelser ikke længere brugbart.

Annonce