{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Peter T
Peter T
Tilmeldt:
4. sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Lovligt? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har besluttet mig for at få bur bag i min bil og h-seler. Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at finde ud af hvor vidt sådan noget er lovligt. Jeg er vidst blevet afklaret om at bur er lovligt, så længe det ikke er svejset fast. Men h-seler kunne jeg ikke finde ud af. Jeg fandt et hav af forum debatter, også her inde, men jeg synes ikke at nogen kom med et ordentligt svar. Tror vidst der er noget med at den org. 3-punkts sele kan være i bilen til syn? Men ellers er h-seler lovlige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovligt?
  • #1   28. okt 2019 Hvis du vil have bur i bilen for looket og fordi det er race så for din egen skyld så hold dig til det der kaldes et half-cage altså kun den bagerste del af bilen.

  • #2   28. okt 2019 du må gerne monter HSeler.
    men må ikke bruge den på offentlige veje.

    der skal du bruge 3 punkts selen.

    så bliver du stoppet kun med Hselen, få du en bøde for og køre uden sele


  • #3   28. okt 2019 Korrekt, og så skal du bare være sikker på at H selerne er monteret korrekt, med rigtig vinkler osv, så den ikke gøre mere skade end gavn.

  • #5   28. okt 2019 Det rigtig det med man skal bruge 3 punk Selen. men jeg er bleven stoppet med H sele på mange gange før hen i tiden. og det har politiet aldrig sagt noget til.anden end en gang hvor han sagde at jeg ville sidde godt fast ved et uheld. Så det kommer vist meget an på politimand/kvinden der stopper en.

  • #8   28. okt 2019 Du får problemer med syn med en h-sele. Den må gerne være monteret, men den oprindelige 3punktsele skal være der (og være funktionel).


  • #9   31. okt 2019 Min gamle Volvo er oprindelig uden sele, og har nu H seler monteret, ingen problemer, kun hvis jeg bliver stoppet af politiet og ikke har H selen på, så koster det en bøde. Derfor klikker jeg dem gerne af, før jeg køre på offentlig vej, det er lovligt.
    Men hvis bilen er født med trepunkt sele, så er det op af bakke med at får en godkendelse.


  • Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #10   31. okt 2019 Hvorfor er der tvivl om hvor vidt H-sele er lovlig eller ej? Det er vel såre simpel. Sikkerhedsselen er en del af sikkerhedsudstyret i bilen, og er godkendt sammen med typegodkendelsen af bilen, så derfor må der ikke foretages nogen ændring på dette. Der er åbenbart ikke en synshal medarbejder på dette fora, han burde jo så kunne give et kvalificeret svar?

  • Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #12   31. okt 2019 #11.. Øhhh! Har du for meget tid? Copy tid.

  • Peter T
    Peter T Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #14   6. nov 2019 Jeg har kigget på wiechers, det er et halfcage. Jeg har en hvidpladebil, der er blevet strippet for alt bag i.

  • #16   6. nov 2019 Så folk i 911 gt3 rs og lignende biler stoler ikke på deres evner ?

  • #19   6. nov 2019 Grunden til at jeg nævner porsche er at du sætter lighedstegn mellem at montere bur og H seler i bilen = ikke stole på sine evner... Det forstår jeg ikke helt..

    Men lad mig høre en god grund til IKKE at montere bur og H-seler udover det økonomiske aspekt...


Kommentér på:
Lovligt?

Annonce