{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indregistrering af bil fra schweiz
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   13. nov 2019 Den skal til told syn igen sikkert, da den gamle nok er udløbet, og så skal registeringsafgiften udregnes af skat, dette kan tage et stykke tid.
    Når den er kommet, kan du vælge at betale, eller klage over deres beslutning, og måske få en lavere pris, og derefter betale den.
    Når afgiften er betalt, kan du hente plader og få den på vejen

• #2   13. nov 2019 Schweiz er ikke med i EU. Så du risikrere at skulle betale moms og told.

• #3   13. nov 2019 Ja, men hvis det skal gå efter bogen så skal den schweiziske moms først pilles fra og derefter den danske lægges oven på. Man lægger ikke bare momserne sammen. Så hvis det skal gøres rigtigt så skal man ved export meddele dette ved tolden i CH, så får man nok momsen tilbage og det kan man vel bruge som dokumentation når den skal videre til DK.

• #4   13. nov 2019 Lucas: Du får ikke bare momsen tilbage på en bil du som privat møder op ved hos tolden jo - det er pladder og gætværk. Ellers kan du jo bare møde op med en fiktiv kvittering på langt over beløbet du egentlig har betalt - det åbner for mange ulovligheder.

De 7,7% moms de har på biler i CH er ikke værd at kæmpe for med mindre vi taler dyre biler.

Men Daniel - lidt mere info er måske godt. Er bilen i DK nu? Har den været toldsynet overhovedet?

• #5   14. nov 2019 Bilen er jo i DK, har et ark fra Schweiz med en underskrift og stempel, om det er kvittering for betalt moms ved jeg ikke.

Bilen har ikke været til toldsyn endnu. Men vil ikke tage til toldsyn for så at blive bonget for endnu en afgift som egentlig ikke skulle have været betalt.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   14. nov 2019 Lige meget hvad, så skal afgiften betales, medmindre du har en dansk registeringsattest, længere er den ikke..
    Om tolden er betalt, ved jeg ikke lige hvordan man kan tjekke, men har intet med synshallen at gøre, ikke som jeg forstår det

• #7   14. nov 2019 Dengang bilen blev indført til Danmark skulle der være blevet betalt dansk moms. Dette skal du dokumentere. Det kan Skat måske hjælpe med. Derefter den sædvanlige gang med toldsyn og afgiftsfastsættelse.

• #8   14. nov 2019 Afgiften er ikke noget problem. Jeg skal have fundet ud af om momsen er betalt.

Bilen er som sagt i DK, og jeg har et ark som angiveligt skulle være kvittering på at momsen skulle være betalt

• #9   14. nov 2019 Jeg er nysgerrig, hvilken bil er det? smiley

• #10   14. nov 2019 Tænker ikke moms er et problem når bilen er brugt importeret fra Schweiz, som er et eøs-land.

• #12   14. nov 2019 Marc J, en RS4 B5 smiley

Må sku bare forbi en synsvirksomhed så

Kommentér på:
Indregistrering af bil fra schweiz

Annonce