8.859 visninger
|
Oprettet:
Klip i kørekort Hvordan fjerner man klippene nemmest???? {{forumTopicSubject}}
Såvidt jeg ved har man 3 muligheder
Har 2 klip og vil gerne af med dem mens man har tid
1. Flyt til Tyskland og byt det med et Tysk kørekort så er klippene væk
(Den er prøvet og den virker)
2. Ta kørekort til anden kategori feks mc eller lastbil men ved ikke om klippene forsvinder????
3, Gå op og bestå en teori og køreprøve men det samme, jeg ved ikke om det kun kan lade sig gøre efter 3 klip, eller om man bare kan gå op efter 2
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 132
hvor til laver de fleste bilister ikke det??
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Fart og HK er dejligt, men lærd lige at styre din brandert. Jeg har 0 klip i min 18 år med kørekort.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
du kan måske have ret i, at du ved skift til Tysk kørekort ikke længere har dine klip, men du kan jo selvom du har Tysk kørekort få kørselsforbud i Danmark. Men det ved du jo tilsyneladende allerede en masse om ud fra indlæg
hvis du får 3 klip får du en betinget frakendelse, derefter kan du gå enten til ny teori og køreprøve i den kategori forseelsen blev begået i.
Du kan dog også vælge, at gå op til en anden kategori du ikke allerede har men hvor man skal op til både teori og køreprøve. Det kan være eksempelvis MC eller lastbil, som jeg kender eksempler på
hvis du får 3 klip, så får du når du generhverver en prøvetid, den gør at noget der normalt udløser betinget frakendelse bliver til en ubetinget frakendelse. Og mig bekendt kan du ikke på "forhånd" gå til teori og køreprøve
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
God fornøjelse i det tyske
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Hvordan fjerner man klippene i sit kørekort
Hvis du bare køre ordentligt så kommer der slet ikke klip i dit kørekort
Så behøver du ikke bekymre dig
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Der er dermed ingen klip, der forsvinder, for reelt eksisterer begrebet "klip" slet ikke. Det er blot et optællingssystem, der siger, hvor mange gange, du har begået en forseelse, der takseres til en betinget frakendelse ved begåelse af nr. 3 inden for 3 år.
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 851
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 871
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.375
1. Nej den virker ikke. De forsvinder ikke, og din bopæl vil diktere hvad du må og ikke må i Danmark. Bare fordi du ikke kan huske færdselsloven.
2. Nej du kan enten vælge at gå til orienterende køreprøve i en kategori du har, eller tage en ny kategori, som både kræver teori og køreprøve.
Men det er først en nødvendighed, når du har indkasseret så mange klip at du har fået en betinget frakendelse og skal til orienterende prøver. Hvert klip udløber efter 3 år uanset hvad.
3. Dine klip forsvinder ikke før der er gået 3 år. Læs nummer 2...
Men som flere foreslår, kan du jo bare være opmærksom i trafikken - så er det sådan set ikke særligt svært at undgå klip i kørekortet.
Har du et problem med det, så er det måske på tide at aflevere kørekortet, for så har du intet at bruge det til.
okt 2011
Prøv selv at se i trafikken hvor mange klip der hvis lov skal følges kan gives normale bilister på ikke ret lang tid.
Så er betjenten syg nok kan du få 8 klip på 10 minutter
Kørte bag en politibil iaftes han kunne have fået 8 klip på 10 minutter
2 X Overtrådt venstresvingsbane og kørte lige ud
1 x 2 hjul på spærreflader
3 x Overtrådt højresvingsbane
2 x Overtrådt stoplinie ved lyskryds
sep 2020
Koncentrer dig nu om at selv at køre ordentligt, inden du bruger energi på at holde øje med andre bilisters opførsel i trafikken .
Stop dig selv, de fleste kan godt finde ud af at overholde færdselsloven, og din "offerrolle" i denne tråd er simpelthen patetisk .
God påske
kør forsigtigt
okt 2011
Hvis nu man med 2 klip går op til MC teori og køreprøve og består (Det er eneste mulighed jeg har, jeg har resten af kørekortene.
Starter man så forfra med 0 klip og kan man så få 3 igen før betinget frakendelse. eller bliver det så kun 2 før betinget frakendelse??? Skal lige siges at mit kørekort er udstedt i 1976 første gang ved ikke om det kun gælder fra en vis dato.
Hvis jeg bytter til et tysk og har fast bopæl i Tyskland så har jeg jo ingen klip i Tyskland, bliver jeg så taget med en overskridelse på 145 på 110 vej i Danmark Ja så kan jeg få køreforbud i Danmark for en periode, men de kan ikke inddrage mit Tyske kørekort.
Hvis jeg så om 5 år vil bytte det tyske kørekort til dansk igen, hvad sker der så??? skal jeg så til teori og køreprøve igen om 5 år????
Jeg har forsøgt at google det, og har spurgt flere steder men har fået forskellige svar
sep 2020
Du spørger og opfører dig som en 19 årig forsmået teenager ?
Kør efter reglerne i Danmark så forsvinder dine klip efter 3 år , og iøvrigt er det da heller ikke billigt bare lige at flytte til Tyskland , og må jeg iøvrigt foreslå dig istedet at flytte ti Thailand eller Cairo, der ser de lidt lempligere på færdselsreglerne har jeg hørt ?
Jeg tror heller ikke du kan få byttet dit kørekort til et tysk hvis det danske er administrativt inddraget , som det så fint hedder .
Nogle mennesker er bare langt uden for pædagogisk rækkevidde, og vil blive ved med at holde på deres ret, så jeg forudser en rigtig lang tråd !
https://www.youtube.com/watch?v=3y_NiOvvALc
maj 2006
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 174
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 985
maj 2006
Hvad er det, du mener, der giver kørselsforbud?
jan 2014
Følger: 4 Emner: 1 Svar: 20
feb 2019
Følger: 2 Svar: 2
??
feb 2019
Følger: 2 Svar: 2
feb 2011
Følger: 1 Svar: 10
Jeg har haft 8 biler og 5 MC'er, kører stort set altid + og har aldrig været i nærheden af et klip.
Jeg må give mange her i tråden ret. Der er bare en for mange der har fået kørekort.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
"selvom det er selvmodsigende og ikke burde kunne ske"
Det sker heller ikke, bare rolig...
dec 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 5
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 584
Du kan hverken fjerne klip ved at flytte til udlandet, eller ved at bestå en ny teori-køreprøve. Derfor kan du også sagtens stå med flere end 3 klip.
Så hvis du f.eks får 3 klip og skal til køreprøve, så gælder klippene stadig i 3 år. Det betyder at laver du nye forseelser indenfor 3 år som giver endnu 3 klip mere (6 i alt), så mister du kortet ubetinget i 6 mdr.
At klippene aldrig fjernes betyder, at en dommer f.eks kan dømme dig til at miste kortet for bestandigt/livstid, hvis man bliver ved med at skal op til nye køreprøver.
Desuden kan man i 10 år efter 3 klip og ny køreprøve IKKE virke som myndig der må vejlede nye unge mellem 17-18 år.
Dine klip vil stå for altid i KR (Kørekort-Registeret), men vil som sagt kun gælde i 3 år, derefter udløber de, men glemt bliver de aldrig.
Flytter man til udlandet efter at have fået 3 klip og aldrig går op til en køreprøve i enten Danmark eller det land man er flyttet til EFTER forseelsen er begået, så mister man retten til at må køre bil i Danmark. Det er ligegyldig hvad nationalitet det andet kørekort har, man må stadig ikke køre i Danmark før en ny prøve er bestået.
Ved en betinget frakendelse 3 klip, bliver det konverteret til en ubetinget frakendelse hvis man ikke består køreprøven indenfor 6 mdr.
Har man lige fået kørekort så er 2 klip nok til en ubetinget frakendelse de første 3 år....Nye bilister kan derfor slet ikke få en betinget frakendelse.
Kort sagt, er der INGEN smutvej til at undgå straffen for forseelsen i Danmark. Men efter 3 år vil klippene ikke være aktive længere.
Danmark tager ikke udenlandske kørekort, men man kan heller ikke få udenlandsk kørekort hvis man ikke er bosiddende med adresse i pågældende land.
mar 2019
Følger: 1 Svar: 2
okt 2002
Man er faktisk i en 3 års prøveperiode efter man har fået 3 klip.
Lovteksten kan man Google sig frem til selv om den er lidt snørklet skrevet.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
maj 2006
Man er ikke på prøve med 2 klip efter en betinget frakendelse. Det er man kun første gang, man erhverver kørekort. Det er der ikke noget nyt i - sådan har det altid været.
okt 2002
Det vil sige den næste 3 klip indenfor 3 år vil altid give en ubetinget frakendelse.
Man kan ganske simpelt ikke i en periode på 3 år miste kørekortet betinget TO gange.
CITAT:
Betingelserne
Betingelsen for at beholde førerretten er, at du:
Består den kontrollerende køreprøve (dvs. både teori- og køreprøve) på første forsøg inden for fristen i indkaldelsen (som regel 6 mdr. efter domsafgørelsen). Ellers bliver kortet inddraget. Først når du har bestået køre- og teoriprøve, får du dit kørekort igen.Desuden kan du i stedet for den kontrollerende køreprøve vælge at aflægge køreprøve i en anden kategori eller erhvervsmæssig personbefordring. Her gælder samme krav som for den kontrollerende køreprøve, hvad angår tidsfrist og antal forsøg.Såfremt den kontrollerende køreprøve eller køreprøver i forbindelse med udvidelse af kørekortet ikke bestås inden for 2 forsøg (dvs. 2 teoretiske- og 2 praktiske prøver, skal tilsvarende kontrollerende køreprøve også aflægges i eventuelle andre kategorier.
Undgår yderligere klip i kørekortet inden for en prøvetid på 3 år (se her hvilke forseelser, der giver “klip”)
Gennemgår et kursus i Alkohol og Trafik (A/T kursus) inden aflæggelse af den kontrollerende køreprøve, hvis den betingede frakendelse af kørekortet skyldes spirituskørsel.Læs om A/T kursus her
Hvis én eller flere af ovenstående betingelser ikke opfyldes, vil du idømmes en ubetinget frakendelse af kørekortet. Dvs. kørekortet inddrages af politiet og førerretten fratages samtlige køretøjer, hvortil kræves kørekort.
nov 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 6
Dine indlæg minder mest af alt om en 18 årigs sjove idéer til at køre som han har lyst.
Det er sgu skræmmende at en mand på din alder har behov for denne tankegang.......
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
jan 2006
Du vidste det garanteret ikke, men de klip han har, forsvinder af sig selv - uanset hvordan han kører.
okt 2011
Det er for at kende reglerne intet andet, det er der vel intet forkert i.
(Ukendskab til lovene er jo osse ulovligt ikke)
Jeg kender en der fik 3 klip, hvor han ikke afleverede sit kørekort da han fik frakendt.
han flyttede til Polen og bor c/o hos en polsk pige, og afleverede det danske, og fik et polsk uden problemer.
Han kører rundt i hele Europa uden nogen form for problemer, dog ikke i Danmark
Hvad mon der så sker hvis han om 20 år flytter tilbage til Danmark og vil have det polske kørekort byttet til et dansk????? Det er et af spørgsmålene som jeg ikke umidelbart kan finde ud af, Der kunne gælde en eller anden forældelsesfrist men jeg aner det ikke
okt 2011
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.375
okt 2002
Har man fået 3 klip / betinget frakendelse har man 6 mdr. til at gå op til en køreprøve (som også indeholder teoriprøve). Gør man ikke det eller består man ikke inden for fristen, så mister man kortet ubetinget.
Flygter man til udlandet og kører på et udenlandsk kørekort er alt OK, man kan bare ikke køre i DK fordi man har har mistet føreretten. Den mistede førerret gælder indtil man har bestået en ny køreprøve i enten DK eller udlandet.
Nicklas Bentner er en af de personer som tror han kan køre med sit engelske kørekort i DK og som har givet ham store problemer. Det kan han ikke før han har bestået en ny køreprøve.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
Vrøvl.
Enhver ved da at klip forsvinder med alderen.
jan 2006
Jep. Det ved alle, undtagen dig. Hvis du læser, hvad du selv skrev i #41, så tror du åbenbart, at det kræver, at man kører efter færdselsreglerne, hvis de skal forsvinde.
Klip i kørekort Hvordan fjerner man klippene nemmest????