{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.447 visninger | Oprettet:

Kasper J
Kasper J
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 11

Ignorer P-bøde. {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Hvad sker der hvis man ignorer p-bøder? Har nogle kammerater der gør det, de får stadig rykkere og håber på de lader dem være på et tidspunkt. Er det sådan landet ligger? Eller kommer fogderetten og hele lortet til sidst, hvis man ikke har betalt i flere år?
Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ignorer P-bøde.
  • #1   17. okt 2019 Jeg fik engang en mail fra en advokat, hvor han lige ville gøre opmærksom på at jeg havde en ubetalt p-bøde, som var tæt på at ryge til inkasso. Men det er mange år siden. Ved ikke om det fungere sådan stadig.

• #2   17. okt 2019 Jeg har hørt de er klar til at tag den i retten

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#3   17. okt 2019 Har hørt at det koster dem 10.000 for dem at sende den til inkasso, så det kommer vel meget an på hvor stor bøden er, eller om der er flere tænker jeg.

• #4   17. okt 2019 Det er i hvert fald noget vrøvl, du har hørt. Det koster slet ikke så meget at sende til inkasso. Og "kunden" kommer desuden til at hænge på en stor del af den regning.

Man bliver som minimum smidt i RKI. Og hvis de regner med, at der er noget mere at komme efter, får man den store tur i fogedretten.

Konklusion; det er ikke specielt klogt ikke at betale.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #5   17. okt 2019 #0
    Betal nu bare bøden Kasper J, så skal du ikke ligge søvnløs over det. smiley

• #6   17. okt 2019 Er det et privat parkeringsselskab eller "offentlig"? smiley

Hvis det er kommunen, så ved jeg ikke om det går under offentlig myndighed og så skal beløbet være min. 7500 for at kunne sende en i RKI.
    For private er det kun 200.

Jeg mener derudover også virksomheden skal betale et rimeligt gebyr for at registrere i RKI. Det er ikke sikkert at det kan betale sig smiley De fleste betaler nok bare.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#7   17. okt 2019 #6
    Det er Q-park hedder de, så går ud fra det er privat.

• #8   17. okt 2019 Det koster ikke noget at registrere i RKI, så vidt jeg ved. Jeg har i hvert fald aldrig fået en regning for det.

• #9   17. okt 2019 #8

Så er det nok stadig opslagene i RKI de tjener pengene på smiley

• #11   17. okt 2019 Det har jeg så heller aldrig fået en regning for, faktisk.

• #12   17. okt 2019 Jeg kan ikke huske beløbet, men vi gav noget pr. opslag vi lavede på en lejer.

• #13   17. okt 2019 Vi har måske bare en fast aftale om det på arbejdet, eller gennem vores EDB-central, så. Som sagt er det ikke en påstand om, at det ikke koster noget - jeg har bare aldrig fået en regning for det.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    nov 2011

#14   17. okt 2019 Toyota Fever, tja, men hvis man kan slippe så gør man det jo.
    Kan ikke overskue at fordi man har glemt at sætte sin skive, at der er en eller anden gammel sur p-vagt der gnider sig i hænderne og snupper 790 ,- og lidt provi til sig selv.
    Ved det godt jo, men gå den så går den.
    Ens for alle i guess, jeg ville bare lige høre hvordan og hvorledes.

• #15   17. okt 2019 Jeg skulle ikke nyde noget af at komme i rki vis det var mig.så betal da heller det relativ lille beløb du/i har fået. for kommer det videre i systemet så kommer der rente og divs gebyr på. og så bliver det hurtig dyrt og du/i vil heller ikke kunne oprette divs abonnementer,som mobil tv internet eller låne penge i banken.det hele hænger jo samme så det ville ikke være det vær.

• #16   17. okt 2019 Hvis den kommunale p-bøde ikke bliver betalt kommer der rykkere, til sidst tager skat over og trækker den fra dit overskydende skat. HVIS du har overskydende, ellers kommer der en regning

Er det et privat selskab kommer der rykkere og til sidst inkasso, så ville ikke undlade at betale den. Det bliver kun dyrer

• #18   17. okt 2019 Put brevene tilbage i postkassen, så går det nok over

• #19   17. okt 2019 Du skal bare sende brevet retur til dem hvergang. Kan være de betaler den for dig

• #21   18. okt 2019 P vagter må desuden ikke være provisions lønnet i DK, så han får intet ud af at skrive dig, udover at han passer sit arbejde smiley

• #22   18. okt 2019 Man skal minimum skylde for 1000 kr før at RKI vil lave en registrering på det.

• #24   18. okt 2019 TS

Du dropper da bare at betale din regning.
    Så kan det være at du kan få testet alle sine påstande.

De banker så mange rykkere af sted til dig, at du vil blive overrasket over hvor hurtigt den stiger.
    Du vil hurtigt komme i rki, og på et tidspunkt i fogedretten.
    Og så får du hurtigt fundet ud af at du også kan blive en gammel sur mand, som du påstår p vagten var. ??

NB. Ved du overhovedet det var en mand, og ikke en kvinde, eller en transkønnet det bare gerne ville i kontakt med dig. ??

• #26   18. okt 2019 Står faktisk selv i en lignende lorte situation hvor jeg faktisk er uskyldig. Jeg har P-kort til en plads i nærheden af hvor jeg bor. Jeg holder aldrig andre steder. Jeg har så fået en bøde for at holde der pga "Skive uaflæselig". Den er elektronisk og løbet tør for strøm. Det betyder intet da ingen stille p-skive et sted de har kort til. Jeg kan så se at pladsen jeg har fået en bøde for at holde på er en helt anden plads der ligger 100m derfra, et par dage før. Jeg har ikke holdt på den plads en eneste gang siden jeg fik P-kort det ville være hul i hovedet. Jeg mailer så til Europark og brokker mig og de siger bare at det er en anden plads. Jeg har virkelig ikke holdt der, det siger alle ja men i den her situation er den god nok. Pvagten har kvajet sig og byttet om på de to pladser.
    Hvad kan jeg gøre her? Det er 100% deres fejl.

• #27   18. okt 2019 #26
    De skal bevise hvor du er parkeret, og kan de ikke det, så skal du ikke betale.

• #28   18. okt 2019 De tager foto dokumentation til beviser, der burde man kunne se hvor du holder og ikke holder smiley

• #29   18. okt 2019 #28, da jeg gik som P-Vagt "loggede" vi ind på en plads når vi skrev bøder men INGEN af de bileder jeg tog kunne bruges til andet end dokumentering af parkeringen, ie manglende p-bevis, manglende p-billet eller forkert stillet p-skive. Men udfra billeder var det svært eller næsten umuligt 100% at vide hvad plads der var tale om at billederne var taget.

• #30   19. okt 2019 #29 Ja det var også min første tanke men så kom jeg i tanke om at der er forskel på pladsens underlag. Den ene er klassisk alfalt, den anden er en form for fliser da den er privat eget. Har mailet til dem og bedt om billede, dog var de over en måned om at svare sidst

• #31   19. okt 2019 Ubetalte p-bøder bliver i sidste ende ind kradset af skat, så du slipper ikke. Du kommer bare til at få restskat.

• #33   19. okt 2019 Dine kammerater er nogen spader, som ikke vil betale for de ydelser de har benyttet, men det kommer de til.

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.258
    #34   20. okt 2019 Og med rykker gebyrer kommer de hurtigt over de 1000kr (og en hel del mere). Så enten så udfordre man dem, eller betaler hvis man har kvajet sig.
    Det koster iøvrigt penge at slå op i rki, tror at liste prisen er omkring 20kr(to cifret beløb anyways) pr opslag via deres API.

• #35   22. okt 2019 Nej du slipper ikke for bøden, Q-Park lader ikke den slags "være", så smuldrer hele deres forretningsgrundlag og alle de fjolser der ikke vil betale, ja de får bare endnu en grund til at opføre sig asocialt! Betal nu bare for det du har brugt og næste gang, så køb en p-billet, og har du ikke råd, så tag bussen, det er ingen menneskeret at køre i bil! smiley

• Rasmus .
    Rasmus . Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #36   22. okt 2019 Glem den Bøde og efter 3-5 mdr skylder du 3 til 4000 kr med sagsomk og div. så betal. de gør ulæg i alt du ejer og får. og det vokser og vokser. smiley

• #37   22. okt 2019 Den ryger videre til advokat, også kommer der inkasso beløb på, og til allersidst laver de inddrivelse via din løn... Har prøvet det en del gange, og når den endelig kommer der til, så er beløbet ofte x4-x5.. Så jeg har tilmeldt dem betalingsservice, men får heldigvis ikke så ofte parkeringsafgifter mere...

• John E
    John E Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9
    #38   22. okt 2019 Jeg glemte at engang at betale en. Da jeg fik skattepenge tilbage trak de bare det jeg skyldte fra der.

• #39   22. okt 2019 Ja, men hvis det er kommunalt så kommer man til at betale den over skatten uanset hvad. De trækker det bare. Hvis det er privat, så ryger du til inkasso og skal møde op i fogedretten hvor der sidder nogle jurister og udspørger dig om dit og dat i forhold til din økonomi. Problemet er at din bøde bliver større og større, hvis du ikke betaler den og så længe du står i RKI vil du være begrænset i dine muligheder for at tegne forsikring, købe en mobil på afdrag, leje en lejlighed (nogle steder) osv.

• #40   22. okt 2019 Du bliver trukket fra de penge du skal have tilbage i skat. Skal du ikke have penge retur, bliver den stående med renter hver måned, spm normalt smiley pøj pøj med det smiley

• #41   22. okt 2019 Jorg - forkert. Pbøder kan ikk røre din løn smiley kun hvis det ikke er kommunielt

• #42   22. okt 2019 Min kammerat endte med at betale 55.000 han hade godt nok også gået i mange år

• #43   22. okt 2019 Betal eller kæmp så din modstander bruger rigelig med penge for at krasse dem ind. Men det vigtig, at du bestrider du skylder dem noget da du jo ikke holdt ulovlig parkeret. Du skal bestride forholdet, ellers ryger du direkte i RKI. RKI optager ikke personer der bestrider et krav. Når du så skal i retten, så få det aflyst på den ene eller anden måde, udlad at stævningsmanden forkynder retssagen (Det er blevet lidt svære, pga E-boks, der er en gyldig forkyndelsesmåde), måske er du syg. Efter et par aflyste retsmøder pga sygdom, så kræver domstolen lægeattest, den koster mellem 200-450 kr....
    ...nej, jeg tror der er lettere måder, at sove trygt på om natten.
    Det var et forslag til en ulig kamp mod de pengeliderlige svin der ejer p-pladsen du formastede dig på.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 14
    #44   22. okt 2019 Somme tider er man nødt til at komme ind til byen! Det nemmeste er kun at købe ind på nettet og undgå dummebøderne. Lidt dyrere i fragt, men nok det billigste i det lange løb.'
    De private parkeringspladser undergraver lysten til at handle i butikkerne!

• #45   23. okt 2019 Parkeringsvagterne sørger sådan set bare for at der er ledige p-pladser smiley

• #46   23. okt 2019 Betal du nu bare - og så køb du dig en elektronisk p-skive - så er du som regel ude over dit problem med at sætte p-skiven smiley Ja det er pisse irriterende og kan virke sygt ligegyldigt om der skal komme en og kontrollere om du holder korrekt og eller har holdt på p-pladsen for længe og optaget en plads for en anden. Vi havde I roskilde, en p-vagt ude ved et træningssted jeg trænede.. han kom hver halve time og tjekkede skiver... fordi mange glemte at sætte skiven når man tog til træning. Der var minimum 5 der havde fået en bøde om dagen... På trods af der er gjort opmærksom på det... men igen.. man er selv skyld i det.. Tjek op, sæt skive og go happy..

• #47   23. okt 2019 Jeg kender til p-firmaer der ikke gør andet end at rykke for det er for dyrt for dem at indkræve en p-afgift, men det er de små firmaer der arbejder sådan, jeg kender personligt til ét firma der gør sådan, men chefen der siger at der er flere der gør det på den måde, men de store de sender alle i fogedretten, men f.eks. Dansk Parkering ApS, som er hjemmehørende i Aalborg, de gør det ikke for det er for dyrt, desuden slipper de hellere en afgift end hvis man truer dem med at sende afgiften i det nye p-nævn, det koster 8.000 hvis de taber en sag der.

• #48   26. okt 2019 Fik fanme også lige en i går, kr 800,- havde helt glemt tiden da jeg holdt et andet sted end jeg plejer, så det var en dyr tur på bodega med billard smiley
    Og der er 5 dage til at betale, så det er bare afsted med pengene i morgen eller i aften, så er sagen ude af verden.

• #49   26. okt 2019 Jan Helmut, jeg har 2 sager stående hvor at vi er uenige om parkeringen, og der er ikke sket en skid mere. Har også en parkering for nyligt hvor de decideret "snyder" for at få folk til at falde i fælden og den kamp har jeg også taget.

• #50   1. feb 2020 Der holder også en BadBoy i stor klam ML, han får aldrig nogen bøder der, de er nok bange for ham.

Kommentér på:
Ignorer P-bøde.

Annonce