Handle over grænsen i firmabil {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skal over grænsen i en firmabil. må jeg stoppe ved Fleggard på vejen hjem, og købe varer.
jeg har ikke rigtigt kunnet, finde noget på nettet i denne sammen hæng. alt hvad jeg har kunnet finde drejer sig om hvis man kører privat i firmabilen. som at tage firmabilen ned en lørdag uden at købe den fri.
som jeg læser det, kan jeg ikke se noget galt i det. da man må lave små svinkeærinder i firmabilen. som kunne være at handle
https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2019/lovlige-svinkeaerinder-naar-du-koerer-i-en-gulpladebil
er der nogle der har konkrete sager, sider eller lign. hvor jeg har mulighed for at læse op på spørgsmålet. da den generelle holdning er at det må man IKKE. men ingen kan svare på hvor der når noget om emnet. så det virker bare som folk har den ide at det er ulovligt uden at have viden om det
på forhånd tak
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Nemmeste er nok at købe den fri for en dag alligevel.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
maj 2006
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Min salig far fik forespørgsel fra politiet om hvad en Securitas bil lavede i en grænsebutik, den kørte enten i Sønderborg eller Tønder, husker det ikke lige, men siden den dag fik alle besked på ikke at køre over grænsen da det kunne udløse afgift.
Min far parkerede så nede ved grænsen og gik over i civil og kørte i en civil bil, men det var vidst heller ikke lovligt.
maj 2006
Det kommer jo så også an på, hvordan bilen er indrettet. "Firmabil" er jo et vidt begreb. Er det en normal S-MAX på gule plader (eller endda måske hvide?), eller er det en Iveco med monterede specialhylder, kompressor og en masse værktøj? Jo mere specialindrettet, den er, jo mere home safe er man, så at sige.
Men under ingen omstændigheder var det noget, jeg ville være bekymret for. I praksis kan jeg ikke se, hvordan det skulle kunne medføre sanktioner.
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.650
Så jeg ville ikke turde andet end st købe bilen fri den pågældende dag. I værste fald risikere du jo at skulle betale fuld afgift af bilen
okt 2019
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 43
Blev stoppet af nogle betjente og toldere engang, og der skulle vores firmabil helt tømmes og det var altså ting der var læsset på med gaffeltruck, så det var ret træls at stå der kl lort om natten og man egentlig bare gerne vil hjem. Og det var fordi de mente vi kunne have nogle vare med og bilen var ikke købt fri den nat. Vi havde så intet lige denne gang men ellers har vi købt den fri hver gang der skulle handles.
Tag ingen chancer for så lille et beløb det koster at købe den fri. Hellere et dagsbevis end at stå at skulle diskutere med dem og i sidste ende er det dem der afgøre om om det lovligt eller ulovligt og du kan tage den igennem retten osv osv.. så 2xx,- kr vist også godt givet ud, for i VÆRSTE tilfælde at skulle havne i sådan en træls situation.
maj 2006
okt 2019
Det er ligesom ham bilforhandleren der hentede en bil hjem fra Tyskland, som var arbejdsrelateret, hvor de krævede fuld afgift og en bøde for sølle 2-3 flasker vin han hentede i grænse shoppen.. ved ikke hvad det endte med men det fuldstændig at gå i små sko og fluekneppe for så lidt :|
nov 2009
okt 2019
Det nemlig ikke mængden og derfor syntes jeg de flueknepper det for groft, ved at knalde folk der har lige kigget forbi grænseshoppen
nov 2009
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Enten har man haft et svinkeærinde, eller også har man ikke.
Hvis man ikke orker at diskutere med toldere, kan man gardere sig og købe en dagsseddel. Så er man sikker og kan handle, så beløbet er tjent hjem.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Handle over grænsen i firmabil